Mitä pelkäsit pienenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombster
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tulipa mieleen vielä, että serkkutytön kanssa pelättiin ihan järjettömästi maakotkia mummolassa Lapissa, kun kuultiin enolta, että ne ovat tooodella isoja ja ovat vieneet mennessään koiria ja jopa vauvan; pikku kengät ja jalantyngät vain löytyivät myöhemmin pesästä. Tämä meni sitten siihen, että mummolan pihalla ollessamme juostiin sisälle noin sata kertaa päivässä, kun joku lintu lensi taivaalla...eräänkin kerran serkkutyttö juoksi sisälle ja laittoi oven säppiin nenän edestä; paniikissa sitten juoksin poroaitauksessa olevaan latoon ja piilouduin heiniin.

Mä pelkäsin sangyn alla ja kaapissa olevia juttuja, kun valot menivät sammuksiin... Lisäksi pelkäsin julistettani, jossa oli musta pantteri hyökkäysasennossa. Muistan myös pelkääväni saatanaa, kunnes tajusin sen olevan yhtä totta kuin joulupukin noin vuonna -93.

Humanoideja, niitä harmaita isopäisiä, mulkosilmäisiä rumia alieneita. Tänä päivänäkin puistattaa niiden ulkomuoto.

- Pikkukakkosen varokaa heikkoa jäätä varoitusta.. Erityisesti sitä musiikkia siinä.
- Sadan markan seteliä, koska Sibelius oli pelottavan näköinen.
-Töpseleitä, koska niistä saattoi tulla mörköjä. Ne piti peittää sellaisella muovijutulla.
- Lampusta tulevaa varjoa vähän aikaa.
- Nukkeja. Niitä kyllä pelkään vähän vieläkin. :) (En oo edes kattonu mitään nukkeleffoja pienenä)
- Mörkö oli pelottava siihen asti kunnes selvisi, että se onkin yksinäinen.

En muista pelänneeni kauheasti pimeää. Varmaan on muitakin pelkoja mutta tuossa pari omituista. Mielikuvitus on aina ollut hyvä.

Vissiin pimeetä tai jotain mörköä sängyn alla, kun kaikki raajat piti olla tiukasti peiton alla vaikka kuinka oli kuuma.
Niin ja ukkosta ja nimenomaan sitä ääntä. Aina kun ukkonen jyrähti juoksi pikku J-t kiireesti peiton alle turvaan:)

Sitä muumeissa olevaan mörköä. Muistan kun katottiin pienenä muumeja ja ainakun mörkö tuli niin alkoi soimaan sellainen pelottava musiikki. Oltiin ihan säpissä:)

Kaikista eniten pelkäsin pienenä varmaankin kaverini setää, joka oli melkein 2m pitkä, painoi reippaasti yli 100 kiloa ja jolla oli musta parta. Oon joskus mennyt sängyn alle piiloon kyseistä herraa kun ollaan kylässä oltu samaan aikaan. Myös Fragleista (jos joku muistaa sellaset Muppet-nuket, jotka asuivat jossain putkissa) niitä gorgeja. Ja koiriakin oon tainnut vähän pelätä pienenä, (en tykkää niistä vieläkään) ainakin niin paljon, että olen juossut mökkinaapureiden koiraa porukoiden auton avoimeen takaluukkuun karkuun. Eiköhän koira tullut perässä... :)

Pienenä pelkäsin mörköjä, humalaisia ja möreä-äänisiä miehiä. Ufo-dokkarin jälkeen olin varma, että humanoidit tulevat joku yö kaappaamaan mut...:eek:

Pelkäsin kuumehoureissa nähtyä unta. Uni itsessään ei ollu mikään kammottava. Valkoinen viiva jossa valkoisia palloja, pallot pienenee ja suurenee.. Helvetin friikkiä ja pelottavaa, tämän takia tuli monet kerrat huudettua ja itkettyä.

5-6 vuotiaana alkoi koirakammo joka on tähän ikään jatkunut.. kolme kertaa purtuna aloin vain yksinkertaisesti pelkäämään ylikaiken koiria. Pelkästään koirathreadin katsominen nostaa sykettä ja kylmää hikeä. Kamalia otuksia!

Pelkäsin pienenä poliisitv:tä. Aina ku se tuli ja siinä kerrottiin jostain murrosta tai taposta niin kysyin aina äitiltä ''onko tuo kaukana täältä, eihän tuo oo lähellä..''? :rolleyes:

Kun olin yksin kotona ja katselin ulos ikkunasta, pelkäsin että jokin yliluonnollinen yrittää sisälle. Olo kuitenkin helpottuin kun äiti kertoi että jokaisella on oma suojelusenkeli ja talon edessä seisoo iso rivi suojelusenkeleitä jotka torjuvat taloon hyökkääjät :)

Lisäksi pelkäsin ukkosta ja salamoja (pelkään salamoja vieläkin), autojen valoja jotka heijastuivat pimeällä makuuhuoneen seiniin ja ihan pienenä traktoreita.

Pelkäsin nukkamaan mennessä, että ikkunani ulkopuolella seisoo murtovaras tai murhaaja (poliisi-tv:tä katsottiin meilläkin). Öisin pelkäsin myös sitä, että talomme katto romahtaa, kun siitä kuuluu aina rutinaa ja pauketta.

Lisäksi pelkäsin pimeällä peilejä, koska olin kuullut, että jos sanoo tiettyjä juttuja peilin edessä, niin joku hahmo ilmestyy. Tai vaihtoehtoisesti, että jos roikotan raajojani sängyn ulkopuolella, niin joku nappaa niistä kiinni :eek: Tästä johtuen pidän nykyisinkin jalkani öisin tiukasti peiton sisällä.

Pelkäsin pimeää, hirviöitä ja pultsareita.
Juoksin joka kerta karkuun, kun pultsari tuli vastaan. Me luultiin myös monia tyyppejä kirvesmurhaajiksi ja namusediksi. Monilla näistä huhuista ei tosin ollut perää...

Pelkäsin myös pahaa ukkoa, jolla oli punaiset silmät, jotka hehkuivat pimeässä. Taisi olla itse saatana varmaankin. Luulin joka kerta, kun kävelin metsässä, että tuo mies oli juuri takanani ja siksi yleensä juoksinkin täysiä metsän läpi. Pimeä oli muutenkin hyvin pelottavaa, mulla oli yövalo suunnilleen koko ala-asteen käytössä :D.

selene sanoi:
Tai vaihtoehtoisesti, että jos roikotan raajojani sängyn ulkopuolella, niin joku nappaa niistä kiinni :eek: Tästä johtuen pidän nykyisinkin jalkani öisin tiukasti peiton sisällä.

Hah, en itekkää viitti nukkua kovin raajat sängyn ulkopuolella. Se on liian pelottavaa :D
En pysty sietämää myöskää hämähäkkejä: Joskus pienempänä huomasin että mulla on elävä hämähäkki olkapäällä ja säikähin iha totaallisesti. Varmaa jäi muutama sydämen lyönti välistä.

Tuli vielä mieleen että ala-asteella koulun jälkeen yksin kotona ollessani pelkäsin sairaalloisesti rosvoja. Pidin aina oven lukossa ja varmistin ikkunasta aina ovella ovikelloa painavan henkilöllisyyden. Lisäksi aina öisin auton äänen kuullessani olin varma että nyt joku huppupäinen rosmo karautti pakulla pihaan katkaistu haulikko kädessä.

Pienenä mulla oli tapana aika usein jättää vessa vetämättä, sitten mua vanhempi serkku, keksi tavan saada mut vetää sen aina. En tietty joskus 4-6v osannu lukee kunnolla, sit joskus ku se luki jotain lehteä, siin oli joku kuva haamusta ja jotain tekstii siitä, no tää kusetti mua silleen, että amerikassa jos jättää vessanpöntön vetämättä ni sieltä saattaa tulla haamuja tai jotain "hirviöitä" ja sama myös voi tapahtua täällä suomessa. Sen jälkeen vedin aina vessanpöntön ku pelkäsin iha sikana et sielt tulis joku haamu. :D että sellasta, kyllä mä jotain muutaki pelkäsin mutta toi nyt oli tollane ehkä vähän harvinaisempi tapaus :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom