Miten kofeiini vaikuttaa SINUUN?

Kahvin tuoksu piristää, mutta varsinainen juominen saa vain tärisemään, pistää pakin sekaisin, pistää hikoilemaan helpommin.. Jos lenkille/puntille erehtyy, niin hapottaa huomattavasti helpommin, tiedä sitten johtuuko siitä, että ylipirteänä tekee vähän liian kovaa. Ei oo mun juttu. Terveet elämäntavat piristävät paljon paremmin :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos illalla ottaa kuuden aikaan 200mg kofeiinia niin sitten nukahdetaan vasta kolmelta yöllä vaikka siinä kuuden aikaan olisi ollut miten väsynyt.

Kahvin vaikutukset muhun ovat aika voimakkaita. Kädet alkaa täristä ja tulee levoton olo, vähän kuin olis kännissä sekä vatsa menee sekaisin.

Juon kahvia ainoastaan töissä, aamun kahvitauolla, että heräisin. 3 kuppia päivässä on ihan maksimi tai muuteen en saa nukuttua seuraavana yönä.En juo kahvia koskaan kuuden jälkeen tai muutenkin heikosta unenlaadusta kärsivänä en nuku ollenkaan. Sama vaikutus myös muilla piristeillä.

Aikoinaan, kun tein yötöitä tuli kokeiltua noita kofeiinitabletteja. Ainoa vaikutus, jonka huomasin, oli kaamea kusihätä. Kahvin ja muiden kofeiinipitoisten tuotteiden nauttiminen loppui, kun lääkäri kielsi kahvin, tupakan ja alkoholin refluksioireiden eli vatsahappojen liikaerityksen takia. Edelleenkin huomaan kahvin vaikutuksen vatsaan. Tosin parin vuoden tauko kahvista ja vatsan kunnon paraneminen ovat vähentäneet oireita. Eli nautin jatkossakin myrkkyni työaamuina.

Ei oikeestaan mitenkään, ainakaan perus muutama kahvikupillinen päivässä.
Aamulla ehkä vähän auttaa pahimman jumituksen yli.

Kahvi, suklaa, tupakka & rasvainen ruoka. Paperilla kuulostaa houkuttelevalta mutta sitä se ei todellakaan ole. Närästys oli niin kovaa että nieleminen sattui ja nukkuminen oli lähes mahdotonta. Lisäksi kofeiini pisti mukavat ureahädät. Ahdistus ja sydämmen pumputukset kuului asiaan.

Tais löytyy selitys mun perseelleen menneeseen saliin tänään.. Aluks epäilin ylikuntoa ku alko sydän hakkaa salilla hulluna, paikat tärräs eikä sarjat kulkenu ollenkaa verrattuna normaaliin. Syy lieneekin ne kolme kuppii kahvia vähän ennen salia! En vaan osannu epäillä sitä kun koskaan ennen ei kahvi oo aiheuttanu moista..

Vartin sisään kahvi/boosterit tms lykkää ainakin kunnon paskahädän, ei oikeestaan piristä (toleranssia jonkun verran), yöllä vaan ei saa unta sitten ilmeisesti. Jossei kofeiinia saa, niin päätä särkee ja on tosi flegmaattinen olo.

Kofeiiniin kehittyy 3-4 kuppia päivässä juoville sellainen toleranssi, että ei siitä ole mihinkään treeniboosterina.

Voipi pitää paikkansa. Mutta itse olen myös ns. "caffein sensitive person" Eikä tule juotua kuin yötöissä ja treeniboosterinä. 150mg on mulla sellainen vakiintunut annos ennen treeni. Ollut varmaan 10 vuotta.
200mg:sta voipi tulla jo pikkaisen huono olo, varsinkin jos treeni on kova. Itse olen tilanteeseeni suht´ tyytyväinen, ei tarvi haikailla muiden piristeiden perään. Haittapuolena tässä minun herkkyydessäni on hikoilu,levottomuus ja muutenkin äreä/hermostunut olo jos pitäisi vaikka kekkereillä/kylässä istua paikallaan kahvittelun jälkeen.

Muistan vielä kun joskus treeniuran alussa en juonut kahvia enkä käyttänyt muutenkaan kofeiinia lainkaan ja sitten ostin ensimmäisen kerran kofeiinitabuja. 200mg toimi kuin mikäkin superboosteri. 300mg niin ei malttanut olla sarjojen jälkeen paikallaan ja kädet tärisi. Nyt.. ei mihinkään. Ajattelin ottaa kuukauden vieroituksen kahvista ja sen jälkeen jos onnistuisi käyttämään ainoastaan boosterina. Eli jättäisi huvikseen juomisen pois.

Mulla on ehkä sitt toleranssia jonkin verran, kun juon pari kuppia vahvaa kahvia joka aamu. kyllä muuten huomaa, jos on esimerkiksi viikon ilman kofeiinia ja sitten vetäisee sen normaalin 4-5dl mustaa kahvia,niin päässä vippaa hassusti :D

Jos illalla ottaa kuuden aikaan 200mg kofeiinia niin sitten nukahdetaan vasta kolmelta yöllä vaikka siinä kuuden aikaan olisi ollut miten väsynyt.

itellä alkaa väsyttämään ihan sikana kun ottaa pari kuppia kahvia. välillä ihan hyvä unilääke.

Joka päivä tulee juotua aamulla 2-4 mukillista maitokahvia, ei mitään vaikutusta treeneihin ellei tule nautittua reippaasti. Kerran vedin aamulla 4 isoa mukia putkeen, sillo oli semmonen olo että nyt kulkis penkki :D

Kofeiinia tulee teen mukana vaikka huru mykky, eikä sillä enää ole mitään erityistä vaikutusta. Kaikkeen tottuu.

Ihme kyllä, pahempia vieroitusoireitakaan ei ole ollut, edes päivinä joina saan ehkä vain kupillisen jotain liptonia - tasot lienevät pysyvästi sitä luokkaa että jösses!

400 mg + ½ litraa ediä saa aikaan piristävän vaikutuksen yövuorossa. Mutta tuossa taitaakin tulla jo 560 mg kofeiinia ja tauriinit päälle.
Ja jottei tule täysin toleranssia tuohon, niin pitää pitää silloin tällöin kahvi/kofeiini-lakko.

Aamukahvi (3,33 dl motti x 2) ja kuitupitoinen aamupala pitää huolen ettei kauheasti tartte wc:ssä rykiä.

Ei vaikuta mitenkään. Tai jos se lasketaan että tulee pää kipeäksi jos sitä kahvia ei saa.

Aivan sama homma.. Tullut kahvia lipitettyä jo monia vuosia pari pannullista päivässä niin ei se kyllä mitenkää piristä, vaikka on kahvia pakko juoda vähän väliä :kuola:

Sen verran hyvin että jos lipitän kahvia tai cola juomia 18 jälkeen niin ei ennen 12 saa unta!
Aamulla menee pannukahvia ja ennen punttia toinen pannullinen+runsaasti sokeria.

Piristää ihan mukavasti ja sen jälkeen hikivirtaa suhteelisen reippaasti. Varsinkin jos ennen treeniä huitasee joku 100-300mg.

Kai se jonkin verran piristää. En tunnusta riippuvuutta, mutta energiajuomat :kuola: kahvi myös hyvää, 2-3 mukia päivittäin.

Kukaan tietäis paljonkos kokiksissa on kofeiinia? Ei liene hirveästi, mutta kai nyt isoon pulloon mahtuu ainakin noin kahvikupposen verran? Miettinyt tuota aina, koskaan löytänyt tietoo...

Joo-o, energiajuomariippuvuus pitää ainakin tunnustaa. Ja kahviakin menee töissä se 2-3 kuppia eli kait se jotenkin sitten vaikuttaa kun ei voi ilmankaan olla. Mutta menenpä heittämään aamukaffet naamariin tästä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom