Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sinne kans tulossa. Mitä nyt noita vanhoja pääsykokeita kattelin, niin ei kyllä mikään varma olo täälläkään ole. :DOnkos kukaan menossa huomenna tekniikan ja liikenteen valintakokeisiin?
Ite oon menossa Jyväskylään, ja vähän tuntuu lievästi sanottuna epävarmalta. :D
Huomenna pääsykokeet Tampereella, sähkötekniikkaa ammattikorkeaan. "Painottuu matikkaan, fysiikkaan ja kemiaan." Ei vaikuta hyvältä. Onkos noilla aloittan eri painotteisia pääsykokeita vai onko kaikille sama? Meinaan jos on eri niin laitan kyllä syksyksi sitte eri alalle. En mä sisään pääse jos matikkaa ja fysiikkaa pitää taitaa.
Ronn Moss: siis tarkoitat että KTM on "MBA"? Eihän se ole. Ja ainakin Turussa tradenomin tutkinnosta taidettiin hyvittää vuoden vai puolentoista KTM-opinnot, eli eipä juuri mitään.
Ei helvetti, vähän kurahti tän päiväset kokeet!
Siis mulla taisi tässä mennä termit ja tutkinnot sekaisin. Itse tarkoitin ihan M.B.A eli Master of Business Administration -tutkintoa eli ihan maisterin korkeakoulututkintoa, mutta ilmeisesti tämä tutkinto tunnistetaan myös nimellä Master of Science in Economics and Business Administration.
Itse olen lukemassa hakemassa maisteritutkintoon Suomen aluevesien ulkopuolelle ja välillä tutkintonimekkeet eroavat Suomessa käytetyistä. Mutta en tarkoittanut johdon erikoitusmiskoulutusta esim. MBA tai eMBA, jotka ovat maksullisia myös Suomessa.
Mitäs mieltä olette tekniikan ja liikenteen kokeesta?
Mulla tapahtui vähän jäätymistä :jahas: Olin jotenkin niin hermona, että oli vaikea keskittyä. Minkälaisia vastauksia saitte?
Tuossa 2 tehtävässä niin eikös se ollu naru mikä siinä menee sauvan päässä joten eihän se naru kaareudu. Siitähän tulee suorakulmanen kolmio jonka hypotenuusa on tuo naru ja se paino nousee sen hypotenuusan pituuden verran?Tekniikan ja liikenteen alan kokeessa sain itse seuraavia vastauksia:
1)
a) x = 3/2
b) x = 2
c) t^2 + t
2) 3,1m (meni näköjään väärin. Tuli laskettua se ympyrän kaaren pituus 1/4 * (2 * pii * 2,0m) = ~3,1m :D
3) 13,6 tai jotain tommosta ja pyöristin 14 autolastilliseen.
4) en muista
5)
a) 103 ja 170
b) FI
c) D
6)
a) 132
b) 2
c) 16 (todennäkösesti väärin kun ei meinannut enää järki pelata :D)
7)
a) 4,8 m/s^2
b) 28m
8A)
a) 0.11 A
b) 2116 ohmia
c) 131 400 000 J
9A) En ehtinyt tehdä... P = n(hyötysuhde)pVgh/t kaavalla pyörittelin vähän aikaa, mutta ei sit ehtinyt saada mitään järkevää aikaiseksi :D
10A) Q = mc(delta)T kaavalla tuli jotain säädettyä, mutta en ehtinyt tätäkään tehdä loppuun.
Tekstin ymmärtäminen tuli tehtyä 20 sekunnissa. Ei tullu kyllä edes tarkistettua, vaan pistin sen mikä tuli ensimmäisenä mieleen :D