Minne opiskelemaan?

Tekniikan ja liikenteen alan kokeessa sain itse seuraavia vastauksia:

1)

2) 3,1m (meni näköjään väärin. Tuli laskettua se ympyrän kaaren pituus 1/4 * (2 * pii * 2,0m) = ~3,1m :D

Ite ajattelin kanssa että olis se kaaren pituus, eli pii. Mistä tiedät että on väärin?

7)

a) 4,8 m/s^2
b) 28m

Mä muistelisin että toi 28m oli matka jarrutuksesta liikennevaloihin, eikös siihen pitäisi tulla vielä lisäksi se matka ennen jarrutuksen alkua? Tais olla ~9m..

Muuten aika samaoloisia vastauksia sain.. Vähän jänskättää miten meni.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite ajattelin kanssa että olis se kaaren pituus, eli pii. Mistä tiedät että on väärin?



Mä muistelisin että toi 28m oli matka jarrutuksesta liikennevaloihin, eikös siihen pitäisi tulla vielä lisäksi se matka ennen jarrutuksen alkua? Tais olla ~9m..

Muuten aika samaoloisia vastauksia sain.. Vähän jänskättää miten meni.

En enää muista, mutta laskin sen tälleen: s = v(alussa)*t + 1/2 * at^2
 
Tuossa 2 tehtävässä niin eikös se ollu naru mikä siinä menee sauvan päässä joten eihän se naru kaareudu. Siitähän tulee suorakulmanen kolmio jonka hypotenuusa on tuo naru ja se paino nousee sen hypotenuusan pituuden verran?

Jep, noinhan se taisi mennä. Hyvä näin jälkikäteen huomata :D
 
Joo ei mennyt kyllä mullakaan putkeen. Tuskin pääsen nyt sitten tamkkiin sähkötekniikkaa opiskelemaan. Syksyllä sit uusiks jos sais ittensä vähä opiskeleenki.
 
Noissa nimikkeissä kannattaa varoa sitä, että MBA on juuri tuo Master of Business Administration, mutta tutkinnolla ei ole ylemmän korkeakoulututkinnon statusta Suomessa. Jos haluaa tuon ylemmän korkeakoulututkinnon, joka on KTM, niin silloin pitää käydä joku Master of Science -ohjelma. Tämä pitkä jälkimmäinen nimi on ilmeisesti se joksi KTM:ää englanniksi kutsutaan.


http://www.hanken.fi/student/en/masters Yleensä jos puhutaan BBA:n jälkeen tehtävistä maisterin papereista niin tarkoitetaan useimmiten tuommoisia linjoja kuten mitä Hanken tarjoaa ja noista valmistuu kyllä maistereita

BBA on vain nimitys englannikielisille tradenomilinjoille, ei mitään hirveän erikoista. Työnantajat kyllä katsovat hyvällä englanniksi opiskelua. Asema normi tradenomeihin verrattuna tuntuu olevan hyvä.
 
http://www.hanken.fi/student/en/masters Yleensä jos puhutaan BBA:n jälkeen tehtävistä maisterin papereista niin tarkoitetaan useimmiten tuommoisia linjoja kuten mitä Hanken tarjoaa ja noista valmistuu kyllä maistereita

BBA on vain nimitys englannikielisille tradenomilinjoille, ei mitään hirveän erikoista. Työnantajat kyllä katsovat hyvällä englanniksi opiskelua. Asema normi tradenomeihin verrattuna tuntuu olevan hyvä.

Niin? Mitäköhän äsken tuossa sanoin? Sanoin siis

a. MBA ei ole suomalainen maisteri

b. Master of Science on

Omassa linkissäsi nämä masters tutkinnot ovat juuri näitä Master of Science.
 
Niin? Mitäköhän äsken tuossa sanoin? Sanoin siis

a. MBA ei ole suomalainen maisteri

b. Master of Science on

Omassa linkissäsi nämä masters tutkinnot ovat juuri näitä Master of Science.

Myönnettäköön, että kirjoitin hieman huonolla ulosannilla kun quottasin ja sen jälkeen muokkasin omaa viestiä aika rankasti.

On muuten itselläkin menny useasti puheessa sekasin MBA ja MSBA, vaikka aina tarkoittanut MSBA:n jatkokoulutusohjelmia.

Mites palstan BBA:t on työllistynyt valmistumisen jälkeen / aikana ja minkälaisiin työtehtäviin?
 
Olenko hakoteillä kun kuvittelin BBA:n olevan AMK-tutkinto vai onko se KTK englanniksi? Hankenin sivuilla "The basic entrance requirement is a Bachelor's degree from a recognised university." Eli AMK-tutkinto ei kelpaisi.

Tosiaan kun itse aloitin kauppakorkeassa niin tradenomin papereista sai muistaakseni n.40 opintoviikkoa hyvitystä. Jos nyt on sama lähtökohta KTM-koulutukseen kuin KTK:lla, niin tuntuu perin oudolta.

Edit: Ja jos BBA on tradenomi, niin ainakin niitä valmistuu aivan tajuton määrä ja työtehtävät vaihtelee todella paskoista oikein hyviin.
 
Tekniikan ja liikenteen kokeen 9A tehtävä jossa kysyttiin kuinka paljon minuutin aikana vettä kulkee siitä vesivoimalan läpi, niin saitteko jotain 82 000l?
 
Tekniikan ja liikenteen alan kokeessa sain itse seuraavia vastauksia:

1)

a) x = 3/2
b) x = 2
c) t^2 + t

2) 3,1m (meni näköjään väärin. Tuli laskettua se ympyrän kaaren pituus 1/4 * (2 * pii * 2,0m) = ~3,1m :D

3) 13,6 tai jotain tommosta ja pyöristin 14 autolastilliseen.

4) en muista

5)

a) 103 ja 170
b) FI
c) D

6)

a) 132
b) 2
c) 16 (todennäkösesti väärin kun ei meinannut enää järki pelata :D)


7)

a) 4,8 m/s^2
b) 28m

8A)

a) 0.11 A
b) 2116 ohmia
c) 131 400 000 J


9A) En ehtinyt tehdä... P = n(hyötysuhde)pVgh/t kaavalla pyörittelin vähän aikaa, mutta ei sit ehtinyt saada mitään järkevää aikaiseksi :D


10A) Q = mc(delta)T kaavalla tuli jotain säädettyä, mutta en ehtinyt tätäkään tehdä loppuun.

Tekstin ymmärtäminen tuli tehtyä 20 sekunnissa. Ei tullu kyllä edes tarkistettua, vaan pistin sen mikä tuli ensimmäisenä mieleen :D


1)Meni miten meni...

2)Laskin myös 3,1..Tässä tosiaan se hypotenuusan pituus tod.oikein..

3)Autolasteja muistaakseni n.12,5...

4)Oliko tää se alv-lasku...Vastaus muistaakseni n.340 e

5)
a)-
b)Muistaako kukaan miten tässä meni AC jne.kirjainvihjeet?
c)Muistaakseni C

6)En muista,oliko tää joku jalkapallokysymys..

7)
a)Hidastuvuus 4.75 m/s^2
b)28 m

8)
a)0.11 A
b)2116 ohmia
c)-

9&10 tehtäviin en kerennyt perehtyä,aika loppui kesken.

Tekstin ymmärrys oli helppo,yx mikä jäi mietityttämään oli että onko usa:n hiilidioksidipäästöt 25% koko maailman päästöistä...20 % pyöri mielessä,en muista vastasinko oikein vai väärin.

Eli oishan tuo voinut paremminkin mennä...
 
Olenko hakoteillä kun kuvittelin BBA:n olevan AMK-tutkinto vai onko se KTK englanniksi? Hankenin sivuilla "The basic entrance requirement is a Bachelor's degree from a recognised university." Eli AMK-tutkinto ei kelpaisi.

Tosiaan kun itse aloitin kauppakorkeassa niin tradenomin papereista sai muistaakseni n.40 opintoviikkoa hyvitystä. Jos nyt on sama lähtökohta KTM-koulutukseen kuin KTK:lla, niin tuntuu perin oudolta.

Edit: Ja jos BBA on tradenomi, niin ainakin niitä valmistuu aivan tajuton määrä ja työtehtävät vaihtelee todella paskoista oikein hyviin.

Siis BBA on jokseenkin vastaava kun tradenomi. Kohtuullisesti vaikeampi vain päästä tuolle linjalle ainakin Pääkaupunkiseudulla. Muistaakseni 780 hakijaa joista 40 pääsi sisään, näin siis viime vuonna ;)

Tänä vuonna oli kuulemma huomattavasti enemmän.

Minulle riittää se että pääsen työhaastatteluun papereillani, sen jälkeen osaan kyllä myydä itseni :)
 
1)Meni miten meni...
Tekstin ymmärrys oli helppo,yx mikä jäi mietityttämään oli että onko usa:n hiilidioksidipäästöt 25% koko maailman päästöistä...20 % pyöri mielessä,en muista vastasinko oikein vai väärin.

Eli oishan tuo voinut paremminkin mennä...
Muistaakseni tekstissä oli, että nuo jenkkien päästöt on just sen yks neljäsosa maailman päästöistä.
 
Mites se väittämä että amerikkalainen suupala matkustaa keskimäärin 2500km? Tekstissä sanottiin kyllä että amerikkalaisen suupala matkustaa keskimäärin tuommosen matkan mutta kun alkaa miettimään tuota väittämää tarkemmin niin tarkotetaanko samaa asiaa? Laitoin että ei, koska ajattelin että se on kompa.

Entäs väittämä että hiilivoimaloita kehitetään hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi? Tekstissähän oli että kehitteillä on semmonen että siitä savusta eroteltas se hiilidioksidi ja se varastoitas maahan. Laitoin oikein.

On kyllä niin tulkinnanvaraisia nuo jotkut..:jahas:
 
Entäs väittämä että hiilivoimaloita kehitetään hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi? Tekstissähän oli että kehitteillä on semmonen että siitä savusta eroteltas se hiilidioksidi ja se varastoitas maahan. Laitoin oikein.

Epäilisin että laitoit väärin, koska eihän tuo maahan säilöminen ite päästöjen määrään vaikuta
 
Epäilisin että laitoit väärin, koska eihän tuo maahan säilöminen ite päästöjen määrään vaikuta
Tietysti vaikuttaa. Se haitallinen hiilidioksidi ei pääse nousemaan ylös vaan se pidetään maan pinnalla joten haittavaikutus häviää. En muista ihan tarkkaan miten se väittämä oli esitetty mutta tuohon ilmastonmuutokseen vaikuttamisesta oli kyse.
 
Muistaakseni tekstissä oli, että nuo jenkkien päästöt on just sen yks neljäsosa maailman päästöistä.

totta ei siinä ollu mitään prosenttiosuutta.

+++ sanoi:
7)

a) 4,8 m/s^2

6)
c) 16 (to

2)Laskin myös 3,1..Tässä tosiaan se hypotenuusan pituus tod.oikein..

??
a) 103 ja 170
b) FI
c) D

7a - tietenkin, kun sehän jarrutti???

6c 15 pitäis kyllä olla

2 se naru han oli jo 0,5m siitä ekasta kulmasta yli nii eikö se pidä miinustaa siitä hypotenuusasta eli 2,6m. Mikä se 1m siellä alhaalla oli, joku hämäys?

a sain kans 103 ja 170
b eiks sitä pitäny jatkaa kahdella kahden kirjaimen ryhmällä
c se oli b. Ne viivat pyyhkiytyi jotka meni päällekkäin. eikö?
 
totta ei siinä ollu mitään prosenttiosuutta.



7a - tietenkin, kun sehän jarrutti???

6c 15 pitäis kyllä olla

2 se naru han oli jo 0,5m siitä ekasta kulmasta yli nii eikö se pidä miinustaa siitä hypotenuusasta eli 2,6m. Mikä se 1m siellä alhaalla oli, joku hämäys?

a sain kans 103 ja 170
b eiks sitä pitäny jatkaa kahdella kahden kirjaimen ryhmällä
c se oli b. Ne viivat pyyhkiytyi jotka meni päällekkäin. eikö?
7a:ssa kysyttiin hidastuvuutta joka ilmotetaan positiivisena. Jos ois kysytty kiihtyvyyttä ni sitte toinen juttu.

6c 15

2. kyllä se joka tapauksessa nousee vaan sen hypotenuusan verran. Ja se 1m tosiaan vähän hämäs.

b miusta sitä piti jatkaa vaan 2 kirjaimella
c semmonen ympyrä jossa pystyviiva.
 
2. kyllä se joka tapauksessa nousee vaan sen hypotenuusan verran. Ja se 1m tosiaan vähän hämäs.

hypotenuusan mittalla sai, kuinka paljon se naru tuli ekasta kulmasta yli eikö? Se naru tuli alunperin jo 0,5m yli, niin miksi sitä 0,5 ei miinustettaisi siitä hypotenuusasta? silloin saisi paljon se naru tuli lisää yli siitä ekasta kulmasta ja sen verranhan se nousee siellä toisessa päässä eikö?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom