Mitä proteiinia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja junnuhh
  • Aloitettu Aloitettu
Eli oon ajatellu hommata jotain proteiinijauhetta. Nyt oon käyttäny jo aika pitkään kreatiinia, mutta haluaisin kokeilla vielä lisäksi proteiiniakin. Eli kokemuksia mikä olis hyvä ja edullinen proteiinijauhe? Ja siis lihaksenkasvua haen sillä.. 2-3 kertaa viikossa tulee treenattua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miltäs toi maustamaton Whey tai Soy maistuu?
Ite vedän onnesta soikeana tota Fastin mansikan makuista Hera80:tä kun se on niin hyvvväää!

Melko tyyristä tosin, niin kuin tässä vähän vihjaistiin..

Vaihdan, jos noi on juotavan makuisia!

Treenin jälkeen olisi suositeltavaa, jotta palautuminen voitaisi aloittaa mahdollisimman nopeasti. Heraproteiini on nopeiten imeytyvä proteiini (tosin sekin voidaan jakaa vielä herakonsentraattiin ja -isolaattiin sekä vielä pilkkoa eli hydrolysoida). Nopeushan on valttia palautusjuomissa. Pistä palautusjuomaan herat ja kreatiinit sekaisin ja suosittelen lisäämään vielä hiihihydraattia, esim. maltoa. Yksin tuo proteiini ei niin nopeasti imeydy. Hiilihydraatit aiheuttavat insuliini-piikin, jonka myötä hera sitten imeytyy nopeasti. Insuliini on käytännössä hormoni, joka ilmoittaa kehossa että "nyt varastoidaan ravintoa". Hyvä suhde on aloittaa vaikka 1:1 heraa ja hiilihydraattia.

Lepopäivinäkin voi toki proteiinivalmisteitakin käyttää, jos et muista lähteistä sitä tarpeeksi saa. Sehän on tavallista ravintoa prosessoituna ja pilkottuna, mutta ominaisuuksiltaan tehty juuri harjoittelua tukemaan. Kreatiinista löytyy netistä paljon artikkeleita. Yksi yleisimmin käytetyistä on ns. tankkausjakso. Osa suosittelee sekä ennen, että jälkeen treenin. Itse käytän yleensä joku 10g voimaharjoittelun jälkeen ilman mitään tankkausjaksoja.

Kunnes toisin todistetaan, hera on ehdottomasti paras palariprotsku. Pian ilmestyy tosi iso tutkimus, jossa hera hakkasi palarina kaseiinin, maitoprot (hera+kaseiini) ja soijan. Samansuuntaista näyttöä on muualtakin. Herassa on perusprotskulähteistä selvästi eniten aminohappo leusiinia, tämä on ehkä se avain, mutta myös se nopea imeytyminen...

Maustamaton soija ei ole mitään ihan herkkua, mutta soijaa itse käyttäisin vain sekoitettuna maustetun heran kanssa.

Funtsailin just hankkivani pussin tota soijaa ja sekoittelevani sitten tohon hera80:een. Tulis vähän halvemmaksi. Lähinnä lisäprotskuna.
Palkkarina ite oon käyttänyt reco2:ta ja ollut ihan tyytyväinen kun ei tarvii kaikkia kikkailuja itse tehdä ja sekoitella kymmenestä pussista yhteen. :D

-n00b-

Jos joku on kokeillut, niin millaista sekoitussuhdetta suosittelette, että maku pysyy siedettävänä?
1:1..?

Vaikka tosimieshän vetää jauhona suoraan pussista! :evil:

Oon tähän asti käyttäny Leaderin mansikkaa ja kaakaoo, mutta juurikin tänään ostin myös pussin soijaproteiinia niihin sekoitettavaksi, koska hinta oli yli puolet pienempi.. Toivottavasti ei tule:urjo:, sen verran herkkä pahalle maulle.

No se nyt vähän riippuu sekotus suhteesta kyl siihen soijaprotskun makuun tottuu mutta voi kyllä pari viikkoa vierähtää, kokeilemalla sellviää. Maku "paranee" huomattavasti kun sekoitat soijan maitoon. :D

mo

oon nyt kahden vaiheilla ...ostaisko jotain massan lisäys tuotetta ja palautus jauhetta ? vai sitten ostais erikseen proteiinit hiilarit ja creatiinin ? ja tohon vois vaikka vie jonkun massa systeemin ostaa...

Nuo "massanlisääjät" on ihan samaa ainetta yleensä kuin palautusjuomana myytävät sekoitukset, ja samat sekoitukset voit tehdä myös ostamalla erikseen heran ja malton. Noissa ei siis oikeasti ole juuri mitään eroa, yleensä noissa massanlisääjissä on mun mielestä turhan paljon hiilaria, ja hintaakin siihen nähden aika ilmavasti. Että sikäli on aivan yks lysti mitä ostat, erot tulee vaan hinnassa ja sitten siinä käytön kätevyydessä.

Suosittelen kuitenkin ostamaan heran, malton ja kreatiinin erikseen jolloin voit tehdä niistä palautusjuoman ja muuten vaan vedellä tuota heraa välipalana jos tuntuu että proteiinia ei saa normaalista ruuasta tarpeeksi. Tottahan sulla ruokailut on kunnossa, sillä noilla lisäravinteilla ei hirveästi hyödy jos muuten syönti kusee, silloin ne tekee vaan siitä ruokavaliosta ehkä aavistuksen verran vähemmän huonon.

Itse olen sekoittanut pönikkään 2 pussia heraa ja 1 pussi soijaa. Äkkiä siihen makuun tottuu. Jos maustamattomia juo, niin mielestäni tulee soijan myötä paremmanmakuiseksi kuin pelkkä hera. Maustettu protsku sit tietysti hieman menettää makuansa.

Nuo "massanlisääjät" on ihan samaa ainetta yleensä kuin palautusjuomana myytävät sekoitukset, ja samat sekoitukset voit tehdä myös ostamalla erikseen heran ja malton. Noissa ei siis oikeasti ole juuri mitään eroa, yleensä noissa massanlisääjissä on mun mielestä turhan paljon hiilaria, ja hintaakin siihen nähden aika ilmavasti. Että sikäli on aivan yks lysti mitä ostat, erot tulee vaan hinnassa ja sitten siinä käytön kätevyydessä.

Suosittelen kuitenkin ostamaan heran, malton ja kreatiinin erikseen jolloin voit tehdä niistä palautusjuoman ja muuten vaan vedellä tuota heraa välipalana jos tuntuu että proteiinia ei saa normaalista ruuasta tarpeeksi. Tottahan sulla ruokailut on kunnossa, sillä noilla lisäravinteilla ei hirveästi hyödy jos muuten syönti kusee, silloin ne tekee vaan siitä ruokavaliosta ehkä aavistuksen verran vähemmän huonon.

Tätä just tarkotin. Ihmiset ei tunnu tietävät täällä oikee mistää mitään ja vetää kuitenki kaikenlaisia lisäravinteita. Toki, jos nyt tarkotettiin massanlisääjällä joitain erikoisempia aineita, kuin energialähteitä, niin sitten on ihan ymmärrettävää.

proteiinit

itse olen käyttänyt ufs:n soijaa 35g aamulla, 35gheraa ennen ja jälkeen harjotusten ,35gkaseiiniia nukkumaan mentäessä.olen pannut myös ufs:n maltoa puolet eli 35g sekaan ja palautus juomaan saman firman kreatiinia 5g hinta/laatu suhde on kyllä kohdillaan ku ei tuo rahatilanne aina niin kummonen ole.jotku sanoo että oot aika karpaasi ku maustamattomana vedät noita naamariin mutta kyllä ne menee eihän kaikki tartte aina hyvälle maistua ja voihan sitä itte maustaa jos haluaa.

ps.tuota kaseiinia ei viimme haku reissulla ollu en tiä onko sen teko lopetettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom