miten olisi tälläinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dost
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mitenkö lihakset tykkäisivät, jos ohjelma olisi tälläinen::

ma, ti 10x1 kaikki lihasryhmät
ke, to 8x1 kaikki lihasryhmät
pe, la 6x1 kaikki lihasryhmät
su lepo

seuraavalla viikolla painoihin tulee 1-2kg lisää ja seuraavalla taas jne. 4 viikon välein 1 viikko lepoa.

Lihaksia on tarkoitus ärsyttää usein, mutta vähän ja puhtaalla tekniikalla. Salilla varmaan joutuu olemaan vähän tavallista kauemmin. Itse reenaan kotona, niin ei haittaa niin paljon.

Muistan että joku saksalainen (steroidi-huippubodybuilder) on kehittänyt vähän tämän tapaisen ohjelman. Kun en muista kuka se oli...

Onko edes mitään järkeä tuossa teijän mielestä :rolleyes:

Ymmärsinkö ihan oikein, että pidät vain yhden lepopäivän viikossa? Kauanko on treeniä takana ja mitä liikkeitä aiot millekin lihasryhmälle tehdä?

Ymmärsinkö ihan oikein, että pidät vain yhden lepopäivän viikossa? Kauanko on treeniä takana ja mitä liikkeitä aiot millekin lihasryhmälle tehdä?

No liikeitä voi vaihdella joka viikko, eli esim. rinta, niin kaikki käsipainoista etunojapunnerruksiin yhdellä kädellä ja mahdollisesti keksin jotain lisäpainoksi. Kotona ei ole sali :D Eihän lihakset väsy niin paljon tällä ohjelmalla että tarvitsisivat enemmän lepopäiviä, vai tarvitsevatko?

Treeniä on melkein vuosi takana. Lihaa vähän tuli. Tyhmillä kysymyksillä sitä tulee lisää toivottavasti :D

Ja huuto500:lle --> olen puhdas kuin vauva, eikä mömmöihin ole aikomusta :)

mitä kaikkee siellä kotona on mahdollisuus tehdä? Kyykky, mave, dipit, penkki, leuanveto on kaikki melko korvaamattomia, jos lihasta aiot hankkia (kunnolla) ja kotona ei näitä pysty tekemään, osta salikortti:D

mitä kaikkee siellä kotona on mahdollisuus tehdä? Kyykky, mave, dipit, penkki, leuanveto on kaikki melko korvaamattomia, jos lihasta aiot hankkia (kunnolla) ja kotona ei näitä pysty tekemään, osta salikortti:D

Aivan! Ei sitä kuitenkaan nyt kunnolla tarvi olla. Kunhan näytän hieman nörttiä tervempänä niin riittää. Mutta entäs jos nää treenit olisivat joka toinen päivä? paraneeko ohjelma?

Älyttömintä tämäntyylisissä ketjuissa on se, että yksinkertaisin ja tehokkain vaihtoehto olisi hankkia se salikortti. Kaikki kikkailu joillain 10kg käsipainoilla ja punneruksilla on kuitenkin aika nopeasti kuljettu tie, jonka jälkeen hyödyt lihasmassan kasvattamisen suhteen kutistuvat aika pieniksi.

Älyttömintä tämäntyylisissä ketjuissa on se, että yksinkertaisin ja tehokkain vaihtoehto olisi hankkia se salikortti. Kaikki kikkailu joillain 10kg käsipainoilla ja punneruksilla on kuitenkin aika nopeasti kuljettu tie, jonka jälkeen hyödyt lihasmassan kasvattamisen suhteen kutistuvat aika pieniksi.

I agree :kippis1:

On muuten ihan ite sorvatut käsipainot 16 kg/käsi. Täytyy sorvailla lisää isompia kiekkoja.

Ei muutakun kotio vaan vermeet. Joko tekee itte tai ostaa..pitkällä juoksulla säästää hyvin rahaa. Haittapuolena on, että aina ei välttämättä saa varmistajaa. Itsellä kotona vermeet, ja hyvin on treeni kulkenu ja kehittynyt roimasti. Salilla on monipuolisemmat välineet, mutta monet laitteet voi hyvin korvata vapaiden painojen eri variaatiolla. Mave onnistuu hyvin, mutta jalkakyykkyä käyn tekemässä salilla, siitä syystä että en ole vielä saanut power rackiä valmiiksi. Itse tällä hetkellä treenaan tälläisella ohjelmalla:

1.Periodi:
Tämä treeni käy lopussa minulla ainaki aika lähellä ylikuntoa, mutta kun pitää tuon viikon tauon, nuo treeni painot nousee aika hyvin.
1.Viikko 3x3 abouttia 90% maximista
2.Viikko 5x12 pyrin pitämään tossa 70-80% maximista
3.Viikko 3x3 abouttia 90% maximista
4. Viikko pidetään kaikkee hilavitkuttelua. Kunnolla lepoo, että hermosto ja lihaksisto palautuu ja menee homeostaasiin (tasapainotilaan).

2.Periodi:
Tämä periodi ei tunnu niin pahalta. Voi olla yksilöllistä, kuinka treeni vaikuttaa palautumiseen. Aerobisella kunnolla taitaa olla myös paljon vaikutusta asiaan. Itse en paljoa ennen aerobista treenannut, mutta nykyään enemmän ja palautuminen parantunut merkittävästi.
1.Viikko 5x12 70-80%
2.Viikko 3x3 90%
3.Viikko 5x12 70-80%

Elikkä jokaiselle viikolle 4 treenipäivää, nelijakoisena. Minulla jaot ollu:
1. Hauis ja ojentajat
2. Rinta ja yläselkä
3. Etuolkapäät ja selkä
4. Jalat ja takaolkapäät (yleensä myös kaikkee muuta sälää, tällöin otan kaiken irti kropasta.)

Eli liikkeet aivan perusliikkeitä, elikkä Jalkakyykky, mave, penkki, kulmasoutu, pystypunnerrus, niskantakaa punnerrus, hauiskääntö, kapeepena ja ranskalainen (vaihtelen silloin tällöin.)

Ainakin yhdeksän sarjaa per lihasryhmä. Eli pyritään ainakin tekemään tuo
yhdeksän sarjaa ja lisät tuntuman mukaan, kuitenkin siten ettei treenipäivä menisi sen tunnin tai puolentoista tunnin ylitse. Kaikkia vatsalihaksia ja muita liikkeitä voi vääntää vaikka millä mitalla. Mutta tämä ohjelma on aika rankka, ainakin minulle kun natuna treenaan. Kunnollisesta palautumisesta kannattaa huolehtia, ettei pääse ylikunto yllättämään. Ei ole harvinaista, että pitää tommosen parinkin päivän tauon viimeisellä viikolla kun nivelet rupee huutamaan leipää. Väliviikolla pelkästään yksi kevyt päivä jolloin tehdään koko kroppa läpi keposilla painoilla, ei rasiteta liikaa, että seuraava kuukausikin menee hyvin. Aerobista teen yleensä väliviikolla, ei ole ainakaan minun palautumistani haitannut, päinvastoin. Meni hieman :offtopic: mutta toivottavasti hieman valottaa kotitreenauksen mahdollisuuksia. :thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei muutakun kotio vaan vermeet. Joko tekee itte tai ostaa..pitkällä juoksulla säästää hyvin rahaa. Haittapuolena on, että aina ei välttämättä saa varmistajaa. Itsellä kotona vermeet, ja hyvin on treeni kulkenu ja kehittynyt roimasti. Salilla on monipuolisemmat välineet, mutta monet laitteet voi hyvin korvata vapaiden painojen eri variaatiolla. Mave onnistuu hyvin, mutta jalkakyykkyä käyn tekemässä salilla, siitä syystä että en ole vielä saanut power rackiä valmiiksi. Itse tällä hetkellä treenaan tälläisella ohjelmalla:

1.Periodi:
Tämä treeni käy lopussa minulla ainaki aika lähellä ylikuntoa, mutta kun pitää tuon viikon tauon, nuo treeni painot nousee aika hyvin.
1.Viikko 3x3 abouttia 90% maximista
2.Viikko 5x12 pyrin pitämään tossa 70-80% maximista
3.Viikko 3x3 abouttia 90% maximista
4. Viikko pidetään kaikkee hilavitkuttelua. Kunnolla lepoo, että hermosto ja lihaksisto palautuu ja menee homeostaasiin (tasapainotilaan).

2.Periodi:
Tämä periodi ei tunnu niin pahalta. Voi olla yksilöllistä, kuinka treeni vaikuttaa palautumiseen. Aerobisella kunnolla taitaa olla myös paljon vaikutusta asiaan. Itse en paljoa ennen aerobista treenannut, mutta nykyään enemmän ja palautuminen parantunut merkittävästi.
1.Viikko 5x12 70-80%
2.Viikko 3x3 90%
3.Viikko 5x12 70-80%

Elikkä jokaiselle viikolle 4 treenipäivää, nelijakoisena. Minulla jaot ollu:
1. Hauis ja ojentajat
2. Rinta ja yläselkä
3. Etuolkapäät ja selkä
4. Jalat ja takaolkapäät (yleensä myös kaikkee muuta sälää, tällöin otan kaiken irti kropasta.)

Eli liikkeet aivan perusliikkeitä, elikkä Jalkakyykky, mave, penkki, kulmasoutu, pystypunnerrus, niskantakaa punnerrus, hauiskääntö, kapeepena ja ranskalainen (vaihtelen silloin tällöin.)

Ainakin yhdeksän sarjaa per lihasryhmä. Eli pyritään ainakin tekemään tuo
yhdeksän sarjaa ja lisät tuntuman mukaan, kuitenkin siten ettei treenipäivä menisi sen tunnin tai puolentoista tunnin ylitse. Kaikkia vatsalihaksia ja muita liikkeitä voi vääntää vaikka millä mitalla. Mutta tämä ohjelma on aika rankka, ainakin minulle kun natuna treenaan. Kunnollisesta palautumisesta kannattaa huolehtia, ettei pääse ylikunto yllättämään. Ei ole harvinaista, että pitää tommosen parinkin päivän tauon viimeisellä viikolla kun nivelet rupee huutamaan leipää. Väliviikolla pelkästään yksi kevyt päivä jolloin tehdään koko kroppa läpi keposilla painoilla, ei rasiteta liikaa, että seuraava kuukausikin menee hyvin. Aerobista teen yleensä väliviikolla, ei ole ainakaan minun palautumistani haitannut, päinvastoin. Meni hieman :offtopic: mutta toivottavasti hieman valottaa kotitreenauksen mahdollisuuksia. :thumbs:

Joo hienoa! Otan oppia!:5:

Itte suunniteltu, eikä välttämättä sovellu aloittelijalle. Kannattaa kyllä alottaa pienemmillä sarjamäärillä ja pidemmillä sarjoilla voimankin kehittämisessä, koska nekin varmasti kehittävät aloittelijaa hyvin. Tämä ohjelman olen suunnitellut ja toimii ainakin minulla. Muillakin ohjelmilla olen hinkannut. Tärkeintä on vaihtaa kokoajan kaikkea, kroppa ei oikeastaan pääse helposti tottumaan, mutta ylikuntokin voi aika helposti tosiaan yllättää. Minulla tuo 3x3 treenaus on tehonnut voiman kehityksessä varsin hyvin, ja siihen vielä päälle apuliikkeitä ?x4-8. Sarjojen määrää olen pitänyt siinä ainakin 9 sarjaa per lihasryhmä, ja olen nostanut niitä sen mukaan, kun kroppa on tottunut treeniin. Ja tuon ylikunnon olen pystynyt aika helposti välttämään hyvin ajoitetuilla tauoilla. Mutta jos aloittelee treenausta, tuo 3x3 treenaus ei todellakaan sovellu, koska ei taida kaikilla paikat kestää, kevyempää rautaa, että nivelet eivät joudu liialliselle rasitukselle. Voi pistää kehittävää kommenttia ohjelmastani, ehkä se auttaa kehittämään sitä eteenpäin! :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom