Mitä kannattaa opiskella?

Noilla pahveilla ei Euroopassa lennetä metriäkään, paitsi tietysti N rekkarikoneilla. Muunto JAR-pahveiksi maksaa niin tolkuttomasti ettei edes kannata. Jos haluat JAR-pahvit halvemmalla niin kannattaa suunnata Espanjaan. Työllisyystilanne taas jenkeissä on jo US passin omaavillakin karmea ja ei-kansalaisten ei tarvi edes hakea vaan duunit löytyy hyvällä tuurilla Afrikan savanneilta.

EASA:n kouluun olen tuonne lähdössä, kyllä olen hieman ottanut asiasta selvää ottaen huomioon että olen tahtonut lentäjäksi nelivuotiaasta. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt tulee vuorotyössä bruttona reilu 3 tonnia kuussa. Mitä lie lähtis lukemaan, kun kriteerit on selkeesti kovempi palkka, luova työ ja joustavat työajat. Mulla nyt ei varsinaisesti haittaa tehdä duunarin hommiakaan, mutta ei niistä tarpeeksi tienaa :D

Kiinteistönvälittäjä on myös toinen missä on yleensä kova kk palkka. Koulutustakaan ei periaatteessa ole. Mutta palkka tosiaan saattaa vaihdella kuukausittain jopa 500-5000e välillä. Kannattaa siihenkin perehtyä.
kannattaa tosiaan miettiä kuinka vakaan ja ennustettavan homman haluaa. aiheuttaako kuinka paljon stressiä? erään alalla olevan nuoren mimmin mukaan parhaat palat meni järjestään talossa kauan olleille ja muutenkin tappelu kohteista oli kovaa. Työajat iltaisin ja viikonloppuina - kukaan ei lähde näytölle vaikkapa tiistaina 14.00. Kyllähän myyntihommissa fyrkkaa aina voi tehdä jos hommat sujuu.

Mites olisi vaikka talkkari? jos hyvä tuuri käy niin etuna voi olla halpa asunto. Jos on useampia kohteita, lumenpudotusta ym. niin tuolla kuulemma voi tehdä jo hyvääkin tiliä. työajat sitten se 247, lumet on luotava jo aamusta ym. Käsittääkseni homma toimii esim oppisopimuksilla.

Mikäli reissaus kiinnostaa vähääkään niin sähkö- tai automaatioinsinööriks vain lukemaan. Koulun käy kolmeen vuoteen ja konsulttifirmoihin pääsee tekemään ulkomaankeikkaa vähälläkin kokemuksella.

Itsellä työkokemusta 1v ja koulun harjottelut päälle. Bruttopalkka 6000-9500€/kk ja tähän tietty päälle ulkomaanpäivärahat. Pääsee näkemään maailmaa samalla työnantajan piikkiin =)

Ajoneuvoyhdistelmän kuljettajaksi. Työt ei lopu ikinä, jos kaikki muu on lamassa niin kumipyörät liikkuu. Jos lähtee reissuhommiin, niin näkee maailmaakin. Palkka nyt ei ehkä ole +2500, mutta kai silläkin elää. Se on sitten eri asia, kestääkö perse ja hermot. :)

Voi vit... täähän on ku nuoruuden unelma-ammattejaan lukisi... Lentäjä... Poliisi...

Arvatkaas onnasko punavihervärisokeilla :D :D Auts, sanoin 10 vuotta sitten. :D

Enkä pääse edes junakuskiksi. Dang. :(

Värisokeus ei ole enää ollut este 2013 tammikuusta lähtien poliisiksi :D Vähän myöhässä varmaan tämä uutinen, tai eihän sitä tiedä vaikka innostuisit vanhemmallakin iällä "unelma ammatista"

Mikäli reissaus kiinnostaa vähääkään niin sähkö- tai automaatioinsinööriks vain lukemaan. Koulun käy kolmeen vuoteen ja konsulttifirmoihin pääsee tekemään ulkomaankeikkaa vähälläkin kokemuksella.

Itsellä työkokemusta 1v ja koulun harjottelut päälle. Bruttopalkka 6000-9500€/kk ja tähän tietty päälle ulkomaanpäivärahat. Pääsee näkemään maailmaa samalla työnantajan piikkiin =)

Vaikka houkuttelevalta kuulostaakin, niin ei varmaan ihan näillä puheilla vielä kannata opiskelupaikkaa mennä valkkaamaan :)

Heh johan vitsin murjaisit tuon palkan kanssa. Jonkun ison firman (Wärtsilä, Metso, ABB tms.) listoilla saatat ehkä päästä noille palkoille jos sattuu hyvä reissu vuosi mutta että inssifirman listoilla... Vuonna 2000 oma aloituspalkka oli 13500mk ja työparina ollut inssitoimison kaveri tienasi 9000mk :D Unohdit mainita huonot puolet, mm sen ettet voi mitään suunnitella perheen tai kavereiden kanssa kun kuukausien keikka voi tulla tunnin varoituksella.

Itse tuli tehtyä ao hommia 7v yhden suuren palkkalistoilla jossa pääsi valitsemaan keikat, paskat keikat jätettiin inssitoimiston märkäkorville ;) Iskin hanskat tiskiin kun huomasin että esikoisen ensimmäisestä elinvuodesta olin kotona 3kk, jäi kävelemään oppimiset yms näkemättä.

Toisaalta jos on viinaan menevä poikamies ilman sosiaalisia suhteita niin on aivan loistavaa hommaa, suosittelen.

Miten noissa keikkahommissa tuo palkka sitten oikein määräytyy, jos Str88:llakin palkka on 6000-9500€/kk PLUS päivärahat. (Päivärahathan ei kyllä edes ole palkkaa..) Eli mistä sitä extraa tulee? Ylitöistä? Paljonko on Str88 peruspalkka, jos saa kysyä?

Aloittajalle: ehdottomasti jotain sellasta, mikä itseä kiinnostaa, kun muutama muukin on jo suositellut.

Minä nyt vain kerroin miten asiat ovat. Minulle on aivan sama, mitä uskotte tai ette usko.

Se on totta, että sosiaalisen elämän saa aika pitkälti unohtaa mikäli pitempää keikkaa tekee.
Peruspalkka meidän firmassa on vastaavanlaisella kokemuksella 2400-2800€/kk eli suurin osa palkasta tulee siis ylitöistä.

Itse kun reissuun lähden ni tarkotuksena ei ole kyllä mennä lomailemaan jos kerran vieraaseen maahan ollaan menossa. Työtunteja tulee viikossa 60-84h väliltä.

No hard feelings =)

Peruspalkka meidän firmassa on vastaavanlaisella kokemuksella 2400-2800€/kk eli suurin osa palkasta tulee siis ylitöistä.

Itse kun reissuun lähden ni tarkotuksena ei ole kyllä mennä lomailemaan jos kerran vieraaseen maahan ollaan menossa. Työtunteja tulee viikossa 60-84h väliltä.

No hard feelings =)

2800€/kk peruspalkalla et saa 6000€/kk (hetkellisesti kyllä) liksaa ilman työaikalainsäädännön rikkomista. Laskin että jos tekee yleisesti tehtyä 12h/pvä 6pv/vko tahtia niin vuotuiset ylityörajat paukkuu jo 10vkon jälkeen. ;)

Mutta joo hommasta saa extra rahaa mutta on sen verran rankkaa henkisesti että pitää siitä vähän maksaakin. Kannattaa myös pitää huoli että työsopimuksessa ei lue "ylempi toimihenkilö". Pistää meinaan vtutuksen puolelle kun 2,5vrk matkustuksen aikana vieressä istuva toimihenkilö ja työntekijä saa täydet ylityö ym lisät ;)

Työaikalainsäädännöt ei paljo ulkomailla tunnu pätevän. Ku o kavereita jotka vetää vuoden keikkoja tota samaa tahtia.
Itte tällä hetkellä yhdessä EU:n saarivaltiossa ja projekti minun osalta kestää varmaa vuoden päivät.

Matkustustunnit onneksi korvataan.

Jos vuorotyö ei ole ongelma käy 4 vuoden kemiantekniikan inssikoulu ammattikorkeasaaressa ja hommaa ittes johonkin tehtaalle vuoromestariks. Vuosiansiot pyörii 60-70 kilon ympärillä :)

Niinno minähän en missään vaiheessa sanonut, että 84h:lla saisi "vain" 6000€. Elämä menee täysin ohi samalla tavalla riippumatta palkasta mikäli lopun ikäänsä näitä hommia joku tekee.
Karavaanit kulkee ja koirat haukkuu.

Ihan turha tuolla on henkseleitä paukutella jos koostuu ylitöistä ja mahdollisesti ulkomailta. Automaatio-insinöörin palkka tosiaan pyörii siellä 2,5-3,5te kuten tuo sinunkin perusliksasi 2800. Taitaa suurin osa automaatioinsseistä juuri nyt olla onnellisia että on työ mihin mennä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom