Mitä mieltä mimmit silikoneista?

Jos nainen laittaa silikoonit, on se aina yleiseen mielipiteeseen mieltymistä. Poikkeuksena rintasyövästä kärsineet. Kuka lyhyt heppinen mies käy pidentämässä varustustaan? Ei kukaan.

Kyllä ne miehetkin siellä leikkauksissa käyvät, tutki vaan asiaa... Ja edelleen: silikonit eivät ole yhtä kuin suuret rinnat.
Olen itse aina ollut melko jyrkästi silareita vastaan, mutta viime vuonna tuli kerättyä kroppaan vähän rasvaa -> rinnat kasvoivat ja olin tosi tyytyväinen. Tänä keväänä on tullut rasvaa polteltua ja rinnat katosivat -nekin mitä joskus oli. Pitäisikö mun olla siihen tyytyväinen että läskiperseenä saan pitää tissit mutta hyvässä kunnossa en?! Omaan kohtuu hyvän itsetunnon, mutta jos en pidä tisseistäni, niin sitten en pidä. Sillä ei ole mitään tekemistä (välttämättä) itsetunnon kanssa. Vaikka miten treenais ja hankkis lisää lihasmassaa, ne tissit eivät kasva. C-kuppisista pienistä rinnoista kärsivä on vähän eri asia kuin se, että edes liian pienen ympärysmitan a-kuppi ei täyty. Ulkonäöllisten syiden lisäksi suureksi ongelmaksi nuo AA miinus -kupin tissit tulevat rannalla... kun pitäisi vaan maata paikoillaan etteivät nännit vahingossa vilku kangastilkkujen alta. Millä tavalla nämä ongelmat ovat enemmän yleiseen mielipiteeseen mieltymistä kuin rintasyövän jälkeen rinnattomuudesta kärsivä? Rinnaton kuin rinnaton, syy siihen on varmasti yksilöllinen.

Yksi asia mietityttää: miten silarit muka alkaa roikkua imetyksen jälkeen jos ne on lihaksen alle asennettu??!! Nimenomaan säilyttävät muotonsa, kun luomurinta taas helposti lerpahtaa. Lihaksen päälle laitettuja ei tietysti mikään muutenkaan estä "valumasta".

. Pitäisikö mun olla siihen tyytyväinen että läskiperseenä saan pitää tissit mutta hyvässä kunnossa en?!

Hyvä pointti. Kuitenkin luonnollisempaa lienee, että rasvattomassa vartalossa ei myöskään ole rintoja? Silloin silikoonit näyttävät yliampuvilta. Toki ymmärrän sen, jos koko ikänsä on omistanut olemattoman rintavarustuksen, haluaa sitä suurentaa. Mutta kauneusleikkaukset ovat aina ikuisuus kysymys. Onko kukaan koskaan tyytyväinen vartaloonsa?

.Millä tavalla nämä ongelmat ovat enemmän yleiseen mielipiteeseen mieltymistä kuin rintasyövän jälkeen rinnattomuudesta kärsivä? Rinnaton kuin rinnaton, syy siihen on varmasti yksilöllinen.

Lähellä rintasyöpää seuranneena voin sanoa, että naisellisuutta syö enemmän yksi rinta kuin ei yhtän rintaan. Kun toinen rinta leikataan, tukee valtio silikoonirintaleikkauksessa, jotta rinnoista tulisi symmetriset. Helpompaa on piilottaa nännit rannalla, kuin saada toinen rinta näkymään jos paikalla on kuoppa!

---

Jokaisen oma asiahan tuo on, ja ko asiasta tullaan aina kiistelemään. :)

Nyt tulee paljon tekstiä: Omasta kokemuksesta voin kertoa että mokomat geelipallot olivat vain tiellä - niistä ei sitten ollut mitään iloa loppujen lopuksi, vain rahan menoa ja harmia. Leikkautin omani C-kokoiset vuonna 2000 ja 2006 sain tarpeeksi ja kävin otattamassa ne pois. Mikä helpotus!! Olen 177 pitkä ja C-koko vaikutti sopivalta, etenkin kun olin treenannut koko ikäni - siis jaksoin kantaa C-koon. Konsultoiva lääkäri täällä Ruotsissa (hyvin tunnettu, mukana monissa TV-ohjelmissa, lehdissä ja vaikka missä kissanristiäisissä) tykkäsi että tämä koko olisi ok minulle (oli B mutta vähän lösö lasten synnytysten jälkeen).

No ei muuta kun pimu britsille ja rinnan alustat auki - survotaan sisään pienestä reiästa geleepussit (viimeisiintä huutoa vuonna 2000) ja ommellaan kiinni. Sitten alko Tuskien Taival. Minulla ei ollut edes niin hirveitä kipuja kun työnsin lasta tähän mualimaan - se on mikä on totta. Kivut olivat sietämättömiä- kipulääkkeistä huolimatta neljän viikon aikana. En päässyt sängystä ylös, mutta ylös piti vaan tulla. Kimakat kovat turvonneet rinnat - siinä ne nyt olivat, rintalapset.

en päässyt treenaamaan moneen viikkoon, uida ei saanut, juoksusta ei ollut yhtään mitään ja huomioikaa: minun leikkaus oli täysin normaali, ilman mitään komplikaatioita. Haavat paranivat todella hyvin.
Usein suositellaan että nainen ei suurenna omaa rintojensa kokoa liian suureksi (A:sta C:n, B:stä D:n) koska se voi tehdä paljon kipeämpää parantumisvaiheessa sekä että komplikaatioita voi ilmetä. Lisäksi tulee aivan varmasti niska- ja hartiaalue kipeäksi tulevaisuudessa, jos ette jatkuvasti treenaa ja vahvista kyseisiä alueita.

Te jotka meinaatte leikata silikonit ottakaa huomioon, että teidän täytyy aina tulevaisuudessa tehdä uusia leikkauksia. Silikonit vanhenevat ja ne täytyy uusia tiettyjen vuosien jälkeen. Jos joku leikkaa 20-vuotiaana niin sama käsittely täytyy tehdä aika monta kertaa elämänsä aikana. Huomioikaa myös jos joudutte esim. auto-onnettomuuteen ja silikoni lentää pusikkoon tai vahingoittuu - mitä sanoo vakuutusyhtiönne. Kustantaavatko ne leikkauskulunne.

Itselläni oli jokapäiväisiä, epämääräisiä kipuja rinnoissani - täällä Ruotsissa tehtiin galluppi viime vuonna tästä ja 65% rintojensuurennusleikkauksen tehneistä kertoi että heillä oli erilaisia kipuja - jopa monta vuotta leikkauksen jälkeen. On myös suuri vaara saada rintojen kovettumista ja kapselotumista - silloin täytyy rinta avata ja puhdistaa pois kovettunut kudos, laittaa sisään uusi rintaproteesi. Voit ostaa suojavakuutuksen leikkaavalta lääkäriltäsi - en tiedä miten se hoituu Suomessa. Mutta se maksaa myös monta tuhatta Skr.
Tunsin suuren vapauden tunteen, kun tulin leikkauksesta. Kipuja ei ollut ei sitten yhtään, aspiriinilla pärjäsin. Lääkäri varoitti että voin saada riippurinnat, mutta minusta nämä omat ovat kyllä niin paljon kauniimmat kuin ne vieraat kumipallot tuossa rinnuksilla. Hyviä liivejä löytyy markkinoilta! Ja on tosi ihanaa maata vatsallaan taas!

Yksi asia mietityttää: miten silarit muka alkaa roikkua imetyksen jälkeen jos ne on lihaksen alle asennettu??!! Nimenomaan säilyttävät muotonsa, kun luomurinta taas helposti lerpahtaa. Lihaksen päälle laitettuja ei tietysti mikään muutenkaan estä "valumasta".

Mä ainakin olen ymmärtänyt että lihaksen alle laitettu implantti ei nimenomaan menetä muotoansa imetyksen/raskauden/lihomisen aikana! kun taas lihaksen päälle asennetut ovat yhtä maanvetovoiman vaikutuksen alaisina kuin luomutissitkin... (ja eihän kaikilla valahda tissit muutenkaan imetyksen jälkeen...)

(ja eihän kaikilla valahda tissit muutenkaan imetyksen jälkeen...)
Harvoin kai ne imetyksen myötä tosiaan "valahtaa", todennäköisemmin jäävät vain tyhjemmiksi kuin mitä olivat ennen raskautta tai sitten joillain onnekkailla palautuvat alkuperäiseen kuosiin.

Harvoin kai ne imetyksen myötä tosiaan "valahtaa", todennäköisemmin jäävät vain tyhjemmiksi kuin mitä olivat ennen raskautta tai sitten joillain onnekkailla palautuvat alkuperäiseen kuosiin.

thats right..tarkoitin juuri tätä nimenomaista "jäävät tyhjemmiksi" -efektiä... ja joillain jopa palautuu. Mutta lihaksen alle laitetussa implantissa ei pitäisi olla tähän mitään vaikutusta...

Naisen rinta on symboleista selvimpiä. Se viestittää turvallisuutta ja mielihyvää, muistoa äidin sylistä.Jos ajatusta jatkaa pitemmälle ihmiselämään, rinnan kaipuu jää tunne-elämän perusvireeksi: ihminen kaipaa elämänsä ensimmäistä turvallisuuden ja mielihyvän kokemusta. Tutkijoiden mukaan hän ei etsi mielihyvää sinänsä, vaan sen lähdettä; symbolisesti äitiään.

Rinnat ovat myös naiselle positiivinen signaali.
Ei pidä unohtaa, että naisen rinnat tuovat mielihyvää ja lohdutusta myös hänelle itselleen. Sama biologinen tausta koskee myös tyttöjä.

Kysymys on erotiikan estetiikasta. Rintojen viehätysvoiman laatu on katsojan korvien välissä.

Kun katsot kuvaa alastomista rinnoista, mielentilasi vaihtelee sen mukaan, sanotaanko kuvassa olevan sisaresi, imettävä äiti, rintaleikkauksessa käynyt transvestiitti tai prostituoitu. Estetiikka on filosofiaa; kauneus riippuu kauneuden määritelmästä ja siitä, kenellä on oikeus se määritellä.

Muutama ote eräästä artikkelista.

Tämä silikonirinnoistaväittely TÄLLÄ palstalla herättää vain hmm.. hieman ristiriitaisia ajatuksia. :) Kaikkihan me täällä tavoittelemme suurempia lihaksia, sopusointuisempaa vartaloa...

Itse en koe silikonirintojen laittamista pahana, mikä tänäpäivänä on aitoa? Hiuksia voi pidentää, lähes jokainen nainen meikkaa, kestovärjää kulmia ja ripsiä, ettei edes saunan raikasta voi sanoa täysin luomuksi :)

Niin, miksi me meikataan? Itsemme takia, miesten, muiden naisten ?

Tämä silikonirinnoistaväittely TÄLLÄ palstalla herättää vain hmm.. hieman ristiriitaisia ajatuksia. :) Kaikkihan me täällä tavoittelemme suurempia lihaksia, sopusointuisempaa vartaloa...

Itse en koe silikonirintojen laittamista pahana, mikä tänäpäivänä on aitoa? Hiuksia voi pidentää, lähes jokainen nainen meikkaa, kestovärjää kulmia ja ripsiä, ettei edes saunan raikasta voi sanoa täysin luomuksi :)

Niin, miksi me meikataan? Itsemme takia, miesten, muiden naisten ?

Minusta on varsin kyseenalainen ajattelutapa, että jos joku asiantila on vallitseva, niin se pitäisi ihan suorilta käsin kyseenalaistamatta hyväksyä. Tämä nyt on taas saman asian jankkaamista, mutta IMO leikkelemistä ja muoviosien laittamista, ei ole mitenkään järkevää verrata johonkin meikkaamiseen ja hiusten kampaamiseen.

Tuo ensimmäinen kommentti puolestaan ihan täyttä kakkaa, täällä on paljon naisia ja myös miehiä, joitten perusteet salille käyntiin on ihan jossain muualla kuin ulkoisissa ominaisuuksissa.

Lueskelin eilen tätä palstaa ihan alusta alkaen ja tuo ajatus heräsi vain kokonaisuudesta mieleen. Kun mietittiin sitä miksi silikonit laitetaan, ja että esim.lesbot ei laita ym. Ja , että yleensä juuri itsensä takia laitetaan , vaikka toisaalta jos tällä planeetalla olis pelkkiä naisia, laittasko kukaan... Mietin tota asiaa jo ehkä vähän syvemmällä ku miten se tossa ruudulla ilmeni.

Taskuamatsoni : En ole täällä paljon käynyt, enkä tiedä koko hommasta paljon muuta kuin, että itse kasvatan lihaksiani ihan vaan siksi , että musta tulis isompi. Ehkä voisit mulle valasta niistä muista perusteista kuin ulkoisesta olemuksesta, voiman saaminen tietty. JA ihan omia ajatuksiaja mielipiteitä tuohon vaan kirjottelin, mutta tietänet paremmin :)

Terveys, voimansaanti, ajan viete, siinä muutama.

Se jos sinä haluat vaan ulkoista olemusta muokata reenillä, niin se ei tarkoita sitä että KAIKKI täällä sitä tavoittelisi. Tuota KAIKKI sanaa käytit itse postissasi. Voihan se toki olla sinun näkemyksesi että KAIKKI täällä tavoittelisi suurempia lihaksia, sopusuhtaisempaa vartaloa, mutta faktat on jotain ihan muuta.

Juttelin tuossa joulun aikaan siellä Thaimaan reissulla ihan tosissaan avokille noista silareista. Oli jälleen kerran tilanne, että sovituskopissa itku kurkussa sovitan joka ikistä oman koon mekkoa mitä kaupasta löytyy, ja yksikään ei rintojen kohdilta istu lainkaan.

Kysyin siis, että mitä mieltä hän olisi, jos joskus implantit ottaisin. Oli ensinnäkin yllättynyt, että ihan tosissaan olen sitä miettinyt jo pitkään. Toisekseen, sain kommentin, että ei sitten mitään isoja.

Aiheesta ei olla muuten puhuttu juurikaan, joten olin puulla pähään lyöty tuosta koko-asiasta. Itse olen b-kuppeja ajatellut, että yönsä voi kyllä tuon kanssa nukkua rauhassa :)

Nyt kun vain tietäisi, haluanko tosissani implantit vai en. Olen pitkään miettinyt, ja tulen vielä miettimäänkin. Ei ole mitään mielijohde-asioita kuitenkaan tämmöiset.

Juttelin tuossa joulun aikaan siellä Thaimaan reissulla ihan tosissaan avokille noista silareista. Oli jälleen kerran tilanne, että sovituskopissa itku kurkussa sovitan joka ikistä oman koon mekkoa mitä kaupasta löytyy, ja yksikään ei rintojen kohdilta istu lainkaan.
Nyt kun vain tietäisi, haluanko tosissani implantit vai en. Olen pitkään miettinyt, ja tulen vielä miettimäänkin. Ei ole mitään mielijohde-asioita kuitenkaan tämmöiset.

Ei kyllä kannata siitä syysä isontaa povea että kaikki vaatteet eivät istu rintojen kohdalta :(.
jos lähtökohta on vakkapa a-kuppi, niin ei se b-kuppi taida isontaa rintojen ympärystä kun parisen senttiä ja samaan tulokseen pääsee vaikka oikein hyvillä push-upeilla.
kannattaa ennen kaikkea mietiä onko muutoin tyyyväinen rinoihinsa...ja kannattaa myöskinmuistaa että lopullinen hinta ei koostu pelkäsään rahasa ja vaivasta vaan lisänä tulevat myös ikuiset arvet ja mahd. komplikaatiot. paluuta alkuperäiseen ei enää ole jos vaikka mielesi muutuukin tai jos joudut syystä tai toisesta poistattamaan proteesit.

No kun nimenomaan, yksikään vaate ei istu. Lähtökohta on sitäpaitsi aa, enkä mä löydä sopivia rintaliivejäkään mistään. Ei ole mitään, mitä push-upeilla nostaa..

No kun nimenomaan, yksikään vaate ei istu. Lähtökohta on sitäpaitsi aa, enkä mä löydä sopivia rintaliivejäkään mistään. Ei ole mitään, mitä push-upeilla nostaa..

Mutta jos sulle on enemmänkin ongelma löytää istuvia vaatteita, kuin että et pidä rinnoistasi...eikö ole aika epäreilua sun rintojas kohtaan alkaa inhoa niitä koska eivät näytä hyviltä vaatteissa ;) ?
kyllähän vaatteita voi vaikka teettää tai korjata, jolloin saa just niin istuvan ja persoonallisen kuin itse haluaa. tai jos olet muutenkin kohtuu pienikokoinen niin varmaan löytyy joku myymälä mistä saat istuvia yläosia.
ja kyllä, mulla on b/c-kupit, mutta ei mullekkaan istu kaikki yläosat...kaikki vaatteet näyttäisi olevan tehty muutenkin ei alle 165cm ja tosi hoikille.

Noh, mun kuppikokoni on 70C eikä rinnat siis tosiaan oo mitkään isot lollot, mutta silti ne tuntuu olevan liian isot joihinkin tiettyihin vaatteisiin, koska mun vartaloni on muuten rakenteeltaan aika siro ja heiveröinen. Haluaisin ostaa esim. spirit storesta hennoille tyttölapsille tehtyjä kauniita toppeja ja mekkoja, mutta ne ei todellakaan istu tuosta rintojen kohdalta :( Sitten, jos ottaa isomman koon niin vaate on muuten liian väljä. Ja yleensä kaikkein ihanimmissa topeissa/mekoissa ei edes ole muuta kun se ONE SIZE, johon pitäis olla a-kuppi..

Jaahas, joskus nuorempana saatoin harmitella rintojani, tai siis niiden puutetta, mutta en enaa. Nykyaan ne olisivat vain tiella (nyrkkeillessa) ja suuremmat rinnat saattaisivat roikkua tuolla jossain, ei minulla. :D Mielestani on ikavaa jos naisen arvo maaraytyy rintojen koon mukaan, enka aina jaksa ymmartaa, miksi joku haluaisi laitattaa muovia itseensa vain siita syysta, etta olis.. nooh rinnat. Ja tama siis naiselta, jolla ei ole rintoja lainkaan. Sillakin uhalla, etta menee provosoinnin puolelle, kylla elamassa on tarkeampiakin asioita kuin rinnat ja jos esteeettisista syista haluaa laittaa rahansa silikoneihin, mielestani rahaa on liikaa. Olen puhunut. :lol2:

Ostatko liivisi ihan oikeasta liivikaupasta? Niistä kyllä löytyy ihan joka koolle, mallille ja kropalle ihan mitä tahansa liivejä. En ikinä enää ostaisi mistään marketista tai "teinien halpistissiliivikaupasta" liivejä. Nättejä ne toki on, mutta eihän ne istu ollenkaan. Kunnon vanhanajan liivikaupan ovesta sisään, käsket myyjän mitata ja kantaa niitä liivejä sovitettavaksi. Ei välttämättä ole edes kallista. Löytyy taatusti jokaiselle sopivat ja tyyliltään just niin sexyt tai konservatiiviset kuin vain haluat.

Räätäli tekee hartiat ja kunnon liivit rinnat!

Suositut

Back
Ylös Bottom