• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Miten treenaat tällä hetkellä?

Liittynyt
26.3.2009
Viestejä
2 933
5/3/1 ylä-/alakroppajaolla 4 kertaa viikossa, järjestys penkki-mave-pystäri-kyykky. Apuliikkeet ajan ja jaksamisen mukaan, mutta päasiassa vapailla painoilla tai kehonpainolla. Joka treenissä alkuun 10 min lämmöt/venyttelyt ja loppuun 5-10 min venyttelyt. Kerran viikkoon juoksentelua mäissä tms. + pyöräilyä jonkun verran.

Bulkkaaminen tai diettaaminen ei tällä hetkellä kiinnosta.
 
Liittynyt
7.9.2011
Viestejä
656
5/3/1 Triumvirate

kyykky, kapea veto+kumit, kyljet (+pohkeet)
pystypunnerrus, vinopenkki, leuat
Sumoveto, etukyykky, vatsat
Penkki, dippi, leuat

Aerobista 2x viikossa, joko futiksen, lenkin, tai pidemmän pyörälenkin tapaan.
 

Oranki

The Pink Chocobo
Liittynyt
16.6.2010
Viestejä
9 822
Hyviä vastauksia! Suurin osa tuntuu tekevän 1/2-jakoisella. Yllättävän moni ilmeisesti vetää myös mäkijuoksuja ym rankempaa intervallisettiä. Toi no-bodyn posti aiheutti pientä naurunpoikasta. :)

Sen verran meni omat suunnitelmat uusiksi, että kyykyistä tulee varmaan ainakin viikon lepo. Viime viikon lopulla venäytin jotain vatsasta(ehkä psoas) ja varoitteli tänään jo ylösmenoraudoissa sen verran, että jätin suosiolla tekemättä. Treenin jälkeen ei myös meinannut kyseisen vaivan takia saada housuja jalkaan, mikä oli mukavaa. :)

Penkkisarjat sentään meni rutiinilla puoliunessa läpi(treenasin viideltä aamulla). Ai niin kun ei ole vielä tarpeeksi vammoja niin myös kiertäjäkalvosimet ärtyy taas vaihteeksi leuanvedoista. Menee kohta varmaan penkki-hauis linjalle koko paska.

@Airwalk: Vieläkö sulla on selkä hajalla?
 

mpp

Liittynyt
21.6.2009
Viestejä
409
Näin kesällä ( ja varmaan jatkossakin) kehonpainolla leukoja, punnerruksia ja dippejä sekä mäkijuoksuja + lenkkeilyä
 

no-body

huuhaa
VIP
Liittynyt
5.10.2004
Viestejä
11 080
Toi no-bodyn posti aiheutti pientä naurunpoikasta. :)
Mieti vaan, millaista naurua mun treenini näkeminen aiheuttaisi jos jo sen rehellinen kuvailu aiheuttaa tuollaista :D?

Mä kyllä yllätyin, miten moni muukin täällä vetää suhteellisen vapaamuotoisesti. Lisätään vielä sen verran, että kolmijakoisella mennään tällä hetkellä, ja on kyllä menty melkein aina vain toteutus vaihdellen; nyt jakona on rinta+ojentaja/jalat+hauis/selkä+olkapäät. Näin isot liikkeet eli penkin, kyykyn ja maven saa eri päiville, mikä on välttämätöntä koska niissä yritetään saada jonkinlaista kehitystä aikaiseksi tai edes hidastaa vanhuuden tuomaa alamäkeä. En jaksa treenata tieteellisesti prosenteilla ja varoja jättäen ja siksi haluan mainitut liikkeet eri päiville voidakseni repiä muka täysillä HC-meiningillä, vaikka lällyttelyksihän se usein menee kun ei vain kunto ja into riitä mihinkään järkevään. Em. jako pääasiassa moninivelliikkeillä toteutettuna tuo lisäksi epäsuoraa rasitusta viikon mittaan tosi passelisti. Viime aikoina on kyllä ollut tuloksissa vähän, tai paljonkin, alamäkeä ja jonkin aikaa yritin tehdä oikeaa peruskuntokautta mutta ei siitä tuntunut olevan mitään hyötyä ja alkoi vain vituttaa, joten nyt apinoin WSB:n periaatteita sen verran, että yritän vaihdella liikevariaatioita voidakseni vetää jatkuvasti lyhyttä sarjaa tukottamatta hermostoa, esim. kyykyt lähtevät nyt boksilta ja vedot korokkeelta tai räkistä. Tempausote ja koroke on ainakin niin kamala yhdistelmä, että se ei voi olla huono. Kun näillä versioilla saadaan toivon mukaan jonkinlaista kehitystä aikaiseksi, missä nyt tuntuisi olevan jotain toivoa, niin sen jälkeen voi taas yrittää hinata perusversioissa vanhoja tuloksia ylöspäin. Valakyykkyä, Zercheriä, rinnalleriuhtomista ja muuta kivaa tehdään edelleen siinä sivussa - rinnallevedosta mä en kehtaa omalla "tekniikallani" edes puhua.
 
Liittynyt
18.1.2009
Viestejä
1 092
Pikajuoksuvetoja, hyppyjä, loikkia urheilukentällä

Rinnalleveto (lattiasta/riipusta)
Kyykkyvariaatio (takakyykky/yhden jalan kyykky)
Punnerrusliike
Leuanveto

Yksinkertaiset metkut, tuntuu toimivan omalla kohalla, kulkee erittäin hyvin tällä hetkellä, vuoropäivin juoksut/puntit, välipäivä aina jos on kipua ropassa.
 

Oranki

The Pink Chocobo
Liittynyt
16.6.2010
Viestejä
9 822
@no-body

Juu jos vuosia on treenannut ja tuntee oman kroppansa hyvin niin silloin tuollainen vapaamuotoinen homma voi toimia ihan hyvin. Itsekään en normaalisti pidä mitään hirveän tarkkaa ohjelmaa vaan enemmänkin suunnittelen ehkä viikko pari eteenpäin. Noi Smolov hommat on tietty poikkeus, toimi meikäläisen yltiöpaskaan penkkiin niin loistavasti ilman että tarvis ikinä vetää loppuun asti sarjoja, joten siihen tykästyin.
 

Slrt

VIP
Liittynyt
11.12.2005
Viestejä
7 144
Itäblokki-tyyliin. Tosin painitreenit vähän haittaa palautumista mutta eiköhän tässä totuta. Lähinnä kyykkyä ja penkkii eri oteleveyksillä. Sitten muutama apuliike päälle.
 

Kiukku

VIP
Liittynyt
5.7.2007
Viestejä
2 954
Oman fiiliksen mukaan. BJJ on nykyään päälaji, puntti yms oheisliikuntana.
Välillä meen vaikka salille ja ei kiinnosta paskaakaan niin vedän leukoja tunnin ja vaikkapa mavea.
Eli mitään jakoa en harrasta enkä ohjelmia.
 

J..

Liittynyt
7.12.2010
Viestejä
5 846
5-jakoinen Max-OT tällä hetkellä menossa. Viikolla 9 mennään eli vielä pari viikkoa tätä jäljellä. Sitten viikon lepi matkan muodossa ja alkaa PHAT.
 
Liittynyt
15.7.2011
Viestejä
1 042
Tällähetkellä 2-jakoinen ja kaksi salikertaa viikossa. Liikkeinä raaka tempaus(lattiasta+riipusta), raaka rinnalleveto (lattiasta+riipusta), vauhtipunnerrus niskantakaa, penkki, vinopenkki käsipainoilla, etukyykky, korkea boxikyykky, pomppukyykkyjä, pohkeet ja keskivartaloliikkeitä. Sarjapituudet on pn-liikkeissä, penkissä ja kyykyissä kolmosia ~80% kuormalla smolovin taulukkoa mukaillen. Jonkun verran vaihtelua päivän mukaan onko prosenteissa aaltoilua vai vakiopaino. Varmaan kohta vaihdan 1-jakoiseksi, mutta edelleen 2 salikertaa viikko.
2 muuta treeniä/viikko urheilukentällä. Vetoja, loikkia ja heittoja. Pyörälenkkiä sitten huoltavana.
 
Liittynyt
15.9.2011
Viestejä
102
Perus yksjakosella, jossa A ja B treeni, toisessa mave ja toisessa kyykky. Muuten suht samanlaiset toki jonkin verran liikkeet vaihtelee, ja ojentajia ei tule erikseen vedettyä aina. Treeni 3krt viikkoon ja koitetaan pitää jonkilaista progressiota painojen suhteen, motocross harjoitukset syö tosin vähän energiaa hommasta... Tähän asti ainakin toiminut hyvin ja mukavaa uutta ärsykettä 3-jakosen jälkeen :hyvä: kesän jälkeen sitten ehkä takas siihen, kun illatkin pimenee ja tulee kylmä ettei ulkonakaan kehtaa olla.
 
Liittynyt
14.6.2010
Viestejä
87
Ennen vetelin kanssa tuolla normihäröilyllä mentaliteetilla 'kuhan jotain'. Eli menin salille ja kattoin mitä siellä sitten väännän. Vähän kyllä tiesin, mitä lihasta yritän kropastani ettiä, mutta liikkeet vedin lennosta. Ja semmosen kolme-neljä kertaa viikossa punttia. Ja kaipa se sitten joku 4-jakonen ohjelma oli olevinaan, tiedä noista.

Tennistä talvikaudella kerran pari viikossa, nyt kesällä yrittäny käydä vähän useammin.

Tällä viikolla sitten aloitin ihka ekaa kertaa elämässäni jonkun ohjelman tekemisen kun luin tuosta 'Jim Stoppani's 12-Week Shortcut To Size' -jutskasta. Pari päivää nyt tehny ja tuntuu kyllä ihan ookoolta, joitain uusia liikkeitäkin tullu mukaan. Ja hiittiä koittanu kerran.. huomenna ehkä toisen.
 
Liittynyt
20.1.2010
Viestejä
1 038
5/3/1 full body-tyylillä. Eli kolme treeniä viikkoon, yhdessä raskas kyykky ja kahdessa muussa kevyempi. Ajan kanssa sitten nuo kevyemmät kyykkimiset muuttuu raskaammiksi. Penkin, kyykyn, maven ja pystärin lisäksi ohjelmaan ei oikeastaan kuulu muuta kuin rinnallevetoa, leukojenvetoa ja fiiliksen mukaan dippejä, ja niskaa. Parina päivänä viikossa treenin lopuksi farmarikävelyä, toisella kerralla raskaammilla salkuilla(paksukahvaiset teräspalkit) lyhyempiä "sprinttejä" ja toisella kerralla 36kg kahvakuulilla hieman pidempää matkaa. Yhtenä tai kahtena offipäivänä sitten kahvakuulapelleilyä, hiekkasäkin kantoa tai mäkijuoksuja/intervallijuoksuja fiiliksen mukaan.
 
Liittynyt
4.4.2009
Viestejä
670
A: Penkki,Kyykky,Niskantakaapunnerrus
B:HIIT (Juuri aloitin),Selkä (Kulmasoutu,Leuat,Alatalja), Hammer hauiskäännöt, Vatsat treenaan jollain random liikkellä (Paitsi koneilla)

Molemmat 2 kertaa viikossa läpi 1-6 toistoa ja 2-6 sarjaa
Välipäivinä käyn salilla venyttelemässä/liikkuvuutta treenaamassa (valakyykkyä jne). Myös olen yrittänyt jotain painonnostoliikkeiden tekniikkaa harjoitella.
Välillä tullu taukoja kun intissä viimesen vuoden kohta ollu, mutta tulokset on vaan noussu viimesen 6kk aikana (Johtajakausi alkoi). Tiedä sitten mistä johtuu, kun kaikki valittaa että täällä vaan voimat/lihakset katoaa. Ruokailut on lähinnä ollut että syödään 3 kertaa päivässä niin paljon kun menee ja maitoa sellaset 3-4litraa. Hirveästi ei muuten voi vaikuttaa, kun en lisäravinteitakaan vedä.
 
Liittynyt
18.1.2011
Viestejä
229
Starting Strength ja väh. -500 kalorin dieetti. Jalat ovat vielä tikku-ukkotasoa joten into pysyy yllä kun saa kyykyssä ja mavessa lyödä aina painoa lisää dieetistä huolimatta. Penkki junnaa, mutta vitut siitä.
 
Liittynyt
3.4.2006
Viestejä
206
Mave kerran viikkoon, jalkoja niin että tuntee tehneensä ja juoksen korkealle aina kun jaksan.
 
Liittynyt
29.11.2010
Viestejä
160
5-jakoinen Max-OT tällä hetkellä menossa. Viikolla 9 mennään eli vielä pari viikkoa tätä jäljellä. Sitten viikon lepi matkan muodossa ja alkaa PHAT.
Sama ja toimii kuin junanvessa vaikka oonkin dieetillä. 10 vko menos ja -10kg mut dietti kestäny sen 7vko.
 
Liittynyt
25.10.2011
Viestejä
4 170
PHAT on nyt meneillään. Eli jako on käytännössä tällanen:

Ma: Yläkropan voimatreeni
Ti: Alakropan voimatreeni
Ke: Lepo
To: Rinta, kädet (RHP-treeni, alotan treenin kässäripenkillä ja seuraavaks joku hauiskääntö :D Toki teen ojentajia ja forkkujakin)
Pe: Jalat, vatsat
La: Selkä, olkapäät
Su: Lepo

Viikon kolme viimestä treeniä on siis spoudailutreeniä. Tolla ohjelmalla (nusnus jaolla) on mennyt nyt kaks viikkoa. Tällä viikolla menin edellisen jakoni (kaksjakonen, vetävät-työntävät) mukaan, koska tänään oli tän viikon viimenen salitreeni Vironmatkan takia. Ens viikolla jatkuu sitten taas tuon PHAT:n merkeissä. Plussakalorit on nyt meneillään ja riisi-kana-yhdistelmä on todettu erinomaiseksi. Tänäänkin on mennyt sellanen puolisen kiloa riisiä. Josko sitä koittais kasvaa isoks ja vahvaks tälleen. Nyt aijon tällä kertaa oikeesti koittaa saada painon sinne 75kg (tällä hetkellä n. 70kg), kun viimeks menin alottamaan tavallaan dieetin kesken bulkin.

Hyvä ketju muuten, vaikken vielä ehtinytkään kauheesti teijän ohjelmia katella!
 
Liittynyt
29.8.2006
Viestejä
16 521
Ikä
34
Päin persettä.
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Miten treenaat vatsalihaksesi? Treeni 127
Miten treenaatte? Treeni 75
Miten kasvaa aamuvuorojen jälkeen? Treeni 8
Miten lähteä kehittämään kroppaa Treeni 5
Treeni tunnissa - miten toteuttaa järkevästi? Keskustelu nopeille treeneille Treeni 34
Miten päästä eroon pyörtymisen/oksentamisen tunteesta? Treeni 7
Miten toteutatte progressiota ja pyritte nousujohteisuuteen treeneissänne? Treeni 11
Erilaiset progressiomallit ja miten niitä käytätte? Treeni 2
Miten venyttelette? Treeni 11
Miten aloitan kisaamisen? Treeni 4
Miten treenata, kun tarkoituksena on polttaa rasvaa? Treeni 2
Olkapäiden oikea setuppi alavinopenkissä? Miten teette? Treeni 9
Miten pian haukkari 40 sentistä 45 senttiseksi? Treeni 32
Miten rakentaisit "gettopuntti" -ohjelman? Treeni 10
1kk ilman salia miten treenaan? Treeni 29
Miten saada painoa terveellisesti? Treeni 31
Miten toteuttaa kevyt treeni viikko? Treeni 2
Miten yhdistää bodaus, voima ja crossfit treeni Treeni 12
Miten treenata aamuisin 6xvko? Treeni 4
Miten dietata oikein? Treeni 15
Kyykyn tekniikka: Miten laskeutua kuoppaan "oikein"? Treeni 3
mitä liikkeitä ja miten saan selkälihakset kasvamaan nopeasti? Treeni 27
Miten jakaa treenit kun treenataan kaksi kertaa päivässä? Treeni 1
Miten määritellään glykogeeniä kuluttava harjoitus? Treeni 5
Kaks vuotta bulkilla, miten jatkaa? Treeni 13
Etukyykky ja täysipainoinen jalkatreeni. Miten? Treeni 32
tempausvala - onnistutteko ja miten olette kehittyneet Treeni 13
Miten käyttää aika mahdollisimman tehokkaasti?! Treeni 17
Miten treenata dieetillä? Treeni 5
Polvet kipeät, miten treenata jalat? Treeni 76
Miten "sisäpohkeisiin" kokoa/voimaa? Treeni 8
Miten käsivarsista pyöreämmät Treeni 13
2-jakoisella kroppa läpi 2 x viikossa - miten treenata? Treeni 1
Kyykky ja mave nousuun, miten? Treeni 6
Miten saada lihasta rintaan, jos penkkiä ei voi tehdä? Treeni 45
Trapetsius kuosiin, miten? Treeni 45
Kämmenluut murtuneet. Miten jatkaa treeniä? Treeni 6
Miten saada rasva pois nopeasti Treeni 19
Lisää massaa jalkoihin!! Miten? Treeni 45
Timba79 Pitkä treenitauko, miten järkevä paluu? Treeni 46
Miten saisin vatsan litteäksi, ja miten nopeasti? Treeni 20
Miten eroon löysyydestä ja ylimääräisestä nahkasta? Treeni 2
Miten treenata penkki 45kgx20+ Treeni 13
Miten saada ylimääräinen ''nahka'' eli allit pois käsistä? Treeni 12
Miten saada aikasemmin unta!? Treeni 46
Miten pysyt tiukkana ja samalla pyrit kasvattamaan lihaksia? Treeni 38
miten sali ohjelma pitää toteuttaa? Treeni 5
Miten harjoitella ennen pitkää taukoa? Treeni 2
Miten motivoitte itseänne ennen treeniä? Treeni 193
miten syltä levemmäksi? Treeni 6
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös