Missä sinä haluat asua? OKT? Rivari? Kerrostalo? MIKSI?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
OKT:ssa, oma rauha ja saat tehdä mitä itse haluat. Ongelma on vain tontin löytäminen, sillä käytännössä kehä III sisäpuolelta noin 800 - 1000m2 tontteja ei löydy kovin helposti, ainakaan niin että olisi kävelymatka juna-asemalle.

Tällä hetkellä rivitalo taloyhtiössä, jossa yhteensä kuusi asuntoa. Hommat hoidetaan kiertävällä talonmies järjestelmällä. Jokainen on viikon kerrallaan ja silloin vastaa lumitöistä yms.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuin vitun lujaa tuttuvasi kuuntelevat? Meinaan kiva olla kylässä jos ei pysty edes huutamalla kommunikoimaan kun musat vetää täpöillä. Erohan on toki ihan hirvee akustoidun ja akustoimattoman välillä, oli kumminpäin tahansa.

Mä en ole saanut naapureita vielä koskaan osoittamaan mieltään. Soitan kuitenkin sopivasti hyvillä paineilla. Nyt menee kyllä alemmas kuin ennen, joten voi joku joskus tulla napisemaan, ehkä.

Mut jos aletaan äänenpaineilla kikkailemaan tässä tapauksessa, niin sen sijaan, että istuisin huudattamassa täysillä jossain kaukaisessa omakotitalossa, lähden hakemaan kunnon paineet 5min kävelymatkan päästä Tennispalatsin ykkösestä, kyllä potkii THX tasoisena.

Paljon myös rakennuksesta kiinni. Monessa rivitalossa ja kerrotalossa kuuluu vähänkin kovemmat äänet heti naapuriin ja siellä ei silloin voi isommin kuunnella. Leffateattereissa on suht asiallinen äänentoisto nykypäivänä, mutta eihän siellä ole rakennettu sitä laitteistoa juuri yhtä tai muutamaa henkilöä varten, ei siellä päästä ollenkaan niin hyvään toistoon kuin kunnon kotiteatterissa. Itse käyn leffoja jatkuvasti myös teatterissa katsomassa, mutta en pidä paskoista penkeistä, turhasta älämölöstä ja pussien rapinasta leffojen aikana, sekä siellä teatterissa on vieläpä huonompi kuva ja äänentoiston laatu kotiteatteriin verrattuna.

Zone-sarja -42%
Yksi syy miksi rakennan omaa taloa. Pistän henkilöauton hinnan vielä äänivehkeisiin niin johan lähtee!

Hahhah, tuun sitten kaljotteleen sun luokse. ;)

No joo, en mä varmaan paljon rahaa uhraa kovin nopeeta, on nuo nykysetkin täysin ylimitoitettuja kerrostaloon, vaikkei mitään ihmeellistä itselläni olekkaan. Varmaan paremmat etukaapit tulee hankittua joskus kun huvittaa. Mutta kovempaa tulee soitettua takuuvarmasti nykysilläkin!

Mun mielestä on jännä huomata kun täällä monet jotka ovat asuneet aina omakotitalossa, ilmoittavat haluavansa jatkossakin asua siellä ja sama kerrostaloista. Muutama vain taisi olla sitä mieltä että se on nähty kuvio ja haluaa nyt asua erilaisessa asumismuodossa.
Mulle tuo iso omakotitalo pihoineen ja piiperryksineen on myös aika nähty. Mä kyllä mieluusti ottaisin ison kattoterassin kerrostaloasuntooni, josta katselisin Kaivopuistoon ja merelle, hankkisin melanoomaa, söisin aamiaista ulkona ja antaisin lasten leikkiä tai nukkua päikkäreitä, ilman pelkoa että joku ne sieltä vie. Toisaalta tein kyllä viime talvena lumitöitä (=etsin autoa penkasta) ihan innoissani ja nytkin ilmoitin tulevani kaverille haravointitalkoisiin jos tarvis, mutta luultavasti nämä kaikki tuntuvat hauskalta koska niitä ei ole pakko tehdä. Kuokkimista ja kuopsutusta voin mennä harrastamaan mökille jos siihen pakottavatarve tulee.

Mä en myöskään ymmärrä tätä kerratalossa ei ole tekemistä. Miten ne kodit nyt sitten sisältä poikkeavat toisistaan verrattuna omakotitaloon? Kyllähän sitä valuutalla voi laitella kerrostaloonkin ties mitä ammeita, takkoja (savustuspönttö nyt ei ehkä ihan natsaa) ja jopa tehdä äänieristykset kotiteatterihuoneeseen, mutta mitä ihmettä jengi siellä omakotitalossa sitten tekee niin erityistä? Mulle omakotitalossa asuminen oli paljon tylsempää, kun sieltä piti oikeasti hankkiutua ihmisten ilmoille, vaikka asuttiin vain 2,5km keskustasta. Nyt menen vain ovesta ulos ja kaikki tarvittava on siinä vieressä.

Tosin mihinkään lähiöön tai betonihelvettiin ei muakaan sais. Myös sellaiset paikat, missä suurin osa ympärillä olevista taloista on vuokrataloja, kannattaa kiertää kaukaa.

edit:
Mutta kyllä jo esim Bernhardinkatu 1 rempatuissa kämpissä puuhastelisi...

Omakotitalo merkitsee muuttamista kauemmaksi, mulle ei ainakaan olisi mitään ongelmaa muuttaa omakotitaloon, jos sen saisi 00100 alueelta, mutta kun ei saa. Mä maksan sijoituksesta, en neliöistä. Lumitöitä en tekis edelleenkään ja maksaisin nurtsin leikkauksesta, savustetut makkarat hakisin Stockan Herkusta. Ei asumisen kuulu olla työtä, jota ainakin nurtsin leikkaamisen ja lumitöiden katson olevan. Jengi tekee hei niitä työkseen.

Mutta kyllä jo esim Bernhardinkatu 1 rempatuissa kämpissä puuhastelisi...

Kyllä varmasti. Pari miltsiä... jee.

Mutta tuolta kun lähdet ulos niin ainoa tekeminen on taas kerran: kaljanjuonti ja kaffella istuskelu. Missä lähin hiihtolatu, häh? :)
Kyllä mä tuolla hinnalla jo vaihtaisin leveyspiiriä.

Ai mää vai? :D

En ihan oikeasti tiedä mitä tekisin jossain stadin keskustassa. Muuta kuin kaljalla istuisin varmaan koko ajan.

En ihan oikeasti tiedä mitä tekisin jossain stadin keskustassa.
No mä en ihan usko, että tuota kämppää tehdessään ovat kelanneet mitä joku Pena Kyröskoskelta duunaisi siellä.

Siisti kämppähän tuo on ja komeella paikalla jos stadissa haluaa asua, mutta kyllähän tuohon vaatii jo aikamoiset bisnekset, että vois pistää asuntoon pari miltsii.

En ihan oikeasti tiedä mitä tekisin jossain stadin keskustassa. Muuta kuin kaljalla istuisin varmaan koko ajan.

Mäkään en kyl ihan heti saa päähäni, että mitä siellä vois tehä...

Mitä Mike suosittelis tekemiseks keskusta-asujalle?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Semmoinen vanha puutalo (omakotitalo siis) ois ihan unelma. Niitä ei vaan oikeen ole sellaisella paikalla, jossa taas sijainnin puolesta haluaisin asua.

Jos uskoo siihen että asuntomarkkinat kertovat tarpeellisen informaation ihmisten asumishaluista, kannattaa kattoa vaikka etuovi.com:sta yli puolen miljoonan kämpät hinnaltaan laskevassa järjestyksessä. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta suurin osa tällaisista asunnoista on rivareita ja tiiviisti rakennettuja omakotitaloja Espoon rannikolla. Näissä luultavasti yhdistyy molempien tässä kysyttyjen asumismuotojen parhaat puolet, eli riittävän lähellä Suomen ainoan suurkaupungin keskustaa (kohta sinne pääsee metrolla!) mutta kuitenkin oma piha meren rannalla jne.

Päivittäinen heräteostelu, parhautta!!!!!!! Voittaa ruohonleikkaamisen 100-0.

Tietysti, jos tykkää kierrellä kauppoja ja on helvetisti rahaa niin eihän siinä sitten mitään.

Kyllä varmasti. Pari miltsiä... jee.

Mutta tuolta kun lähdet ulos niin ainoa tekeminen on taas kerran: kaljanjuonti ja kaffella istuskelu. Missä lähin hiihtolatu, häh? :)
Kyllä mä tuolla hinnalla jo vaihtaisin leveyspiiriä.
No saahan tästä läheltä rannasta halvemmallakin, ei meilläkään noihin varaa ole. Nuo nyt oli jengille ketkä sitä neliömäärää hehkuttelee.
Lähin hiihtolatu oli ainakin viime talvena Kaivarissa, sieltä jatkuen suoraan jäälle. Eli tuosta osoitteesta muutama sata metriä. Aika harvoin sitä itse loppujen lopuksi tästä kotonta lähtiessä päätyy kaljalle tai kahville, vaikka tarjontaa molempiin olisi vaikka kuinka.

Olen varmaankin sekä täällä että ikäluokassani vähemmistöä, mutta ei ole mitään mielenkiintoa omistaa asuntoa. Eikä mitään muutakaan isompaa sen paremmin, siis autoa tai kesämökkiä tai sensellaista. Ehkä ikinä.

Sama juttu mullakin. Tahtoisin yli kolmekymppisenä olla velaton osakesalkun omistaja. Silloin olisi vapaa tästä oravanpyörästä.

Tietysti, jos tykkää kierrellä kauppoja ja on helvetisti rahaa niin eihän siinä sitten mitään.
No toki tässä mun tapauksessa on vähän eri juttu. Jokainen mun housuissa haluaisi asua pääkaupungin keskustassa. Ei mulla ole mitään tekemistä suurimman osan ajasta, kuvailen muualla ja netin voin duunaa missä vain, joten istuskelen kahviloissa hoitamassa nettijutut. Pää tässä hajoaisi jos pitäisi istua sisällä kokoajan. Kavereiden kanssa pääsee hengaamaan aina kun niille sopii ja aina ne ytimeen tulee, koska täällä on enemmän mestoja missä pyöriä. Ohan se näppärää kun frendit soittaa, että käydäänkö kaupoilla ja pelaamassa vähän jotain, kun tässä pääsee 5minuutissa mestoille. Jos joutuisin istumaan kaikki päivät kotona, oli se sitten Iso-Roban renesanssitalon ullakko tai omakotitalo Pieksämäellä, niin pää hajoaisi.

Jos olis 8-16 duunissa ja kotona odottamassa vaimo ja 2 lasta, niin voi olla, että sitä mielellään olisi himassa reinot jalassa iltaisin.

Stadissa kun asuttiin Ullanlinnassa niin ei siellä kyllä ollut mitään muuta tekemistä kuin dokata ja ajaa sporalla + ajaa sporalla kännissä, tietty shoppailut päälle. Ei paljoo napannut.
Lisäksi se että piti meikata (vaimon kommentti) ja laittaa ykköset päälle että kehtas käydä edes kioskilla, täällä landella voi vetää tuulipuvussa koko ajan, paljo mukavampi.

Latest posts

Back
Ylös Bottom