Mitä vatsalihasliikettä käytätte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jones!
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun salilla on sellaisia halkaisijaltaan pieniä, mutta painavia purkuloita, niillä onkin sitten helpompi rytkytellä menemään, vaikka olisikin rinnalla.

IMO parhaat rutistukset/istumaannousut kulmapenkissä etanan vauhtia ylös ja alas ilman lisäpainoja. Sitä voi tehdä niin monella tavalla, kun alkuun tuli omallakin kohdalla tehtyä 5 kg->10 kg->12,5 kg->15 kg-> rinnalla jne. kunnes kyllästyin.

Saako millään liikkeellä alavatsaa treenattua, kun tuntuu, että muut vatsalihakset kehittyy ihan kivasti mut alavatsa on vaan semmonen möykky :D
Tavalliset vatsalihasliikkeet lisäpainoilla, mutta takapuolen alle 5-10cm koroke. Rutistaa mukavasti ;)

Itellä on kovin säälittävän kokoset ylimmät vatsalihakset, muilla on kyllä jotenkuten kokoa :/ Itse käytän vatsalihasliikkeenä ainoastaan sisilialaista vatsarutistusta. Paras liike ikinä omasta mielestäni. Gotta love it!

Kerran aloin voimapyörää vatsalihasliikkeenä käyttämää enkä sen jälkeen käytännössä muuta liikettä vatsoille oo tehny. Siis aivan loistavaa liike.:worship:

Tekniikka ehkä hiukka hankala saada kohalleen mutta sitte ku sen oppii ni kyllä tulee vatsat kipeeks.

Maaten penkillä jalkojennostoa (seiväshypääjää), sekä situppeja vatsalaudalla erikulmissa.
Ketjussa oli "dragon flag" nimisestä vatsaliikkeestä mainintaa ja se menee työnalle samantien.
Kokeilin sitä ja ei mennyt hikisesti kuin yksi..

selälteen makaamaan. Sitten jalat suoriksi ylöspäin, hiukan painoa rinnalle ja siitä sitten nouset niin ylös ja hallitusti alas. Kyllä on ainakin itsellä vatsalihakset liekeissä sen jälkeen

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:offtopic: Onko hyödyllistä tehdä joka päivä 60 istumaannousua ilman lisäpainoja? :david:

:offtopic: Onko hyödyllistä tehdä joka päivä 60 istumaannousua ilman lisäpainoja? :david:

Enpä nyt sanoisi. Lisäpainoja kehiin ja noin 6x lyhyempiä settejä ja 2-3x viikossa.

Juu vähän aattelinki. Ite vedelly kohta vuoden noin ja tavaksi se on jäänyt eli josen joskus tee niin seuraavana päivänä sitte 2x. Voimaa noissa vatsalihaksissa kyllä on. :rolleyes:

Juu vähän aattelinki. Ite vedelly kohta vuoden noin ja tavaksi se on jäänyt eli josen joskus tee niin seuraavana päivänä sitte 2x. Voimaa noissa vatsalihaksissa kyllä on. :rolleyes:

No ei unohdeta vatsan seudun hiussuonistoa, niin kyllähän nuo pidemmät sarjat sitä kuormittaa, mutta itse en siitä ilosta pelkästään tekisi :D

Enpä nyt sanoisi. Lisäpainoja kehiin ja noin 6x lyhyempiä settejä ja 2-3x viikossa.

Vaikka kuinka haluan massaa voiman seuraksi niin vatsat on sellaset johon mä vaan yksinkertasesti kaipaan kestävyysvoimaa ja PALJON, ite en oo ollu ikinä kiinnostunut isoista vatsalihaksista. Outoa, eikö? :rolleyes:

No niin menin sitten unohtamaan tunnuksen ja salasanan niin piti väsätä uusi. :curs:

Sitten itse topicciin. Noita liikkeitähän on vaikka kuinka paljon.

- Voimapyörä
- Vatsat taljassa
- Jalkojen nostot vinopenkillä/tasapenkillä/rekissä, kiertäen ja normaalisti
- Erilaiset rutistukset vatsapenkissä, lattialla, kuntopallon avulla jne.
- Linkkuveitsi

Tuossa nyt alkuun jotain liikkeitä. Muita ei tullut tähän hätään mieleen.

Kyljille teen sivutaivutuksia ja tuotakin vaihdellen. Tangolla, käsipainolla, taljassa.

Jos nyt pitäisi johonkin järjestykseen laittaa niin menisi kait jotenkin näin:

1. Voimapyörä
2. Jalkojen nostot
3. Vatsat taljassa/vartalon ojennus minikumin avulla
4. Rutistukset + linkkuveitsi (tuon voisi kait laskea rutistukseksi?)

Jäi mainitsematta kokonaan staattiset pidot, jolla saa varmasti ***vetin mukavan poltteen vatsoihin.

Vaikka kuinka haluan massaa voiman seuraksi niin vatsat on sellaset johon mä vaan yksinkertasesti kaipaan kestävyysvoimaa ja PALJON, ite en oo ollu ikinä kiinnostunut isoista vatsalihaksista. Outoa, eikö? :rolleyes:

Pakko kysyä, että mihin tarvitset kestävyysvoimaa ja miten se kehittyy tekemällä tollanen setti istumaannousuja joka ilta? Lisää lisää lisää... Lisäpainoja silti tohon kehiin ja tavotteeks vaikka sama sarja ja uudestaan, tai lisää sarjoja jne.

Omassa käytössä ovat
- jandat (op tai kokeilua lisäpainon 5 kg kanssa)
- voimapyörä
- jalkojen nostot tangossa roikkuen
- istumaannousut lisäpaino (15-20 kg) niskan takana (syliin en saa tarpeeksi nostettuu painoja ja jos saankin, niin sitten en saa pidettyy niistä kiinni kun niin tyngät sormet ja jos saankin, niin sitten loppuu käsistä voimat jo yhden toiston jälkeen :D )

Tekniikka mahtaa olla jokaisessa liikkeessä vähintäänkin kyseenalainen, mutta pääasia että nousee ja tuntuu siellä missä pitääkin.

Back
Ylös Bottom