Miten treenaat tällä hetkellä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oranki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihan mielenkiinnosta: miten te tuntumahomoilijat sitten mittaatte kehityksen muuten kuin pitkällä aikavälillä peilistä? :)

Eipä itsellä muita siihen tarvita kuin peili ja oma paino sekä kehonkoostumusmittaukset.

Minulla tapahtunut jo huomattava kehitys lyhyessäkin ajassa peilikuvassa.

Eipä itsellä muita siihen tarvita kuin peili ja oma paino sekä kehonkoostumusmittaukset.

Minulla tapahtunut jo huomattava kehitys lyhyessäkin ajassa peilikuvassa.

En nyt tiedä taustoistas yhtään, mutta kyllä mä silti väittäsin et kannattaisi niitä treenipainojakin korotella progressiivisesti jos haluat pitää kehityksen yllä. Itekkin oon aika tuntuma_homo_avokado tyyppisesti treenaillut viimeisen puolivuotta, mutta yrittänyt myös tietyissä pääliikkeissä korotella painoja ja lisäillä volyymii ainakun tuntuma/avokado/homo/voima/tekniikka sallii.

Itse aloitin juuri tuplatreenit kun aikataulut sen nyt sallivat ainakin seuraavat pari kk näillä näkymin. Treenasin ennen tätä ohjelmaa 2-jakoisella jonkun aikaa ylä/alakroppa jaolla missä tuli se 4-6 treeniä viikkoon riippuen aikatauluista. Nyt ois tosiaan tarkotus keskittyy hieman enemmän yläpodiin tässä uudessa ohjelmassa, joka on 4-jakoinen.

yks jakosella saman lihaksen tupla treeniä 4x viikossa ihan mukavaa hommaa, eka treeni kovemmat punnerrukset etc.. liikkeet ja illalla sitte eristävää pumppailua

2 jakonen : 1 - ojentaja olka rinta
2 - hauis selkä jalat

Oonkin miettiny olisko järjevä jollain muulla jaolla tehdä. Tulee noin 4 treeniä keskimäärin viikkoon.

Normaali treeni vois olla esim.
1. treeni
3x6 penkki niin että vika sarja tekee tiukkaa
2-4x10 dippejä
3x8 vinopenkki kp
3x8 ojentajat taljassa
3x10 viparit eteen, sivulle ja takaolkapäille

2. treeni
3x6 leuat, niin että vika sarja taas taistelua
3x10 hauiskääntö tangolla/käsipainoilla
3x12 "kulmasoutu"-kone/alatalja
3x10 kulmasoutu käsipainolla
1x10-20 ylätalja suorin käsin ylhäältä alas (pullover tai jotain sen suuntasta)
3x6 kyykky (tällä hetkellä yhden jalan sovelluksia kun selkä kipuillu)
1x10-20 alaselkä

En pysty ikinä asennoituu niin että aluks otetaa iisisti ja loppua kohden sit tiukempaa sarjaa. Ekassa liikkeessä jo ihan hapoilla yleensä... En tiedä onko mitään järkeä. Jonkunlaisia tuloksia ainaki joskus tullu. Nyttemmin ollu vähä hiljasempaa.

2 jakonen : 1 - ojentaja olka rinta
2 - hauis selkä jalat

Oonkin miettiny olisko järjevä jollain muulla jaolla tehdä. Tulee noin 4 treeniä keskimäärin viikkoon.

Normaali treeni vois olla esim.
1. treeni
3x6 penkki niin että vika sarja tekee tiukkaa
2-4x10 dippejä
3x8 vinopenkki kp
3x8 ojentajat taljassa
3x10 viparit eteen, sivulle ja takaolkapäille

2. treeni
3x6 leuat, niin että vika sarja taas taistelua
3x10 hauiskääntö tangolla/käsipainoilla
3x12 "kulmasoutu"-kone/alatalja
3x10 kulmasoutu käsipainolla
1x10-20 ylätalja suorin käsin ylhäältä alas (pullover tai jotain sen suuntasta)
3x6 kyykky (tällä hetkellä yhden jalan sovelluksia kun selkä kipuillu)
1x10-20 alaselkä

En pysty ikinä asennoituu niin että aluks otetaa iisisti ja loppua kohden sit tiukempaa sarjaa. Ekassa liikkeessä jo ihan hapoilla yleensä... En tiedä onko mitään järkeä. Jonkunlaisia tuloksia ainaki joskus tullu. Nyttemmin ollu vähä hiljasempaa.

No ensinnäkin sun jakos on aivan paska
toisekseen tolla et saa jalkojas kasvamaan

jos teet kaksjakosta niin jaa mielummin vaikka yläkroppa/alakroppa

Jos sitä ens viikolla pääsis reenaa kovaa, kevyitten ja kipeiden viikkojen jälkeen... Ajattelin alottaa tälläsen 2+3 jakoisen eli eka yläkroppa ja alakroppa voima painotteisemmin ja sen jälkeen perus 3-jakoisella selkä,rinta - jalat - olkapäät,kädet.

En nyt tiedä taustoistas yhtään, mutta kyllä mä silti väittäsin et kannattaisi niitä treenipainojakin korotella progressiivisesti jos haluat pitää kehityksen yllä. Itekkin oon aika tuntuma_homo_avokado tyyppisesti treenaillut viimeisen puolivuotta, mutta yrittänyt myös tietyissä pääliikkeissä korotella painoja ja lisäillä volyymii ainakun tuntuma/avokado/homo/voima/tekniikka sallii.

Itse aloitin juuri tuplatreenit kun aikataulut sen nyt sallivat ainakin seuraavat pari kk näillä näkymin. Treenasin ennen tätä ohjelmaa 2-jakoisella jonkun aikaa ylä/alakroppa jaolla missä tuli se 4-6 treeniä viikkoon riippuen aikatauluista. Nyt ois tosiaan tarkotus keskittyy hieman enemmän yläpodiin tässä uudessa ohjelmassa, joka on 4-jakoinen.

Sitä vaan en pidä omalla kohdalla mittarina, vaan tietynlaisena itsestäänselvyytenä.

No ensinnäkin sun jakos on aivan paska
toisekseen tolla et saa jalkojas kasvamaan

jos teet kaksjakosta niin jaa mielummin vaikka yläkroppa/alakroppa

Ok kiitti palautteesta. Selkää tosiaa lepuutan nii siksi noin köykäset sarjat... Normaalisti taka-, etu-, ja yhden jalan kyykyt. Ei uskalla tosiaa retuuttaa kun töissäkin pitää selkä olla kunnossa. Koneissa olen hieman veivannu mut mielummin tehny noita yhen jalan variaatioita. Jalat muutenkaan kiinnosta kunhan kyykky kovempi ku penkki.

Miten muuten jakaisit(te) noi hauis, ojentaja, rinta, olkapää, selkä. Mutulla oon itelleni jakanu(vetävät/työntävät) eli hauis/selkä samaan ja rinta/ojentaja/olkapää samaan treeniin. Onko toikin aivan paskaa? Olisko parempi laittaa noi sekasin esim ojentaja/hauis/olkapää ja sit selkä/rinta?

3-jakoisella semi RHP painotteisesti. Jako on:
1. Rinta, Ojentaja, Pohkeet
2. Takareidet, Selkä, Hauis (epäkkäät)
3. Etureidet, Olkapäät, Vatsat
Joko 3on1off tai 2on1off ym. joku variaatio kuitenkin niin että 3. ja 1. päivän välissä aina väh. 1 lepopäivä. Yleensä tapana vedellä joka toinen kierto painottaen voimaa ja toisena lihaksenkasvatus+erikoistekniikat.
Voimakierron aikana on määrätyt liikeet missä pyritään kasvattamaan sarjapainoja lyhyillä sarjoilla ja pitkillä palautuksilla + muutama liike pidempää sarjaa. Esim. Penkki 3x5, vinopenkki 3x8-12 + jotain venyttäviä.
Lihaksenkasvatustreeneissä valitsen liikkeet lähinnä sen mukaan mitä tekee mieli tehdä eikä isoilla painoilla ole niinkään väliä. Alle 10 sarjoja pyritään välttämään ja ne viedään yleensä aika loppuun. Erikoistekniikoita tulee käytettyä vain näissä treeneissä.

2-jakoinen ala/yläkroppa jaolla niinkuin jo ties kuinka pitkään tullut tehtyä turhaa sitä toimivaa vaihtamaa...
Isoja perusliikkeitä ja muut rimpuilut päälle jos siltä tuntuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aloitin tuon Powerhousun fiksun 4-jakoisen mukaan menemään, liikkeet ja sarjatkin vieläkin pääsääntoisesti sen mukaan. Tosin kun on tehnyt aina 1- ja 2-jakoista, niin oli pakko modata vähän omaan kroppaan sopivammaksi ohjelma, eli tällä mennään nyt:

Treenipäivät ma-pe
1. Rinta, jalat
2. Selkä, hauis
3. Jalat
4. Olat, ojentajat
5. Selkä, hauis

Ok kiitti palautteesta. Selkää tosiaa lepuutan nii siksi noin köykäset sarjat... Normaalisti taka-, etu-, ja yhden jalan kyykyt. Ei uskalla tosiaa retuuttaa kun töissäkin pitää selkä olla kunnossa. Koneissa olen hieman veivannu mut mielummin tehny noita yhen jalan variaatioita. Jalat muutenkaan kiinnosta kunhan kyykky kovempi ku penkki.

Miten muuten jakaisit(te) noi hauis, ojentaja, rinta, olkapää, selkä. Mutulla oon itelleni jakanu(vetävät/työntävät) eli hauis/selkä samaan ja rinta/ojentaja/olkapää samaan treeniin. Onko toikin aivan paskaa? Olisko parempi laittaa noi sekasin esim ojentaja/hauis/olkapää ja sit selkä/rinta?

Riippuu siitä haluutko epäsuoraa rasitusta
Jos et, selkä/takaolat/hauis - rinta/sivuolat/ojentaja
Jos haluut niin ihan miten tykkäät.. rinta/selkä - olat/kädet kunhan et änkee kaikkee yhteen että saisit hauispäivän

Mä olen treenannut nyt viime kuukaudet 6 krt viikossa, 3 ala- ja 3 yläkroppaa. Maanantaina aloitan Advancedin, jossa naisille oma 4-jakoinen. Tuntuu kevyeltä...alustavasti =D

Basic kolmijakosella

- jalat
- Selkä ja rinta
- Olat ja kädet

Kolmesti viikossa ja vedetää täysillä kun ei enempään ehdi.

Välissä vetäny nelijakoista

- Jalat
- Rinta, olat
- Selkä
- Kädet

Toi on paljon mukavampi treenata kun saa paahtaa aika finaaliinkin välillä, mutta tässä nyt joutuu miettiin että vetääkö nelijakoisella jatkossakin vaikkei aina ehdi kuin sen 3 x viikkoon salilla, kierto siis tuppaa venymään.

Kisaan valmistavat treenit alkaa keveän viikon jälkeen:

1: Maastaveto, maastavedon variaatioa, kapeapenkki stopilla, yläselkää, etureisiä
2: Kyykky lowbar stopilla, kyykky lowbar ei vyötä, penkki medium, olkapäitä, käsiä
3: Penkki stopilla, kapeapenkki, maastaveto polvistopilla ilman vyötä, yläselkää, etureisiä
4: Kyykky, etukyykky ilman vyötä, penkki, olkapäitä, käsiä

Itsehän olen reenaillut jo pitkään yksinkertaisella mutta todistetusti toimivalla konseptilla. TPN-treeni eli Treeni Per Nalkutus on tuottanut lukemattomia arvokisamitalisteja ja ennätyksiä, lajista riippumatta, joka maailmankolkassa, melkein kaikissa ikäryhmissä.

Kisaan valmistavat treenit alkaa keveän viikon jälkeen:

1: Maastaveto, maastavedon variaatioa, kapeapenkki stopilla, yläselkää, etureisiä
2: Kyykky lowbar stopilla, kyykky lowbar ei vyötä, penkki medium, olkapäitä, käsiä
3: Penkki stopilla, kapeapenkki, maastaveto polvistopilla ilman vyötä, yläselkää, etureisiä
4: Kyykky, etukyykky ilman vyötä, penkki, olkapäitä, käsiä

Ei taida olla mikään hirveä kiire pois salilta sulla.

Löytyipä sitten onneksi sellainen lääkäri, jonka viesti meni perille - eli parempi aloittaa painonpudotus ja kuntoilu ennen kuin terveys on mennyttä. Syksy meni ensin pahimpia läskejä sulatellessa, ja loppusyksystä palasin sitten vanhan on/off-harrastukseni eli salillakäynnin pariin. Treeni on maistunut, ja vaikka paino ei viime aikoina ole hirveästi pudonnut niin peili sekä kohonneet tulokset kertovat omaa kieltään. Toki jossakin vaiheessa täytyy pyrkiä pudottamaan loputkin vararenkaasta.

Heikkoja kohtia: ehdottomasti rinta. Aikanaan on tullut penkattua aivan perseellisen huonolla tekniikalla, jolloin etuolat ovat kyllä kehittyneet mutta rinta ei. Tekniikka laitettu remonttiin, ja joskus jätänkin treenistä pystypunnerrukset pois ja yritän keskittyä enemmän rintaan. Hauikset eivät myöskään kummoiset ole, eli olen varsinainen anti-RHP. Vahvoja kohtia: jalat ja alaselkä. Kolmijakoisella mennään, kunkin treenin aloittavissa ns. isoissa liikkeissä varsinaiset kovat työsarjat ovat ne kaksi viimeistä noin kuuden toiston sarjaa:

JALAT
Prässi (vaihdan kyykkyyn viimeistään kesäksi), 5 sarjaa
Jalkojen koukistus koneessa (vaihto SJMV:hen suunnitelmissa), 4 sarjaa
Etukyykky, 3 sarjaa
Jalkojen ojennus koneessa, 3 sarjaa
Pohkeet, 3 sarjaa (seisten Smithissä, vaihtuu jossakin vaiheessa salin uuteen pohjelaitteeseen)
Vatsajumppaa (istumaannousuja, jalkojen nostoja, ylävartalon kiertoja, lankutusta)

TYÖNTÄVÄT
Penkkipunnerrus, 5 sarjaa
Vinopenkki käsipainoilla, 3 sarjaa
Ristikkäistalja, 3 sarjaa
Pystypunnerrus, 4 sarjaa
Vipunostot sivulle, 3 sarjaa
Ranskalainen punnerrus mutkatangolla, 3 sarjaa
Ojentajat taljassa, 3 sarjaa
Vatsajumppaa: rutistuksia, ylävartalon kiertoja, myös alaselän ojennuksia

VETÄVÄT
Maastaveto, 5 sarjaa
Ylätalja leveällä otteella, 5 sarjaa