Missä sinä haluat asua? OKT? Rivari? Kerrostalo? MIKSI?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mutkun ne jalat ja fillari toimii stadissakin ihan yhtälailla. Mihin se siis täällä et pääsisi kävellen tai fillarilla? Multa menee nyt jotain tosi pahasti ohitse.
Saattaisikohan ne välimatkat olla moninkertaiset vaikka Jyväskylään verrattuna? Mulla menis päivässä aikaa pelkkään liikkumiseen moninkertainen määrä.

Tää on toki asia, mitä joutuu kanssa punnitsemaan, jos muuttaa syrjemmälle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saattaisikohan ne välimatkat olla moninkertaiset vaikka Jyväskylään verrattuna? Mulla menis päivässä aikaa pelkkään liikkumiseen moninkertainen määrä.

Tää on toki asia, mitä joutuu kanssa punnitsemaan, jos muuttaa syrjemmälle.
Mihin sun siis ylipäätänsä pitää päästä? Kauppaan? Maitolaiturille? Mitä Jyskyssä on jotain, mikä on täällä järjettömän kaukana että fillarikaan ei enää kelpaa?

Mihin sun siis ylipäätänsä pitää päästä? Kauppaan? Maitolaiturille? Mitä Jyskyssä on jotain, mikä on täällä järjettömän kaukana että fillarikaan ei enää kelpaa?
Tää on aivan järjetöntä, että miksi mä edes perustelen tätä sulle...

Ihan mitä mä nyt päähäni saankaan, niin se on täällä järjestään lähempänä kuin mitä siellä olisi. Tuskin mun perse muutenkaan kestäisi ostaa kämppää ihan ytimestä siellä. Duunipaikka, yliopisto, puntti-ja reenisali, ihan mitä vaan...

Yksi mun unelmista olis se, että voisin aamulla herätessäni tiputtaa vaikka pari jänistä / teertä makuuhuoneen ikkunasta. Vaimo on eri mieltä, eli ei tule onnistumaan.

Yksi mun unelmista olis se, että voisin aamulla herätessäni tiputtaa vaikka pari jänistä / teertä makuuhuoneen ikkunasta. Vaimo on eri mieltä, eli ei tule onnistumaan.

Viime talvenakin jäniksen keittiön ikkunasta haulikolla ammuin. Pitäähän se paisti nyt pystyä sisältä käsin ampumaan tarvittaessa :)

En ymmärrä miten joku haluaa asua stadin keskustassa. Vitun rumia rakennuksia, ihmisiä liikaa, melua aivan liikaa.

+ ne hinnat mitä niistä asunnoista revitään. Ei nappaa asuu missään pienes 50 neliön koirankopissa kun tottunu asuu 6 kertaa isommassa koko elämänsä. Tosin kohta sekin on totta valitettavasti.

minkälaisissa kämpissä te ootte btw asunut jos okt:n puolella on kriteeri että saa soittaa musaa niin lujaa kun haluaa?
(ja ei muuten saa soittaa btw ellei ole lottovoittajan munkki eikä yksikään naapuri häiriinny tai muuten vaan asuu 3km päässä muusta asutuksesta...testattu juttu)

itellä rupeaa korviin sattumaan ennenkuin naapuriin rupeaa kuulumaan musiikit, ja erityisesti ihmettelin tuota kun väliseinän vieressä pönöttää 15" suppari plus molemmat etukajarit. ja oon btw käynyt naapurin puolella kuuntelemassa ja varmistamassa asian.

Noi loftit on paikasta riippuen suht kalliita. 400 tonnilla alkaa irtoomaan ihan siistejä lofteja.

noi maksaa ihan vtusti jyväskylässäkin (täällä taitaa olla tasan 1 oikea loft :D ), tais olla 450+te pyyntihinta jonka huomaamisen jälkeen loppui kuvien kuolaaminen...

nyt on hyvä kompensoida 30m2 olkkarilla loftikämpän puutetta ;) houkuttais pistää keittiö remonttiin ja kaataa toi yks seinä niin sais vajaan 50 neliön miniloftin...

Jotkut hullut lähtee ihan vapaaehtosesti lenkille ja vielä yksinään. Sali on ihan eri juttu kun siellä on muitakin ihmisiä ja siellä yleensä kasvatetaan voimaa ja/tai lihasta. Lenkillä ei kasva kuin kunto ja senkin voi tehdä noita hommia tehden ja säästää samalla rahaa. ;)

onpas siinä itsepetosta oikein olan takaa. ainakin itelle jos maksais palkkaa jostain lumenluonnista niin mulla ois varaa olla ehkä 50min töissä per huoltofirman laskutettu tunti moisesta.. sit kun vielä laskee että as oyssä on 32 asukasta ja hommaa ehkä 2x omakotitalon verran, niin....

e: siis asuntoa, ei asukkaita

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksi mun unelmista olis se, että voisin aamulla herätessäni tiputtaa vaikka pari jänistä / teertä makuuhuoneen ikkunasta. .

Mulla on sellainen paikka mutta silti en haluis elää koko vuotta siellä. Jotenkin tuon paikan rauhaa ja kaikkea arvostaa kun siellä on aina tarpeen mukaan.

noi maksaa ihan vtusti jyväskylässäkin (täällä taitaa olla tasan 1 oikea loft :D ), tais olla 450+te pyyntihinta jonka huomaamisen jälkeen loppui kuvien kuolaaminen...

nyt on hyvä kompensoida 30m2 olkkarilla loftikämpän puutetta ;) houkuttais pistää keittiö remonttiin ja kaataa toi yks seinä niin sais vajaan 50 neliön miniloftin...
Loftit on korkeita, tarttis semmoisen min 5 metriä korkeutta, niin karmeella rempalla vois duunaa isoa parvea sun muuta kivaa. Arabiaan rakennettiin eri kokoisia lofteja ja hinnat lähti alta 200 tonnista 50 neliöisenä, jonka asuinneliöt kasvaa kun on kahtia koko kämppä. Mut ne hinnat oli siis tyyliin "tässä olis vessan paikka, minkälaisen vessan haluat?". Kaippa semmoiselle valmiille tulee 50 neliöllä jo hintaa enemmän kuin tuon yhden äidin ja isin 300 neliön omakotitalolle jossain jemmassa.

Haluan myöskin rauhaa.

tästä tuli mieleeni tarina työkaverin kaverista: rakensivat talon vähän syrjempään mutta kuitenkin melko lähelle kaupunkia x. kaikki oli idyllistä kunnes joku tyyppi rakensi lähistölle oman talonsa jonka kulma näkyi tyypin ikkunasta. sen tyypin elämä meni siitä pilalle vuosikausiksi. uskomatonta mutta kuulema ihan oikeesti totta.

Kun Lofooteilla tuli käytyä, niin olishan se poikaa jos onnistuis hommaamaan sieltä mökin, jossa hengais kesäisin. Lienee varmaan mahdollista vuokrata ihan ulkomaalaisenakin. Ne mestat vain on 100 kertaa komeempia kuin normisetit Suomessa. Mut kai sielläkin pää hajoais parissa viikossa kun ei siellä tapahdu yhtään mitään.

Ite oon asunut ~200neliön omakotitalossa, rivarissa ja kerrostalossa ja olen täysillä sitä mieltä ettei millään muulla ole merkitystä paitsi sijainnilla. Jos omakotitalo on mahtavalla paikkalla niin jaksaa siitä pihasta ne lumet sen verta pukata että auton saa parkkiin ja nurtsia leikata kesällä sen verta että pihagrillille pääsee käveleen. Jos rivarissa on mukavat naapurit niin pihalla on ihan kiva höpötellä paskaa tupakilla käydessä ja kyllä sen pikku nurtsin pätkänki voi välissä ajaa kun oikeen hyvä ilma sattuu kohille. Jos kerrostalo taas on rauhallinen isolla partsilla niin onhan se kiva kävellä töitten jälkeen suoraan partsille sikarille kahvikuppi kädessä ilman mitään huolia pihatöistä ja keskittyä vaan nautiskelemaan. Kaikissa on paljon hyviä puolia ja joitain huonoja mutta loppupeleissä vain sillä sijainnilla ja omalla aktiivisuudella on väliä. Toiset oikeasti tykkää pihahommista joita toinen ei voi sietää.

Paritalo autotallilla mutta mielummin omakotitalo tallilla varustettuna. Vuokralla asuminen on joka tapauksessa perseestä vaikkei olekkaan pointti.

Nyt asuttu yhdessä rivarissa, luhtitalossa sekä kerrostalossa ja kaikissa näissä on kuulunut naapurin äänet kohtuu helposti. Oma pöntön ja naapurin pöntön kanssa ollaa ilmeisesti selät vastakkain kun välillä meinaa naapurin pyrstöyskät kuulua läpi :D

Ei sen nurmikon leikkaaminen tarvi perseestä olla, teillä on vain väärät työkalut siihen! Tämmöisen kelpuuttaisin.. Talvella nuo pihat pystyy kätevästi auraamaan jollain kunnon tonkijalla.

Mistä rahat noihin? Kun on rakennuttanut sen oman hirsi linnoituksen tuonne vähän syrjemmäs, niin siitä tontista ei tarvi maksaa niin helvetin paljoa ja näin rahaa säästyy myös muuhunkin.. Missä etelänvetelät säilyttää harrastus välineensä, puhutaan nyt että olisi mönkijä, mp,autoa, sun muita virikkeitä? Ei ne kaikki sinne häkkivarastoon mahdu :D

onpas siinä itsepetosta oikein olan takaa. ainakin itelle jos maksais palkkaa jostain lumenluonnista niin mulla ois varaa olla ehkä 50min töissä per huoltofirman laskutettu tunti moisesta.. sit kun vielä laskee että as oyssä on 32 asukasta ja hommaa ehkä 2x omakotitalon verran, niin....

e: siis asuntoa, ei asukkaita

Ihan miten vain. Itse asuin lähes 10 vuotta osaketalossa ja koko aika hallituksessa. Olen siis ihan omin silmin nähnyt miten vitusti ne lumityöt ja ruohonleikkaamiset ihan oikeasti maksaa. Tuossa taisi tonttia olla jotain 6000m2 pintaan ja siitä karkeasti puolet on kolattavaa ja puolet leikattavaa eli puolet nurtsia ja puolet asfalttia. Laskettiinkin tuota joskus. Nämä huoltoyhtiöt kun tekee yleensä noita "täyshuoltosoppareita" eli sieltä on sitten vittumaista kaivaa se nurmikonleikkuun hinta. Talvihommatkin kuuluu niiihin, mutta sitten kun on paska talvi ja joutuu paljon tekeen lumitöitä ja hiekottamaan, niin laskuttavat lisätunteja. Sitten kun ei tartte tehdä, niin turha odottaa hyvitystä.

Ja tuossa kerrostalon pihassa siis äkkiä se 2500 m2 oli kaikkineen sitä lumihommaa. Toki ne ajoi noita traktorilla, lava-autolla, kolalla ja lapiolla ja ties millä. Ja käytännössä sai silti itse lapioida polut jos halusi viikonloppuna kävellä ilman sitä lumihankea kämpältä autolle. Ei niitä lumitöitä kukaan vkl tehnyt. Tais oishan ne tehnyt, mutta sitten olisikin ollut tuplavelotus.

Omakotitalossa ei ihan oikeasti tartte sitä koko pihaa kolailla, eikä sitä tartte hiekottaa laidasta laitaan sentakia, että joku mummo jos kaatuu niin taloyhtiö maksaa. Hiekotat missä kuljet ja kolaat mistä haluat. Ja niitä aamuja, kun sitä märkää sohjoa on vitusti, on sitten lopulta todella todella vähän. Eli pakkaslumi kestää kyllä ootella kolailua vaikka useamman päivän.

Ja jos rakennat talon, niin kuka käskee laittamaan sitä nurmikkoa koko tontille? Siis jos ei nyt erityisemmin tykkää siitä nurtsin ajosta? Laittaa senveran mitä katsoo järkeväksi ja viitsii työnnellä leikkurilla.

Mutta vaikka ostaisin nuo palvelut, ei ne tule yhtään sen kalliimmaksi kuin kerrostalossakaan. Kerostalossa asuva vaan ei pääse (yleensä) niitä kuluja näkemään suoraan, saati osaa laskea sitä omaa osuuttaan siitä. Se on kato taloyhtiö mikä maksaa! 90% ei edes näe niitä laskuja koskaan. Yhtiökokouksessakin kiinnostaa lähinnä että korjataanko niitä ikkunoita vai eikö korjata. Homma vielä korostuu jos asut isossa asunnossa. Kaikki menee vastikkeen mukaan ja maksat niistä nurtsin leikkuista hyvinkin jopa 2-3 kertaa sen mitä yksiössä asuva. Pitää huomioida tämäkin. Varmasti yksiössä asuvalle tuo voi olla hyvinkin kustannustehokasta. Vertaa sitten joku 25 m2 yksiö ja 100m2 4h + k niin rupeaa tuntumaan jo huoltoyhtiön osuuskin.

Olen edelleen asunut sekä okt:ssa, että kerrostalossa ja tiedän ihan oikeasti noista kustannuksista jotakin. Eli vähän on nyt itsepetos kaukana tästä.

Ei sen nurmikon leikkaaminen tarvi perseestä olla, teillä on vain väärät työkalut siihen! Tämmöisen kelpuuttaisin.. Talvella nuo pihat pystyy kätevästi auraamaan jollain kunnon tonkijalla.

Vaimon isovanhempien möksällä on jotain 5000m2 nurmikkoa. Niillä on sellanen Stigan päältä ajettava siellä. Sillä vetää varmaan 1/5 ajassa sen koko roskan vertaa työnnettävä peruskone. Tuollainen päältä ajettava leikkaa n. 3 x leveämmän alueen kerralla ja jos ei sitä ihan heinäksi päästä, niin sillä päästelee ihan reipasta vauhtiakin. Kiva ottaa pari olutta ja ajella nurtsi ilman paitaa. Eikä tule edes hiki jos ei ole 30 astetta varjossa jolloin hikoilee jokatapauksessa.

Jollakin 500 m2 läntillä tollasella ei tee mitään. Tuon on leikannut perässä käveltävällä ennenkuin tuon päältä ajettavan on kaivanut tallista.

Ja eikös niitä ole jotain monitoimihärpäkkeitäkin? Eli samassa koneessa talvella ketjut pyörissä ja levy jolla kolaillaan ja kesällä sitten tuo leikkuriosa kiinni? Jos siis ihan oikeasti on riesaksi asti sitä leikattavaa ja kolailtavaa.

Nurmikonleikkaamisesta pitää saada palkkio, muuten se on vain paskaa duunia, ainoa, et leikattu nurmikko haisee aivan sairaan hyvälle. Nyt vituttaa kun stadiin tuli homosti lunta kerralla ja isännöitsijällä on kiire, jää lumet sisäpihalle lojumaan pariksi päivää ja jos tätä menoa sataa, niin ei pääse taas talosta ulos. No koirat diggaa lumesta, kämppä ei kun ne tulee sisälle.

tästä tuli mieleeni tarina työkaverin kaverista: rakensivat talon vähän syrjempään mutta kuitenkin melko lähelle kaupunkia x. kaikki oli idyllistä kunnes joku tyyppi rakensi lähistölle oman talonsa jonka kulma näkyi tyypin ikkunasta. sen tyypin elämä meni siitä pilalle vuosikausiksi. uskomatonta mutta kuulema ihan oikeesti totta.
Haha, ihan samanlaista fanaattisuutta asian suhteen en itsestäni löydä, mutta voin kuvitella, että onhan tuo ollut kova paikka.

Toinen vaihtoehtohan tälle olisi se, että hommais sitten mökin erakoitumistarpeeseen. Pääasia kuitenkin se, että pääsee säännöllisesti pois kaupungin vilskeestä.

edit. ah, en tullut ajatelleeksi koko asiaa, mutta omakotitaloasumista syrjemmällä perustelisi myös se, että vois pistää bändikamat pystyyn ja soittaa silloin kun huvittaa ilman pelkoa naapureiden häiritsemisestä. Pianokin sietäisi olla itse asiassa.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom