Miten maamme talous oikein saadaan kuriin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan mielenkiinnosta, mitä asioita siellä sitten pitäisi olla, jos tohtorin tutkinto on niin vähäpätöinen asia ettei sitä suvaitse mainita ollenkaan CV:ssä?
Ison puolueen ykköskasvolta odottaisin vahvoja näyttöjä menneisyydestä ja hyviä ideoita tulevaisuutta varten. Stubbilta molemmat puuttuuvat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No siis Sipilähän oli juuri tuollainen vahvoilla näytöillä menneisyydestä varustettu jolla oli palon uusia hyviä ideoita tulevaisuuteen.

Nyt mies on jyrätty, mankeloitu ja kuohittu ja itsekkään en arvosta enää tippaakaan, Onko vika sittenkin järjestelmässämme ?

No siis Sipilähän oli juuri tuollainen vahvoilla näytöillä menneisyydestä varustettu jolla oli palon uusia hyviä ideoita tulevaisuuteen.

Nyt mies on jyrätty, mankeloitu ja kuohittu ja itsekkään en arvosta enää tippaakaan, Onko vika sittenkin järjestelmässämme ?
Vai onko vika sittenkin siinä, että puolikas tai pelkkä asiaosaaminen ei riitä? Sipilän esiintymistaidot ja kommunikointitapa on juuri niin perus-insinööriä kaikkine puutteineen, että ei riitä vaikka olisi mitä visioita, kun ei ole auktoriteettiä ja karismaa.
Pääministerinä ja ministeritasolla yleensäkin pitäisi olla ihmisiä, joilla on koko paketti hallussa. Suomesta niitä ei vaan tunnu löytyvän tai sitten ovat oikeissa töissä. Esimerkkinä Saulin uudenvuodenpuhe, herra siunaa miten masentavaa katsottavaa.

Kai poliitikkoa arvioitaessa pitää katsoa poliittisen uran suorituksia. Stubbilakin tuota uraa on jo takana.

Sipilän näytötkin taitavat olla puhtaasti eri maailmasta. Yritysmaailmassa on mennyt ilmeisesti hyvin, mutta lahkon jäsenyys taas on aika vahva miinus.

Kai poliitikkoa arvioitaessa pitää katsoa poliittisen uran suorituksia. Stubbilakin tuota uraa on jo takana.

Sipilän näytötkin taitavat olla puhtaasti eri maailmasta. Yritysmaailmassa on mennyt ilmeisesti hyvin, mutta lahkon jäsenyys taas on aika vahva miinus.

Vaikka Sipilä on suoriutunut mielestäni erinomaisen huonosti niin silti pidän tervetulleina Sipilöitä (mieluusti tosin ilman tuota lahkolaisuutta), Lepomäkiä, Hjalliksia sekä muita joilla on muutakin näkemystä kuin vasemmistopolitiikon korkeakoulun opinnot sekä tietotaito "näin ollaan tehty aina ennenkin ja silloinkin mulle ja mun kaverielle on riittänyt töitä".

Ihan hyviä kavereita esim Lepomäki ja Hjallis mutta mites meidän järjestelmä. Jos kuvitellaan vaikkapa Lepomäki valtiovarainministeriksi niin SAK:han järjestäisi jo yleislakon pelkästä nimityksestä. Ja koska millään puolueella ei riitä valtaa kyseenalaistaa Ay-liikettä niin se olisi siinä sitten. Lepomäki joko suitsettaisiin EK:n ja Ay-liikkeen ohjastamaksi, vaihdettaisiin toiseen ministeriin tai hallitus hajotettaisiin.

Kyllä Suomessa kun ammattiyhdistysliike sanoo hallitukselle että kyykkyyn niin hallitus menee kyykkyyn tai itkee ja menee...

Stubbin hieno akateeminen ura :)

http://artoluukkanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/207533-paljastus-stubbin-syvan-etelan-opintie

Minusta tuo blogin kuvaus kuvastaa aika hyvin Stubbia. Ilmeisesti myös Stubbin väikkäri on pikemmin lisensiaattityö tasoltaan, vaikkakin tehty LSE:ssä mikä on arvostettu yliopisto.
En ole Stubbin fani, mutta tämä oli kyllä harvinaisen typerä kirjoitus.

Furman University: Ei voi mitenkään verrata kansanopistoon, Amerikassa ns. liberal arts -yliopistot ovat ihan tavallinen ilmiö eikä yliopiston koon ja laadun välille voi vetää mitään yhteyttä. Helsingin yliopistossa on n. 35 000 opiskelijaa, Yalen yliopistossa vain 12 000, onko HY siis kolme kertaa parempi? (Sivuhuom. liberal arts colleget eivät koskaan menesty kv. rankingeissä, joissa painotetaan tutkimusta). Täytyy muistaa, että suurin osa jenkeistä menee työelämään suoraan kandin jälkeen. Yliopiston kristillinen tausta on myös ihan normisettiä; hyvin usein yksityisten yliopistojen taustalla on alunperin ollut joku uskonnollinen yhteisö.

College of Europe: Kuka tahansa voi hakea, ei siihen tarvita mitään sisäpiirin ulkoministeriökytköksiä. Ja mitä tulee opinnon pituuteen, vuoden pituinen maisterin tutkinto on käytöntö monessa maassa, mm. Isossa-Britanniassa. Suomalaisista maisteriopiskelijoista suurin osa jahkailee ja käy töissä sen 2-3 vuotta, jolloin opiskelun määrää ei voi mitenkään verrata intensiiviseen vuoden rykäykseen mitä esim. College of Europe:ssa tehdään.

LSE: Yksi maailman johtavista yliopistoista, erityisesti talous- ja valtiotieteissä. Tämä ohitetaan ilman mitään mainintaa. Ja jälleen kerran, kuka tahansa voi hakea, jos rahkeet riittävät. En tiedä mihin perustuu pååttan väite, että väitöskirja "on pikemmin lisensiaattityö tasoltaan". Jos se on väitöskirjana hyväksytty, niin eiköhän se sitten täytä ne vaatimukset? Vai onko tässä jälleen sama argumentti, että "ei ole hyvä, koska opiskelija ei ole puurtanut X vuotta, niin kuin meillä Suomessa".

Jaa en minä väittänyt mitään jäi mainitsematta, että tuon väikkärijutun kertoi Jukka Hankamäki kommenteissa.

Onhan nuorempi Bush valmistunut Yalesta mikä on yksi maailman johtavia yliopistoja. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Ihan hyviä kavereita esim Lepomäki ja Hjallis mutta mites meidän järjestelmä. Jos kuvitellaan vaikkapa Lepomäki valtiovarainministeriksi niin SAK:han järjestäisi jo yleislakon pelkästä nimityksestä. Ja koska millään puolueella ei riitä valtaa kyseenalaistaa Ay-liikettä niin se olisi siinä sitten. Lepomäki joko suitsettaisiin EK:n ja Ay-liikkeen ohjastamaksi, vaihdettaisiin toiseen ministeriin tai hallitus hajotettaisiin.

Kyllä Suomessa kun ammattiyhdistysliike sanoo hallitukselle että kyykkyyn niin hallitus menee kyykkyyn tai itkee ja menee...
Järjestelmä on onneton ja ohjaa huipulleen maan etujen kannalta huonoa ainesta. Se on selvä juttu, että jos hallitus ei kykene ajamaan läpi muutoksia, niin mikään ei ole silloin kunnossa. Niiden, joiden mielestä ministereiden käymien yliopistojen tiedepiireissä nauttima arvostus on olennaista, kannattaa googlailla Ronald Reaganin suorittamia tutkintoja ja uraa.

Se mikä Stubbissä hiertää minua eniten on se, että Stubb ajaa niin selkeästi EU:n sisäpiirin linjaa maan edun kustannuksella ja satavarmasti tekee sitä sillä varjolla, että saa jonkin palkkioviran kuten Katainen sai.

Se mikä Stubbissä hiertää minua eniten on se, että Stubb ajaa niin selkeästi EU:n sisäpiirin linjaa maan edun kustannuksella ja satavarmasti tekee sitä sillä varjolla, että saa jonkin palkkioviran kuten Katainen sai.

Naulankantaan. Tämä jos mikä ärsyttää tässä Suomen "päätöksenteossa" eniten.

Mitenkä se käytännössä näkyy?

No vaikka tämä miten Stubb seisoo täysin Merkelin pakolaispolitiikan takana.
http://www.capital.de/dasmagazin/finnland-stuetzt-merkels-fluechtlingskurs.html

Merkelin pakolaispolitiikan takana seisoo aika monikin ihminen tavallisesta kaduntallaajasta maiden presidentteihin. Tekevätkö kaikki sen palkintoviran toivossa. Stubbin motivaattori voi olla palkintovirka, mutta sitä tuskin tietää kuin mies itse. Tuo nyt vain on aika heikko argumentti siitäkin huolimatta, että Stubb ei ole tainnut saada mitään järkevää aikaiseksi, niin kuin ei ole politiikassa juuri kukaan.

Merkelin pakolaispolitiikan takana seisoo aika monikin ihminen tavallisesta kaduntallaajasta maiden presidentteihin

Olet siis todella sitä mieltä, että suurin osa eurooppalaista kannattaa edelleen rajat auki politiikkaa Merkelin hengessä?

Merkelin pakolaispolitiikan takana seisoo aika monikin ihminen tavallisesta kaduntallaajasta maiden presidentteihin. Tekevätkö kaikki sen palkintoviran toivossa. Stubbin motivaattori voi olla palkintovirka, mutta sitä tuskin tietää kuin mies itse. Tuo nyt vain on aika heikko argumentti siitäkin huolimatta, että Stubb ei ole tainnut saada mitään järkevää aikaiseksi, niin kuin ei ole politiikassa juuri kukaan.

Entäs tämä TTIP juttu sitten?
http://www.taloussanomat.fi/uutiset...-toimittajaa-ttip-kirjoittelusta/201416551/12

Noita esimerkkejä löytyy kyllä todella paljon.

Mä olen lähtökohtaisesti sitä mieltä, että huippujohtajille kuuluu huippujohtajien palkka. Nyt kuitenkin jotenkin hapottaa tuo Alkon mamman liksa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001141403.html

Tällä viikolla jonain iltana tämä onneton tilitti uutisissa, että he ovat täysin kusessa jos viinit vapautetaan maitokauppoihin. Jos hänen johtamallaan yrityksellä ei ole mitään toimintaedellytyksiä vapailla markkinoilla ja toiminta perustuu puhtaasti valtion turvaamaan monopoliasemaan niin miksi ko. puulaakin johtaminen on sen haastavampaa kun mikä tahansa muukaan virkamiestyö?

Mä olen lähtökohtaisesti sitä mieltä, että huippujohtajille kuuluu huippujohtajien palkka. Nyt kuitenkin jotenkin hapottaa tuo Alkon mamman liksa...

Meinasin juuri aamulla linkittää saman uutisen ja samat kommentit :)

Valtion omistama monopoli jonka johtoon päästään varmaan sopivalla puoluekirjalla niin ei oikein käy minun ymmärrykseen tuollaiset liksat kun duuni on paremminkin virkamies työtä. Pitää huoli että laitos pyörii juridisesti oikein. Sama kuin veikkauksella. Lottovoitto on päästä alkon tai veikkauksen pomoksi :)

Meinasin juuri aamulla linkittää saman uutisen ja samat kommentit :)

Valtion omistama monopoli jonka johtoon päästään varmaan sopivalla puoluekirjalla niin ei oikein käy minun ymmärrykseen tuollaiset liksat kun duuni on paremminkin virkamies työtä. Pitää huoli että laitos pyörii juridisesti oikein. Sama kuin veikkauksella. Lottovoitto on päästä alkon tai veikkauksen pomoksi :)

Pitäis varmaan vaan olla varovainen mitä nettiin kirjoittelee. Tästä saa joku kimmokkeen, että tällä perusteella kaikille virkamiehille kuuluu 30k€/kk..

Vielä tuosta Korhosesta todettava, että toki hänellä on hyvä CV oikeistakin johtotehtävistä, mutta vaikka hommassa olisi itse Obama niin en ymmärtäisi palkkausta..

Back
Ylös Bottom