Mitä mieltä mimmit silikoneista?

Ostatko liivisi ihan oikeasta liivikaupasta? Niistä kyllä löytyy ihan joka koolle, mallille ja kropalle ihan mitä tahansa liivejä.

No ei se kyllä ihan noin mene. Sattuu olemaan myös sellaisia naisia joilla, ei ole mitään pushupattavaa, tai tarvetta on oikeasti rintaliiveille yhtä paljon kuin kundeilla (pois lukien manboobsit).

Mulla on muutamat hyvät liivit kyllä. En harrasta teinien halpiskauppoja muutenkaan.

Mun rinnanympärys ei ole turhan pieni sekään, 77cm aivan passeli, mutta kun etumus roikkuu silti tissien ympäriltä, ei sekään auta. Mutta mun tissit ovat pienet, aivan naurettavan pienet, eikä se ole niin suuri ongelma, että rientäisin aikaa heti varaamaan, mutta kunhan sanoin, että asiaa olen vuosia ajatellut.

Täällä on helppo rintavien tulla huutelemaan push-upeista ja topatuista liiveistä, mutta ne eivät tee minun oloani yhtään enempää naiselliseksi, kuin nämä rintani tällaisina.

Ja mä koen, että rintani ovat osa kehoani, eivätkä ajattelevat olennot, joten en voisi sanoa tämän asian olevan epäreilua niitä kohtaan.

Mä olin ala-asteella eka, jolle kasvoi rinnat. Arvatkaa, saiko siitä kuulla - eikä missään positiivisessa mielessä. Pelkäsin, että jäisin isorintaiseksi.

No, kehittymisajankohta ei vaikuta kokoon. Kauan olin sitä mieltä, että onneksi, mutta nykyisin alkaa tuntua, että olisi kiva, jos olisi vähän suurempi rintavarustus. Ihan tosissani en kuitenkaan tässä vaiheessa elämääni suunnittele silikonien ottamista, mutta esim. raskauden ja imetyksen jälkeen voisin olla toista mieltä. Eipä ole tuollaiset kuitenkaan ajankohtaisia vielä. Kokoni on yleensä AA tai A, ja olen muutenkin todella hoikka, siro ja pienikokoinen eli eipä kai tähän kehoon edes sopisi mitkään jymylollot. Välillä vaan ahdistaa, kun tiedän, minkä kokoisista poikaystävä pitää... :( Mutta eipä se ole minun ongelmani.

Mulla on muutamat hyvät liivit kyllä. En harrasta teinien halpiskauppoja muutenkaan.

Mun rinnanympärys ei ole turhan pieni sekään, 77cm aivan passeli, mutta kun etumus roikkuu silti tissien ympäriltä, ei sekään auta. Mutta mun tissit ovat pienet, aivan naurettavan pienet, eikä se ole niin suuri ongelma, että rientäisin aikaa heti varaamaan, mutta kunhan sanoin, että asiaa olen vuosia ajatellut.

Täällä on helppo rintavien tulla huutelemaan push-upeista ja topatuista liiveistä, mutta ne eivät tee minun oloani yhtään enempää naiselliseksi, kuin nämä rintani tällaisina.

Ja mä koen, että rintani ovat osa kehoani, eivätkä ajattelevat olennot, joten en voisi sanoa tämän asian olevan epäreilua niitä kohtaan.

Anteeksi jos pahoitit mielesi, mutta minä olen ihan lauta, siis ihan ehta ja oikea sellainen. Silti liivikaupan täti loihtii minulle hetkessä kauniin poven. Huijausta, sanoo mieheni.

No ei se kyllä ihan noin mene. Sattuu olemaan myös sellaisia naisia joilla, ei ole mitään pushupattavaa, tai tarvetta on oikeasti rintaliiveille yhtä paljon kuin kundeilla (pois lukien manboobsit).

Sorry nyt, mutta minä olen juuri sellainen nainen. Liivikauppa on taivas juuri minunlaisilleni!

Asiasta puheen ollen...mistä jengi ostaa sellasia hyviä liivejä joilla saa poven kunnolla esiin :D?

ärsyttää että nyky maailma on muutenkin niin tissi keskeinen...ei voi välttyä näkemästä ja kuulemasta kokoajan jotain tisseihin liittyvää. en tiedä muista, mutta mua ainakin ahdstaa se...vaikka miten ajattelisin että en tee rinnoista tai mistän muustakaan ulkonäkööni liittyvästä asiasta ongelmaa itselleni, niin ei voi olla ajattelematta ulkonäköään, kun kaikkialla törmäät täydellisiin tisseihin, peppuihin, hiuksiin...jne.

ja Jepu-ankalle vielä sen verran että täysin kyllä ymmärrän miksi koet pienet rintasi ongelmallisina ja miten se vaikuttaa omaan käsitykseen itsestäsi, mutta sinällään on harmi jos et koe niissä olevan muuta vikaa kuin se että eivät mahdu tiettyyn ihanteeseen/muottiin minkä tähden koet pahaa mieltä ja tarvetta muuttaa niitä...äh, en ole hyvä selittämään tällaisia asioita :rolleyes: siis en tuomits ajatusta silareista, mutta miten tän nyt selittäis?... miksi muuttaa rintoja jos vika on puserossa?

Minä pidän silikoneja jotenkin negatiivisena asiana. Tulee aina mieleen ne seiskassa halvasti poseeraavat naikkoset. Anteeksi jos se loukkaa jotakin, mutta en vain ole (vielä ainakaan) oppinut suhtautumaan lisättyihin extra-ulokkeisiin tarpeellisena. Ymmärrän toki niitä jotka ottavat silikonit esim. koska ovat menettäneet rintansa sairauden takia, tai eivät jostain syystä voi muulla keinoin saada minkäänlaisia rintoja.

Ärsyttävää on se, kun ihmiset haluavat olla samaan aikaan rasvattoman laihoja ja rintavia, vaikka se sitten vaatisikin jotkut muovilöllöt nahan alle törröttämään. Moni nainen voi saada ihan kohtuulliset rinnat olemalla normaalipainoinen ja kohtuu rasvaprosentissa. Itse en koe olevani erityisen löllö, ihan sopivan kokoinen ja minunkin A-kuppini ovat jo niukin naukin kasvaneet edes siihen B-kuppiin. Tämä riittää ihan hyvin minulla ja olisivat A-kupitkin riittäneet.

Miksi naisen pitäisi olla joku C tai D tai joku vielä isompi jos hänen (tervettä) vartaloaan ei ole siihen tarkoitettu? Minulle tulee surullinen olo kun joku ihan sutjakka normaalivartaloinen tyttö/nainen, jolla on kohtuulliset rinnat haluaa suuremman poven vain koska ei tunne oloaan muuten kauniiksi. Se vika ei välttämättä ole omassa kropassa, vaan siinä pääkopassa, joka ei kroppaa hyväksy. Silloin itsetuntoa voi alkaa rakentaa muullakin tavalla kuin tekorinnoilla.

Joillakin ihmisillä voi olla vaikka onnettomuuden runtelemat kasvot, joku voi sairastaan parantumatonta sairautta joka vaikuttaa ulkonäköön, ja samalla länsimaiset pinnalliset naiset haaveilevat tekotisseistä, tietämättä mitään oikeasta ulkoäöllisestä puutteesta/vaivasta ym.

Sorry nyt, mutta minä olen juuri sellainen nainen. Liivikauppa on taivas juuri minunlaisilleni!
Mitäs sitä anteeksi pyytelemään. Minäkin olin sellainen, eikä siinä liivikaupat auttaneet...
Kyllähän sitä voi pukea päälleen, vaikka sellaset Madonna-tötteröt jos siltä tuntuu. ;)

Itelle on suotu melko suuri rintavarustus (D), mutta ikävuosien myötä se rintakudos "löystyy" väkisinkin, eikä ne ole enää kovin terhakat. Ei ne nyt vyötärölläkään roiku, mutta silti.

Silikonien vastustaja en ole, itellä vaan ei ole tarvetta semmoisille. Silikoneissa on aitoihin tisseihin verrattuna se hyvä puoli, että pysyvät terhakkana! Että siitä vaan silikoneja hankkimaan, jos ei ole omaan varustukseen tyytyväinen. Keinotekoistahan se kauneus sitten on, mutta väliäkös tuolla. Onhan meikkaaminenkin "huijausta", sen pakkelikerroksen alta voi paljastua vaikka minkälainen korppikotka, vaikka meikattuna näyttäis kauniilta. Monet toki ovat luonnonkauniita, eli ilman meikkiä jopa nätimpiä, kun meikattuna.

musta on naurettavaa verrata silikoneja johonkin meikkiin. jotku geelitäytteiset tai muuten vaan kovasti topatut tissiliivit olis ehkä vähän enempi vertailukelposia kuin silarit...... silarit kuitenkin (käsittääkseni) usein vaatii korjausleikkauksia, no ehkä tätä vois sit verrata kulmien kestovärjäämiseen kun eihän sekään koko elämää kestä :rolleyes:

ei mulla silareita vastaan varsinaisesti mitään ole, mutta ite lähtisin hieman muualta tekemään olooni mukavammaks omassa kehossa kuin silareista. enkä oikein tajua mihin niitä tarvitaan, jos mulla ei olis tissejä lainkaan, niin voisin olla eri mieltä mut enpä tiedä, sit taas jos niissä olis valtava kokoero niin se kyllä varmaan häiritsis kaikkein eniten. tai jos on imettänyt ja se on veltostanut tissejä kovasti niin sitkin vois tulla jotain kriisejä koska nykyään ei oo kovin lässähtäneenä paikat, mut ehkä siinä vaiheessa on olennaisempiakin huolenaiheita kuin tissit.

Jos joku haluaa laittaa silikonit, niin sitten laittaa! Jokaisen täysin oma asia. En tiedä, voin olla ihan väärässäkin, mutta osalla silikonien laittajista lienee jonkin verran huono itsetunto. Ulkopuolisilta ihmisiltä tai forumeilta kysymällä asiasta, se oma itsetunto ei ainakaan kohene. Sen verran pitää olla itseluottamusta, että jos ne haluaa laittaa/laitattaa, paskaako kyselee muilta mielipiteitä niistä. Se asia ei kuulu muille.

Off topic, mutta What Not To Wearin Trinny Woodall (vas.) on harvinainen tissitön julkkis ja ilmeisesti ylpeä siitä. Ja tunnetusti osaa pukea runkonsa upeasti...

Mitä silareihin tulee, niin sinänsähän se on sama millä tavalla kukin itseään parantelee. Mutta en minäkään oikein osaa niihin täysin neutraalisti suhtautua. Kivempi olisi, jos maailmassa useammat esiintyisivät, no, jossain määrin luonnollisina. Myönnän, että sen "luonnollisuuden" rajat ovat usein aika veteen piirretyt -- eihän meistä kukaan alasti ja tukka takussa ihmisten ilmoilla pyllyile. Ja olenpa löytänyt itsenikin huonona päivänä miettimästä jotain injektiolipolyysiä. Silti peräänkuuluttaisin vähemmän keinotekoista maailmaa.

En silti rupea ketään suht järjen rajoissa pysyvää ihmistä moittimaan itsensä leikkauttamisesta. Yksilön ratkaisuja on yleensä helpompi ymmärtää kuin sitä mihin maailma yleensä ottaen on menossa.

Jos joku haluaa laittaa silikonit, niin sitten laittaa! Jokaisen täysin oma asia. En tiedä, voin olla ihan väärässäkin, mutta osalla silikonien laittajista lienee jonkin verran huono itsetunto. Ulkopuolisilta ihmisiltä tai forumeilta kysymällä asiasta, se oma itsetunto ei ainakaan kohene. Sen verran pitää olla itseluottamusta, että jos ne haluaa laittaa/laitattaa, paskaako kyselee muilta mielipiteitä niistä. Se asia ei kuulu muille.

Nykyään implanttien laitto on yhtä helppoa, kun hampaiden valkasu. Huono itsetunto, niin no, onko jokaisella ihmisellä huono itsetunto joka haluaa fixata jotain, oli se sitten tukka, hampaat tms.. ei välttämättä. Itse mieltäisin sen siten, että halu korjata jokin juttu mikä itseään häiritsee. Kuinkas moni nainen nykyään on ihan luomu.. hiuksiltaan, meikeiltään, kynsiltään, kasvoiltaan, rinnoiltaan.

Nykyään implanttien laitto on yhtä helppoa, kun hampaiden valkasu.

Kyllä leikkaus on aina leikkaus, eikä sitä voi kyllä mitenkään verrata hampaidenvalkaisuun :wtf: Kuinka moni esimerkiksi on kuollut hampaidenvalkaisusta tulleisiin komplikaatioihin. Tuskin kukaan...
Vähän realiteettia;)

Miksi ihon alle tungettavia geelipusseja voisi edes vertailla jonkin meikkivoiteen kanssa? Meikeillä saa peitettyä jotain puutteita mutta ei todellakaan kaikkia. Siksi en koe sitä yhtä radikaalina 'huijauksena'. Meikin voi pestä pois illalla mutta silikoneja ei niin vaan sujautetakaan ulos, ne ovat pysyvät, epäorgaaniset lisäkkeet.

Kaikki eivät sitä paitsi pakkeloi itseään minkään sotamaalauksen alle, vaan peittävät vaan vaikka pari punoittavaa näppyä ja pistävät huuliin jotain kiiltoa. En vain käsitä voiko silikoneja läheskään verrata sellaiseen. Millaista se olisi jos miehetkin asentaisivat jotain tekolihaksia nahan alle, tai jopa navan alle?

Ei kuulosta minusta tarpeelliselta, saati sitten kauniilta. Minusta ihmiskehosta katoaa joku sellainen koskemattomuus tai puhtaus kun siihen asennetaan ylimääräisiä elottomia ja mitä luultavimmin tarpeettomia ulokkeita.

Kyllä leikkaus on aina leikkaus, eikä sitä voi kyllä mitenkään verrata hampaidenvalkaisuun :wtf: Kuinka moni esimerkiksi on kuollut hampaidenvalkaisusta tulleisiin komplikaatioihin. Tuskin kukaan...
Vähän realiteettia;)

Et nyt ihan päässyt jyvälle mitä tarkoitin. Lähinnä kärjistettynä vertasin kuinka helppoa implanttien laitto nykyään on, se on tehty tavisnaisille helpommaksi mitä ennen. Kuten myös hampaiden valkasu. Nykyään tälläset asiat eivät ole mikään iso outo juttu mitä ehkä ennen oli. Se on vain elämää. Asiasta kolmanteen, kuinka moni nykyään kuolee implanteista aiheutuviin komplikaatioihin, etenkään Suomessa, Onko faktatietoa?

silikonit on mun mielestä ihan ok jos sellaset haluaa kunhan ei liian isot. aivan hyvännäköisetkin.

itse en laita, luomu kunniaan! imettäessä mulla ollut hankala c-kuppi ja tällä hetkellä a ja hyvin pyyhkii.

Jos palataan takasin tohon silikonikeskusteluun, niin itse kävin neljä päivää sitten Tallinnassa operaatiossa. Pienten B- rintojen täytteeksi laitettiin 300cc anatomiset silikoni-implantit. Sillä saavutin pienen c-kupin.

Leikkaus tehtiin Fertilitas-klinikalla ja operaation järjesti suomalainen "välitysfirma". Leikaus maksoi 3750 euroa, sen lisäksi tuli maksettavaksi mammografia + rinnanultra + verikokeet, yhteensä noin 230 euroa.

Mies oli saattamassa ja tukena koko operaation ajan, enkä tiedä, miten oisin selvinnyt ilman! En vieläkään pysty itse pesemään hiuksia ja pukemaan paitaa tai takkia päälle.. Housut sentään menee päälle omin avuin, ettei tartte vessassa apua :). Tänä aamunakin teki ihan hirveen kipeetä nousta yksin sängystä, mut jos ei hirveesti yritä rehkiä, niin ei juuri koskekaan. Kipulääkkeitä sain mukaan, tosin ne on tän päivän aikana syöty, joten tarvii pyytää miestä hakemaan apteekista lisää. Sen lisäksi oon voidellu rintalihaksia voltaren-geelillä, sen pitäis helpottaa lihaskipua ja vähentää turvotusta.

Pakko myöntää, että jo nyt lopputulos miellyttää omaa silmää kovasti. Toki turvotusta on, ja toivon, että silikonit hieman valuis alemmas.. Muuten hyvin luonnollisen näköiset. Aivan samanmuotoiset rinnat, mitä ennen leikkaustakin. Nyt vain yhtä kuppikokoa suuremmat.

Ystäväni ovat aina tienneet itsetunto-ongelmistani rintojen suhteen. Kuitenkin tästä, että todellakin rohkaistuin ottamaan silikonit, tietää mieheni lisäksi vain yksi luottoystäväni. Koen omat rintani kuitenkin niin henkilökohtaisena asiana, etten tunne tarvetta lähteä koko tuttavapiirilleni asiasta tiedottamaan. Jos joku muutoksen huomaa ja asiasta kysyy, niin tietysti kerron rintaleikkauksesta. Pelkään kritiikkiä, mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Itse on niiiin onnellinen, että parin vuoden miettimisen jälkeen vihdoin rohkaistuin!

Yleinen harhaluulo on, että kaikilla naisillla joilla on silikonit, on vähintään se DD-kuppi. Maailmalla monilla huippumalleilla on pieni B-kuppi laitettu silikoneilla, koska pitää mahtua standardimitoitettuihin vaatteisiin, ja muuten olisi tuskin se AA-kuppi. Valitettavasti tietyt "silikonibimbot" ovat tätä silikonikielteisyyttä lisänneet. Anatominen ja luonnollisen kokoinen silikonirinta näyttää paremmalta kuin roikkuva ja "tyhjä" luomu.

Et nyt ihan päässyt jyvälle mitä tarkoitin. Lähinnä kärjistettynä vertasin kuinka helppoa implanttien laitto nykyään on, se on tehty tavisnaisille helpommaksi mitä ennen. Kuten myös hampaiden valkasu. Nykyään tälläset asiat eivät ole mikään iso outo juttu mitä ehkä ennen oli. Se on vain elämää. Asiasta kolmanteen, kuinka moni nykyään kuolee implanteista aiheutuviin komplikaatioihin, etenkään Suomessa, Onko faktatietoa?

Kuolleisuus kauneuskirirgisissa operaatioissa on varsin pieni. Tilastoja en valitettavasti tähän hätään löytänyt. Silikoni-implanttien yleisiä ongelmia ovat kuitenkin kapseloituminen, keloidien muodostuminen, epätiovottu lopputulos ja mahdolliset leikkauksenjälkeiset infektiot (jotka tosin ovat yhtä todennäköisiä muissakin leikkauksissa). Lisäksi implantti täytyy vaihtaa, vaihtoväli vaihtelee, mutta yleinen kestoikä on noin kymmenen vuotta. Uusi leikkaus tarkoittaa luonnollisesti lisää arpia. Ja leikkauksissa on aina riskinsä.

Itse en täysin ymmärrä leikkausten tekoa vailla lääketieteellisiä perusteita, mutta eipä se ole minulta pois jos joku kokee silikonien tekevän itsestään paremman näköisen. Ja olen myös sitä mieltä, että usein hyvin tehdyt implantit saattavat näyttää paremmilta kuin luomurinnat. Kuitenkin usein implantin huomaa implantiksi. Mutta kymmenen vuoden päästä plastiikkakirurgia saattaa olla taas askeleen edempänä.

Back
Ylös Bottom