Mitä proteiinia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja junnuhh
  • Aloitettu Aloitettu
Käyttääkö kukaan muuten iha k kaupasta ostettua soijajauhoa proteiininä?? isukki kertos et se on parasta mut maistuu kaameelle. vastatkaa nopeesti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerran olen jotain soijaprodea kokeillut (en nyt muista merkkiä), mutta pari kertaa kun siitä palkkarin väänsi niin raja tuli vastaan. Kertakaikkiaan pahaa. Whey/Malto-yhdistelmää kaakaojauheen kanssa juo vaikka janoonsa sen jälkeen. :rolleyes:

mtere

mulla on nyt kauhee kriisi , miten saan treeni päivinä sen oikeen määrän proteiinia ylimäärästä , mitä tarvii ...painan 90 kg

voisittte hiukan neuvoo mitä aineita kannattais ottaa ton tonnikalan lisäks ja koska noita tarvis ottaa ? :) kiitos jo valmiiksi , tämä on tärkeää..

Onko näillä eri protksuilla sitten hirveästi eroa jos nyt vähän haluaa pattia ja laihduttaa? Ite oon nyt viimeiset puoli vuotta vetänyt UFS:n Soy ja Whey protskua n. 50/50 suhteessa kaakaojauhon (paljaalten nuo kumpikin maistuvat kuolemalle) ja maidon kanssa. Vetäisin pelkkää soijaa hinnan takia, mutta se ryökäle ei sekoitu tarpeeksi. Tulisi kuitenkin kalliimmaksi, kun maitoa taas menisi paljon enemmän. Kai tämä scheema on ihan jees?

miks nyt ei osteta valmiiksi sekoitettuja prostkujauhoja tai gainereitä,onks se siitä 2-3 egestä kiinni ? :hyper:

Kyllähän se voi siitäkin kiinni olla jos on vaikka opiskelija. Prismassa esim. muscle+ maksaa jotai 25-26€ ja kiloko siinä pussissa on vai 1,1kg. P-storesta hera-malto -kombon kilohinta vähän päälle 10€ (+kreatiinit ja mausteet). Ja tosi monet noista valmiista juomista on ihan äklömakeita.

Moi, olen uusi täällä palstalla ja haluaisin saada voimaa ja lihasta! Olen 16v, 162cm pitkä ja painan 48 kg. Käyn salilla 2x viikossa ja kysyisinkin, että voinko ostaa esim. tätä http://www.p-store.fi/product_info.php?manufacturers_id=11&products_id=163 proteiinia, jos haluan voimaa ja lihasta, vai suosittelisitko jotain toista? Ja lisäksi ois semmonen kyssä, että onko noilla protuil mitään haittavaikutuksia esim. loppuuko pituuskasvu, ku olen aika lyhyt ja kasvan koko ajan.. Kiitos vastaneille.

Moi, olen uusi täällä palstalla ja haluaisin saada voimaa ja lihasta! Olen 16v, 162cm pitkä ja painan 48 kg. Käyn salilla 2x viikossa ja kysyisinkin, että voinko ostaa esim. tätä http://www.p-store.fi/product_info.php?manufacturers_id=11&products_id=163 proteiinia, jos haluan voimaa ja lihasta, vai suosittelisitko jotain toista? Ja lisäksi ois semmonen kyssä, että onko noilla protuil mitään haittavaikutuksia esim. loppuuko pituuskasvu, ku olen aika lyhyt ja kasvan koko ajan.. Kiitos vastaneille.

Lisäravinteet eivät ole mitään ihmeaineita tai lääkkeitä, joten ei niillä ole minkäänlaisia haittavaikutuksia. Esimerkiksi tuo Whey 1-heraproteiini sisältää ihan samaa tavaraa kuin vaikka kevytmaito, mutta vain hieman tiivistetyssä muodossa.

Voiman ja lihaksen kasvatuksessa lisäravinteita paljon tärkeämpää on laadukas ja riittävä ravinto. Siis tavallista kotiruokaa runsaasti, ja terveellisiä välipaloja, kuten rahkaa, raejuustoa, ruisleipää, pähkinöitä yms.

Lisäravinteet eivät ole mitään ihmeaineita tai lääkkeitä, joten ei niillä ole minkäänlaisia haittavaikutuksia. Esimerkiksi tuo Whey 1-heraproteiini sisältää ihan samaa tavaraa kuin vaikka kevytmaito, mutta vain hieman tiivistetyssä muodossa.

Voiman ja lihaksen kasvatuksessa lisäravinteita paljon tärkeämpää on laadukas ja riittävä ravinto. Siis tavallista kotiruokaa runsaasti, ja terveellisiä välipaloja, kuten rahkaa, raejuustoa, ruisleipää, pähkinöitä yms.

Joo, mutta mun pitäis saada painoa ja lihasta ja olen kuullut, että noi proteiini jauhot lisäävät just painoa kuulemma. Ja pistäkää vaikka linkki parhaaseen jauheeseen, joka tuo lihasta ja voimaa ja painoa.

Joo, mutta mun pitäis saada painoa ja lihasta ja olen kuullut, että noi proteiini jauhot lisäävät just painoa kuulemma. Ja pistäkää vaikka linkki parhaaseen jauheeseen, joka tuo lihasta ja voimaa ja painoa.

Painoa saat kun saat syömisistäs enemmän energiaa kun kulutat. Se on yks hailee mitä proteiinijauhoo ostat, koska imeytymisnopeudella tai sillä että onko se heraa, soijaa vai maitoproteiinia ei ole niin suurta merkitystä ainakaan aloittelijalla. Tärkeintä on kokonaisuus - ei se mitä proteiinijauhoo vedät. Kalorit plussalle ja katsot, että ruokavalios sisältää noin 2g proteiinia per painokilo. Sanoit viimesivulla olevas alle 50 kilonen, niin ei kyllä ole mikään ongelma ruuasta saada 100g prodee.

No ei ne jauheet mitään voimaa ja painoa tuo.
Painoa sä saat lisää syömällä ihan mitä tahansa yli kulutukses muutenkin. Voimaa hankit heiluttamalla sitä rautaa.

Kerro mulle minkä valmistajan hera sulle aiheuttaa märkiä ja pitkiä pieruja ? :lol2: Mä vedän paljon heraa eikä mulla oo minkäänlaisia kaasuongelmia ja paskakin niin hyvässä kondiksessa ettei edes paskapaperia paljoa kulu... :D

kyllä kaikki herat mitä olen kokeillut, nii on laittanut kalsaripyykille. luulishan sitä että parin ripuliroippeen jälkeen olis oppinu, mut piereskely niin mukavaa puuhaa, että vaihdoin suosiolla soijaan, ja soijjat ei ole tullut pöksyihin. ja paskapaperia mulla kuluu jokatapauksessa.

Herat jotka sisältävät laktoosia eli maitosokeria pierettävät. Kannattaa katsella myös se rasvan määrä heraproteiineista. :kakka:

kyllä kaikki herat mitä olen kokeillut, nii on laittanut kalsaripyykille.

Kyllä kalsarit kannattaa silloin tällöin pestä, vaikkei heraa käyttäisikään! :D

Ei vaan, en mä ainakaan keksi muuta syytä kuin laktoosi-intoleranssi. Sen tosin luulisi huomaavan muutenkin...

No kertokaa minulle sitten miksi jotkut ostavat proteiinia jos siitä ei saa voimaa eikä massaa eikä painoo???

Katsoppas googlella mitä proteiini on. Nuo proteiinijauhot on lisäravinteita eli ne toimivat lisänä. Esimerkiksi jos välipalalla vetää 4-5 siivua ruisleipää, niin siihen kylkeen proteiinidrinkki nostaa aterian proteiinimäärää hyvin. Proteiini on se aine, josta lihas koostuu ja kokonaisenergiamäärän on oltava suurempi, jotta riittää energiaa siihen rakentamiseen. Jos nyt ei vielä mennyt perille, niin se proteiinijauho ei yksinään tuo voimaa eikä massaa, vaan kokonaisuus ratkaisee.

No kertokaa minulle sitten miksi jotkut ostavat proteiinia jos siitä ei saa voimaa eikä massaa eikä painoo???

Äh, taidat olla vähän kujalla... Lisäravinteet on tarkoitettu tukemaan muuta ravintoa, jotta kehitystä tapahtuisi haluttuun suuntaan. Katsos, lihas tarvitsee rakennusaineita kasvaakseen, minkä vuoksi ravinnosta tulisi saada riittävästi proteiinia, hiilihydraatteja, rasvoja jne. Lisäravinteet siis eivät ole välttämättömiä, koska noita lihaksen "rakennusaineita" saa normaalista ruoastakin.

Syy, miksi lisäravinteita kuitenkin käytetään on se, että esim. heraproteiinissa se proteiini on mm. imeytymisen ja aminohappoarvojen vuoksi optimaalista etenkin harjoituksen jälkeen nautittavaksi. Samalla tavalla malto on optimaalista hiilihydraattia treenin jälkeen nopean imeytymisensä vuoksi.

Kun harjoitellaan paljon, myös kalorinkulutus nousee. Tällöin saatavan ravinnon tarve nousee melko suureksi, jos siis tarkoitus on kasvattaa sitä lihasta. Jos ravintoa ei saa tarpeeksi, lihaksetkaan ei juurikaan kasva. Lisäravinteista on helppo saada niitä puuttuvia kaloreita, proteiineja ja hiilihydraatteja, koska ne voi vain juoda. Huomattavasti työläämpää olisi valmistaa ylimääräinen lämmin ateria.

Tässä nyt muutamia syitä...

Minkäs mä sit ostan hiilihydraatti jauhoja vai proteiini jauhoja? Jos käyn salil 2 kertaa viikossa ja kotona treenaan joka päivä vatsalihaksia ja teen punnerruksia? Mikää lisää paremmin habaa, painoo ja massaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom