Missä sinä haluat asua? OKT? Rivari? Kerrostalo? MIKSI?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Stadissa kun asuttiin Ullanlinnassa niin ei siellä kyllä ollut mitään muuta tekemistä kuin dokata ja ajaa sporalla + ajaa sporalla kännissä, tietty shoppailut päälle. Ei paljoo napannut.
Lisäksi se että piti meikata (vaimon kommentti) ja laittaa ykköset päälle että kehtas käydä edes kioskilla, täällä landella voi vetää tuulipuvussa koko ajan, paljo mukavampi.
Olisit mennyt vaimon ja lapsen kanssa Korkeasaareen, Suomenlinnaan, Kaivariin jätskille, Tennariin leffaan jne jne.

Sä olet Huppe nähnyt maailmaa niin kovasti ja tehnyt kaikkea, että on silkkaa valetta sun hehkuttaa tuulipuvussa taantumista kaukaisessa omakotitalossa. Sä olet kaupunki-ihminen viimeiseen pisaraan. Jossain mielenhärössä olet nyt sinne muuttanut. Stadiin sun veri vetää Suomessa kuitenkin. Vedetään sitten glögit ja uber kännit Tornin terassilla kun ostatte sen ullakon täältä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
LOL Huppe :D

Sillon on ollut vielä spårat 3B niinku Baariin ja 3T niinku Takas. Nythän tuo muistisääntö ei enää päde, kännissä siis saattaisi jo eksyä.
Kyllä mä vetelen usein ihan lenkkivaatteissa ja lähi Alepaan olen kerran mennyt melkein pyjamassa. Shoppailemaan toki jotain muuta päälle sekä meikki, ettei turistit ja maalta kaupunkiin tulleet pelästy. ;)

LOL Huppe :D

Sillon on ollut vielä spårat 3B niinku Baariin ja 3T niinku Takas. Nythän tuo muistisääntö ei enää päde, kännissä siis saattaisi jo eksyä.
Kyllä mä vetelen usein ihan lenkkivaatteissa ja lähi Alepaan olen kerran mennyt melkein pyjamassa. Shoppailemaan toki jotain muuta päälle sekä meikki, ettei turistit ja maalta kaupunkiin tulleet pelästy. ;)

Ja viereinen Varubodeninkin lakkautettu :(
3T tuli laatoitettua parikin kertaa... :jahas:

Missähän stadissa on ekat omakotitalot edes noin niinkuin mahdollisia? Ei siis mitään yksittäisiä, vaan ihan alueita. Pakilassa ainakin on hulluna.

No jos ei ota vanhan-Eiran "omakotitaloja" huomioon, niin lähimmät ihan okt-alueet on varmasti Laru, (puu)käpylä, Kulosaari akselilla, toki sitten vähän kauemmas menäessä Vanha-Herttoniemi, Pakila, Malmi ja Heikinlaakso nyt tulee ensimmäisinä mieleen. Itse myös Ullalinnassa asuneen ja Larusta viimeisimpänä pois muuttaneena myös sijainti merkkaa paljon esim. aurinkolahti oli liian kaukana keskustasta (kuullostaa kyllä ihan kauheelta). Enkä myöskään halua istua KehäI-III ruuhkissa, joten myös työpaikan sijainti-kotimatka merkkaa paljon.

Nykyiseen asuinpaikkaan vaikutti itse omakotitalon lisäksi paikan tunnelmallisuus ja perinteisyys. Koko alue on vanha ja sitä ei tulla muuttamaankaan betonihelvetiksi. Muksun uskaltaa päästää pihalle leikkimään sitten kun se on ulkoleikki-ikäinen ja naapurusto tuntee toisensa ja katsoo toisten (myös talojen) perään. Tuntui mahtavalta, että lähes kaikki tien asukkaat toivottivat tervetulleeksi kun muutimme, lisäksi naapureilta on tullut apuja remonttiin, lisäksi meiltä on kyselty kontaktitietoja heidän tarpeita varten, mielestäni tällainen ilmapiiri on hyvin harvinaista Helsingissä.

Kyllä varmasti. Pari miltsiä... jee.

Mutta tuolta kun lähdet ulos niin ainoa tekeminen on taas kerran: kaljanjuonti ja kaffella istuskelu. Missä lähin hiihtolatu, häh? :)
Kyllä mä tuolla hinnalla jo vaihtaisin leveyspiiriä.

Tosta kävelee parissa minuutissa sukset kainalossa Kaivopuistoon,sieltä voi hiihtää Hernesaaren kärkeen ja takaisin.Kyllä siitä muutaman kilsan hyvä lenkki tulee.Eiranrannan kunnostustyöt alkaa oleen hyvässä mallissa niin että maisematkin on ihan kivat.

Matkalla voi nauttia virvokkeita vaikkapa Ursulassa ja Carusellissa mennen tullen.

No toki tässä mun tapauksessa on vähän eri juttu. Jokainen mun housuissa haluaisi asua pääkaupungin keskustassa. Ei mulla ole mitään tekemistä suurimman osan ajasta, kuvailen muualla ja netin voin duunaa missä vain, joten istuskelen kahviloissa hoitamassa nettijutut. Pää tässä hajoaisi jos pitäisi istua sisällä kokoajan. Kavereiden kanssa pääsee hengaamaan aina kun niille sopii ja aina ne ytimeen tulee, koska täällä on enemmän mestoja missä pyöriä. Ohan se näppärää kun frendit soittaa, että käydäänkö kaupoilla ja pelaamassa vähän jotain, kun tässä pääsee 5minuutissa mestoille. Jos joutuisin istumaan kaikki päivät kotona, oli se sitten Iso-Roban renesanssitalon ullakko tai omakotitalo Pieksämäellä, niin pää hajoaisi.

Jos olis 8-16 duunissa ja kotona odottamassa vaimo ja 2 lasta, niin voi olla, että sitä mielellään olisi himassa reinot jalassa iltaisin.

Stadissa kun asuttiin Ullanlinnassa niin ei siellä kyllä ollut mitään muuta tekemistä kuin dokata ja ajaa sporalla + ajaa sporalla kännissä, tietty shoppailut päälle. Ei paljoo napannut.
Lisäksi se että piti meikata (vaimon kommentti) ja laittaa ykköset päälle että kehtas käydä edes kioskilla, täällä landella voi vetää tuulipuvussa koko ajan, paljo mukavampi.

Näissä viesteissä tuli aikalailla se olennainen. Eli mistä lähtökohdista lähdetään tätä asumista valkkaamaan.

Tosi mulla ei varmaan kestäs lompakko eikä maksa asua keskustassa, ei minkään kaupungin keskustassa. Shoppailusta en välitä, joten siihen tuskin palaisi rahaa, mutta kaljalla olisi kiva käydä kun se onnistuisi kävelemällä ovesta ulos. :D

Ja itse kanssa mieluiten painan verkkarit jalassa kaupoille. Vituttaa pukea jotain siistimpää sentakia että pitää mennä kauppaan. Lande sopii mulle.

^tai sitten se on vain persoonakysymys. Olen aikalailla erilaisessa elämäntilanteessa kuin Mike ja silti tykkään samoista jutuista asumisessa. Kyllä keskustassakin voi vetää verkkareissa, tänään viimeeks kävin apteekissa, ihan tuossa ytimessä. Ehkä se vaan vaati sellaisen asenteen ettei pahemmin kelaile mitä se naapuri nyt tästäkin ajattelee ja onko sillä sittenkin isompi kaasugrilli ja tykimmät ilotulitteet.

Olen jopa nähnyt Dymondin lähikaupassa verkkareissa, vaikka se tuollanen hienohelma onkin. ;)

Zone-sarja -42%
Yksi syy miksi rakennan omaa taloa. Pistän henkilöauton hinnan vielä äänivehkeisiin niin johan lähtee!

Sitten kun sulla tulee se aika, että haluat sijoittaa sen henkilöauton hinnan verran musiikkivehjeksiin, niin mä voin suositella putiikkia mistä hommaat ne. :)

Kyllä tässä omakotitaloon ollaan matkalla. Varmaan rivarin kautta kuitenkin. Nyt asutaan aika hulppeassa kerrostalokolmiossa pk-seudulla lähiössä ja tämän hetkinen fiilis on se, että vois ottaa vauhtia jopa pienemmästä ja ostaa sijoitusasunnon ulkomailta.

Keskusta on itellä ollu poissuljettu kun tulee moottorivehkeitä harrastettua ja niille tarvii parkkipaikkoja. Lauttasaaresta pidin kyllä kovasti ja siellä varmaan asuisin vieläkin jos olisi varaa tarvittaviin neliöihin.

Järjestys nyt on ehdottomasti että ensin omakotitalo reilulla pihalla niin ettei naapuri ole kyljessä kiinni. Jos ei se jostain syystä onnistu, niin ei rivitalossakaan pysyminen kauhealta kuulosta. Kerrostaloasumista on kyllä nähty ihan tarpeeksi että ei enää sitä.

Omakotitaloa puoltaa juurikin tuo että on tekemistä, tilaa ja omaa rauhaa. Sen kokoinen autotalli että oikeasti mahtuu tekemäänkin siellä jotain ja piha missä voi vaikka kesäöinä soittaa musiikkia aamuun asti, samalla kun kaljaa ottaa. Tai toisena hetkenä ihan nauttia siitä hiljaisuudesta. Toisin sanoen sulla on valinnanvapaus mitä tehdä, eikä se esim. kerrostalon 20 naapuria ensimmäisenä huomioitavana. Isommissa kaupungeissa on kyllä kiva käydä joskus, mutta toivottavasti niissä asuminen on jo pysyvästi taakse jäänyttä elämää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä tässä omakotitaloon ollaan matkalla. Varmaan rivarin kautta kuitenkin. Nyt asutaan aika hulppeassa kerrostalokolmiossa pk-seudulla lähiössä ja tämän hetkinen fiilis on se, että vois ottaa vauhtia jopa pienemmästä ja ostaa sijoitusasunnon ulkomailta.
Keskusta on itellä ollu poissuljettu kun tulee moottorivehkeitä harrastettua ja niille tarvii parkkipaikkoja. Lauttasaaresta pidin kyllä kovasti ja siellä varmaan asuisin vieläkin jos olisi varaa tarvittaviin neliöihin.

Samoilla linjoilla, paitsi että rivari ei kiinnosta oikeastaan tippaakaan, sama asua nykyises kerrostalossa ellei pääse omakotitaloon. Rivaria omistin jo edellisessä kaupungissa enkä huomannut mitään plussaa verrattuna nykyiseen kerrostalokolmioon...Joskus jos vielä sais kunnon omakotitalon todella isolla tallilla, niin siinä se ois. Ja vielä hyvällä sijainnilla. :)

^tai sitten se on vain persoonakysymys. Olen aikalailla erilaisessa elämäntilanteessa kuin Mike ja silti tykkään samoista jutuista asumisessa. Kyllä keskustassakin voi vetää verkkareissa, tänään viimeeks kävin apteekissa, ihan tuossa ytimessä. Ehkä se vaan vaati sellaisen asenteen ettei pahemmin kelaile mitä se naapuri nyt tästäkin ajattelee ja onko sillä sittenkin isompi kaasugrilli ja tykimmät ilotulitteet.

Olen jopa nähnyt Dymondin lähikaupassa verkkareissa, vaikka se tuollanen hienohelma onkin. ;)

No joo, mua ei haittaa kanssa mitä joku toinen ajattelee, kunhan mainitsin. Vois sitä varmaan johonkin cityelämäänkin tottua. Eli siis luonnekysymys...jatkoa alla...

Järjestys nyt on ehdottomasti että ensin omakotitalo reilulla pihalla niin ettei naapuri ole kyljessä kiinni. Jos ei se jostain syystä onnistu, niin ei rivitalossakaan pysyminen kauhealta kuulosta. Kerrostaloasumista on kyllä nähty ihan tarpeeksi että ei enää sitä.

Omakotitaloa puoltaa juurikin tuo että on tekemistä, tilaa ja omaa rauhaa. Sen kokoinen autotalli että oikeasti mahtuu tekemäänkin siellä jotain ja piha missä voi vaikka kesäöinä soittaa musiikkia aamuun asti, samalla kun kaljaa ottaa. Tai toisena hetkenä ihan nauttia siitä hiljaisuudesta. Toisin sanoen sulla on valinnanvapaus mitä tehdä, eikä se esim. kerrostalon 20 naapuria ensimmäisenä huomioitavana. Isommissa kaupungeissa on kyllä kiva käydä joskus, mutta toivottavasti niissä asuminen on jo pysyvästi taakse jäänyttä elämää.

Kyllä, juuri näin. Allekirjoitan joka sanan! Siksi haluttiin iso tontti landelta. Tai no, ei 3300m2 nyt mikään iso ole, mutta ainakin siinä mahtuu pelailemaan omassa pihassa, voi soittaa sitä musaa ja jää talo senverran suojaan, että voi munasillaan pyyhkästä saunasta ulos jos haluaa. Ja onpahan vähän metsää ympärillä, voi pennut touhuta rauhassa ja oppivatpahan vähän käyttämään perus työkalujakin. Sieltä Helsingin asfalttiviidakosta pitää johonkin hevonkuuseen lähteä että pääsee tätäkin tekemään. ;)

Mutta hieno keskustelu ollut kaikenkaikkiaan. Mukava nähdä miten eritavalla ihmiset ajattelevat. Tästä saisi hyvän keskustelun jonain kesäyönä nuotion äärellä, oluen kera ja musiikkia soittaen. Tietty siellä luonnon ääressä niin ei tartte naapurin kanssa ottaa nyrkkitappelua kun möykkä häiritsee. :D :D

Samoilla linjoilla, paitsi että rivari ei kiinnosta oikeastaan tippaakaan, sama asua nykyises kerrostalossa ellei pääse omakotitaloon. Rivaria omistin jo edellisessä kaupungissa enkä huomannut mitään plussaa verrattuna nykyiseen kerrostalokolmioon...Joskus jos vielä sais kunnon omakotitalon todella isolla tallilla, niin siinä se ois. Ja vielä hyvällä sijainnilla. :)

Oon samaa mieltä. Rivarissa (ja paritalossa) yhdistyy kyllä lähinnä eri asumismuotojen huonot puolet. Ainoa mikä itelle puoltaa rivariasumista jos ei kerralla pääse omakotitaloon, on koirien hoito. Ne olis helppo päästää takapihalle kuselle jos ei jaksa lähteä ulos.

^ Kunnon painit :D

Ite oon asunu n.10-vuotiaaksi asti omakotitalossa ja sen jälkeen useammassa kerrostalossa. Mieluiten asuisin kerrostalokämpässä jossa on iso parveke ja ehkä oma sauna. Mieluiten ylin kerros muttei se niin tarkkaa, kuhan ei ole katutasossa. Tykkään kerrostaloasumisen "helppoudesta" ja kaikki talot missä olen asunut on ollut vuokrataloja eikä ole mitään ongelmia naapureiden, kyttääjien tms. kanssa.

Tällä hetkellä asun 30 neliön yksiössä, joka on ihan jees näin opiskelijana.

Kerrostalossa metelöiminen.

Itse asun vanhassa talossa jossa on paksut seinät. Seinänaapurissa asuu lapsiperhe joiden nuorimmainen huutaa aina vähän väliä kurkku suorana, käytävään se ääni suorastaan kaikuu, mutta asuntooni ei kuulu ollenkaan.

Itse en ole ikinä sen kummemmin voluumeista murehtinut, tietty 23.00 jälkeen järkeä käyttäen. Pelaan paljon ja katson leffoja, kitaraakin tulee soiteltua. Kyllä kerrostalossakin ääntä saa pitää.

Tosin, en tiedä mistä pahvista on seinät tehty frendin kämpässä, mutta siellä kuuluu telkkarin äänetkin seinän läpi. Tuo on ehdottomasti asia johon kannattaa kiinnittää huomiota kämppää hankkiessa, seinien pitää olla paksut!

Tosin, en tiedä mistä pahvista on seinät tehty frendin kämpässä, mutta siellä kuuluu telkkarin äänetkin seinän läpi. Tuo on ehdottomasti asia johon kannattaa kiinnittää huomiota kämppää hankkiessa, seinien pitää olla paksut!

Äänieristykseen kannattaa kiinnittää huomiota. 60-70 luvun betonielementtitalot, eli Neukkukuutiot, eivät sitten ole siitä parhaasta päästä tässä. Eikä tässä varmaan kovin iso merkitys ole edes seinäpaksuudella vaan mitä niiden väliseinien sisällä on? itsen en enää jaksa muistaa näitä äänieristysasioita, mutta muistelisin niin ettei se seinän paksuuskaan auta jos se ääni pääsee kulkemaan sen rungon kautta.

En osaa yhtään sanoa onko tilanne kovin oleellisesti parempi uusissakaan. Noissa vanhoissa oikeasti paksuseinäisissä kivitaloissa tämäkin asia lienee luontaisesti paremmin.

^ Kyllä näissä uudemmissa taloissa on ihan hyvällä tolalla äänieristykset. Huuto kyllä kuuluu läpi, mutta tavalliset äänet ei.
Vanhemmissa elementtitaloissahan suurin ongelma taitaa olla nuo rakenteita pitkin kulkevat äänet, nykyisissä taloissa ilmeisesti elementtien välit on jotenkin irroitettu toisistaan tms, niin äänieristys paranee.
Mutta ei niissä kaikissa vanhoissakaan taloissa välttämättä hyvä äänieristys ole, joissain taloissa saattaa siellä kiviseinien välissä olla ties mitä kanankakkaa :rolleyes: joka ei sitten mitään eristäkään. Taitaa olla aika sattumankauppaa millainen niissä sitten kohdalle osuu. Nykyisissä taloissa ainakin pitäisi olla aika standardeilla tehdyt seinät.

Ei siinä auta mikään rakennustekniikka jos siihen naapuriin/yläkertaan joku apina sattuu muuttamaan. Normaali-ihmisten kanssa sitten onkin merkitystä noilla ratkaisuilla. Tällä hetkellä mennään -58 kerrostalossa joka taitaapi olla tiiltä ja kivasti siinä äänet kuuluu ja taulut tärisevät jos yläkerrassa päätetään elämöidä.

Edit. näillä hinnoilla ja tahtomallaan sijainnilla niin rivitalo on ainoa järkevä vaihtoehto. Jos lottovoiton myötä tilanne muuttuu niin voi alkaa katselemaan omakotitaloja.

OKT, enintään rivari isohkolla takapihalla.
Ei missään tapauksessa kerrostalo.

OKT sais olla kanssa reilulla tontilla, eli jotain +2ha, niin saa koirille tehtyä kunnon aitaukset siihen samaan yhteyteen.
Kyllähän sen päiväaitauksen saa 1ha tontille tehtyä. Mitä isompi tontti, sen parempi.

Latest posts

Back
Ylös Bottom