Mitä pelkäsit pienenä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombster
  • Aloitettu Aloitettu
Kuuleman mukaan pelkäsin pentuna pikku kakkosessa ollutta käsinukkea. Muistaakseni se näytti vähän apinalta, mutta ei se selvästi mikään eläin ollut. Vaatteet päällä ja hirveä ääni sillä oli, istui aina sohvan päällä. Pelkäsin myös riikinkukkoja. :D

Toi ufojen/humanoidien pelko myös tuli joskus ~10 vuoden iässä. Kiroan ne väkisin katsotut dokumentit. Oon kyllä sanonutkin kavereille että jos suomeen tulee samanlainen tv-sarja, kuin jenkeissä, jossa toteutetaan jonkun tietämättömän suurin pelko, niin ei ilmoita mua sinne, koska sitten voi tapahtua jotain peruuttamatonta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
- Draculaa. Näin vuosia unia joissa makasin yksin sängyssä enkä pystynyt liikuttamaan itseäni enkä huutamaan äitiä,Dracula nousi ikkunan takaa. Nuo unet loppuivat joskus 10vuotiaana kun näin unen jossa Arnold lensi hirmuliskolla pihaan, pyyti mut kyytiin ja lennettiin listimään dracula. Samassa unessa näin myös itseni lihaksikkaana vaikka salitreenit alkoi vasta 2vuotta myöhemmin :)

- Läheisessä metsässä asuvaa kynttilämiestä,muiden lasten keksimä tarina ukosta joka kulkee iltaisin ikkunantakana kurpitsa päässään ja kynttilä kädessä. Liikuinkin siis aina metsässä ilmakivääri mukanani.

- koulumatkoja talvisin metsänreunaan tehdyn kävelytien kautta. Pilkkopimeetä ja suurta pimeää metsä koko matkalta kouluun saakka. Yksin kävellen kuljin ala-asteikäisenä ja huidoin koko matkan nyrkeillä ilmaan, jotta metsässä piilossa oleva paha tietäisi "pataan" tulevan jos muhun koskee :D

Sitä Curen musavideota, jossa laulaja vajoaa sänkyyn. Hyi helvetti, pelkään varmaan vieläkin. Biisi on kyllä muuten hyvä (mikä hitto sen nimi nyt olikaan?).

Tietysti Child's playn ja Fright nightien katsominen serkkujen kanssa 8-vuotiaana oli varmaan epäviisasta, onnistuin kehittämään itselleni melko läjän pakko-oireita tyyliin "Jos nukun koko yön jalat peiton alla, ikkunasta ei tule mitään kauheuksia". Silti noita ja muitakin (It rules!) kasarikauhuja tuli katsottua monta kertaa uudestaan, ja vielä aikuisenakin kun ne vaan on niin hyviä :D .

Muita en muista ainakaan, pitää kysyä mutsilta.

Siltoja pelkäsin vallan paljon. Ei muuten, mutta jos korkean sillan yli piti kävellä niin eikä neinannut onnistua... autolla ei mitään ongelmia ollu.

Olihan noita paljon. Kirjaan vain hauskemmat..

- Pikku kakkosen alkutunnaripätkä.
- Pöntön huuhtomisääni.
- Tulivuoret (en halunnut minnekkään maahan missä niitä on. Ja pelkäsin että niitä kasvaa suomeen..)
- Mupetit (ai, kuinka mä vihaan mupetteja tänäkin päivänä:curs: ).

Sitten tulee mieleen vaan näitä vakioita eli :
Maanjäristykset, happosateet, ydinsota, tauti-pandemiat, biologinen sota, otsonikerroksen katoaminen, kasvihuone-ilmiö, juomaveden loppuminen, jääkausi, jne... ja kaikkia näitä kerkesi stressaamaan jo ennen teini-ikää. Aika hassua näin jälkeenpäin ajatellen.

Posliininukkeja erään kauhutarinan takia joka mulle kerrottiin aivan liian pienenä. Näin painajaisia ja vieläkin tulee kylmät väreet kun näkee jossain tietyn tyylisen posliininuken. Hyh.

pimeetä.

mun pikkupuolisisaruksilla on kyllä hauska pelko, ne pelkää kuollakseen pikkukakkosen PELLE HERMANNIA :D ei tarvi ku sanoo että pellehermanni tulee ni ne juoksee itkien pakoon:lol2:

En kahlannut kaikkia posteja läpi, joten en tiedä mainittiinko jo aiemmin, mutta minä pelkäsin Siailtaista.
Kun siinä iltarukouksessa sanottiin että: "... jos Siailtainen nousisi, taivaaseen ota tykösi."

**tu kun pelkäsin!!!!

Nyt isona tiedän ettei sitä oo oikeesi olemassakaan. Ehkä...
:D

Pelkäsin että ihmissudet tulee ja syö.Oikeesti uskoin kaikkiin ihmissusiin,vampyyreihin,kummituksiin ja ufoihin.Meil oli kavereiden kans semmonen porukka et suggeroitiin toisemme uskomaan vaik mihin.Kaveri oli saanut mukamas ufomiehiltä tietää et ihmissudet uhkaa meitä.Kyl sitä oli nukkuminen vaikeaa silloin.Nyt naurattaa ku ajatteleekin

:)

akku sanoi:
En kahlannut kaikkia posteja läpi, joten en tiedä mainittiinko jo aiemmin, mutta minä pelkäsin Siailtaista.
Kun siinä iltarukouksessa sanottiin että: "... jos Siailtainen nousisi, taivaaseen ota tykösi."

**tu kun pelkäsin!!!!

Nyt isona tiedän ettei sitä oo oikeesi olemassakaan. Ehkä...
:D
Itekin pelkäsin Sialtaista ihan perkelee*ti :kippis1: siihen asti, kunnes sain tietää että se kohta menee: "... jos sijaltain EN nousisi..."
Kuulostaa kyllä ihan Sialtaiselta :hyper:

Jostain käsittämättömästä syystä pelkäsin ihan kuollakseni mun parhaan kaverin isoveljeä. :D Olin aina ihan kauhusta jäykkänä, jos vaikka aukas oven kun tulin käymään. En ymmärrä yhtään miksi - se on ja oli sillonkin oikein sympaattinen tyyppi.

Muistan myös miten Kärpänen -kauhuleffa vei multa yöunet moneksi viikoksi. Ja Twin Peaksin katsomisen jälkeen jouduin aina tarkistamaan kaikki kaapit ja sängynaluset ennen nukkumaan menoa.

Neuroottinen pentu. :)

Isoveljet aina pelotteli että mettäpöpi tulee. Olen koettanut väittää että en oikeasti uskonut sellaisen olemassaoloon enkä pelännyt sitä mutta tarina kertoo toista. Pelkäsin tolkuttomasti myös todella vaaleita silmiä. Sellaisia tyhjännäköisiä silmiä. Ja sellaisia tyhjiä silmiä myös. Jos ei vaikka näy kuin valkuaisit. Hui!! Pelkään niitä vieläkin.

Hah, Sialtainen :D

Kaverini muuten pelkäsi pienenä nurmikkoa :)

Hauska thredi:)
Ite pelkäsin:
pimeää.
armeijan lentokoneitten ääniä, aina pihalla ollessa piti juosta huutaen sisäle ku lenskari lens yli.
Kuolemaa.
Rasvan laittamista nenänpäähän (varhaisin ja hysteerisin pelko):D
Draculaa
Posliininukkeja, johtuu että olin kattonu jonku nukke elokuvan jossa se nukke tappo lastenhoitajan.
Oman huoneen poika taulua, jonka silmät liikku ku sitä kallisti (on nyt muuten roskiksessa koko kaamea hökötys:) )
Samoin oman huoneen ikkunakissakoristetta joka näytti ihan psykopaattiselta, kaikkia se äiti on lapsensa huoneeseen laittanutki:lol2:
Vintin komeroita, niitä oli neljä, kaikki pimeitä ja tunkkasia
Mörköä
Rölliä
Ja ehkä kaikista pahin, mummolan naapurissa asuvaa linnassaki monta kertaa istunutta äijää, IsonPalon Paavo oli nimeltään, ihan täys juoppo hullu se oli, ja sitä sitte serkusten kans pelättiin ihan valosina kesäöinäki, hyi saatana mikä äijä, nyt jo mullan alla onneksi:rolleyes:

Ohho, onhan tuota tullu näköjään pelättyä:hyper:

Minä pelkäsin pienenä ihan hirveästi meidän traktoreita. Varsinkin semmoinen vanha Zetori oli hirveen pelottava, varsinkin jos se oli parkissa jossain hallissa ja minun piti kulkea sen keulan ja hallin seinän välistä, niin pelkäsin että se yhtäkkiä käynnistyykin ja ajaa mut lyttyyn!! Onneks sitä ei oo enää meillä :nolo:

Sit pelkäsin isoveljen muovista hämähäkkiä, kun isoveli kiusas ja sano että se puree. *IIK!*

Pannuhuone oli kans pienenä yks sellainen pelottava paikka. Pannuhuoneen kautta kuljetaan puuliiteriin ja aina kun minun piti hakea saunapuut, otin kissan mukaan, niin ei pelottanu niin paljon. Kun sai puut kannattimeen, niin äkkiä hirveellä kyydillä pannuhuoneesta ulos ja ovet kiinni.. En muista miksi silloin pienenä pelkäsin pannuhuonetta. Ehkä siksi, kun siinä lähellä oli vesipumppu ja se lähti aina yhtäkkiä päälle --> kamala ääni.

Pimeässä olevia otuksia, ufoja, muumien mörköä, hulluja, korkeita paikkoja, hukkumista.

Nyt ei taida mikään erikoisemmin pelottaa, hukkumisen tunne joskus kun jää vedessä johonkin jumiin kyllä.

Pelkäsin luurankoja, intiaaneja ja kahta taulua, jotka kummisetä oli tuonu Egyptistä.:nolo: Ne taulut oli kipsiin valettuja, ja niissä oli tosi ilkeän näköinen tyyppi, jolla oli mustat silmät, jotka seuras katsojaa silleen häiriintyneesti.:evil:
Lisäks pelkäsin vanhoja mammoja ja pappoja.

Aivan liian nuorena nähdyt elokuvat Alien, Predator ja Kärpänen. Näin myös the Shining:in joka vieläkin nostattaa hiukset pystyyn. Sitte sarja "Hämärän rajamailla" oli kans pelottava. X-filessi alkoi vähä liian myöhään pelottaakseen... olin jo jotenki oppinu ettei kaikki mitä töllö suoltaa ookkaa totta.

Yläasteella olin kun katottiin Independence day. Siinä on se kohta kun tutkimushuone on höyryn peitossa eikä näy mitään, ja ihmiset lähestyy sitä lasia... ja se tutkija pläjähtää siihen ikkunaan. Peläistyin ihan saatanasti, vaikka koko ajan hokee päässä että "kohta tapahtuu jotain pelästyttävää".
:)

Pelkäsin myös isoveljeä, joka usein lymyili jossain pimeässä kaapissa/sammutti valot huoneesta kun olin lukemassa. Kun avasin vaatekaapin oven se kaatui sieltä sillai leffatyyliin "kuolleena" päälle.

EDIT: Jonkin aikaa pelkäsin tuntematonta henkilöä joka oli yön aikana jättäny paksusta köydestä tehdyn hirttosilmukan isän auton konepellille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom