Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sinun kokoiselle miehelle 2000kcal on ihan liian vähän. Paino varmasti putoaa ja vauhdilla mutta itsemurhalta kuulostaa. Kulutat sen 2k jo tuota kirjoittaessasi ja sillä laskurilla kannattaa heittää vesilintua.Söin vielä lisäksi leivän eli yht kaiken kaikkiaan 2000kcal - 193g protein - 163g carb - 59g fat - päivän syönnit. Mun painolla TDEE laskurin mukaan tuo ois semmonen 800kcal vajari.
Sinun kokoiselle miehelle 2000kcal on ihan liian vähän. Paino varmasti putoaa ja vauhdilla mutta itsemurhalta kuulostaa. Kulutat sen 2k jo tuota kirjoittaessasi ja sillä laskurilla kannattaa heittää vesilintua.
Toisekseen en ymmärrä miten kolmesta kananmunasta ja maitolasista on saatu melkein 600kcal aamupala.
Kai sen vois käyttää tehokkaammin kun tekis vaan kunnon munakkaan ja ois maltillinen sen kahvimaidon kanssa. Tekisin samaa joka aterialle, karsii muita hilppeitä vähemmälle ja enemmän sitä itseään, eli riisiä, pastaa, perunaa, lihaa, kananmunia...Olihan tuossa kahviin täysmaitoa 120g ja rasvatonta maitoa 300ml ja rypsäriä herneitä yms.. Kyl tost sen 600kcal saa kananmunien kanssa.
Joku ei oikein täsmää että 130 kiloisen tarviis ikinä kituuttaa 2000 asti ja silti tippuu vaan 3kg kuukaudessa Tai sit laskuissa mättää joku ja/tai syöt jotain mitä ei oo mainittu. Samahan se sinänsä jos paino tippuu mutta voimat ja jaksaminen ei kärsi. Tossa ei vaan oo paljoo mihin mennä sitten kun se edistys loppuu ja pitäisi tehdä muutoksia.Mutta oon olettanu että tuo aika jees pitää paikkansa koska mulla on tää pudotustahti ollu aikalailla ton mukanenki, 3kg tippu viime kuussa esimerkiksi. ja hyvin oon kuitenki jaksanu reenata? Normaalisti ollu ehkä 700 tai 600 päivävajari mutta aika perus syöntipäivä tää mulle oli.
Kai sen vois käyttää tehokkaammin kun tekis vaan kunnon munakkaan ja ois maltillinen sen kahvimaidon kanssa. Tekisin samaa joka aterialle, karsii muita hilppeitä vähemmälle ja enemmän sitä itseään, eli riisiä, pastaa, perunaa, lihaa, kananmunia...
Joku ei oikein täsmää että 130 kiloisen tarviis ikinä kituuttaa 2000 asti ja silti tippuu vaan 3kg kuukaudessa Tai sit laskuissa mättää joku ja/tai syöt jotain mitä ei oo mainittu. Samahan se sinänsä jos paino tippuu mutta voimat ja jaksaminen ei kärsi. Tossa ei vaan oo paljoo mihin mennä sitten kun se edistys loppuu ja pitäisi tehdä muutoksia.
Ihmettelen vaan kun mulla tippu 2500:lla sadasta kilosta enkä tehnyt yhtään cardiota. Äkkiseltään arvaisi että välipäivien cardioineen saisit syödä 3000-3500kcal hyvin mukavasti. 90 kiloisena kuolen kahdella tonnilla vaikka istuisin vaan perseelläni kotona Ja treenit on aika perseestä alle kolmen tonnin syömisillä. Nälkähän kuuluu asiaan ja siihen helpottaa kun syö ison volyymin ruokaa joka pitää kylläisenä. 500g-1kg menee itellä perunoita päivään ja se on aika hyvää vatsantäytettä. Kasviksia ja salaatteja syön vaan lisukkeena ettei ole niin yksitoikkoisia aterioita.Ja siis suosituspainonpudotus tahti on se 0.5 - 1 kg viikossa ja tuohan menee siihen haarukkaan eli eikö tuo mun päiväkulutus sitte paikaansa pidä? Ja ehkä 2000kcal ois liian vähän enemmän aktiiviselle ihmiselle mää kuitenki reenin lisäksi vaan istun tietokoneella
Ei läski lisää juur kulutusta. Anna palaa vaan jos paino putoo
Nöjöö, ois pitäny tarkentaa, ettei läski itsessään lisää kulutusta jos vaan makaa koneella.Kyllä se kävellessä ainakin lisää huomattavasti. Mieti 80kg rasvaton kaveri kävelemässä vs 80kg kaveri jolla 50kg rinkka selässä jolloin yhteenlaskettu massa on tuo 130kg.
Jos siis meinaat että tarviiko syödä eri päivinä eri määriä niin ei tarvitse, keskiarvo pitkällä aikavälillä ratkaisee. Jos haluaa niin voi ja ”carb cycling” on yksi metodi.Moon about 100kg ja 190cm. Inbody ( vai mikä se laitteen nimi nyt olikaan) ilmoitti mulle lepokulutukseksi 2100kcal. Polar mittaa päivästä riippuen 2500-4500kcal, viikoittainen/kk keskiarvo lienee 3500 tienoilla. Joskus menee 5-6000kcal, mutta semmoiset päivät on aika harvinaisia. Tunti ja vartti salilla kuluttaa ~750kcal ja lenkit about saman per tunti.
No sitten se itse kysymys, kuinka hyvin elimistö tasaa nuo kulutushuiput? Eli pitäisikö yrittää syödä kulutuksen mukaan ja aiheuttaako nuo kulutuspiikit lihaksien "sulamista" vaikka läskiä pitäis polttaa? Pitkän lenkin jälkeen on tyhjä olo, painokin saattaa tipahtaa pari kiloa, mutta tasaantuu kyllä päivässä parissa. Pienellä miinuksella yritän olla, vatsanahan ohennus menosss