Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Söin vielä lisäksi leivän eli yht kaiken kaikkiaan 2000kcal - 193g protein - 163g carb - 59g fat - päivän syönnit. Mun painolla TDEE laskurin mukaan tuo ois semmonen 800kcal vajari.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Söin vielä lisäksi leivän eli yht kaiken kaikkiaan 2000kcal - 193g protein - 163g carb - 59g fat - päivän syönnit. Mun painolla TDEE laskurin mukaan tuo ois semmonen 800kcal vajari.
Sinun kokoiselle miehelle 2000kcal on ihan liian vähän. Paino varmasti putoaa ja vauhdilla mutta itsemurhalta kuulostaa. Kulutat sen 2k jo tuota kirjoittaessasi ja sillä laskurilla kannattaa heittää vesilintua.

Toisekseen en ymmärrä miten kolmesta kananmunasta ja maitolasista on saatu melkein 600kcal aamupala.
 
Sinun kokoiselle miehelle 2000kcal on ihan liian vähän. Paino varmasti putoaa ja vauhdilla mutta itsemurhalta kuulostaa. Kulutat sen 2k jo tuota kirjoittaessasi ja sillä laskurilla kannattaa heittää vesilintua.

Toisekseen en ymmärrä miten kolmesta kananmunasta ja maitolasista on saatu melkein 600kcal aamupala.

Mutta oon olettanu että tuo aika jees pitää paikkansa koska mulla on tää pudotustahti ollu aikalailla ton mukanenki, 3kg tippu viime kuussa esimerkiksi. ja hyvin oon kuitenki jaksanu reenata? Normaalisti ollu ehkä 700 tai 600 päivävajari mutta aika perus syöntipäivä tää mulle oli.
 
Olihan tuossa kahviin täysmaitoa 120g ja rasvatonta maitoa 300ml ja rypsäriä herneitä yms.. Kyl tost sen 600kcal saa kananmunien kanssa.
Kai sen vois käyttää tehokkaammin kun tekis vaan kunnon munakkaan ja ois maltillinen sen kahvimaidon kanssa. Tekisin samaa joka aterialle, karsii muita hilppeitä vähemmälle ja enemmän sitä itseään, eli riisiä, pastaa, perunaa, lihaa, kananmunia...

Mutta oon olettanu että tuo aika jees pitää paikkansa koska mulla on tää pudotustahti ollu aikalailla ton mukanenki, 3kg tippu viime kuussa esimerkiksi. ja hyvin oon kuitenki jaksanu reenata? Normaalisti ollu ehkä 700 tai 600 päivävajari mutta aika perus syöntipäivä tää mulle oli.
Joku ei oikein täsmää että 130 kiloisen tarviis ikinä kituuttaa 2000 asti ja silti tippuu vaan 3kg kuukaudessa :unsure: Tai sit laskuissa mättää joku ja/tai syöt jotain mitä ei oo mainittu. Samahan se sinänsä jos paino tippuu mutta voimat ja jaksaminen ei kärsi. Tossa ei vaan oo paljoo mihin mennä sitten kun se edistys loppuu ja pitäisi tehdä muutoksia.
 
Joo ei toi mikään ideaali kyllä ole niinkuin aloittaja taisi postauksessaan mainitakkin. Ei nuo parin tonnin kalorit kyllä päätä huimaa tuon kokoisella kaverilla. Helposti vois kuvitella, että pystyis syömään sen lähemmäs 3k.
 
Kai sen vois käyttää tehokkaammin kun tekis vaan kunnon munakkaan ja ois maltillinen sen kahvimaidon kanssa. Tekisin samaa joka aterialle, karsii muita hilppeitä vähemmälle ja enemmän sitä itseään, eli riisiä, pastaa, perunaa, lihaa, kananmunia...


Joku ei oikein täsmää että 130 kiloisen tarviis ikinä kituuttaa 2000 asti ja silti tippuu vaan 3kg kuukaudessa :unsure: Tai sit laskuissa mättää joku ja/tai syöt jotain mitä ei oo mainittu. Samahan se sinänsä jos paino tippuu mutta voimat ja jaksaminen ei kärsi. Tossa ei vaan oo paljoo mihin mennä sitten kun se edistys loppuu ja pitäisi tehdä muutoksia.

Mää en kyllä laita mitään suuhun ilman että punnitsen että emt. Aivan hyvin oon jaksanu reenata mutta onhan tässä välillä näläntunnetta, mutta eikö se kuulu aivan asiaan ku painoa puottaa? Oon tässä pikkuhiljaa välillä selaillu tuota painonpudotus ekaa kertaa FAQ lankaaki.

Siis otan ehdotuksia vastaa tietenki. Open mind and shit.
 
Ja siis suosituspainonpudotus tahti on se 0.5 - 1 kg viikossa ja tuohan menee siihen haarukkaan eli eikö tuo mun päiväkulutus sitte paikaansa pidä? Ja ehkä 2000kcal ois liian vähän enemmän aktiiviselle ihmiselle mää kuitenki reenin lisäksi vaan istun tietokoneella
 
Ja siis suosituspainonpudotus tahti on se 0.5 - 1 kg viikossa ja tuohan menee siihen haarukkaan eli eikö tuo mun päiväkulutus sitte paikaansa pidä? Ja ehkä 2000kcal ois liian vähän enemmän aktiiviselle ihmiselle mää kuitenki reenin lisäksi vaan istun tietokoneella
Ihmettelen vaan kun mulla tippu 2500:lla sadasta kilosta enkä tehnyt yhtään cardiota. Äkkiseltään arvaisi että välipäivien cardioineen saisit syödä 3000-3500kcal hyvin mukavasti. 90 kiloisena kuolen kahdella tonnilla vaikka istuisin vaan perseelläni kotona 🤨 Ja treenit on aika perseestä alle kolmen tonnin syömisillä. Nälkähän kuuluu asiaan ja siihen helpottaa kun syö ison volyymin ruokaa joka pitää kylläisenä. 500g-1kg menee itellä perunoita päivään ja se on aika hyvää vatsantäytettä. Kasviksia ja salaatteja syön vaan lisukkeena ettei ole niin yksitoikkoisia aterioita.
Millä tavalla ja kaloreilla sitten aloitit? Hyppäsitkö suoraan tuohon 2k vai totesitko ensin että missä menee ylläpito jolla paino ei muutu kumpaankaan suuntaan?
 
Uskaltaisin väittää että paino putoaisi samaa tahtia aloittajalla myös 3000kcal syömisillä. Plussana vaan se, että kolmessa tonnissa on jotain mistä vähentää kaloreita dieetin edetessä toisinkuin 2000kcal. Äkkiseltään laskin nettilaskurilla aineenvaihdunnan tuonne 3k luokkaan todella kevyellä arkiaktiivisuudella. Tuohon kun lisää liikunnan niin kulutus nousee huimasti. Paino hyppäisi varmaan 3k ruoilla hieman ylöspäin, mutta lähtisi kyllä putoamaan nopeasti tämän jälkeen taas. Mikälisikäli aineenvaihdunta on ees jokseenkin kunnossa.
 
Kyllä se kävellessä ainakin lisää huomattavasti. Mieti 80kg rasvaton kaveri kävelemässä vs 80kg kaveri jolla 50kg rinkka selässä jolloin yhteenlaskettu massa on tuo 130kg.
Nöjöö, ois pitäny tarkentaa, ettei läski itsessään lisää kulutusta jos vaan makaa koneella.
 
Moon about 100kg ja 190cm. Inbody ( vai mikä se laitteen nimi nyt olikaan) ilmoitti mulle lepokulutukseksi 2100kcal. Polar mittaa päivästä riippuen 2500-4500kcal, viikoittainen/kk keskiarvo lienee 3500 tienoilla. Joskus menee 5-6000kcal, mutta semmoiset päivät on aika harvinaisia. Tunti ja vartti salilla kuluttaa ~750kcal ja lenkit about saman per tunti.

No sitten se itse kysymys, kuinka hyvin elimistö tasaa nuo kulutushuiput? Eli pitäisikö yrittää syödä kulutuksen mukaan ja aiheuttaako nuo kulutuspiikit lihaksien "sulamista" vaikka läskiä pitäis polttaa? Pitkän lenkin jälkeen on tyhjä olo, painokin saattaa tipahtaa pari kiloa, mutta tasaantuu kyllä päivässä parissa. Pienellä miinuksella yritän olla, vatsanahan ohennus menosss
 
Moon about 100kg ja 190cm. Inbody ( vai mikä se laitteen nimi nyt olikaan) ilmoitti mulle lepokulutukseksi 2100kcal. Polar mittaa päivästä riippuen 2500-4500kcal, viikoittainen/kk keskiarvo lienee 3500 tienoilla. Joskus menee 5-6000kcal, mutta semmoiset päivät on aika harvinaisia. Tunti ja vartti salilla kuluttaa ~750kcal ja lenkit about saman per tunti.

No sitten se itse kysymys, kuinka hyvin elimistö tasaa nuo kulutushuiput? Eli pitäisikö yrittää syödä kulutuksen mukaan ja aiheuttaako nuo kulutuspiikit lihaksien "sulamista" vaikka läskiä pitäis polttaa? Pitkän lenkin jälkeen on tyhjä olo, painokin saattaa tipahtaa pari kiloa, mutta tasaantuu kyllä päivässä parissa. Pienellä miinuksella yritän olla, vatsanahan ohennus menosss
Jos siis meinaat että tarviiko syödä eri päivinä eri määriä niin ei tarvitse, keskiarvo pitkällä aikavälillä ratkaisee. Jos haluaa niin voi ja ”carb cycling” on yksi metodi.
3000-3500 voi ylläpitona olla aika lähellä totuutta mutta salilla ei 750 saa palamaan, lenkilläkin saa juosta aika hyvää vauhtia. Kaikki tommoset kulutusmittarit pitäis kieltää lailla. Sen kun etsii haitarin ylläpidolle ja tekee sitten tarkoituksenmukaisia muutoksia. Vaa’n lukeman ottaa ylös päivän tai parin välein ja viikottain katsoo että onko suunta oikea. Ite merkkaan kalenteriin niin siitä on helppo tarkkailla.

E: Kunhan mukana on myös salitreeniä niin lihas pysyy paremmin matkassa. Pelkällä aerobisella haihtuu helposti kun se lihas on vaan ylimääräistä painoa.
 
Morojensta!

Jaanpa tämmösen mun perus aterian jonka tein just äsken taas. Kokoa tälle kertaa tuli vähän liikaa 566kcal, yleensä se on siinä 500kcal pintaan.

ruokajeejee.jpg

Kaikki ainekset vielä kätevästi lidlistä!

Tumma riisi 58g'
Valkosipuli 24g
Kananrinta 168g
Rypsiöljy 5g
Thai wok vihannekset 267g
Poppamies Sriracha 10g
Poppamies Habanero 5g
=
566 kcal 47g protsku 66g hiilari 11g rasva

Elikkäs niinki yksinkertainen homma että kanat uunissa (lidlin pakastettua esikeitettyä kananrintaa, 200C 20min), tumman riisit keitän mittaamattomassa määrää vedessä 15 min, ja kasvit ja valkosipuli rypsiöljyssä pannulla. Kasviseokseen suolaa, pippuria, muuten maku poppiksen sörsseleillä ja valkosibalista. Soosseja en jaksanu punnita vaan arvioin painon.

Tosi heleppo ja hyvvää on.

(ja olen tietoinen että tää nyt varmaan ei tullu kenellekkään uutena että kana/riisi/kasvis ois hyvä ateria mutta kunhan laitoin :D )
 
Oleellisinta painonpudotuksessa on... :unsure: Painon putoaminen! Jos paino laskee 0,5-1kg/vko on ruuan energiamäärä sopiva, oli se sitten 2000 tai 3000kcal. 130 kiloisella Jantte(ri)lla tuskin aineenvaihdunnan hidastumisongelmia tai säästöliekkiä on.
 
Back
Ylös Bottom