mira82 sanoi:No entäs se että 25% alle 18v on jossain vaiheessa mielenterveyden häiriö, totta on ja melko hurjaa.
Mä tsekkasin pubmedistä ja luku on itse asiassa lähempänä 100%. Hakusana on puberty, jos haluat tarkistaa. :D
mira82 sanoi:Niin onko joku väittänyt että kaikki mieltä vaivaavat ongelmat olisi? Monet kyllä mutta ei esim persoonallisuushäiriöt. Lisäksi jos nyt pilkkua viilataan niin kyllä sellanenkin lääkitys löytyy ettei itsemurhat onnistu.
... Tietysti jos henkilö täysissä järjen voimissa päättää itsensä tappaa niin mitäs siihen sitten voi, ja toisaalta se lie hänen oikeuskin?
Persoonallisuushäiriöt paranee useimmiten piiskaamalla. Jos hoito aloitetaan ajoissa.
Varmasti löytyy niin kovat mömmöt, ettei ihminen pysty itseään tappamaan eikä tekemään mitään muutakaan. Mutta totuushan pitää aina suhteuttaa ympärivuorokautisten akuuttihoitopaikkojen määrään jne.
Aika harva on täysissä järjen voimissa päättäessään tappaa itsensä. Jo ihmisen omahyväisen perusluonteen määritelmän mukaan.
Sanoit toisessa viestissä "että ihmisten on yhä pahempi elää ja olla. Uskoakseni nyky-yhteiskunta on kylmentynyt, sosiaaliset/taloudelliset erot kasvaneet ja huono-osaisten määrä lisääntynyt." Tämä on mielestäni aivan totta. Mutta mikään noista ongelmista ei ole pääasiallisesti lääketieteellinen. Voidaanko/pitäisikö niitä sitten yrittää ratkoa lääketieteen keinoin?
Ai niin, sinä kun tunnut olevan näihin asioihin perehtynyt, niin sanopa oliko tuossa mun valiumin historiikissani mitään perää (eli alunperin käytetty yleisesti akuutin masennuksen hoitoon loistavin tuloksin).