Mitä pelkäsit pienenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombster
  • Aloitettu Aloitettu
Pelle Hermannia vainoavaa nauravaa karttakeppiä.

Minä myös! Itse en muista tätä pelkoa, mutta minulle kerrottiin, että 2-vuotiaana en halunnut katsoa Pelle Hermannia kun pelkäsin sitä karttakeppiä. Röllistä sen sijaan pidin :D

Hieman vanhempana 6-7-8-vuotiaana pelkäsin kuolemaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pelkäsin pienenä vaikka mitä tyhmiä asioita. Esim. Vettä noin 4-5 vuotiaana, mut piti aina pakottaa veteen, ees rantaveteen ei uskaltanu mennä. Sitten kaloja, en isoja kaloja vaan pikkukaloja! Semmosia jotain 5 cm mittasia ällöttäviä limasia olentoja jokka tuli aina vedessä jalkojen lähelle.

Pimeää, ihan perus.

Sitten kerran kuumeessa kun nukuin kasvot seinäänpäin ja joku kosketti mua olkapäälle, no käännyin samantien katsomaan kuka se oli, koko talossa kaikki nukkuivat. Ja vielä kävin kysymmässäkin oliko se äiti tai isä tai veli, mutta ei.
Siitä lähtien en uskaltanut nukkua kasvot seinään päin, ja piti olla tiukasti peittoon kääriytyneenä.

Joskus 6-7 vuotiaana ukkosta ja tulipaloja.

Muumimörköä ihan pienenä.

Klovneja n. 10vuotiaana,
vampyyreja, ihmissusia, kaikenmaailman mörköjä mitä pimeessä voi tulla.

:D että näin sitä pelättiin.

Pelkäsin pimeää ja sitä että sänkyni takana on sotilaita jotka tappavat minut kun nukun... Kesti aina vähän pidempää saada uni :P

Olin pienenä vakuuttunut et mun oikea äiti ja isi on murhattu ja haudattu mereen ja nämä jotka kasvattaa mua on vaan näyttelijöitä. Pelkäsin omia vanhempia pienenä :) ja mustalaisia.

Pelkäsin alieneita ja "nakertajia" (se oli joku paska kauhuleffa missä pienet karvaiset otukset vipelsivät ympäri kämppää ja söivät sakkia julmetun terävillä hampaillaan)

Pelkäsin alieneita ja "nakertajia" (se oli joku paska kauhuleffa missä pienet karvaiset otukset vipelsivät ympäri kämppää ja söivät sakkia julmetun terävillä hampaillaan)

Nää on kyllä aika pelottavia...En enää pelännyt.Leffasarja oli hyvä..Critters 1-4

critters3.jpg

pelkäsin haita kun olin uimassa ja uinu uinu lemmikistä pelästyin siitä pikkukakarasta joku kirurgiveitsen kanssa leikkasi akillesjänteet poikki. Aina miettisin et en uskalla astua sängyn viereen :)

Nää on kyllä aika pelottavia...En enää pelännyt.Leffasarja oli hyvä..Critters 1-4

Ei pystyny editoimaan, joten.
edit : Itse tuli pelättyä : Vampyyrejä...Näin pienenä Kivikasvojen Lepakkolinnan ja muita kauhujuttuja.

En tie mistä johtu, mutta pelkäsin Thunderbirds -sarjaa aivan järjettömästi. En vaan tykänny niistä nukeista niin yhtään!
thunderbirds16ns7.jpg

Pikku kakkosen sitä "Varokaa heikkoja jäitä" juttua, se oli aivan karmaseva pätkä.
180px-TV2_Pikku_Kakkonen_logo.jpg

Ja yleensäkki kaikki kauhuleffat mitä vilaukseltaki näky jäi aina yöksi kummittelemaan mieleen.

Se nalle pikkukakkosessa oli muuten jotain aivan kamalaa. ja Pelle-hermannikin aiheutti lieviä kauhun hetkiä.

Ei varsinaista pelkoa, mutta taannoin 80-luvulla joidenkin ohjelmien perässä käsi napsautti sormia ja siihen syttyi liekki. Luulin että sitä napsauttajaa sattui sitten ihan vitusti kun käsi paloi :D

Ite pelkäsin alle kouluikäisenä isoja autoja,tyyliin kuorma-autoja. Sit viel ku ne päästä suhauhksia,nii voi helvetti se oli kamalaa :D Sit ala-asteella pelkäsin,et ite saatana tulee yöllä viemään :P

Moneen kertaa jo mainittu.
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bpjR5a7IXUU&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bpjR5a7IXUU&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Klovneja.

Osasyynä pelkoon oli joku James Bond elokuva jonka alussa klovniksi pukeutunut agentti juoksentelee metsässä kantaen jotain hienosti koristeltua linnunmunaa, ja sitten syöksyy kuolleena jonkun lasin läpi.

Vieläkin suhtaudun varauksella klovneihin...

Klovnit muuten unohtui mun peloista. Ne oli aivan järkyttäviä, en tajua miten jotkut pysty meneen katsomaan semmosia sirkukseen. Ehkä yks osasyy miks pelkäsin klovneja niin perkeleesti ja pelkään vielläkin on Stephen Kingin It:n takia.

Pennywise, HYI!
it-pennywise-basement.jpg

Ja näitä riittää.

Yksi pahimpia kammojani oli pelko muumioita, luurankoja yms. mätiä ruumiita kohtaan. Voi jeesus jos sellaisen sattui näkemään jossain elokuvassa/telkkarissa, niin meni monta yötä nukkumatta.
Ennen tätä pelkäsin verta ja sisuskaluja aivan silmittömästi. Onneksi kumpikin kammo hävisi lopullisesti teini-iässä kun tuli pientä siedätyshoitoa Peter Jackson-splattereiden ja Romeron Dead-leffojen muodossa :rock:

Ja se kaikkein pahin, jossain vaiheessa menin tyhmänä selailemaan sellaista ydinsodasta kertovaa sarjakuvaa kuin "Letzte Americanen" tjsp. Sarjiksessa oli mm. kohtaus jossa tohtori astuu ulos sairaalan ovesta ydinpommien paukkuessa horisontissa, ja hänen ihonsa sulaa pois. Meni monta kuukautta niin, että joka kerta astuessa ulos pelkäsin sydän kurkussa, että nyt se ilma sulattaa mut. Ne oli kivoja kuukausia ne.
Nykyään saan positiivisessa mielessä samantapaisia säväreitä Zdislaw Beksinskin maalauksista. Ei ne pelota, mutta kuvissa, joissa ihmiset ovat jähmettyneet/muumoituneet paikalleen tuhoutuneessa maailmassa, on sellaista haikeutta joka pysäyttää...

Että saa isompien poikien jengiltä turpaan. Tää alkoi jo 4-5 vuotiaana ja pelkoon oli aihetta. Esim. mun kavereita hakattiin muttei uskaltanut mennä väliin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom