Minne opiskelemaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, hyvä:D Iteki justii yrittäny painaa mieleen mitä justii Hautamäki&kumppanit painottaa tai mitä on tutkinu, mut eihän nois sulkutietojen lukemises ois mitää järkeäkää.:lol2:
Ihan hyvin on artikkelit auennu, paitsi tuo viimene jota ennoo vielä muutaku uskaltanu silmäillä.:jahas: Helpoimmalta tuntunu tuo Tynjälän artikkeli. Miten muilla lukemiset kulkenu?

Hyvin huonosti tällä hetkellä, pitäisi tänään saada luettua kirja 1.kerran loppuun ja huomenna aloittaa sitten toiseen kertaan. Syy miksi näin hitaasti mennyt: 1. kirja on suht tieteellistä tekstiä paikoin joka kyllä hidastaa 2. lukumotivaatio katosi n. 2 viikoksi lähes kokonaan jokunen aika sitten :/.

Nyt onneksi se alkaa pikkuhiljaa palautua ja lukeminen edetä. Onneksi on vielä kesäkuun alkuun asti aikaa.

Ärsyttää miksei voi olla muissakin tiedekunnissa samanlaiset pilipalipääsykokeet kuin esim HSE? :D Ei sekään koe varmasti helppo ole, mutta kyllähän nyt monivalintakokeet on aina helpompia kuin koe jossa jokainen tehtävä on sovellus tai esseetyyppinen ja pisteytys 6-7p/ kysymys.

Päätin tänään ottaa selvän tuosta viimesestä artikkelista, mutta pian tein luovutuksen..Ei oo päätä ei häntää..Jos edes muistaisi tuosta ne ilman suunnat, ja sen että venäläiset elävät tilassa, niin saa kyllä osaltani riittää..:jahas: En tuhlaa moiseen enää aikaani, vaan keskityn muiden artikkeleiden nippelinäppelitietoihin..Onneksi muutamat ihanan avuliaat ovat omiin blogeihinsa tehneet tiivistelmiä artikkeleista, mm. tuosta viimosesta, niin ei tarvitse omien muistiinpanojen varassa olla. Ei enää millään huvittaisi itse kirjaan enää koskea..:urjo:

Nythän on poistettu uusien ylioppilaiden pisteet, joten kysymys kuuluu: Miten tämä vaikuttaa pisterajoihin?

Kaveri väitti, että koska suurin osa hakijoista on uusia ylioppilaita, hakijoiden keskimääräinen pistesaldo tippuu ja siksi pisterajat tippuvat. Periaatteessa loogista...

Olen siis hakemassa DI-yhteishaussa. Esim. TTY:n tutalle paperihaun pisteraja oli viimeksi 15. Ouluun vastaavalle linjalle 18. Onko odotettavissa, että pisterajat tippuvat? Alustavien tulosten mukaan olisin saamassa 17+3 (ensisijaisuuspojot) eli yhteensä 20 pojoa. Jos YTL:ssä tapahtuu kuitenkin muutoksia, niin tuo voi vielä muuttua. Siksi haluaisin tietää noista pisterajoista.

Hienoa jos joku tietää asiasta, mutta arvellakin saa. :)

Päätin tänään ottaa selvän tuosta viimesestä artikkelista, mutta pian tein luovutuksen..Ei oo päätä ei häntää..Jos edes muistaisi tuosta ne ilman suunnat, ja sen että venäläiset elävät tilassa, niin saa kyllä osaltani riittää..:jahas: En tuhlaa moiseen enää aikaani, vaan keskityn muiden artikkeleiden nippelinäppelitietoihin..Onneksi muutamat ihanan avuliaat ovat omiin blogeihinsa tehneet tiivistelmiä artikkeleista, mm. tuosta viimosesta, niin ei tarvitse omien muistiinpanojen varassa olla. Ei enää millään huvittaisi itse kirjaan enää koskea..:urjo:

Viittikkö nakata linkkiä. Meikälläki välillä menee sekasi nuo ilmansuunnat, ei tajua katsoa kirjoitettiinko se isolla vai pienellä, ja sitten ku alkaa miettimään nii iha sekasinhan sitä on. Mutta veikkaan, ettei kys. artikkeli ole kovin suuressa roolissa kokeessa - toivottavasti :rolleyes:

Luulis kyl et kysyisivät kaikista tasapuolisesti paitsi ehkei siitä lyhyestä toimintakyky aikuisiällä -judusta

Täyttä kuraahan se vipa on, siitei pääse mihinkää.

Viittikkö nakata linkkiä. Meikälläki välillä menee sekasi nuo ilmansuunnat, ei tajua katsoa kirjoitettiinko se isolla vai pienellä, ja sitten ku alkaa miettimään nii iha sekasinhan sitä on. Mutta veikkaan, ettei kys. artikkeli ole kovin suuressa roolissa kokeessa - toivottavasti :rolleyes:
Ihan tosi..vielä ne Itä ja Länsi meni, mutta kun se heittää välillä Pohjoista, ja sitä että Iso-Britannia on lännessä..huoh..Voihan se olla että kysymykset tuosta artikkelista voivat jäädä muutamaan, sillä uskon että kokeen tekijät ovat tuudittautuneet siihen että kovin moni ei edes vaivaudu lukemaan tuota..Oon tässä pari päivää yrittänyt painaa mieleen kaikkea pientä ja pikkutarkkaa..:(

http://blogitus.net/pikkupedagogi/..tässä yksi, ja tällä sivulla linkkejä muihin blogeihin..

siis mistä ihmeestä täällä puhutaan? Tuntuu kuin kaikki olisivat hakemassa samaan paikkaan ja keskustelevat siitä pääsykokeesta. Piti oikein katsoa ketjun otsikkoa, mutta kyllä se vieläkin on "minne opiskelemaan?":D

Eli siis mistä koulusta täällä nyt sitten puhutaan?

Talonrakennustekniikkaa on tarkotus mennä lukemaan, työpaikkoja pitäisi riittää ja fysiikka/matiikka olleet aina vahvat aineet mulla. kenelläkään kokemuksia, etenkin turusta?

mhki: Luokanopettajakoulutuksesta. Tänä vuonna vaan tuo aineiston viimeinen artikkeli on iha seko :)

Niinjoo, kukkis, Englantihan on länttä venäjältä katsottu. Myös ihmiset ovat "Länttä" (huomaa iso kirjain;)) , eli länsimaalaisia. Sitten siinä oli myös siitä Britannian imperialismista. Vaikka "valloitettu" alue ei olekaan länttä, sitä pidetään "Läntenä". Näin ainakin muistelisin, oon just menossa tekeen muistiinpanot tuosta "Pelon semiotiikasta".

Mitä mieltä jengi on DI:n energiatekniikan koulutusohjelmasta? Luulis olevan tulevaisuuden ala ja töitä luulis riittävän. Muilta kommentteja?

Voisko joku selventää mulle DIA yhteisvalinnan valintakokeiden sisällön?
Eli matikan ja fyssan kokeet ois itelläni eessä Lappeenrannassa. Niin kysymys kuuluu; Mitkä tehtävät pitää tehdä?
Siinä on käsittääkseni joitain sarjoja tehtäviä, valitaanko niistä yksi? vai häh? ja kyllä olen ihan pihalla tässä asiassa :hyvä:

ja pisteytyksestä... jokainen koe on 20p arvoinen yhteensä ja tähän päälle lisätään sitten pisteet YO kokeista(max 24p)?

ja pisteytyksestä... jokainen koe on 20p arvoinen yhteensä ja tähän päälle lisätään sitten pisteet YO kokeista(max 24p)?

Kyllä.

DIA-hausta puheenollen; pitääkö siinä hakulomakkeessa laskea se lukion kaikkien aineiden keskiarvo siihen kohdalleen?

Siinähän todetaan jotain, että uusien ylioppilaiden lukiotodistukset saadaan jostain rekisteristä. Enkä muutenkaan ymmärrä, mitä hyötyä keskiarvon laittamisesta on, kun se ei mihinkään vaikuta.

Ja koska oon pihalla kuin lumiukko, niin jatketaan naurettavien kysymysten listaa: Jossakin aikatauluissa mainittiin, että lukioiden pitää lähettää jotkut tiedot johonkin tiettyyn päivämäärään mennessä, eivätkä yliopistot ota vastuuta, jos lukio ei lähetäkkään tietoja. Pitääkö siis tämä homma hoitaa itse? Eli pitääkö sanoa lukiolle, että lähettäisivät tiedot ja mahdollisesti varmistaa, että ne on lähetetty?

Ja koska oon pihalla kuin lumiukko, niin jatketaan naurettavien kysymysten listaa: Jossakin aikatauluissa mainittiin, että lukioiden pitää lähettää jotkut tiedot johonkin tiettyyn päivämäärään mennessä, eivätkä yliopistot ota vastuuta, jos lukio ei lähetäkkään tietoja. Pitääkö siis tämä homma hoitaa itse? Eli pitääkö sanoa lukiolle, että lähettäisivät tiedot ja mahdollisesti varmistaa, että ne on lähetetty?

Jaaha, oliskohan ollut se tieto että kyseinen oppilas on suorittanu pakolliset 75 kurssia? näin mutuilisin...

Voi moro! Eihän tosta täyttämisestä mitään tule.:wtf:

Heti eka kohta: Pitäiskö mun tietää joku hakijanumero?

Vai pitääkö sitä kohtaa edes täyttää? Tuolla kaavakkeen takana ei ole mitään ohjeita siitä. :S

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom