Mitä pelkäsit pienenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombster
  • Aloitettu Aloitettu
Että saa isompien poikien jengiltä turpaan. Tää alkoi jo 4-5 vuotiaana ja pelkoon oli aihetta. Esim. mun kavereita hakattiin muttei uskaltanut mennä väliin.

AH !! Se oli sitten ihanaa, kun eräänä kauniina päivänä.Tämä isompien poikien jengi huomasi pelkäävänsä !!:whip:

Edit : Tuli itselle mieleen, kun myöhemmällä iällä törmäsin baarin vessassa yhteen tälläiseen " kurmuttajaan".Väkinäinen hymy ja pelonsekainen kommetti " vittu äijä on paisunu", on jäänyt ikuisesti mieleeni.Paino oli aika ylhäällä. 132kg,eikä läskiksi voinut haukkua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
luin joskus illalla sängyssä akuankkaa ja siel oli semmonen juttu kun akusta tuli semmone kolmen talon kokonen vihree örkki, no näin siitä sit painajaista ja aamulla kun äiti herätti kun itkin niin luulin äitiä möröks ja rimpuilin hulluna, sit äiti laitto valot et näin kuka siin mua kisko :D

AH !! Se oli sitten ihanaa, kun eräänä kauniina päivänä.Tämä isompien poikien jengi huomasi pelkäävänsä !!:whip:

Edit : Tuli itselle mieleen, kun myöhemmällä iällä törmäsin baarin vessassa yhteen tälläiseen " kurmuttajaan".Väkinäinen hymy ja pelonsekainen kommetti " vittu äijä on paisunu", on jäänyt ikuisesti mieleeni.Paino oli aika ylhäällä. 132kg,eikä läskiksi voinut haukkua.

"Sulle mulla olikin asiaa.. mennääs tuonne saunan taakse":D

Pimeässä oli yleensä jotain pelottavaa. Olin tosin niin kieroutunut jo kakarana että harrastin pakkosiedätystä itselleni. Vaikka pelotti aivan perkeleesti niin oli pakko mennä esimerkiksi isovanhempien maalaistalon ullakolle yksin, jossa taatusti asui mörköjä.

Murrosiässä oli hauska huomata että lähes kaikki kaverit olivat aivan kauhuissaan hautausmaalla kikkailusta. Kovin temppu oli kiertää pitkä lenkki kävellen suurella ja pimeällä hautausmaalla kun kaverit tärisivät portilla. Täytyy tosin myöntää että sitä tahtomattaankin aina välillä vilkaisi taakseen kun "kuuli" askeleita.

Maikkari taisi 90-luvun alussa esittää maanantai-iltaisin Naarassutta joka aiheutti vilunväristyksiä. Muistaako kukaan katsoneensa?

Itse myöskin muistan pelänneeni tuota pikkukakkosen lopussa tullutta Varokaa heikkoa jäätä- juttua.
Niin hullulta kun kuulostaakin, niin pelkäsin pienenä vieläpä aika pitkäänkin, sieniä! Tais isosiskon pelottelut myrkkysienistä mennä vähän yli. Eihä ne sentään päälle käy. :rolleyes: Tosin tänäkin päivänä alkaa etomaan kaikkien sienien haju joista joku tekee ruokaa.

hhehe niin hauskalta kuin se kuulostaakin minä pelkäsin pienenä sitä pikkukakkosessa olevaa Heikoille jäille juttua, joka tuli aina keväisin ja syksyisin. Se oli se missä se Nalle tippui sinne jäihin ja sit se sen kaveri tuli pelastaa sen :D. Siinä oli vaan jotenkin niin karmeet musiikit ja muutenki se ei ollu kiva niin mie sit aina itku kurkussa juoksin karkuun.

Ihan penskana en uskaltanut lääketablettia nielaista.:confused: En tiedä, mikä piru siinä oli, mutta en vaan pystynyt edes tavallista aspiriinia kokonaisena kurkustani alas tempaisemaan. Kerran sitten iski kova korvatulehdus, johon lääkäri määräsi antibiootteja. Mukava oli pureskella tabletit jauhoksi ja nielaista sitten. :david: Ei mitään herkkua ollut nimittäin.

Pelkäsin pienenä tappajahaita; Hälytys 911 -ohjelmaa; sitä, että sängyn alla majailee Mustakaapu, joka tarttuu jalasta kun menen yöllä vessaan, sekä tulipaloa sen jälkeen kun koulussa oli paloturvallisuusluento. Niin ja sitä yhtä YLEn miesääntä, joka spiikkasi joskus jotain ufo-kaappauksista kertovia dokkareita (sattuneesta syystä pelkäsin myös ufoja). Myös se yksi japanilainen koira-animaatio jätti traumoja, nimee en nyt muista. Ja sitten tuo Bond-pelle tuo muistoja mieleen, pellet on pelottavia.

Nyt muistui yksi.Ajattelin, että joka yö tasan kello 00.00. Läheiselle hautausmaalle haudatut, voivat liikkua sekunnin eteenpäin ja jatkavat matkaa aina siitä mihin, edellisenä yönä jäivät.Pelkäsin sitä, milloin ruumiit ovat oven takana.

Isotäti näytti mulle pienenä Rölli-elokuvaa. Olin ennen sitä hetkeä pitänyt Röllistä, mutta siinä elokuvassa näytettiin pimeää metsää, ja taustalla soi riipivä musiikki. Rölli siellä puskissa jotain melusi, ja ai että kun Pikku-Sukua pelotti. Kyyristyin sohvan sisään ja äiti tuli pistämään Röllin pois :haart:

Muumipeikon Mörkökin oli ihan ihan sairaan pelottava, kun se ryömi metsästä Muumitaloa kohti.

Ala-asteella isoveli näytti mulle elokuvan Alien. Hitsi kun pelotti mennä pimeään sen jälkeen.

Pimeää ja mörköjä...sekä alakerran kellarissa olevaa "huppukuristajaa":eek:(kaveri pelotteli)...sängyn allakin saattoi olla jotain örkkejä:D Serkku teki kanssa aika ikävän jäynän, kun laittoi lastenohjelman tilalle pyörimään Painajainen Elm Streetillä...hui kun se Freddy oli kauhee..näin siitä painajaisia varmaan viikon.

Mul oli pari aika hauskaa juttua: ihan pienenä mä en uskaltanu laittaa mikroa päälle, ja ku laitoin, piti juosta nopeesti sohvalle piiloo.

Sitte vettä mä pelkäsin, koska mun eka lapsuusmuisto mitä muistan, ol, et olin mökillä, ja kattelin saaviin, ja sitte mä tipuin sinne jumii pää alaspäin. Oisin hukkunu, jollei äiti ois just sattunu näkemää etäämmältä, ja juostuu ottaa mut pois sieltä. Sitte en uskaltanu vetee mennä pitkää aikaa, ja vasta ekalla opin uimaan, ku pelkäsin hukkumista, ku olin meinannu hukkua. enää en kyllä pelkää vettä:D Muutamavuosi sitten tipuin marraskuussa täysissä vaatteissa ja kalavehkeet käsissä jokeen, ja meinasin hukkua, ku virta ja vaatteet ja saappaat veti pinnanalle, eikä se ollu sitte taas enää yhtää pelottavaa, sielt sitte iskä veti pois, sai koukittua jotenki virvelin päästä kiinni, ja sen verta pääsin pintaa, että sai otteen vaatteista. Eikä siitä sellaa traumoja jääny, toisin ku tosta, ku lapsena meinasin hukkua.

Sitte puhelimia. en ikinä uskaltanu vastata puhelimee, ku mulle isot pojat soitteli pilapuheluita ekaluokkalaisena, ja muistan, ku ne ol saanu jonku isomman soittamaa, ja mulle soitettii, et tääl on keskusrikospoliisista päivää: meille on tullu uhkaus, ja sä kuolet tänää neljältä iltapäivällä. Sut tullaa tappamaan, ja sitte mä muistan, että mä menin vaarivainaalle aina hoitoon koulunjälkeen ekaluokkalaisena. Olin koko päivän ihan hiljaa, kattelin vaa kelloa, että koht on neljä. ja kohta mä kuolen. Pelotti ihan helvetisti ku olin ihan varma että ne poliisit tietää että mä kuolen kohta. Luulin ihan oikeesti että tää on viiminen päivä.
En muute vieläkää uskalla vastata puhelimee jos joku soittaa tuntemattomasta, ja pidän puhelinta aika usein äänettömällä ku mua ahdistaa nii vitusti, että jos se soi, enkä mielelläni koskaan soita kellekään, mun lasku onki välillä 50 senttiä ja ennätys on normaalipuheluista alle kymppi. Ulkomailta soittaessa on sitte tullu isompia, ku se on nii kallista.

En ikinä hoida mitään puhelemitse, jos vaan voin paikanpäälle mennä asian hoitamaan, ku en tykkää yhtään puhua kenenkään vieraan kanssa puhelimessa. Ja kaikki siitä, että mua häiriköitiin puhelimella, aina ku olin yksin kotona lapsena. en vieläkää soita ku äärimmäisen pakon edessä:D

puhelimien pelko on jotenkin siis jäänyt kaikki nämä vuodet:D

sitte lapsena pelkäsin kyllä faijaa, ku se on (=on muute vieläki) helvetin äkkipikanen ja ihan mitättömistä asioista hermot menettävä ukko, ja lapsena tuli ihan mitättömistä asioista tukkapöllyä. En kyllä enää pelkää;) en ihmisiä enää ketään, lapsena pelkäsin porukoitani ja kaikkia jotka rääkkäsi. yleisesti kaikkia isompia.

En kyllä vieläkään luota vanhempiini, ja en mitenkään älyttömän lämpimissä väleissä ole kumpaakaan, äitilleni en ole koskaan soittanut puhelimella, se on mulle kerran.

siit on hauska juttu, ku mulle oli joku numero soittanu, mä en sitte tapani mukaa uskaltanu soittaa takasin, ku en tienny, että kuka siellä on, ni laitoin kaverini soittamaa, olin ehkä lukiossa tai ysillä, ja se meni mutsin vastaajaan, vittu se jätkä repesi ihan täysin, ja sai selitellä, etten mä ees tiiä mun äitin numeroa:D Inttiaikana en kyllä puhunut sille kertaakaa vähä yli puoleevuotee, nykyää kyllä oon puheväleissä jo, mutta se on hassua kanssa, että äitiksi en kyllä lapsuusajan jälkee oo sitä koskaa sanonu, mä jostain syystä oon aina puhutellu sitä etunimeltä.

Enpä onneksi enää oo pelokas, lapset on lapsia..

Pimeessä oon aina viihtyny, ku siellä on tavallaa muille piilossa, tykkään vieläkin paljon mieluummin liikkua pimeällä ulkona ku valosalla.

Mutsi kyllä joskus kerto hauskan, mun eno pelkäsi pienenä mustalaisia, ku sille aina peloteltii, jotta, jos et oo kiltti, ni mustalaiset tulee ja vie, ni se aina kävi itkemää ja meni piiloo, jos jossain näky mustalaisia:)

Vampyyrejä.

Sama täällä :wtf:

Pelkäsin noita oikeasti niin helvetisti, että piti nukkua mutsin tai faijan vieressä öisin, ikää oli jotain 10v vähän alle.

Luin jostain kirjasta, että vampyyrit osaa kulkea ovien tai seinien läpi.
Se pelotti eniten, kun tiesi ettei ovien lukitsiminen auta.

Mä pelkäsin muksuna kuolemaa, ja sitä että vaari tulee madonsyömänä ikkunan taakse öisin. Siks piti verhot olla hyvin ikkunassa. Sit mä peläsin kaikkea mädänneitä ruumiita ja sitä että kuristetut pikkulapset tulee ja piirittää mut. Sit pelkäsin ufoja, tähtiä ja murhaajia. Mitäs muuta... Pelkäsin myös olla ulkona jos oli tähtitaivas, piti aina itkien juosta saunasta sisälle. Sängyn alla oli tottakai jotain limaista, joka tarttuu nilkoista kiinni, siks piti aina hypätä matolle siitä sängyltä. Kaikki narahduset ja rapsahdukset on kauheita.

Tosin mä heräilen vieläki jonku viis kertaa yössä jos jossakin rapsahtaa. Herään esim. siihen jos tyyny tippuu lattialle.

Tulipaloja.. Pelkään niitä edelleen:( Siksi nelosen pelastajat onkin oikein mukava ohjelma, terapiaa:D

Pelkäsin, kun ajettiin autolla yhden sillan yli. En tie mikä siinä oli, mut piti aina pistää silmät kiinni kun tultiin sille sillalle :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom