MitÀ söit tÀnÀÀn/eilen? Kysymykset pÀivittÀisestÀ ruokavaliosta tÀnne!

Meta title: đŸ’„ MitĂ€ söit tĂ€nÀÀn/eilen? – foorumin ruokapĂ€ivĂ€kirja arjen valinnoista ja annoksista

Meta description: Keskustelua pĂ€ivĂ€n ruuista, makroista, ideoista ja tavoista – jaa omat ateriat ja katso mitĂ€ muut oikeasti syövĂ€t arjessa.

Suosituksen mukaan omega-6/omega-3 pitÀisi olla maksimissaan 4:1. TÀmÀn jÀlkeen yleensÀ on tutkimuksissa nÀhty ihmisillÀ tulehdusarvojen nousua ja isot mÀÀrÀt omega-6 suhteessa omega-3 myös omega-6 rasvat estÀvÀt osan omega-3 rasvojen imeytymisestÀ. ElikkÀ kannattaa kÀyttÀÀ jÀrkeÀ, ei jotain ruoka-ainetta lisÀÀmÀllÀ loputtomasti voi parantaa omaa terveyttÀ, kaikki kÀÀntyy itseÀÀn vastaan kun ampuu yli. Ihan niinkun liikkumattomuus ja isot hiilari mÀÀrÀt saavat aikaan diabeteksen jne... tai kovarasva, kovarasva on hyvinkin neutraali ihmisen terveydelle jos sitÀ kÀyttÀÀ fiksuja mÀÀriÀ, eri asia jos rupeaa lusikoimaan voi purkista pitkin pÀivÀÀ...
En oo ikinÀ kuullutkaan, mielenkiintoista. TÀytyypÀ lisÀtÀ tÀtÀ omega 3 rasvoja. Muuten ohjelma on hyvÀ?

Joo ihan hyvÀltÀ nÀyttÀÀ. Ei kannata liikaa jumittua ruokavalioonsa, vaihtele eri hedelmiÀ, eri proteiinin lÀhteitÀ jne...

3 proteiini juomaa pÀivÀssÀ?
Teetkö ite nÀin?
Melkoiset kovat rasvat tulee tuolta MC :D

joo 2 prodee on vakio toi kolmas ilta prode on sen mukaan jaksanko paistaa munia.
NÀin teet, MC Oon kÀytössÀ tÀn joulukuun ku kerÀÀn massaa. Normisti syön kana riisi aterian

söin.jpg

Makrot; 257g - 179g - 228g = 3933kcal. Mitat on 183 / 87.3
En jaksanu laskeskella paljonko viidestÀ piparista tulee kaloreita kun on itse sÀhlÀtty taikina ja laiskotti. Ja pÀivÀlliseltÀ puuttuu salaatit, prkl!
Vetelen "syömishÀiriöisenÀ" ADF- tyyliin. Joka toinen pvÀ syöpötellÀÀn ja joka toinen paastotaan.
En tiedÀ onko aikuisten oikeesti mitÀÀn merkitystÀ, mutta hiilarit on siis ajotettu treenin ympÀrille ja rasvaa menee illalla enempi naamariin.

Juuh elikkÀs olis tarkotus lÀhteÀ rakentamaan lihasta eli massakautta. ElikkÀ toimiiko tÀllÀinen setti mielestÀnne massan lisÀÀmiseen ja mitÀ muutoksia tekisitte? LÀhinnÀ ihmetyttÀÀ onnistuuko se jos 2 isointa ateriaa vaihtelee joka pÀivÀ? Mitat mulla vain 170cm/49kg ja mies olen. Ja miten nÀillÀ kahdella ns isolla aterialla kannattaisi syödÀ?

Aamupala 7.00
-Kaurahiutale 40g
-Rahka 250g
-Puolukka 1 dl
-Kahvi mustana 2 kuppia

Lounas 10.30
-Koulun ruokalassa tÀyslautanen (vaihtelee siis paljon)

VĂ€lipala 14.45
-1 Banaani
TÀmÀn jÀlkeen heti treeni

Illallinen 17.00-18.00
-Jotain kotiruokaa tÀysilautanen (tÀmÀkin vaihtelee joka pv)

Iltapala 21.00
-Kaurahiutale 40g
-Rahka 250g
-Puolukka 1dl

Ilahduttava nÀhdÀ, ettÀ nuorimies lÀhtee tukevasti perusasioilla liikkeelle. HyvÀltÀ nÀyttÀÀ! Vaihteleva lounas ja illallinen tarkoittaa monipuolisuutta ja hyvÀ asiahan se vaan on. Kovaa treeniÀ ja katsot, ettÀ paino hiipii vuoden aikana pikku hiljaa ylöspÀin, niin bueno homma. Muista vihannekset, ÀlÀkÀ vÀlttele rasvaa lounaalla ja illallisella.

Juuh elikkÀs olis tarkotus lÀhteÀ rakentamaan lihasta eli massakautta. ElikkÀ toimiiko tÀllÀinen setti mielestÀnne massan lisÀÀmiseen ja mitÀ muutoksia tekisitte? LÀhinnÀ ihmetyttÀÀ onnistuuko se jos 2 isointa ateriaa vaihtelee joka pÀivÀ? Mitat mulla vain 170cm/49kg ja mies olen. Ja miten nÀillÀ kahdella ns isolla aterialla kannattaisi syödÀ?

Aamupala 7.00
-Kaurahiutale 40g
-Rahka 250g
-Puolukka 1 dl
-Kahvi mustana 2 kuppia

Lounas 10.30
-Koulun ruokalassa tÀyslautanen (vaihtelee siis paljon)

VĂ€lipala 14.45
-1 Banaani
TÀmÀn jÀlkeen heti treeni

Illallinen 17.00-18.00
-Jotain kotiruokaa tÀysilautanen (tÀmÀkin vaihtelee joka pv)

Iltapala 21.00
-Kaurahiutale 40g
-Rahka 250g
-Puolukka 1dl
Vaikea sanoa, suosittelen sun laskemaan kalorit. Tos about 2200cal Mut hyvÀltÀ nÀyttÀÀ, lisÀÀ mÀÀriÀ pikkuhiljaa ylöspÀin kunnes huomaat paino nousee 0,2-0,5kg viikossa sit on tarpeeks. Syö vÀlipala 30min ennen treeniÀ et ravinto ehtii imeytyÀ. Heti treenin jÀlkee palkkari. Aamupalaan voit lisÀÀ munia jos mahdollista. Iltapalaksi lisÀÀ PÀhkinöitÀ. HyvÀ tullee...

Kevyt iltapala. Ihan törkeÀn hyvÀÀ toi black cod. Varsinkin, kun parin pÀivÀn treenauksen jÀlkeen olen löytÀnyt omaan makuun optimin tavan paistaa kalan. Suht kuuma pannu ja nahkapuolelta melkein valmiiksi ja pintapuolelta vain nopea lÀmmitys. Sulaa suussa ja maistuu taivaalliselta. PienemmÀllÀ lÀmmöllÀ kÀristÀessÀ maku jÀÀ kalaisaksi, mutta tuolla kuumemmalla pannulla rasva aateloituu maukkaaksi. Kalaa ei ole poltettu, hikkorisavustettu suola + maustehÀssÀkkÀ on vain tuon vÀrinen.

Toi black cod on kyllÀ kalojen ykkösvaihtoehto, jos haluaa syödÀ paljon kalaa ja olla kyllÀstymÀttÀ makuun.

kala.png

Terve, tuli nyt ensimmÀistÀ kertaa laskettua ettÀ mitÀ sitÀ oikein tulee pÀivÀssÀ syötyÀ. Paino on pysynyt pidemmÀn aikaa jo suht samana, n. 84-86kg. Pituutta löytyy 185kg.

Rahka 250g
Kaurahiutale 120g
Kevyt maito 3dl
Mehukeitto 1dl

Makaroni 100g
Jauheliha 17% 400g
Oliiviöljy 1rkl
Raejuusto 100g
Kananmuna

Banaani
Barebells Protskupatukka

Kariniemen maustamaton paistisuikale 250g
Riisi 50g

NÀistÀ tuli laskujeni mukaan n. 3000kcal ja p233g hh219g r127g.

MiltÀ tuo jakauma vaikuttaa? Hiilareita on kyllÀ aika vÀhÀn.

Terve, tuli nyt ensimmÀistÀ kertaa laskettua ettÀ mitÀ sitÀ oikein tulee pÀivÀssÀ syötyÀ. Paino on pysynyt pidemmÀn aikaa jo suht samana, n. 84-86kg. Pituutta löytyy 185kg.

Rahka 250g
Kaurahiutale 120g
Kevyt maito 3dl
Mehukeitto 1dl

Makaroni 100g
Jauheliha 17% 400g
Oliiviöljy 1rkl
Raejuusto 100g
Kananmuna

Banaani
Barebells Protskupatukka

Riisi 50g

Lounaalta jauhelihaa vÀhemmÀksi ja vÀhÀrasvaisempaa vaihtoehtoakin voi siinÀ miettiÀ. Toiselle ruoalle riisiÀ enemmÀn, niin siitÀhÀn tuo jakauma ÀkkiÀ muuttuu.

Rahka 250g
Kaurahiutale 120g
Kevyt maito 3dl
Mehukeitto 1dl

Makaroni 100g
Jauheliha 17% 400g
Oliiviöljy 1rkl
Raejuusto 100g
Kananmuna

Banaani
Barebells Protskupatukka

Riisi 50g

Minun silmÀÀn makrojakauma nÀyttÀÀ varsin hyvÀltÀ lÀhtökohdalta. Jos tuntuu, ettÀ jaksaminen salilla ja salin ulkopuolella on hyvÀ, niin jatkaisin noin. Hiilareita sitten lisÀÀmÀÀn jos haluat painon nousevan. Samalla voi kokeilla karsia hieman rasvaa ja kokeilla miltÀ tuntuu.

Rahka 250g
Kaurahiutale 120g
Kevyt maito 3dl
Mehukeitto 1dl

Makaroni 100g
Jauheliha 17% 400g
Oliiviöljy 1rkl
Raejuusto 100g
Kananmuna

Banaani
Barebells Protskupatukka

Riisi 50g

Mulla pistÀÀ silmÀÀn ettÀ kasviksia ei ole ollenkaan. Jauhelihan vois vaihtaa 10% ja puolittaa mÀÀrÀn ja korvailla hiilareilla jos haluaa enempi hiilareita.

Miten syötte treenipĂ€ivinĂ€? Jos on esim. DietillĂ€ ja pĂ€ivĂ€ kalorit on esimerkiksi 2500, eli ilman diettiĂ€ se 3000 jos mennÀÀn - 500 tiputuksella, niin syöttekö treenipĂ€ivĂ€nĂ€ tuon 2500 vai syöttekö enemmĂ€n kulutuksen mukaan? Esim. Jos mulla vaikka airobinen reeni kuluttaa sen 1000 - 1300kcal niin pitĂ€skö selvitĂ€ tolla 2500 toi pĂ€ivĂ€? Edit; vai voiko hyvĂ€llĂ€ omallatunnolla mussuttaa vĂ€hĂ€n extraa đŸ˜€đŸŽâ€â˜ ïž

Miten syötte treenipĂ€ivinĂ€? Jos on esim. DietillĂ€ ja pĂ€ivĂ€ kalorit on esimerkiksi 2500, eli ilman diettiĂ€ se 3000 jos mennÀÀn - 500 tiputuksella, niin syöttekö treenipĂ€ivĂ€nĂ€ tuon 2500 vai syöttekö enemmĂ€n kulutuksen mukaan? Esim. Jos mulla vaikka airobinen reeni kuluttaa sen 1000 - 1300kcal niin pitĂ€skö selvitĂ€ tolla 2500 toi pĂ€ivĂ€? Edit; vai voiko hyvĂ€llĂ€ omallatunnolla mussuttaa vĂ€hĂ€n extraa đŸ˜€đŸŽâ€â˜ ïž
EhkÀ voi vÀhÀn enemmÀn syödÀ, tyyliin 250kcal, en tiedÀ mitÀhÀn teet ettÀ muka 1000kcal kuluis

EhkÀ voi vÀhÀn enemmÀn syödÀ, tyyliin 250kcal, en tiedÀ mitÀhÀn teet ettÀ muka 1000kcal kuluis

Toista tuntia kun sotkee raivolla kuntofillaria kunnon vastuksella, niin kyllĂ€ siin kalorit juoksee đŸ˜ŠđŸšŽâ€â™‚ïž vĂ€hĂ€n ne jo salilla kattookin ettĂ€ mikĂ€ idiootti toi oikein on 😂

Back
Ylös Bottom