Minusta penkkikisoihin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Thanks. :) mulla oli tässä joku 1-2kk sitten vasemmasta olkapäästä Kiertäjäkalvosin tulehtunut vähän. En ollut ikinä 4 vuoden aikana lämmitelly etuolkapäitä. Onneksi nyt kunnossa ja lämmittelen huolella. :)

Periaatteessa penkkiin tarvitaan rintalihaksia, olkapäitä ja ojentajia, mutta ihan kehon balanssin ja kiertäjäkalvosimien hyvinvoinnin takia pitää myös treenata näiden vastalihaksia eli selkää, takaolkapäitä ym takaosaston kamaa.

Jalkojen treenaus IMO ei nyt kovin suuressa osassa ole penkkauksessa, mutta tietysti suosittelen niitä treenaamaan jos sillä kropalla haluaa elämässä muutakin tehdä kuin nostaa paljon penasta.

Itse koen asian niin, että mitä paremmassa kunnossa selkä on, sitä tukevamman asennon saan nostoon ja sitä kautta lisää malmia tankoon.
Jalkojen rooli penkkipunnerruksessa on mielestäni hyvinkin suuri, vrt. solttupenkki vs normipenkki. Jaloissa täytyy olla sen verran voimaa että niitä jaksaa painaa kovaa lattiaa vasten ja sitä kautta saada entistä paremman jännityksen kroppaan, joka ainakin itselläni tuo lisäkiloja tulokseen. :)

Kiitos Av-94! :) Olen samaa mieltä, että jaloilla on merkitystä. Jos jalat on siis alhaalla eli normipenkki, mutta on väliä missä ne jalat ovat. Jos jalat ovat liian edessä ei saa tukevaa asentoa. Eli jalat samassa linjassa takapuolen kanssa. Ehkä meni vähä vaikeaksi, mut joo hyvä jos joku kässäs. :)

Blogia -> Maakan Blogi

lähinnä se jalkojen hyöty tulee siinä, ettei selällä tarvi painaa sitä kaarta kasaan, vaan pakarat pysyy paikallaan, ku jalat pitää. sillon on myös helpompaa tehdä se kaari oikeeseen paikkaan, eikä alaselkään. kolmen lajin nostajilla tää ehkäsee selkäkramppejakin.

Joo ja stopilla ja komennoilla oppii nostamaan, kun niitä jauhaa treeneissä riittävästi. Ei kisasääntöjen mukaan nostaminen ole mikään ns. Amerikan temppu tai ydinfysiikkaa, jokainen voi sen oppia suht näpsästi. :) Itse asiassa jos kisaamaan tähtää, niin ei kannata treeniohjelmiakaan suunnitella muiden, kuin kisasääntöjen mukaisesti nostettujen maksimien mukaan.

Periaatteessa penkkiin tarvitaan rintalihaksia, olkapäitä ja ojentajia, mutta ihan kehon balanssin ja kiertäjäkalvosimien hyvinvoinnin takia pitää myös treenata näiden vastalihaksia eli selkää, takaolkapäitä ym takaosaston kamaa.

Jalkojen treenaus IMO ei nyt kovin suuressa osassa ole penkkauksessa, mutta tietysti suosittelen niitä treenaamaan jos sillä kropalla haluaa elämässä muutakin tehdä kuin nostaa paljon penasta.

Vahvat jalat auttavat penkissä ylläpitämään nostoasennon koko noston ajan.

uusi enkka penkistä tänää 75 kg!!
Oli ihan kevyttä, sitä ennen tein valmentajan ohjeiden mukaan ja 70 kg:lla ykkönen ja se tuli ihan ku ei mitää. sit tää 75 kg ja tuntu ihan samalt ku ois ollu 70 kg. :D
Kokeilin 77,5 kg. Se nous vähäsen, mut se oli hyväl alku koska ei huojun eikä vapissa siinkää painossa. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onnea uudesta enkasta!
Nostatko muuten kisatyylillä treeneissäkin? Eli siis kantapäät maassa, perse penkissä jne.. Jos kisaamaan aijot niin oikea nostoasento kannattaa opetella jo hyvissä ajoin ennen kisoja koska uudella asennolla ei välttämättä nouse samat raudat kuin salipenkissä. Lisäksi IMO treeneissä kannattaa nostaa samalla tyylillä kuin kisoissakin.

Onnea uudesta enkasta!
Nostatko muuten kisatyylillä treeneissäkin? Eli siis kantapäät maassa, perse penkissä jne.. Jos kisaamaan aijot niin oikea nostoasento kannattaa opetella jo hyvissä ajoin ennen kisoja koska uudella asennolla ei välttämättä nouse samat raudat kuin salipenkissä. Lisäksi IMO treeneissä kannattaa nostaa samalla tyylillä kuin kisoissakin.

Kiitti. :)
Kantapäät on maassa. Tai mulla on laitettu jalkojen alle levyt, koska en ole mikään pitkä tapaus. :D Perse pysy myös penkissä noston aikana. AInut vaan, että tanko ei ollu rinnalla niiku sitä pientä hetkeä niinkuin kisoissa. En tehnyt myöskään pompautus tyylillä. Jep tiedän, että kisoissa en tuliskaan nostamaan 75 kg. Valmentaja tekee tässä ohjelmaa mulle taas ja kyllä niitä kisanostoja harjoitellaan kun oli puhetta. :)

Videoo vois kuvata, mutta niissä nyt ei tuskin sitä enkkaa just tulla näkemään. 72,5 kg on nykyää mulle se paino mikä nousee koska vaan. Tuo 75 kg on vielä niin uus juttu, ettei se nyt ehkä joka päivä nousiskaa.. :)

Kiitti. :)
Kantapäät on maassa. Tai mulla on laitettu jalkojen alle levyt, koska en ole mikään pitkä tapaus. :D Perse pysy myös penkissä noston aikana. AInut vaan, että tanko ei ollu rinnalla niiku sitä pientä hetkeä niinkuin kisoissa. En tehnyt myöskään pompautus tyylillä. Jep tiedän, että kisoissa en tuliskaan nostamaan 75 kg. Valmentaja tekee tässä ohjelmaa mulle taas ja kyllä niitä kisanostoja harjoitellaan kun oli puhetta. :)

Juuri näin salinostot mielestäni pitääkin tehdä. Muuten samanlain kuin kisoissa, paitsi ei stoppia rinnalla. Toki stopilla voi ja kannattaa tehdä, esim sarjan ensimmäinen tai viimeinen toisto.
Luulisin, että nostaisit kisoissa ainakin 70kg, jos et nosta treeneissä pompulla ja muutenkin tekniikka on puhdas. Itselläni kisatulos ei juurikaan eroa salinostosta, eroa on ihan max 5kg. :)

Juuri näin salinostot mielestäni pitääkin tehdä. Muuten samanlain kuin kisoissa, paitsi ei stoppia rinnalla. Toki stopilla voi ja kannattaa tehdä, esim sarjan ensimmäinen tai viimeinen toisto.
Luulisin, että nostaisit kisoissa ainakin 70kg, jos et nosta treeneissä pompulla ja muutenkin tekniikka on puhdas. Itselläni kisatulos ei juurikaan eroa salinostosta, eroa on ihan max 5kg. :)

Okei kiitos neuvosta. Joskus kokeilin stopin kanssa ja sain 67.5kg mut siin oli alla jo 65kilolla otettu niit stoppei. Ja tosta on aikaa joku pari kk. :D se pompautus tyyli on paska ja joskus vähän sattunut.. Hommat rullaa ens viikolla kuuulunki jo seuraan :)

Noin pien tyttö ja voimaa ku pienessä pitäjässä. Tsemiä koitoksiin ja rohkeasti vaan!

Suositut

Back
Ylös Bottom