Minne opiskelemaan?

Ylioppilaaksi kirjoitin jo ajat sitten ja kolme vuotta olen pakertanut kohta yliopistossa. Niin maan vittuutunut ole tähän yliopiston humanistihömppään, että haen Amkiin lukemaan mediatekniikka ja tässä sivussa yritän saada kandin paperit ulos kesään mennessä. Jos en Amkiin pääse niin ainakin suoraan todistuksella voi mennä tietojärjestelmätiedettä lukemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse puolisenvuotta lukenut sähkö inssiksi, eli en kauaa mutta niin onneton on kiinnostus alaan että pakko vaihtaa. Mediatekniikkaan riihimäelle ainakin haen.

Fysiikkaa lukenu Helsingin yliopistossa ja ei nappaa ollenkaan. Lääketieteelliseen hakemassa.

Sharaid, TJT:ssä sitä paskanpuhumista ja turhaa hömpötystä vasta riittääkin. Ihan omasta kokemuksesta tiedän, ja nimenomaan vielä Jyväskylästä. Monet valmistuneista kuuluu porukkaan "en mä oikeestaan osaa tehdä yhtään mitään alaan liittyvää, mut on mulla tuossa nyt nuo maisterin paperit kuitenkin plakkarissa." :)

Onko kukaan suunnitellut lähtöä ulkomaille? Itsellä on ajatuksissa mikäli en Helsinkiin pääse, suunnata mahdollisesti University of Bedfordshireen tai Tallinnan yliopistoon Baltic Film and Media School-tiedekuntaan. Pääaineena siis viestintä. Tälläisistä vaihtoehdoista sain itse tietää tuolta Eximian/Veridiumin kautta. Noihin siis pitäisi päästä ilman pääsykoetta, tosin pitää olla tietyt arvosanat papereissa ja läpäistä haastattelut. Kuulemma on ainakin käytännönläheisempää kuin tuo Helsingin teoriapainotteinen opiskelu. Ja kun Eu:n sisällä ollaan niin tuo työskentelyn mahdollisuus helpottaa kummasti selviämistä ulkomailla.

Kenelläkään mielipiteitä ko. kouluista? :)

Britteihin on vähän myöhästä hakea tässä vaiheessa, koska käytännössä paperit pitäisi laittaa menemään jo syksyllä. Koulusta saa sitten paikan sillä ehdolla, että kirjoittaa ylppäreistä jotkut tietyt arvosanat.

Jos matemaattisille aloille mielii, niin suosittelisin ehdottomasti harkitsemaan esim. Imperial Collegea ja Warwickia, ja tietysti jos on kirjoittamassa rivin L:iä, niin myös Cambridge ja Oxford. Ei maksa opiskelu kuitenkaan ihan hirveitä ja verrattuna esim. siihen mitä Suomessa luetaan TKK:lla ja HY:llä, niin saa helvetin paljon tiukemman tutkinnon (tarkoittaen, että työtä saa tehdä enemmän ja oppii paljon).

Britteihin on vähän myöhästä hakea tässä vaiheessa, koska käytännössä paperit pitäisi laittaa menemään jo syksyllä. Koulusta saa sitten paikan sillä ehdolla, että kirjoittaa ylppäreistä jotkut tietyt arvosanat.

Jos matemaattisille aloille mielii, niin suosittelisin ehdottomasti harkitsemaan esim. Imperial Collegea ja Warwickia, ja tietysti jos on kirjoittamassa rivin L:iä, niin myös Cambridge ja Oxford. Ei maksa opiskelu kuitenkaan ihan hirveitä ja verrattuna esim. siihen mitä Suomessa luetaan TKK:lla ja HY:llä, niin saa helvetin paljon tiukemman tutkinnon (tarkoittaen, että työtä saa tehdä enemmän ja oppii paljon).

En ole nyt hakemassa, vaan siis pyrin HY:lle tänä keväänä, jos en pääse, suoritan avoimessa perusopinnot ko. alasta-> pyrin keväällä 2009 HY:lle ja mikäli en pääse.. niin se on morjens ja ulkomaille! :)

No eipä kannata, ainakaan viestinnän alalla. Medianomeja on jo nyt niin paljon että suurin osa kortistossa. Tuossa Lontoon yliopistossa opetus on nimenomaan käytännönläheistä, poissulkematta kunnon teoriaopetusta.

Onko kukaan suunnitellut lähtöä ulkomaille? Itsellä on ajatuksissa mikäli en Helsinkiin pääse, suunnata mahdollisesti University of Bedfordshireen tai Tallinnan yliopistoon Baltic Film and Media School-tiedekuntaan. Pääaineena siis viestintä. Tälläisistä vaihtoehdoista sain itse tietää tuolta Eximian/Veridiumin kautta.

Bedfordshire ei ole järin arvostettu ja sillä on ihan oikeasti ulkomailla merkitystä, ja vaikka palaisit takaisin Suomeenkin.

Jos päädyt hakemaan Britteihin, suosittelen lämpimästi kahlaamaan läpi ISO ry:n foorumin. Omakehu haisee, mutta sieltä saat parasta apua elävän elämän asiantuntijoilta. www.isory.org

Huomenna menee postiin hakupaperit LTY:lle. Ykkös vaihtoehtona Konetekniikka ja tokana tuta... Eli kohta taas uudestaan fysiikan ja matikan kimppuun lukemaan pääsykokeisiin :dance:

ps. tietääkö kukaan saako valintakokeessa käyttää Casion fx-9860G Slim laskinta? ainakin yo-kirjoituksissa oli kiellettyjen listalla

Ylioppilaaksi kirjoitin jo ajat sitten ja kolme vuotta olen pakertanut kohta yliopistossa. Niin maan vittuutunut ole tähän yliopiston humanistihömppään, että haen Amkiin lukemaan mediatekniikkaa..

Ojasta alikkoon? :lol2:

Ei vaan. Valitkaa ihmiset ne opiskelupaikat sen mukaan mikä oikeasti kiinnostaa - mikään ei ole turhauttavampaa kuin vääntää vuosia jotain joka ei kiinnosta ihan vaan rahan takia. Aika usein se työpaikka löytyy lopulta sieltä mikä jo ihan peruskoulussa on tuntunut siistiltä.

Niin maan vittuutunut ole tähän yliopiston humanistihömppään.

Omasta ystäväpiiristä pitää sanoa, että humanistit eivät ole ihan perillä tämän maailman menosta ja realiteeteista. Lähinnä siis se että monella humanistilla tuntuu olevan erittäin lapsellinen kuva muunmuassa yrityselämästä. En tiedä ovatko vain yksittäistapauksia vai lässytetäänkö kaikille humanisteille samaa paskaa. Humanistejakin on yrityksissä aika korkeissa asemissa, joten luulisi että jonkinlainen reaalinen kuva tästä maailmasta ja yrityselämästä pitäisi löytyä.

Kuopion amk:hon rakennustekniikkaa opiskelee, sikäli mikäli pääsee. Kone tekniikka vaihtoehto nro. 2.

Tuntuu vaan niin omalta..

ps. tietääkö kukaan saako valintakokeessa käyttää Casion fx-9860G Slim laskinta? ainakin yo-kirjoituksissa oli kiellettyjen listalla

Muistaakseni valintaoppaassa lukee, että laskimet jotka hyväksytään yo-kokeessa, hyväksytään myös valintakokeessa.

Itseäni fysiikka ja kemia on kiinnostanut melko paljon aina, niin luonnollisesti haen tekniikkaa opiskelemaan. Ykkösvaihtoehtona on Oulun yliopistoon Sähkötekniikkaa opiskelemaan, sillä sinne todennäköisesti pääsen suoraan opiskelemaan ja muutenkin ihan mielenkiintoisia aloja. Viime vuonna sähköpuolelle oli päässyt suoraan 5:llä pisteellä ja itse saan 3 ensisijaisuuspistettä eli oon jo melkein sisällä. Sitten kun lisäksi saan reilut 9 pistettä yo-arvosanoista, niin luulen että pääsen. Tuskin nuo rajat ihan hirveenä muuttuu. Toiseksi vaihtoehdoksi varmaan laitan Konetekniikan.

Ainut haittapuoli on että oon koko ikäni pyörinyt Oulussa, niin olisi ihan mukava vaihtaa maisemaa, mutta tyttöystävä on Oulussa niin se saa kyllä jäämään Ouluun. :D

Edit: Tuleeko muuten tieto siitä että onko päässyt suoraan sisään ennen valintakokeita?

Jos sitä Jyväskylän yliopistoon kauppatieteitä lukeen hakis. Ajattelin kyllä että en hae vielä tänä keväänä, vaan intin jälkeen 2010 keväällä. Toisaalta olisi hyvä käydä jo nyt katsomassa pääsykokeiden taso.

Mites tuolla kauppatieteiden opinnoissa, pitääkö ruotsin kieltä osata hyvin? Entä miten matematiikka? Itsellä mennyt nuo kaksi ainetta lukiossa vähän huonosti, ja nyt huolettaa että ne ovat esteenä jatko-opiskeluja ajatellen.

Itellä ois kanssa sama opiskelupaikka mielessä. Onko Jyväskylä minkälainen kaupunki näin opiskelijan kannalta?

Itellä suuntana Joensuun yliopisto, ensisijaisesti julkisoikeutta tai sitten eurooppaoikeutta ja integraatiohallintoa (sinne haluun!:rock:). Jos ei jompaan kumpaan tie aukene, niin sitten suoraan pitäs päästä matikkaa lukemaan (ei kyllä sais nuolasta ennen tipahtaa :nolo:, mutta tässä vaiheessa en enää usko, että reippaasti yli kymmänellä pisteellä putoaisivat opettajan antamat pisteet)

Samaa mietin Arttu1:n kanssa, että ilmottaavatko ne ennen valintakokeita jos on päässy suoraan sisään :confused:

Näyttäisi että ainakin tekniikan alalla paperivalinnan tulokset tulevat 23.5. Eli 4 päivää ennen kuin pääsykokeet alkavat. Kai se on pakko alkaa varalta lukemaan noihin pääsykokeisiin jos ei sitten pääsekkään suoraan :/

Luetteko muuten tekniikan-alan(matikka/kemia/fysiikka) pääsykokeisiin samalla tavalla kuin yo-kokeisiinkin?

Sinne hakeminen tuntuisi jotenkin apinoimiselta. :D

Minulla ei tähän muuta kuin, että opiskeluvalinnat on sen verran pitkään vaikuttava juttu, että siinä ei paljoa kannata laittaa painoarvoa muiden valinnoille. Omia päätöksiä. Sitä pitää kuitenkin lukea niin paljon, että jos ei kiinnosta niin menee vain helposti aikaa hukkaan alaa vaihtaessa. Apinoiminen voi kannattaa. Toisaalta pitää miettiä sitä työtilannetta arvioidun valmistumisen aikaan, mutta luulen että se tuotantotaloutta apinoivilla voi olla ihan kohtuullinen ja mahdollisten työtehtävien skaala laaja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom