Minne opiskelemaan?

Juuri tuotahan tässä olen täyttämässä.:)

Mutta tosiaan heti tuo ensimmäinen kohta - missään ei sanota täytyykö se täyttää itse. Ainakin hyvin hämäävästi se on tehty, jos siihen ei mitään kuulu itse laittaa.

Suora kysymys: Laitoitko itse hakijanumeron ja nimen kysyttyyn kohtaan?

Tunnen itseni idiootiksi, kun tälläisiä kyselen, mutta ei auta, koska ei tuota viitsisi nyt ihan vitulleen täytellä. Ja ohjeet ovat imo aika paskat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysymykseen vastaus: Täytin sen netissä ( http://www.tut.fi/cgi-bin/hakemus/yhteishaku_2008.pl ), jonka jälkeen tulostin tuon ja sen pienen sinisen postikortin mihin laitetaa oma nimi ja osoite, jonka he lähettävät sitten sulle takasin varmistukseksi että paperisi ovat menneet perille.

Tuossa aikaisemmin laittamassani linkissä on vaan siis ohjeet tuon täyttämiseen.

Eikö kukaa tosiaan osaa valaista minua noitten valintakokeiden osalta, että millaiset ne ovat, mitä tehtäviä täytyy tehdä ja monta?

Kysymykseen vastaus: Täytin sen netissä ( http://www.tut.fi/cgi-bin/hakemus/yhteishaku_2008.pl ),
Eikö kukaa tosiaan osaa valaista minua noitten valintakokeiden osalta, että millaiset ne ovat, mitä tehtäviä täytyy tehdä ja monta?

No ilman muuta. :D

Millaisia: Tutki tuosta: http://www.dia.fi/materiaalia.html

Tehtävät pohjautuvat lukion pitkiin oppimääriin.

Mitä ja monta: Matematiikassa näemmä 6 tehtävää, ja samaten fysiikasta tai kemiasta 6 tehtävää.

Hitto että vituttaaa kun oon niin pihalla mitä haluan tehdä loppuelämäni. Haen nyt viestinnän laitokselle, mutta sinne on toisaalta vaikein päästä koko HY:lla. Haaga-heliaan todennäköisesti pääsisin opiskelemaan it-tradenomiksi nyt syksyllä jos haluan. Mutta haluanko sitä loppuelämän,,tuskin. Opettajan duuni vois olla ihan mielenkiintoista, tai ainakin se tutkinto, eihän opettajaksi ole pakko mennä. Onko sinne kuinka vaikea päästä vrt. viestintä?
Argh menee hermot ja en todellakaan jaksa nyt kirjottaa selkeästi :D

Jos joku mulle keksii alaa ni antaa tulla..matematiikka,fysiikka,kemia ja biologia on sellasia aineita jotka ei uppoa päähän.

Opettajaksi on muuten myös tosi vaikea päästä. Ainakin Oulussa taisi olla pienin sisäänpääsy% ja hakijamäärät sen kuin kasvaa vuosivuodelta VAKAVA-hankkeen(lyhyesti: kaikki korkeakoulukelpoiset pääsevät pääsykokeisiin, ennen oli esikarsinta) ansiosta.

Dodi, nyt on hakemukset lähteny Joensuuhun (julkisoikeus, eurooppaoikeus & integraatiohallinto, matikka), Helsinkiin (matikka) ja Turkuun (matikka). Muita samoihin hakemassa? Ois mielenkiintosta vaihtaa ajatuksia :)

Onko kukaan hakija menossa valmennuskurssille pääsykokeita varten nyt keväällä? Itse olen ilmoittautunut sellaiselle kun on kaikki vähäisetkin matematiikan opit karissut päästä eikä oo lukioa käyty ja amiksen matikastakin sain ykkösen :D

Tarkoitat ilmeisesti AMK? Itsellä tuli viime kerralla noin 2 viikkoa ennen pääsykokeita. Pääsykokeet on yleensä olleet siinä kesäkuun 5 päivä about. Voit myös katso koulun sivuilta millä pistemäärällä tänä vuonna pääsee kokeisiin. Ainakin Haaga-heliassa näkyy että kaikki hakukelpoiset pääsevät kokeisiin.

Tyhmä kysymys, mutta miksi oikeustieteellisen tiedekunnan pääsykoekirja ilmestyvät joka vuosi vasta maalis-huhtikuussa? Monta kirjaa ja noin vähän aikaa. Tuntuu aika oudolta.

Tyhmä kysymys, mutta miksi oikeustieteellisen tiedekunnan pääsykoekirja ilmestyvät joka vuosi vasta maalis-huhtikuussa? Monta kirjaa ja noin vähän aikaa. Tuntuu aika oudolta.

Ainakin miulle Joensuun yliopiston kohalla selitettiin näin: Ei haluta antaa etua niille, joilla ei oo kirjotuksia eli voisivat lukea vaikka koko syksyn ja alkuvuoden pääsykokeisiin jos tiedot pääsykoekirjoista julkaistaisiin jo esim. syksyllä. Siis halutaan pitää homma mahollisimman tasa-arvosena kaikkien kannalta.

ok. Silti tuntuu hirveältä urakalta varsinkin töiden ohella jos pari kk aikaa ja esim 3kpl 400 sivuisia kirjoja luettavana ulkoa ja ymmärtäen myös. Toisaalta kun itse pyrkimässä nyt viestintään niin ihmetyttää, että sama pääsykoekirja ollut jo ainakin 3 vuotta putkeen. Kyllä itseäni vähän kyrpii kun tein päätökseen laitokseen pyrkimisestä vasta tämän vuoden puolella. Olisin siis voinut lukea samaa kirjaa jo koko viime vuoden.

Niin joo, sen voin uskoa :) Nyt on alkanu ittee kiinnostaan kuitenkin ihan oikee oikeustieteellinen (julkisoikeutta hain lukemaan) ja vituttaa jo nyt koko pääsykoekirjojen luku rumba ens keväänä.

Heh hassua, itsellä iski myös sama fiilis pyrkiä oikeustieteelliseen ens keväänä jos en nyt pääse viestintään. Tarkoitus kylläkin viettää ens kevääseen asti aika hyödyksi suorittaen 60op oikeustieteestä avoimessa ja toivoa että pääsis suoraan sisään ilman pääsykoetta.

Heh hassua, itsellä iski myös sama fiilis pyrkiä oikeustieteelliseen ens keväänä jos en nyt pääse viestintään. Tarkoitus kylläkin viettää ens kevääseen asti aika hyödyksi suorittaen 60op oikeustieteestä avoimessa ja toivoa että pääsis suoraan sisään ilman pääsykoetta.

Helsinki, Turku, Rovaniemi?

Itellä tarkotus viettää nyt vähän niinkun "välivuotta" ja lukea sitä julkisoikeutta (jos pääsen sinne) tai sitten eurooppaoikeutta & integraatiohallintoa (jos siis pääsen sinne enkä julkisoikeutta lukemaan) tai sitten matikkaa (sinne 99% tod.näk päästä) ja sitten ens keväänä pistää kaikki likoon ja ihan tosissaan yrittää Helsinkiin oikeustieteelliseen.

Tai eihän sitä koskaan tiiä, voi olla että matikkaa päädyn lukemaan ja jään siihen koukkuun ;)

Ehkäpä siellä me molemmat ens vuonna :) Kirotaan täällä pääsykoekirjojen luku-urakkaa ja kirotaan vielä enemmän pääsykokeita ja varsinkin sitä jos ei sisään päästä :D

pakko on päästä johonkin ens kevääseen mennessä. Ikä alkaa tulla jo vastaan. Luulisi avoimessa opiskelun auttavan ainakin sisäänpääsyä. Tietääkö kukaan kuinka monta hakijaa on keskimäärin yliopistolle avoimessa suoritettujen opintojen perusteella? 5 pääsee ainakin Helsingissä joka vuosi suoraan sisälle.

Jos suorittaa suomessa esim tradenomin tutkinnon, oikeuttaako se hakemaan ulkomailla, e. usa:ssa maisterintutkintoon? Eli katsotaanko tradenomin olevan sama kuin BA? Yleisestihän ulkomailla BA tutkinto kestää 3 vuotta ja MA 2 vuotta. Tradenomin koulutus on 3.5-4 vuotta.

ok. Silti tuntuu hirveältä urakalta varsinkin töiden ohella jos pari kk aikaa ja esim 3kpl 400 sivuisia kirjoja luettavana ulkoa ja ymmärtäen myös. Toisaalta kun itse pyrkimässä nyt viestintään niin ihmetyttää, että sama pääsykoekirja ollut jo ainakin 3 vuotta putkeen. Kyllä itseäni vähän kyrpii kun tein päätökseen laitokseen pyrkimisestä vasta tämän vuoden puolella. Olisin siis voinut lukea samaa kirjaa jo koko viime vuoden.
Eihän sillä loppujen lopuksi ole väliä onko niitä sivuja 100, 200 vai 1000 sivua. Joka tapauksessa ne pitää lukea niin hyvin, että on parempi kokeissa kuin muut 2000 hakijaa. Paremmuusjärjestys kokeissahan ratkaisee ketkä pääsevät sisälle. Jos ajatellaan, että jos tuossa ajassa ehtii lukemaan vaikka tuon 1000 sivua kertaalleen niin samassa ajassa lukee 100 sivuisen koealueen 10 kertaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom