Mitä kannattaa opiskella?

jos haluat työn joka ei ainakaan lopu kesken ryhdy lukkosepäksi

99% firmoista ottaa sinut varmasti oppisopimus koulutukseen ja aikojen saatossa kun saat työkokemusta, olet haluttu ihan mihin liikkeeseen vain.
Tälläkin hetkellä meille kaikille sepillä tarjotaan jopa rekrytointi palkkiota jos onnistumme saamaan ammattitaitoisen lukkosepän firmaan töihin joten todella haluttuja kavereita vähäisen koulutuksen vuoksi lukkosepät ovat.

alle 2500e en usko yhdenkään ammattitaitoisen lukkosepän työskentelevän. Muutamien duunikavereiden kanssa on tullut tuosta liksasta keskusteltua ja palkkahaarukka näyttää osuvan sinne 2500-2900e / kk. kun työkokemushaarukka osuu sinne 1-10v väliin.
Tuohon päälle tottakai lisättävä myös päivystys/ylityö tulot jos niitä tekee.

Millanen esim sulla on normaali työpäivä lukkoseppänä?

Kauanko kestää opiskella oppisopimuksella lukkosepäksi, ja paljonko suunnilleen saa palkkaa oppisopimuksella?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lyhyt koulutus, helppo saada töitä ja vielä 2500€/kk liksa. Unohdit tosta listasta sen, että työn pitäisi olla alati veihtelevan mielenkiintoista ja palkkakin nousisi eläkeikään asti vuosittain 10% yli muiden alojen paljonkorotuksen....

Anteeksi...
 
Tosiaan kannattaa opiskella sellainen ammatti joka kiinnostaa itseä, eikä pelkästään seurata mistä maksetaan eniten.
Itse olen tehnyt puusepän töitä, rakennushommia ja Kivimiehen hommia ni oon jo kyllästynyt ja haluisin kouluttautua matruusiks.
Hommat merillä kiinnostais ja siel maksetaan ihan hyvin... ainoohan siinä on, et on kiinni laivassa kokoajan, mutta ei se mua haittaa.
 
Täällä ainakin tehdään mutkat suoriksi noiden työpaikkojen kaa. Ei siinä lukkosepän duunissa kai sit mitään tarvii sen kummemmin osata tai kauppatieteiden maisterin tutkinnossa tietää. Jos nyt kerran pitää taas kaikki helposti, nopeasti ja vaivattomasti saada niin nosta rahat tililtä, heitä lottoa ja toivo parasta.
 
Tohon lukkoseppä kysymykseeb vielä lisäys.

Kun en ole sähkö tai metalli linjaa ammattikoulussa käynyt vaan rakkennus puolen, onko silti mahdollista päästä opislelemaan lukkosepäksi?
 
Tohon lukkoseppä kysymykseeb vielä lisäys.

Kun en ole sähkö tai metalli linjaa ammattikoulussa käynyt vaan rakkennus puolen, onko silti mahdollista päästä opislelemaan lukkosepäksi?

tottakai pääsee. yksi sepistämme tuli muutama vuosi sitten opparilla meille suoraan rautakaupasta ja toinen koko ikänsä istunut toimistossa. Toisaalta tietenkin alaan edes jotenkin viittaavasta koulutuksesta on varmasti hyötyä.
Oppisoppari kavereiden palkat varmasti vaihtelee mutta itsellä se taisi olla tasan 1800e/kk + ateriakorvaus ja kännykkä (jotka ei kyllä varmaan joka paikassa tule kaupanpäälle) eipä tuolla rikastumaan pääse mutta kyllä sillä sen tarvittavan hetken elää.

ja Mappanallekkin tiedoksi niin aika moni päivä oikeastaan tuokin tarvittavaa vaihtelua :hyvä: (jollei nyt raksapuolella ole töissä tai jotain suurempien talojen lukkojen vaihtoja lasketa.) sillä lukkoja on lukuisia ja kohteet melkeen aina erilaisia ainakin helsingissä, jostain kouvollan betonilähiö alueen hommista en sitten tiedä jos siellä kaikki on identtiseksi rakennettu.


Enkä nyt tällä kaikella tekstillä yritäkkään nostaa lukkoseppiä jonkin sorttiselle jumalalliselle tasolle vs. muut duunarit, lukkosepät vaan tuppaa aina kaikilta unohtumaan kun omaa alaa mietitään.
 
Osaako joku kertoa lisää tästä hommasta, olis itellä suunnitteilla rakennusalalta vaihtoa ja tämä voisi olla yksi mahdollinen homma.

Tosi-tv ja Kiinteistökuningatar Kaisa hämää: Oikeasti kiinteistönvälittäjän työ on rankkaa raatamista | Taloussanomat

Kun ylemmän on lukenut, niin tässä vielä tuosta LKV "koulutuksesta"
Kiinteistönvälittäjän koulutusohjelma- Markkinointi-instituutti

Tekstissäkin sanotaan että "Kiinteistöalan koulutussäätiö teetti alkuvuonna Promenadella alaa koskevan tutkimuksen. Siitä ilmeni, että laillistettu kiinteistönvälittäjä ansaitsee vuodessa keskimäärin 43 000 euroa. Ilman LKV-pätetyyttä ammattia harjoittavien ansiot voivat jäädä 30 000 euroon."
 
Kiitoksia kummallekkin vastauksista.

Eniten haluaisin ajaa torninosturia, mutta koulutus on Forssassa ja kortti maksaa noin 1500 e.
Sekä sitten kun on kortti taskussa, työmaat helvetin kaukana.
 
Vaikkei tätä kukaan usko niin poliisiksi. Suomessa on nyt vajaa 8000 kaikkinensa ja kunhan tää koko eurooppa ja suomi sakkaa oikein kunnolla niin että yhteiskuntarauha on oikeesti mennyttä niin toi määrä ei riitä edes helsingin kaduille. ;)

Eikä siihen mene edes kauaa. Se että onko se sitten kiva ammatti onkin jo toinen juttu...
 
Kannattaa ruveta lentäjäksi! Työllistymistilanne huono ja koulutus maksaa hitosti :)

Minkäs sille voi kun kutsumusammatti... Lennän CongoAiria tms muutaman vuoden päästä.
 
Juu oikeita lentokoneitahan pääsee lentämään niin helposti, hommiin joista oikeasti saa rahaakin :) Mites se hakuprosessi esim Patrialle - pohjakoulutus (monella jo korkeakouluopintoja), asepalvelus, terveydentila jne. Voihan sen harrastelentäjäluvan käydä ostamassa, mutta sillä ei taideta paljon ammatiksi lentää.
 
Juu oikeita lentokoneitahan pääsee lentämään niin helposti, hommiin joista oikeasti saa rahaakin :) Mites se hakuprosessi esim Patrialle - pohjakoulutus (monella jo korkeakouluopintoja), asepalvelus, terveydentila jne. Voihan sen harrastelentäjäluvan käydä ostamassa, mutta sillä ei taideta paljon ammatiksi lentää.

Patrialle pääsee kyllä rahalla, ei siihen toisen asteen koulutuksen lisäksi mitään vaadita. Juuri vähän aikaa sitten Patrialla alkoi kurssi, jolla oli kaksi opiskelijaa. Taitaa olla kaupallinen lentokoulutus Suomesta kuolemassa. Terveyden osalta ei myöskään mikään supermies(/nainen) tarvitse olla.

Itse lähden lokakuussa jenkkeihin lentokouluun. Itse ammattilentäjän koulutus kestää vuoden (esim. Suomen Ilmailuopistolla 2,5v) ja vuoden lennonopettaja-internship.
 
Jep, mutta otetaan tollanen/tällanen reilu parikymppinen kaveri, niin haun kautta pääsy on kyllä hankalaa ja ei välttämättä ihan nopea prosessi, noita hakujakaan ei taida olla kovin tiheästi? Puhumattakaan rahasta, harvalla on sitä suuria summia ja harva sen takia haluaa lainaa ottaa, paitsi ne, jotka sitä todella tahtovat :)
 
Jep, mutta otetaan tollanen/tällanen reilu parikymppinen kaveri, niin haun kautta pääsy on kyllä hankalaa ja ei välttämättä ihan nopea prosessi, noita hakujakaan ei taida olla kovin tiheästi? Puhumattakaan rahasta, harvalla on sitä suuria summia ja harva sen takia haluaa lainaa ottaa, paitsi ne, jotka sitä todella tahtovat :)

Siis yksityisiin lentokouluihin kyllä otetaan kaikki, jotka sinne vain tahtoo ja on fyysisiltä ja henkisiltä ominaisuuksilta "jotain sinne päin". Suomen Ilmailuopistoon taas on vaikeampi päästä, hakuja on muistaakseni kahden uvoden välein ja kursseja alkaa kaiketi kahdesti vuodessa. Yksityisissä lentokouluissa koulutus maksaa reippaasti päälle 100 000€, kun Suomen Ilmailuopistossa hinta on alle 15 000€. Kuitenkaan näistä koulutuksista ei lentotunteja kerry paljoa yli 200. Noin vähällä lentokokemuksella ei kovinkaan moni lentoyhtiö ole työntekijästä kiinnostunut. Tuntien kerrytys tuohon päälle maksaa vielä kymmeniä tuhansia.
 
Ja tällä hetkellähän lentäjien työllisyystilanne on uusien kohdalla aika huono, pl. pv:n pilotit tietty.


Reilut 100 tonnia opintolainaa ja työkkäriin, voi olla aikamoinen vitutus maximus.
 
Itse lähden lokakuussa jenkkeihin lentokouluun. Itse ammattilentäjän koulutus kestää vuoden (esim. Suomen Ilmailuopistolla 2,5v) ja vuoden lennonopettaja-internship.

Noilla pahveilla ei Euroopassa lennetä metriäkään, paitsi tietysti N rekkarikoneilla. Muunto JAR-pahveiksi maksaa niin tolkuttomasti ettei edes kannata. Jos haluat JAR-pahvit halvemmalla niin kannattaa suunnata Espanjaan. Työllisyystilanne taas jenkeissä on jo US passin omaavillakin karmea ja ei-kansalaisten ei tarvi edes hakea vaan duunit löytyy hyvällä tuurilla Afrikan savanneilta.
 
Noilla pahveilla ei Euroopassa lennetä metriäkään, paitsi tietysti N rekkarikoneilla. Muunto JAR-pahveiksi maksaa niin tolkuttomasti ettei edes kannata. Jos haluat JAR-pahvit halvemmalla niin kannattaa suunnata Espanjaan. Työllisyystilanne taas jenkeissä on jo US passin omaavillakin karmea ja ei-kansalaisten ei tarvi edes hakea vaan duunit löytyy hyvällä tuurilla Afrikan savanneilta.

Mulla on jenkkituttu joka lensi Tansaniassa SafariAirLinkin Cessna Caravania kun jenkeissä ei löytynyt mitään duunia. Kaksi vuotta kesti hermo Afrikkaa ja sit takasi. Nyt on Kansas City Police Departmentissa konstuna ja lainaa jäljellä opinnoista semmonen 140 000 dollaria. Sano että ei voi suositella :D
 
Voi vit... täähän on ku nuoruuden unelma-ammattejaan lukisi... Lentäjä... Poliisi...

Arvatkaas onnasko punavihervärisokeilla :D :D Auts, sanoin 10 vuotta sitten. :D

Enkä pääse edes junakuskiksi. Dang. :(
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom