Minusta penkkikisoihin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heippa. :)

Oon tässä miettinyt jonkuu aikaa, että pitäisiköhän lähtä penkkikisoihin kilpailemaan.. :) Vähän pelottaa lähteä ehkä sellaisiin kisoihin. Mut eiköhän se menis siitä ohi kun pääsis ne ekat kisat kokeilee! :)

Penkkiä oon treenannut noin 4 vuotta. En ihan tarkkaa osaa sanoa.
Olen siis -93 syntynyt tyttö ja oma enkkani penkistä on 72,5 kg (oma paino noin 57-58kg)
Eli kilpailuissa olisin siinä 57 kg sarjassa. Pyrin pitämään painon hiukan alle 57 kg.
Penkistä sen verran, että treenaan sitä kerran viikossa. Ja hyvin sitä ollaan kehitytty, kun 4 vuotta sitten alottelin hyvä että edes tanko nousi penkistä tai mikään muukaa käsipaino. :D
Mulle tekee penkkiin eräs voimanostaja ohjelman. Joka viikolla on tietysti erilainen ohjelma penkkiin. On kevyttä viikkoa ja myös raskaampaa.
2 viikon päästä meinaan kokeilla 75 kg penkistä ja tässä pikku dieettiä että paino olisi alle 57 kg kun lähden tuota yrittämään. :)
Treenaan siis muutenkin salilla. Aloitin vuonna 2009 ja eikä loppua näy ainakaan viellä! :)

Blogi myös löytyy, jos kiinnostaa lukea tai muuten vaan vilkaista. :)

Vähän oon epävarma itsestää taas. :D Mutta mun pitis liittyä "saliin" , jos meinaa lisenssiä hankkia niin pitää eka liittyy johkii.. ;o

hupsista. :D ehkä mie pärjäisin joo. itte luullu ja ajatellu ettei se päälle 70 kg oon nyt niin paljoo. En tiiä paljo kisoissa sit nostaisin, ku niissä on tarkemmat säännöt just et ne antaa luvan koska saa nostaa rinnalta yms.. Valkku sano, ettei se oo kyl pitkä aika siin ku se tanko on rinnal? :)

Komennothan on start, press ja rack. Se tanko on rinnalla just sen aikaa, että tuomari näkee sen olevan stopissa eli jotain sekunnin luokkaa.

Jep kiitoksia. :) Tuolta löytyykin kaksi kotkan seuraa.
EIkun jompaa kumpaa sitten. ;) Ja sitten pitää tuolta Suomen Voimanostoliiton kautta se lisenssi hankkia vaan, joka sen 70e/vuosi. Ei tartte siis mitään jäseneksi liittyä mikä on joku 200 e.. ?

Jep kiitoksia. :) Tuolta löytyykin kaksi kotkan seuraa.
EIkun jompaa kumpaa sitten. ;) Ja sitten pitää tuolta Suomen Voimanostoliiton kautta se lisenssi hankkia vaan, joka sen 70e/vuosi. Ei tartte siis mitään jäseneksi liittyä mikä on joku 200 e.. ?

Moi. Eli pitää liittyä jonkin SVNL:n jäsenseuran jäseneksi. Se mitä seura veloittaa jäsenyydestä, riippuu seurasta. Useimmiten puhutaan kympeistä maksimissaan. Tuo 200e taitaa olla seuran maksama jäsenmaksu SVNL:lle koko seuran osalta. Eli tervetuloa vaan lajin pariin. Soittamalla alueesi jäsenseuraan saat lisätietoja, ja hoidettua lisenssi / ADT: sopimusasiat kuntoon.

Ps. Hyvä tulos.

Kiitos taas. :) Joo olenki jo miettinyt jo mihin ja mun valkku tietää sen seuran pomon nii eiköhän onnistu. Ja kuulemma ihan joku 30 e vaa. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos kaikille kannustuksesta ja vastauksista. Tämä onkin ainut sivu mistä voi kysyä saliin ja muutenki urheiluun liittyen. Muualla saa vaan vittuilut vastaukseksi. :) Ja yleensä nais penkkaajista ajatellaan että kaikki on jotaa körmyjä. Minua varoteltu, että "varo ettet kasva liian körmyksi!" hohhoijaa. :D
Vähän aikasemmin epäröin, että lähtiskö noihin kisajuttuihin ollenkaa mukaa. ja ajattelin että nostan liian vähä penkistä, kun vertasin itseäni naisiin jotka painavat ja nostavat tietysti sit enemmän penkistä. Valkulle jo puhuin tästä ja koht alkaa hommat rullaa!! :)
Tänää oli penkki päivä. Oli vähä kevyempi penkki, mutta oli vähän raskasta, koska huonot yöunet alla. Se autto kun keskitty kunnolla ja tsemppas itteää!:) (tietysti ojentajat ja olkapäät tein)

Ei muuta kuin kisoihin vaan! Suht. kova tulos. :)
Elokuun 17-18.päivä on muuten raw-penkin sm-kisat niin sieltä saat vähän suuntaa antavaa tulosta millä pitäisi pärjätä kisoissa.

Heh juuri synttäripäivä toi 17.8.:D eikös se raw penkki oo paidan kanssa? En itse treenaa minkää paidan kaa enkä halua. :)

Itse olen meinannut joskus kuvata nostoja. Ehkä voiskin nii näkisi itse kans. :) ensi maanantaina valkku tulee katsomaan nostot ja kokeilen myös sen 75kg. Siis en kokeile vaan NOSTAN! :D

Okei niin se olikin! :) heh..

Jos haluaa penkkii parantaa, niin kannattaako ojentajia ja yläselkää vahvistaa? :D vai kasvattaa joku älytön kyykky äässi :D

Okei niin se olikin! :) heh..

Jos haluaa penkkii parantaa, niin kannattaako ojentajia ja yläselkää vahvistaa? :D vai kasvattaa joku älytön kyykky äässi :D

Periaatteessa penkkiin tarvitaan rintalihaksia, olkapäitä ja ojentajia, mutta ihan kehon balanssin ja kiertäjäkalvosimien hyvinvoinnin takia pitää myös treenata näiden vastalihaksia eli selkää, takaolkapäitä ym takaosaston kamaa.

Jalkojen treenaus IMO ei nyt kovin suuressa osassa ole penkkauksessa, mutta tietysti suosittelen niitä treenaamaan jos sillä kropalla haluaa elämässä muutakin tehdä kuin nostaa paljon penasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom