Mä olen moneen kertaan tunnustanut olevani yksinkertainen insinööri, joten voisko pååtta tai Free weight taas sivistää mua: Jos me nyt mennään tällä teemalla, että valtion ottama velka on yksityisen sektorin tuloa niin a) kiitos! b) mitä hyötyä siitä on yhteiskunnalle, että tämä velkarahalla hankittu ostovoima kohdennetaan vain julkisen sektorin työntekijöille? Nyt raha menee lyhentämättömänä AVI:n avantojaoksen yliaputarkastaja V. Etelälle ja sekä Trafin HSE-osaston apulaismanageri T. Urhalle. Eikö olisi reilumpaa ja yksinkertaisempaa jakaa otettu laina vaikka verohelpotuksina jolloin siitä hyötyisi myös automekaanikko K. Orjaaja?
Vaikka velalla "elvytettäisiin" niin ei kai se turhan suuren julkisen sektorin ylläpito siltikään mitään lisäarvoa tuo? Vie vain osaavaa(?) henkilöstöä pois lisäarvoa tuottavista töistä.
pååtta: Viittiks joskus avata mitä meinasit taannoin kun sanoit, että Keyenesin mukaan julkisen sektorin on hyvä tasoittaa yksityisen puolen ylilyöntejä vai miten lie menikään..
Vaikka velalla "elvytettäisiin" niin ei kai se turhan suuren julkisen sektorin ylläpito siltikään mitään lisäarvoa tuo? Vie vain osaavaa(?) henkilöstöä pois lisäarvoa tuottavista töistä.
pååtta: Viittiks joskus avata mitä meinasit taannoin kun sanoit, että Keyenesin mukaan julkisen sektorin on hyvä tasoittaa yksityisen puolen ylilyöntejä vai miten lie menikään..