Mitä pelkäsit pienenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombster
  • Aloitettu Aloitettu
Äitille sattuis jotain ikävää esim. kuolisi.
Mörköjä.
Laivan tai/ja veneen uppoamista (olin lapsena paljon laivalla sekä veneessä).
Talomme talkkaria.
Oksennustautia :urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
venla sanoi:
Lisäksi pelkäsin erästä usein nukahtamisen yhteydessä tulevaa outoa tunnetta siitä että seinät loitontuvat etäälle, tai kaikki mitä katson on jotenkin valtaisan kaukana ja suurta. (Nykyisin nautin siitä tunteesta.)
Mullekkin käy joskus tollein, kun oon väsynyt. Erittäin ärsyttävää, jos yrittää lukea jotain.

Eksoottisin pelko pienenä on ollut varmaan kadunlakaisukoneen pelkääminen :D . Ehkä luulin, että se lakasee mut sisäänsä, mutta mitään muistikuvia ei asiasta ole.
Toinen homma on pimeän pelko, mutta se ei nyt niin ihmeellistä ole.
Tän lisäks pelkäsin joskus kuumeessa mennä nukkumaan, kun unet oli niin hirveitä. En muista niitä unia, mutta se tunnelma oli ihan hirvee ja painostava :itku: . Sit tuli nuokuttua koko yö.

Edit: Nykyään pelkään korkeita paikkoja, vaikka en niitä tainu pienenä pelätä.

Meillä oli alakerrassa uima-allas ja pelkäsin mennä pimeällä altaan ohi kodinhoitohuoneeseen ja saunan pukkariin, piti laittaa aina altaaseen valot, kun pelkäsin että siellä on merihirviö:nolo:

No siis lähdetään nyt ihan pimeän pelosta - ties mitä röllejä pimeässä liikkuu. Sitte pienenä tuli pelättyy salaisten kansioiden sitä alku tsydeemii missä näytetään jotain ihmisen silmää mikä vaan pyörii, mutta se pelotti, ja sen myötä pieni ufo pelko:eek: . Sitte ehkä erikoisin, mutta varmasti en oo ainoa, lankapuhelimissa kun kuulu sellane ihme ääni jos verkko oli varattu tai jotain. En tarkota valinta ääntä enkä puhelun loputtua kuullutta ''tuut tuut tuut'' ääntä vaan sitä, harvoin kuuluvaa ääntä, se pelotti:eek: ....''tii dii TII DII'' :eek: :eek:

Pienenä pelättiin siskon kanssa että lämpöpatterista tulee HUI. Erityisen pelottavat olivat ne vierekkäiset kaksi putkea mitkä menevät alhaalta yläkertaan. Nimenomaan sieltä tulee se HUI, ja ne piti peittää verhoilla. :nolo:

Joskus neljän tai viiden ikäisenä mulla oli niin paha kuolemanpelkojakso, että välillä en uskaltanut nukkua öisin kun pelotti niin. Tämä ilmeisesti sai alkunsa siitä, kun isäni erehtyi esittelemään valokuvia oman isänsä hautajaisista.

Ai niin, sitten mä pelkäsin ihan julmetusti sitä kun kerran jäin pienenä yksin vähäksi aikaa, ja näin nykivän varjon tulevan minua kohti. Se oli todennäköisesti tähänastisen elämäni kammottavin hetki, vaikken siitä kovin paljon muistakaan. Äiskä löysi mut sikiöasennosta, kalpeana ja tärisevänä. Ei saanut minuun vähään aikaan mitään tolkkua.

Omalaatuinen kokemus.

Kas kummaa, mietin just päivällä että tämmönen threadi olisi hyvä.

Toughgrip sanoi:
Tappajahaista jäi taraumoja... niitä haita oli meitin järvessäkin jos meni tarpeeksi kauas sukeltelemaan laiturista.

Sama! Lisäksi pelkäsin vaatehuonetta, varsinkin jos ovi oli raollaan eikä siellä ollut valoja (ghostbusters sarvipää-hirviö). Ja verikokeessa, hyvä ettei pitänyt sitoa tuoliin kiinni tai piikittää rauhoittavaa. Ihmissusista olen saanut varmaan elinikäiset traumat, Wolf on ainoo leffa minkä pystyny katsomaan kokonaan, mutta se onkin aika kevyestä päästä.

pienenä olleita pelkoja en muista,mutta nykyään pelkään kemian opee joka yleensä kysyy mielipidettäni asiaan juuri silloin ku en tiiä ees mist puhutaa ku oon miettiny kokoaja tulevia treenejä ja erillaisia penkkisarjoja.:kippis1:

goljat sanoi:
Pienenä pelättiin siskon kanssa että lämpöpatterista tulee HUI. Erityisen pelottavat olivat ne vierekkäiset kaksi putkea mitkä menevät alhaalta yläkertaan. Nimenomaan sieltä tulee se HUI, ja ne piti peittää verhoilla. :nolo:

Niinhän se olikin... oli muuten todella pelottavaa. Tota verhojuttua en muistanutkaan, sulla taitaa olla pahemmat traumat kun noin hyvin muistat:D .

Uima-altaiden pohjassa olevia ritilöitä, jotka imee likaista/tuo puhdasta vettä altaaseen. Pelkäsin että ne imaisevat jalan ja joudun jonnekin lattian sisälle ja hukun. Ne piti kiertää kaukaa.

iriitti sanoi:
Uima-altaiden pohjassa olevia ritilöitä, jotka imee likaista/tuo puhdasta vettä altaaseen. Pelkäsin että ne imaisevat jalan ja joudun jonnekin lattian sisälle ja hukun. Ne piti kiertää kaukaa.

Sama!:)

Lisäksi pelkäsin pimeää (pelkään edelleen ainakin meidän kellarissa, sieltä tulee joku x-files juttu) ja erinäisiä örkkejä jota pimeässä ilmeisesti oli (nukuin aina valot päällä). Samoin noita jalkaan tarttuvia lohi-hauki-kaloja pelkäsin myös (tosin opin uimaan vasta 10-vuotiaana, mutta..) .

Ufoja pelkäsin joskus 12->, kun erehdyin serkkupojilla lukemaan jonkun ihme ufokirjan, jossa tyypit kertovat kokemuksistaan siepattuina/muuten vaan ufojen kanssa kohtaamisista. Alko muuten pelottamaan taas..:eek:

Suuria kuorma-autoja ja traktoreita. Vielä nykyäänkin suuret asiat kammottavat lievästi; esim. kun näin Norjassa ekan kerran vuoria, ne tuntuivat jotenkin kaameilta.
Myöskin peiton alla tuli nukuttua monesti, koska pelkäsin pimeää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom