Mitä pelkäsit pienenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombster
  • Aloitettu Aloitettu
Pienenä suurin pelko taisi olla, että yöllä nukkuessa syttyy tulipalo. Tämän johdosta pakkasin joskus ekaluokkalaisena varmaan vuoden ajan repun aina valmiiksi ovenpieleen, jos yöllä tulee äkkilähtö. Varusteena ainakin vaihtovaatteita ja todennäköisesti leluja. Myös poistumisreitti piti aina suunnitella valmiiksi ja kyselinkin äitiltä, että voiko ikkunan rikkoa tuolilla jos syttyy tulipalo eikä muuten pääse ulos. Epäilen, että tämä pelko on vaikuttanut jossain määrin alitajuisesti myös nykyiseen ammatinvalintaan.

Toinen suuri pelko vielä pienempänä oli nipistäjä-noita, joka iski kerran yöllä ja nipisti pikku-adyaa pepusta :( Olin monta vuotta vakuuttunut, että se oli oikeasti tapahtunut ja nukuin aina selkä seinään päin. Ilmeisesti olin kuitenkin nähnyt vaan painajaista (tai sitten joku sisaruksista oli käynyt yöllä nipistelemässä).

Joskus teini-iässä sitten iski hieman turhan vilkkaan mielikuvituksen ansiosta pelko agenttijäniksiä- ja lintuja kohtaan. Siellä ne seuraili puistoissa ja väijyi ikkunan takana (jäljet näkyi lumessa). Edelleen suhtaudun jäniksiin pienellä varauksella ja lintukammo on vaan pahentunut iän myötä :itku:

Skitsofreniaa odotellessa ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse pelkäsin 6-vuotiaana nukkeja,joitakin lasten-ohjelmia ja vähän koiria.Joskus siihen aikaan kun fst lasten-ohjelmia tuli yle tv2 aamusin,niin silloin pelkäsin sieltä tulevaa nukke ohjelmaa.Se vaikutti melko vastenmieliseltä.

Pelle Hermannia. Pienempänä rupersin aina itkemään, kun se tuli ruutuun pikku kakkosen aikana. Naapurin "isoa" poikaa pelkäsin kanssa, vaikkei se koskaan tehnyt mulle mitään pahaa.

Konstaapeli Reinikainen aiheutti 3 vuotiaana itkukohtauksia. Vieläkin pelkään poliisia.

Muumimörköä, tuo Näsäkin taisi olla aika pelottava ja Morsoakin taisin pelätä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oliko tosta Morsosta kirjakin? Mä nimittäin pelkäsin sitä kirjaakin ihan hirveästi kun oli niitä kuvia synkistä metsistä. Muumien Mörkö oli hemmetin pelottava, kun se siinä ekan esiintymisjaksonsa päätteeksi murisi isosti, että "minä palaaaaan!" Hyi hemmetti, että pelkäsin aina pakkasella että Mörkö tulee. Pimeällä verhojen mistään välistä ei saanut näkyä mitään, koska pelkäsin että jostain raosta kurkistaa jokin kamala hirviö. Useasti pelkäsin myös, että kovalla tuulella puut kaatuvat talon päälle ja ikkunat menee rikki. Pelkäsin myös että karhu tulee ikkunasta sisään. Pimeällä jos tulin polkua pitkin kaverin luota niin jossain vaiheessa piti pistää juoksuksi, koska pelkäsin että tiettyjen puupinojen takana on joku kamala mies, taakse ei saanut katsoa. Sitä paitsi, metsänlaidalta saattoi tulla susi.

Joo, asuttiin lähestulkoon metsässä :D

Toi morso oli kyllä ihan saatanasta aikoinaan :O Silloin kun toi ohjelma tuli niin sinä päivänä ei uskaltanu kattoo lastenohjelmia ku aina kuumotti koska toi kaamee naama taas pärähtää ruutuun...

Kesämökillä ulkohuussissa käyminen yöllä, huussi siis 50m päässä mökistä.

Koulu oli aikoinaan yläasteen vieressä ja siellä olevat mustalaiset yms. pelotti aina kotimatkoilla. Varmaan osasyy nykyiseen mietoon rasistisuuteen.

Sitten tietysti siitä yhdestä nukkesarjasta se sininen "cookie monster" aina löysi itsensä meitsin painajaisiin.

Selkeästi muistan pelkääväni sängyn alla olevaa zombia tms, joka tarttuisi jalkoihin kun menee illalla nukkumaan. Sen takia sänkyyn piti juosta kaukaa ja hypätä mahdollisimman pitkältä.

Lapsena minua on houkuteltu pakettiautoon karkkien yms. avulla, ja sen jälkeen aloin hieman pelkäämään tuntemattomia yksin hengailevia 40-60v miehiä. :/

Ja tietysti karhut... huh, niistä näkee vieläkin painajaisia. x) Harmillista sinäänsä, kun tässäkin kesätyössä joutuu viettämään aikaa paljonkin metsässä yksinään, tuottaa hieman tykytystä.

Täähän on se kaikkein pahin...
images

Hyi vitun Morso, kaveri heitti mulle ihan läpällä kuvan siitä viime vuonna ja huh - sekunnissa yli kymmenen vuoden takaiset traumat lävähti kaikki kerralla niskaan

Pelkäsin eniten, Morson lisäksi, sitä nyyppää miksi Muumipeikko muuttui kun se käväisi taikurinhatussa. Se violetti, puoliksi kalju ja puoliksi karvainen isosilmäinen mölliäinen.

Junnuna pelkäsin että isi unohtaa että sillä on sivuvaunu ja ajaa liian lähelle ojaa ja putoan sinne.

Siihen aikaan olin vielä niin junnu ja typerä etten ymmärtänyt että isiin voi luottaa kun peruskallioon.

Ei jumalauta, mikä toi Morso on? Never heard :D Itte pelkäsin kans sitä muumipeikkoa, kun se muuttu taikurin hatussa ryppyseks. Toinen oli Rölli. Keskiviikkoisin ei saanu kuulemma avata telkkaria ennen viittä, koska sen jälkeen Rölli on varmasti loppu. Tai jos se sattu tulemaan, niin sohvan taakse piiloon.

Ei jumalauta, mikä toi Morso on? Never heard... Toinen oli Rölli.
En ollut minäkään kuullut mistään Morsosta. Oli pakko googlettaa. Ja mäkin oon pelänny pienenä Rölliä. Kuulemma. Itse en muista. Taisin olla aika pieni silloin, kun muistan kuitenkin katselleeni Rölliä kai sitten vähän vanhempana, eikä se silloin pelottanut.

Varmaan pelottavin asia oli paikallisen videovuokraamon pelle elokuva. Eli muistaakseni S.Kingin kirjaan perustuva SE-leffan koteloa tuli aina kateltua makuunissa ja sitten näki painajaisia pelleistä joilla on terävät hampaat. En oo vielä tänäkään päivänä uskaltanut tota kattoa.

Mäki pelkäsin rölliä. Illalla nukkumaa mennessä painoin pään tyynyy korva tyynyä vasten ja kuulin oman sydämen lyönnin mut luulin et kuulen röllin askeleet ku kävelee lähemmäs ja lähemmäs ja pelotti. Joskus luulin et rölli kurkkii ikkunasta sisää enkä uskaltanu nukkua muuta kun ihan ikkunan puoleisessa seinässä kiinni ei-ikkunan-alla ettei se nää mua jos se kurkkii sisää. Ja muutaman kerran olin jopa ihan varma että se kurkki sisää eikä kukaa uskonu vaikka kuinka väitin.

Toinen oli mummolassa sellanen pöllönkuvatus, joku pöllöhahmo/patsas/koriste joka oli kammarin perällä uunin päällä ja näytti pelottavalta. Pelotti käydä nukkumaa ku se möllöti sielä ja katteli. Nykyään se sama on vaan ruma mut eipä sitä sillon tajunnu :D

Hammaskeiju oli niin pelottava, että nukuin uzin kanssa. Lattialla sotaukkoja ja panssarivaunuja piiput oviaukkoon päin, jos se mulkku tulis yöllä sieltä.

Ei näkyny hammaskeijua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom