Mistä eniten massaa takareisiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JWO
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

JWO

Kysyisin tänne että mikä on ihmiset mielestänne paras massaliike takareisille?

Meikäläinen ei ole sitten lainkaan tyytyväinen aneemisiin takareisiini. Eli kärsin niin sanotuista fitnesspoju jaloista.

Millä liikkeellä saisi nopeiten korjattua takareidet oikein saakelin pyöreiksi?

Jalkoja eniten itse teen aivan perinteisillä liikkeillä: kyykky, prässi, hack-kyykky. Voimaa tulee, mutta takareidet on tipahtaneet jonnekkin matkanvarrelle.

Uskotteko muuten että tuhoan jaloistani tuon massan kävelyllä, sillä harrastan tyttöystäväni kanssa 3-4krt. viikossa noin 2 tunnin kävelylenkkejä, jonka lisäksi kävelen salille joka päivä ja sieltä pois, salireissusta matkaa tulee yht. noin 4km per päivä!? (ns. hyötyliikuntaa) :eek:

Tässä viellä jalkapäiväni, pohkeeni ja etureiteni ovat sitten aika hyvät:

- Jalkakyykky: 4 Sarjaa, Toistot :8 Kilot: 110-140kg
- Hack-kyykky: 3 Sarjaa, Toistot :10 kilot: 160-180kg
- Jalkaprässi: 3 Sarjaa, Toistot :12 kilot: 280-320kg
- Takareidet: 4 Sarjaa, Toistot :12 kilot: 45-55kg
- Sisäreidet: 3 Sarjaa, Toistot :16 kilot: 65-75kg
- Etureidet: 3 Sarjaa, Toistot :14 kilot: 55-60kg
- Pohkeet: 4 Sarjaa, Toistot:18 kilot: 60-80kg

Kaikki liikkeet teen todella syviä, esim kyykky aivan niin alas kuin mahollista.
En käytä vöitä enkä siteitä.

Apuva, haluan tälläiset jalat:
platz.jpg

Eli massaa takareisiin nyt todella paljon ja pian...mitä muutan? :whip:

Ps. Ihan natikkana treenailen....onko tästä johtuen kiroukseni loppuelämäni kantaa maratoonarin ruikula jalkoja?

JWO sanoi:
Jalkoja eniten itse teen aivan perinteisillä liikkeillä: kyykky, prässi, hack-kyykky. Voimaa tulee, mutta takareidet on tipahtaneet jonnekkin matkanvarrelle.
Luettelet pelkkiä etureisiliikkeitä, ja heti perään valitat takareisien kehittymättömyyttä? Sitten postitat jalkatreenisi, joka sisältää 4 etureisiliikettä ja jopa YHDEN takareisiliikkeen... :rolleyes:

Jos kerran etureidet ja pohkeet ovat jo ihan hyvässä kunnossa, ja haluat takareisiin parempaa kehitystä, on jalkatreenisi liian etureisipainotteinen. Pudota reisiojennus ja joko jalkaprässi tai hack-kyykky, ja muuta liikkeiden suoritusjärjestystä. Lisäksi suosittelen unohtamaan tuon sisäreisiliikkeen, eli lähennyksen (tuollainen hilavitkutusliike haaskaa turhaan treeniaikaa ja palautumisresursseja, joista olisi paljon enemmän hyötyä jos ne käytettäisiin perusliikkeisiin). Tässä ohjelmaesimerkki:

- Jalkakyykky
- Reisikoukistus
- Hack-kyykky tai jalkaprässi
- Suorin jaloin maastaveto
- Pohkeet

Nyt, kun epäolennaiset ja tavoitteita tukemattomat liikkeet on karsittu pois ja korvattu tavoitteita tukevilla liikkeillä, voit keskittää treenienergiasi olennaiseen. Sarjamääristä en lähde mitään sanomaan koska treenisi perustuu ilmiselvästi hyvin korkeaan volyymiin, ja olen itse matalan volyymin kannalla. Joka tapauksessa liikevalikoiman puolesta tuo antamani esimerkkitreeni sopii paljon paremmin takareisien kehittämiseen kuin postittamasi ohjelma.
Ihan natikkana treenailen....onko tästä johtuen kiroukseni loppuelämäni kantaa maratoonarin ruikula jalkoja?
On, jos niin uskot. Moni nimittäin tuntuu uskovan, ja mikäpä olisikaan parempi tekosyy "tyytyä kohtaloonsa" ja lakata yrittämästäkään kehittää niitä jalkoja, kuin uskotella itselleen ettei natikkana ole edes mahdollista saada jalkoja kasvamaan.

Hulkki sanoi:
- Jalkakyykky
- Reisikoukistus
- Hack-kyykky tai jalkaprässi
- Suorin jaloin maastaveto
- Pohkeet

Kiitoksia, laitoin tuon nyt sitten uuteen, ainakin seuraavat 4-6 viikkoa kestävään ohjelmaani jalkapäiväksi. Ainoastaan lisäsin tuohon ennen pohkeita reisiojennuksen, pari pitkää sarjaa, sillä olen saanut kivasti etureisiin säikeet esiin, ja pelkään menettäväni ne jos jätän tämän pois.

Meikäläinen btw luuli että prässi olisi ottanut takareisille. Ainakin kaikki aina tuntuu jotain sellasta selittelevän: "laita jalat sinne yläreunaan ja sit"
Totuus näyttää olevan kyllä että ei ota, sillä takareiteni ovat pahasti muuta kuntoa jäljessä.

Miten muuten, pitääkö tuossa suorin jaloin maastavedossa edes turhaan nousta aivan suoraksi yläpäässä, vai riittääkö pumppimainen liike juuri tuolla venytysalueella mielestänne (tietysti seison korokkeella)?? :whip:

JWO sanoi:
Meikäläinen btw luuli että prässi olisi ottanut takareisille. Ainakin kaikki aina tuntuu jotain sellasta selittelevän: "laita jalat sinne yläreunaan ja sit"
Prässin saa kyllä ottamaan kohtuullisen hyvin takareisiin juuri laittamalla jalat leveälle aivan levyn yläreunaan ja työntämällä kantapäiden kautta, mutta se on silti ensisijaisesti etureisiliike. Jos kerran teet prässin tuolla edellämainitulla tavalla, kannattaa ehkä jättää hack pois ja tehdä prässiä. Kuitenkin pidit tuossa treenissä nuo säiepumppaukset, eli lisäsit taas epätasapainoa etureisien suuntaan.
Miten muuten, pitääkö tuossa suorin jaloin maastavedossa edes turhaan nousta aivan suoraksi yläpäässä, vai riittääkö pumppimainen liike juuri tuolla venytysalueella mielestänne (tietysti seison korokkeella)?? :whip:
IMO aivan sama, kunhan liike ottaa hyvin takareisiin, ei aiheuta mitään epänormaalia/vaarallista rasitusta, ja mahdollistaa sarjapainojen asteittaisen kasvattamisen. Itse teen suorin jaloin mavea täydellä liikeradalla lattialta (korokkeella seisominen on yksi vaarallisemmista tavoista tehdä suorin jaloin mavea, ainakin isommilla romuilla treenatessa); pari viikkoa sitten otin 180 kg x 12 ja varsinkin hidas negatiivinen vaihe tekee tuossa aina gutaa takareisille.

Hulkki sanoi:
pari viikkoa sitten otin 180 kg x 12 ja varsinkin hidas negatiivinen vaihe tekee tuossa aina gutaa takareisille.

Aika isoilla kiloilla kyllä teet, kun Ronnie Colemankin tekee vain 120Kg :eek:
bscap0034pt.jpg

Ootko varma ettei mene sulla liian lähelle tavallista mavea, eli että pysyy liike takareisiliikkeenä kokoajan?

Itse suunnittelin nyt siis tekeväni tuolla tavalla korokkeella about 80kg pitempiä pumppi sarjoja...tuleekohan siitä nyt sitten mitään massaa....se nähdään parin kuukauden päästä ;)
Täytyy tähän mainita että syy miksi haluan tehdä kyllä tuon korokkeella on, että omaan pitkäaikaisen itsepuolustuslaji taustan, jonka vuoksi jalkojeni venyvyys on todella hyvä, jos en tee korokkeella, en saa venytystä ollenkaan takareisiin. Eikö tuossa liikkeessä ole juuri tärkeää että venytystä tulisi?

Edit: Coleman tekee 12 sarjoja, eikä mene suoraksi yläpäässä, vaan tekee sarjan jatkuvana pumppina.

Mavea kyllä Coleman näyttää videolla tekevän melkein btw 400kg, eli painot mavessa ja suorin jaloin mavessa on todella eri luokkaa :eek:

bscap0048yz.jpg

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
nyt oon tehny pari kuukautta takareidet ekana ja vain yhden suoran sarjan takareisikoneessa ja yhden sarjan suorin jaloin mavee ja sitten molemmat superina tähän menee noin kuus minuuttia ja on toiminu kun junan vessa...

peijuuni sanoi:
nyt oon tehny pari kuukautta takareidet ekana ja vain yhden suoran sarjan takareisikoneessa ja yhden sarjan suorin jaloin mavee ja sitten molemmat superina tähän menee noin kuus minuuttia ja on toiminu kun junan vessa...

Toi on mulla varmaan just ollut aina siitä kiinni että teen takareisiä vasta lopuksi. Uskon että tekemällä niitä nyt tästälähtien ihan alussa, muuttuu tilanne. :D

**Joel** sanoi:
Mitä mieltä siitä että onko tuo sjmave vaarallista selälle? Jos ei niin miksi ei, kun perusmaven kissanselällä on juuri sitä.

Mä veikkaan että on, jos laittaa juuri paljon rautaa, ja vie liikkeen todella alas. :)

Originally Posted by JWO
Ei se ole varmistaja...

No mikäs vittu se sitten on? Tsemppari? Selän tukija? Coleman homo-kaveri? was? :D

number_one sanoi:
No mikäs vittu se sitten on? Tsemppari? Selän tukija? Coleman homo-kaveri? was? :D

Jos kilot alkaa tippua, niin toi Zemppari nappaa colemania perseestä kiinni ja rutistaa. Sillä nousee viimisetkin raudat. :hyper:

Oikeesti toi kaveri vaan haluaa selkeesti näkyä filmillä. :rolleyes:

JWO sanoi:
Toi on mulla varmaan just ollut aina siitä kiinni että teen takareisiä vasta lopuksi. Uskon että tekemällä niitä nyt tästälähtien ihan alussa, muuttuu tilanne. :D

tarkotin aluksi tekemisellä sitä että IMO se ekaks treenattavan lihasryhmän jaksaa murjoo kovempaa!! vai kelasikko et oon niin :david: että luulen että sillä järjestyksella muuten on merkitystä :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom