Mistä haaveita ja unelmia?

Powerhousu sanoi:
Tuli muuten mieleen tosta, kun Mira sanoi tossa aiemmin, että psyykelääkkeet ei muuta persoonallisuutta. On muuten paskapuhetta, ja todiste siitä lähipiirissä. En muistanut koko juttua, yht´äkkiä vaan tuli mieleen. Mutta siis, isäpuolella on alkoholiongelma, ja vieroituksen jälkeen sille iski tietysti masennus. No, eipä muuta kun lääkäri antoi sille reseptin masennuslääkkeisiin. Melko järkevää antaa alkoholistille muutenkaan lääkkeitä, se jäi nimittäin niihinkin koukkuun. Mutta se on nyt sivuseikka, että ei siitä enempää. Nää lääkkeet sitten aiheutti sen, ettei sitä edes tuntenu enää. Se oli ihan pöhelin oloinen ja kaikkea muuta kuin oma itsensä. Ihan kuin olisi tehty lobotomia. Millään ei ollut väliä kun mikään ei vituttanut. Laskut jäi maksamatta ja firma konkkaan tottakai. Ja kun lääkkeet loppu, niin lääkäriltä lisää, ja se tietenkin kirjoitti.

Mielialalääkkeisiin ei jää koukkuun, rauhottavien kohdalla eri asia. Kuulostaakin juuri siltä että kyse oli bentsoista.. Eli toki jos rauhottavia popsii niin kyllä varmaan rauhottaa, muttei se persoonaa muuta (sallituissa määrissä nyt ainakaan), käytöstä vaan.. vähän niinkuin humalakin.

Ja se mihin mieliälälääkityksellä yritetään vaikuttaa on juuri se että ihminen palautuisi toimintakykyiseksi, tuo 'mikään ei vituttanut' kuulostaa taas hyvin tyypilliseltä rauhottavien lääkkeiden väärinkäytöltä.

Epäily bentsoista ja viimeinen sivulause oli IMHO, että mikäli saat lääkkeen nimen selville niin kiinnostaisi tietää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
maximillian sanoi:
Kummallisinta mielenterveys puolella on se että yleensä ei hoideta sitä ihmisen todellista ongelmaa auttamalla häntä pääsemään asiasta yli.

Depressioon ei aina liity mitään erityistä asiaa, josta pitäisi päästä yli. Siis esim. läheisen kuolemaa, avioeroa tms.
Mullekin tarjottiin joskus pahaan unettomuuteen masennuslääkettä (remeron) ja lääkäri sanoi, ettei masentuneen tarvi välttämättä olla surumielinen (kun sanoin etten ole masentunut). Depressio on lääkärin mukaan yleensä sitä, että mikään ei enää tunnu miltään ja elämä ei huvita, vaikkei asiaan ole mitään järkisyytä. Esimerkiksi vanhat mukavat harrastukset ei maita eikä keksi mitään mikä olisi kivaa (vaikka siis saisi tehdä ihan mitä vain). Kuulemma terapia on tällasessa hirveen vaikeeta, koska silläkään ei välttämättä mitään syytä alavireisyyteen löydy...

Tota remeronia tuli kokeiltua, mutta olo sen kanssa oli niin outo ja kamala etten aio sitä enää ikinä suuhuni laittaa. Mieluummin jatkoin vuorokausia putkeen kestäneitä valvomisjaksoja... Nukahtamislääkkeet ei siis toiminu ollenkaan...

short 'n' fat sanoi:
Eikös tuolla expertti-osiolla ole joku lääketieteen kandi, jolta voisi kaikki melkein valmiit kotilääkärit varmistaa lääketieteelliset epäilynsä. Ei mitenkään loukkauksena, mutta turha kiistellä asioista, joita ei tiedä tai joiden opiskelu on vielä pahasti kesken. Saisi keskustelun takaisin alkuperäiseen aiheeseen, jos se enää ketään kiinnostaa - minua ei ainakaan!

Kaikella kunnioituksella lääkäreiden elintärkeää ja tarpeellista ammattia kohtaan, mutta itse en välttämättä olisi lääkeasioissa ensimmäisenä lääkärin puheilla. No, toisaalta olen jäävi sanomaan yhtään mitään. Diagnosoinnissa ja kokonaishoidossa jne. ei toki lääkärin voittanutta useimmiten ole.

Jokohan tämä offtopicci olisi osaltani tässä.

Noniin eli haaveena olisi voitaa joko kehonrakennuksen tai bodyfitnessin sm kultaa... Ja menestyä jommassa kummassa muutenki hyvin.Oon vähä vaiheilla,että kumpiin kisoihin sitä menis sitten kun menee.Tosin kehonrakennus vaatii toisenlaista 'kröhöm' panostusta lajiin :evil:

Mitä rautaa sait,Tavallisia vai depo nappeja?Mulla meinaan noi depot nosti hemoglobiinia 10 asteella viikossa,tosin aikakovalla annoksella.Anemia on tosi ikävä tauti sillä se väsyttää paljon,eikä urheilusta meinaa tulla mitään,sillä voimat loppuu aika pian.Rauhottavat + anemia + rauhottavien aiheuttama heikotus ja verenpaineen lasku ei muuten ole kivaa :(

Onko sinulla siis "tavallinen anemia" siis sellainen joka paranee pelkällä raudalla?

Kannattaa myös muistaa että matala hemoglobiini aiheuttaa ns.levottomat jalat ongelmaa,joka vaikeuttaa nukkumista aikapaljon nimim.Parin tunnin päästä jos menis nukkumaan :D

steeler22 sanoi:
Onko sinulla siis "tavallinen anemia" siis sellainen joka paranee pelkällä raudalla?

Kannattaa myös muistaa että matala hemoglobiini aiheuttaa ns.levottomat jalat ongelmaa,joka vaikeuttaa nukkumista aikapaljon nimim.Parin tunnin päästä jos menis nukkumaan :D

Voi vittujen kevät, onko näin? Minulla on aina välillä levottomat jalat, mutta olen luullut sen olevan vain treenin aiheuttamaan hermosärkyä tjsp. Tässähän tulee kohta selitys kaikille ihmeellisille oireille joita minulla on ollut, mutta joilla en ole viitsinyt lääkäriä vaivata.

Syön ihan tavallista rautaa, Obsidania, arvot ei niin hirvittävän matalat kuitenkaan olleet, ja ilmeisesti syynä anemiaan on vain se, että kävin hieman turhan monta kertaa verenluovutuksessa vuoden sisään -ilmeisesti en palaudu siitä niin hyvin, kuin tilastollisesti ihmiset. OT: miehen valmentaja oli sanonut, että hemoglobiini ei kerro urheilevilla ihmisillä juuri mitään, koska treeni lisää veren plasmapitoisuutta. En sitten tiedä, pitääkö paikkaansa.

Ihme pätemistä tuon Mira82:n taholta. Mun mielestä on ihan hyvä, että edes joillakin, kuten Powerhousu, on 'paska-filtterit' päällä. Ei sitä pidäkkään kaikkea uskoa, ihan vain sen takia, että se on jotain tiedettä. Kannattaa aina harjoittaa myös sitä omaa ajatustoimintaakin, eikä vain sokeana tuijottaa jonnekkin kirjoihin.

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, niin tällä hetkellä haaveilen perheenlisäyksestä. Enkä ainostaan haaveile, vaan asian eteen yritetään tehdäkin jotain ;)

Muuten unelmoin ja haaveilen sellaisesta taloudellisesta tilanteesta, että ei olis aina persaukinen, mutta se ei varmaan koskaan toteudu. Haaveilen myös jo talvesta ja lumesta, aamulla pimeässä on ihanaa kävellä kun lumi narskuu kenkien alla ja saa olla omissa ajatuksissaan!

reinhardt sanoi:
Syön ihan tavallista rautaa, Obsidania, arvot ei niin hirvittävän matalat kuitenkaan olleet, ja ilmeisesti syynä anemiaan on vain se, että kävin hieman turhan monta kertaa verenluovutuksessa vuoden sisään -ilmeisesti en palaudu siitä niin hyvin, kuin tilastollisesti ihmiset.

Minun normaali Hb on 160+ eli tietty ohjataan luovuttamaan, jos on muuten kunnossa. Opiskeluaikana kävin muistaakseni 3x sen 60 pv välein (63 kg) sillä tuloksella että arvo romahti; ennen viimeistä luovutusta oli 143, tyhmä silti luovutin. Arvojen palautuminen veikin sitten kai puolisen vuotta; toisin en pystynyt niitä rautoja syömään ohjeen mukaan kun ei massu kestänyt. Sillon muuten tutustuin nykyiseen mieheeni, joka luuli että olen hyvin rauhallinen ja uninen ihminen; olisin nukkunut vaikka 11 tuntia joka yö.

pienestä se on kiinni. turvallinen ja onnellinen elämä perinteisillä mausteilla:) :haart: varsinkin, että saisi elää terveenä koko elämän. enkä nyt tarkoita että hui kauheaa, flunssa iskisi kerran vuodessa, vaan ihan ettei mikään syöpä, aivoverenvuoto tms. ota voittoa kropasta. ei pitäisi olla paljon vaadittu, mutta kyllähän se on kun muiden ihmiskohtaloita näkee. miksi sitä ite säästyisi kaikelta pahalta :jahas: kun muutkin saavat osansa, ehkä enemmän kuin on tarpeen.

Voiko levottomia jalkoja hoitaa?
Levottomat jalat on lieväasteisena täysin normaali ilmiö, eikä vaadi hoitoja. Joskus pelkät kotikonstit riittävät. Jotkut saavat helpotusta esimerkiksi jalkojen viilentämisestä tai hieromisesta, osaa helpottavat villasukat. Mikäli tunne on tuskastuttava ja yöunta oleellisesti lyhentävä tai jos siihen liittyy nukkumisenaikainen jalkojen rytminen liikuttelu ja päiväaikaista väsymystä, on tilaa mahdollista lievittää lääkehoidoilla. Aivojen dopamiiniaineenvaihduntaa tehostavilla lääkkeillä on levottomia jalkoja helpottavaa vaikutusta. Muitakin varsin tehokkaita lääkkeitä on käytettävissä. Mahdolliset oireita vaikeuttavat yleissairaudet, kuten anemia, on aina syytä myös korjata. Hoidon tavoitteena on päiväaikaisen vireyden lisääminen, nukahtamisen helpottaminen ja nukkumisen rauhoittaminen.

lähde:mtv3 poliklinikka

Noi dopamiiniin vaikuttavat aineet voi varmaan unohtaa,ainakin toistaiseksi.Löysin tämmöisen.Raudan ja/tai magnesiumin puutehan ton aiheutti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom