Mitä vatsalihasliikettä käytätte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jones!
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite pari kertaa testasin jalkojennostoja tangossa roikkumalla, mutta ei ne kyllä vatsaan ottanu yhtään. :(

Ensinnäkin tuntui, ettei liike alkuunkaan ottaisi vatsaan, mutta kaiken lisäksi sormivoimat loppui ensimmäisenä. Epäilen, että rasitus menee lonkankoukistajille toistaiseksi.

Kyllästyin tekemään istumaannousuja lisäpainoilla (10 kg oli niskassa) ja vaihdoin voimapyörään. Ekassa sarjassa meni kolme (3) voimapyörää polviltaan ja toisessa ei enää yhtään. Ja kaksi päivää myöhemmin tuntuu vieläkin vatsalihaksissa. On se hitosti raskaampi liike kuin miltä näyttää...

Ja mulla ainakin otti vähemmän selkään kuin istumaannousut lisäpainoilla, vaikka en edes tehnyt hirveän hyvällä tekniikalla (oli vähän selkä notkolla).

lempiliike jalkojennostot roikkuen. myös niin että nostaa vähän vinoon suorotellen molemmille puolille niin tuntuu kyljissä.
kyllä sillä lihakset kipeäksi saa ja kehittyy äkkiä vahvemmaksi, vaikka tuntuma ei vatsaan tulisikaan niin selvästi. ja kai lonkankoukistajiakin pitää treenata. ei myöskään satu selkään niinkuin istumaannousut jos tekee raskailla painoilla. istumaannousut ilman jalkojen tukemista on myös hyvän tuntuinen kun tekee hitaasti ja rauhallisesti sen liikkeen, pienillä painoilla.

Tällä hetkellä lantionostoja -ja lantiopyörityksiä rekiltä, vatsarutistusta seisten ylätaljasta ja samoiten taljasta sivutaivutuksia. Syville vatsoille teen eri pituisia pitoja hengitysharjoitteita.

Istumaannousuja jalat ilmassa ja lisäpainot rinnan päällä. Lisäksi semmonen missä makaan penkillä selällään ja nostan lantion ja jalat ilmaan ja hitaasti alas (tuttu jostain rocky lehvasta jossa reenailee ko liikkeellä. nimee en tiiä :david: ) Joskus päälle vielä venäläisiä kiertoja

Jaahas, kokeilin ja harjoittelin voimapyörää nyt muutaman kerran mutta ei perkele kun en saa tuntumaa vatsoihin, koska mennessäni tarpeeksi alas, alaselkä alkaa sattua (liikaa).

Minulla on oikeastaaan treenaamaton alaselkä, joten voisiko se olla syynä tähän? Kun kokelin sitä liikettä, että rikutaan leanvetotangossa ja nostetaan jalat suorina 90 asteen kulmaan, niin sama homma, vatsoissa ei tunnu yhtään muta alaselkään sattuu...

Vatsalaitteissa en ainakaan itse saa kunnolista tuntumaa suoriin vatsalihaksiin. Vatsarutistukset taljassa on oma suosikkiliike, kylkiä tulee reenattua kepillä ja vinovatsalihaslaitteella

Jaahas, kokeilin ja harjoittelin voimapyörää nyt muutaman kerran mutta ei perkele kun en saa tuntumaa vatsoihin, koska mennessäni tarpeeksi alas, alaselkä alkaa sattua (liikaa).
Menetkö ihan punnerrusasentoon tehdessäsi voimapyörää? Kannattaa tehdä polviltaan ja hakea sitä käsivarsien asentoa. Ei mullakaan mikään vahva alaselkä ole, ja ottaahan voimapyörä sinnekin vitusti, mutta kyllä siihen treenatessa tottuu.
Minulla on oikeastaaan treenaamaton alaselkä, joten voisiko se olla syynä tähän? Kun kokelin sitä liikettä, että rikutaan leanvetotangossa ja nostetaan jalat suorina 90 asteen kulmaan, niin sama homma, vatsoissa ei tunnu yhtään muta alaselkään sattuu...
Tee mieluummin dippi/alavatsatelineessä, jos mahdollista. Mä saan ainakin paremman tuntuman siinä.
Vatsalaitteissa en ainakaan itse saa kunnolista tuntumaa suoriin vatsalihaksiin. Vatsarutistukset taljassa on oma suosikkiliike, kylkiä tulee reenattua kepillä ja vinovatsalihaslaitteella
:wtf:

Teeppä hitaasti jossain vatsalaitteessa, niin on jo ihme jossei tunnu...Kukin tyylillään tosin. ;)

Ottaahan voimapyörä sinnekin vitusti, mutta kyllä siihen treenatessa tottuu

Tämä halusinkin kuulla :)

Jostain vain luin että tämä on jopa vaarallinen laite/liike, jos selkä notkahtaa (mutta siinä taidettiin puhua tuosta ilman-polvet-maassa versiosta, jota en itse tietenkään viellä käytä)

No Pain No Gain!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä teen voimapyörää ja dragon flageja on kovasti ainaki yrittäny tehä, puhtaita ei kyl kaikki toistot lähellekään oo mutta kai se siitä :D Sit käytän myös vatsarutistuksia lisäpainoilla (sellanen penkki, missä jalat ylös. vrt maahan makuulle ja jalat tuolille).

Jostain vain luin että tämä on jopa vaarallinen laite/liike, jos selkä notkahtaa (mutta siinä taidettiin puhua tuosta ilman-polvet-maassa versiosta, jota en itse tietenkään vielä käytä)
Eikä välttämättä kannata ruvetakaan, pitkät ja hitaat venytykset polvillaan on aina parempi kuin sellainen punnerrusasento, missä käsistä ja selästä uupuu voimat heti alussa.
No Pain No Gain!
Valitettavasti...

Liittyykö se muuten jotenkin syviin vatsalihaksiin, vai vatsalihasten kokoon, että jännitettyinä vatsalihakset ovat jo nyt aika tavoite kondiksessa, mutta ne uppoo vain siihen "ihan ok" tasolle kun on ns. "normaalisti"?

Siitä olen varma että rasvaa ei mahan päällä ole.

Back
Ylös Bottom