Minusta penkkikisoihin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tavotteissani olisi Marraskuun toinen päivä ja ne olisi Helsingissä. Tämä ei ole siis mitenkää 100% varmaa! :)
Oletko säki kilpaillut? :) Paljos sun penkki?:) Tai mave tai kyykky?

Okei, hyvin on siis vielä aikaa reenata. Sulla ois mahkuja 57kg sarjas Se:hen, nyt se taitaa olla jotain 65kg mutta voi olla että ens kuussa se parantuu hieman. :D

Joo oon muutamat kisat käyny, viimesimmät oli penkin mm-kisat 2012, täys floppi. :D Nykykunnosta nyt en kehtaa edes puhua mutta "hieman" pulleampana otin 160kg salilla. :) Mavea ja kyykkyä en kerro koska penkkarithan ei treenaa jalkoja. ;)

Okei, hyvin on siis vielä aikaa reenata. Sulla ois mahkuja 57kg sarjas Se:hen, nyt se taitaa olla jotain 65kg mutta voi olla että ens kuussa se parantuu hieman. :D

Joo oon muutamat kisat käyny, viimesimmät oli penkin mm-kisat 2012, täys floppi. :D Nykykunnosta nyt en kehtaa edes puhua mutta "hieman" pulleampana otin 160kg salilla. :) Mavea ja kyykkyä en kerro koska penkkarithan ei treenaa jalkoja. ;)

Jep tässä ehtii hyvin valmistautua. :) Paino mul vaihtelee 57-58...Pakko saada paino sinne noin 56.5kg. Päivän aikana heittää kilolla helposti. :D Tuo 160kg on kyl hyvä tulos! :) Heh, jalkatreenit on kyl persiistä! Ite meinasin huomen mennä juoksee juoksuvetoja kentälle niinkuin vanhoina hyvinä aikoina tuli pikajuoksua treenattua. :)
Miks ne meni persiilleen? :(

Jep tässä ehtii hyvin valmistautua. :) Paino mul vaihtelee 57-58...Pakko saada paino sinne noin 56.5kg. Päivän aikana heittää kilolla helposti. :D Tuo 160kg on kyl hyvä tulos! :) Heh, jalkatreenit on kyl persiistä! Ite meinasin huomen mennä juoksee juoksuvetoja kentälle niinkuin vanhoina hyvinä aikoina tuli pikajuoksua treenattua. :)
Miks ne meni persiilleen? :(

Tuon painon kans en stressais, riittää kun se on n.2 kilon tarkkuudella kisapainosta niin sen saa päivässä kisapainoon. :)

Kisoissa jäi loppuojennuksesta pari senttiä vajaaksi joka nosto, onnistuneella nostolla olis tullu pronssia. Pari viikkoa ennen kisaa otin salilla merkeistä enemmän ku kisoissa edes yritin, sehän siinä eniten ärsyttää :D

Tuon painon kans en stressais, riittää kun se on n.2 kilon tarkkuudella kisapainosta niin sen saa päivässä kisapainoon. :)

Kisoissa jäi loppuojennuksesta pari senttiä vajaaksi joka nosto, onnistuneella nostolla olis tullu pronssia. Pari viikkoa ennen kisaa otin salilla merkeistä enemmän ku kisoissa edes yritin, sehän siinä eniten ärsyttää :D

Joo no.. Mä oon vähä sellanen että herkut maistuu. =D Mut kyl mä pystyn siihen kun on tavoite. Joskus olin 2 viikkoa 2 päivää syömättä herkkui, ku serkku otti salikuvii nii piti vähä turvotust saaha poies. :D Ja onnistuin.
Voi eii.. Nyt varmaa mullakii käy noin et jää vajaaks :( Ja varmast ärsyttää jos harjotuksis enemmän nostan ku kisois. :/ Noh mutta, ei saa lannistuu vaikka epäonnistuu. Jos mäkin epäonnistun kisoissa nii en luovuta. :)

Ne mm-kisat oli paidalla niin siksi jäi vajaaksi, raw-penkissä harvemmin loppuojennuksesta jää nosto kiinni. :)

Paita siis auttaa eniten rinnaltalähdössä, loppu on ojentajien voimasta kiinni.

Siis kisathan ovat justiin parhaita testipaikkoja niin kropalle, kuin pollallekin. Ja jos kisoissa menee joku pieleen, niin siinä on sitten hyvää tietoa ja pohjaa analysoida heikkoutensa ja jatkossa reeneissä nimenomaan niitä heikkouksia vahvistaa. Jos loppuojennus jää vajaaksi, niin siihen tietysti pitäisi kiinnittää huomiota.

Aijaa, kyse oli varustenostamisesta.

Siis kisathan ovat justiin parhaita testipaikkoja niin kropalle, kuin pollallekin. Ja jos kisoissa menee joku pieleen, niin siinä on sitten hyvää tietoa ja pohjaa analysoida heikkoutensa ja jatkossa reeneissä nimenomaan niitä heikkouksia vahvistaa. Jos loppuojennus jää vajaaksi, niin siihen tietysti pitäisi kiinnittää huomiota.

Aijaa, kyse oli varustenostamisesta.

Juurikin näin. Aijemmin mulla oli suht. heikko loppuojennus niin en saanut paidasta juurikaan hyötyä. Aloin sitten keskittymään enemmän loppuojennukseen niin paidan hyöty pomppas aika nopeastikkin +40 kiloon. :D

Joo no mä en tuota penkkipaitaa omista enkä ala senkaa mitää leikkimää. :) Mutta joskus tein kapeeta penkkii ja sain 65 kg kapeesta. Mut siitäki on jo aikaa. :D
Joo noi kisat kyllä opettaa ihan jokasta. Oon niin monta kertaa yleiurheilu kisoissa joutun pettymään, niin jos tuleekin pettymys näissä kisoissa niin ehkä se ei tunnu niin pahalta. Ja aina minust pitää yrittää! Niinkuin blogiini kirjotin tänää, että mitä siin häviää jos lähtee? Pitää olla tavotteita. :)

Ompahan niska jotenki tosi kipeä ton tiistaisen penkin jälkee.. Aika usein ollu ku on tehny penkkii nii tullu niskat kipeiks tai sitten oon vaa huonossa asennos nukkun.. :O

Joo no mä en tuota penkkipaitaa omista enkä ala senkaa mitää leikkimää. :) Mutta joskus tein kapeeta penkkii ja sain 65 kg kapeesta. Mut siitäki on jo aikaa. :D
Joo noi kisat kyllä opettaa ihan jokasta. Oon niin monta kertaa yleiurheilu kisoissa joutun pettymään, niin jos tuleekin pettymys näissä kisoissa niin ehkä se ei tunnu niin pahalta. Ja aina minust pitää yrittää! Niinkuin blogiini kirjotin tänää, että mitä siin häviää jos lähtee? Pitää olla tavotteita. :)

Ei kannatakaan, varustenostaminen on pelleilyä. :)

Jep, ei siinä "häviä" kuin x määrän euroja. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä niskakipuihin tulee, niin kannattaa panostaa myös kovaan selkätreeniin ja takaolkapäihin (niille vipareita käsipainoilla ja ristitaljalla, niin hyvä). Selkä ja takaolkapäät ovat yllättävän tärkeässä roolissa, kun yritetään määrätietoisesti saada penkkipunnerrustulosta kasvatettua, koska muodostavat nostolle alustan.

Jos rupeaa tosissaan penkkaamaan niin kiertäjäkalvosimien lihashuoltoon ja olkapäiden balanssiin kannattaa oikeasti panostaa. Se meinaan voi vähän vituttaa kun SE pamahtaa ja samalla pamahtaa kiertäjät paskaksi.

Jos rupeaa tosissaan penkkaamaan niin kiertäjäkalvosimien lihashuoltoon ja olkapäiden balanssiin kannattaa oikeasti panostaa. Se meinaan voi vähän vituttaa kun SE pamahtaa ja samalla pamahtaa kiertäjät paskaksi.

Tämä. Mä en ehtiny ees kolminumeroisiin painoihin, ku onnistuin loukkaamaan olkapään. Siinä meni puolisen vuotta ennen ku uskalsin ottaa kunnolla penkkiä. Toki suomalaisena ja itsepäisenä en käynyt lääkärillä tai muulla alan ammattilaisella näyttämässä sitä olkapäätä, mut kiertäjäkalvosimien ja takaolkapäiden harjoittelulla tuokin parani. Tuon jälkeen panostin myös tekniikkaan ja lämmittelyyn.

Mulla oli tässä jokusen kuukaus sitten Kiertäjäkalvosin kipeä vasemmasta olkapäästä. Se meni ohi parissa viikossa. Ostin silloin kuminauhan jolla jumppaan ennen ja jälkeen penkin. Jos vaikka teen yläselkä treeniä nii lämmittelen silti olkapäät. Virheistä oppii et kannattaa lämmitellä huolella!

Pitää netistä kattoo jtn hyvii takaolkapää treenei :P

takaolkapäät on sit eri ku kiertäjäkalvosin. mä teetän niitä orjallisen systemaattisesti kaikkien lajien urheilijoille, ketä mulla on tallissa. aika herkkä paikka loukkaantuun. mitään isoja painoja ei tarvi, mutta tehdä niitä kannattaa/pitää. niiden lämmittely on myös eri ku varsinainen treeni.

Ite uskon, että mun selkätreenit menee aika paljon takaolillekin, joten en niitä erikseen treenaa (lapset, älkää ottako mallia). Ei ole tähän asti ollut juuri mitään ongelmia olkapäiden kanssa vaikka penkkiä on väännetty aika paljonkin.

Av-94 joskus oon tehny tot toista liikettä. Joskus siis. :) Pitääki koklaa! Huomen mul ois selkä treeni vuorossa.. Alataljaa oon tehny sil V-kahvalla nii se tuntuu kyl takaolkapäissä myös :P
P.S olipas rankka juoksutreeni tänää kentäl! Kyllä on pohkeet ihan finaalis. :D Huomen varmaa nilkatkin kipeet.. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom