Minne opiskelemaan?

Eikö viimeinen kirjainpari ollut kylläkin GL?

Tässä pieni perustelu:

Aakkoset: ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Vihjeet: AC BE DH Vastaus: GL

Ekassa AC on hypätty B:n yli, yhen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain, B.
Tokassa BE on hypätty C:n ja D:n yli, kahen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain, D
Kolmannessa DH on hypätty E:n, F:n ja G:n yli, kolmen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain G.

Neljännessä hypätään siis H:n, I:n, J:n ja K:n yli, neljän kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otettaisiin se edellinen kirjain K.

Näin viides olisi siis KQ jne.

Sit luulisin et 5 c-kohdassa vastaus B, koska päällekkäiset viivat pyyhittiin yli.

Mäkin järkeilin ton kirjaintehtävän noin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietääkö joku, että mitä tuollaisilla palikkatesteillä on tarkoitus mitata? Mua ainakin yksinkertaisesti vituttaisi niin paljon tehdä tuollaista testiä, että en varmaan sen takia pääsisi sisään. Ei sikäli että tarvitsisi enää hakea, kun on jo ylempi korkeakoulututkinto taskussa, mutta lähinnä kiinnostaa se, että onko noiden "testien" ideana vaan mitata jotain kärsivällisyyttä tms, koska muuta ideaa en noista oikein tavoita?

Olisi joskus kiva jutella jonkun ihmisen kanssa joka noita testejä värkkää, jotta hän selittäisi mitä minkäkinlainen testi oikeastaan hakijasta mittaa.

Tietääkö joku, että mitä tuollaisilla palikkatesteillä on tarkoitus mitata? Mua ainakin yksinkertaisesti vituttaisi niin paljon tehdä tuollaista testiä, että en varmaan sen takia pääsisi sisään. Ei sikäli että tarvitsisi enää hakea, kun on jo ylempi korkeakoulututkinto taskussa, mutta lähinnä kiinnostaa se, että onko noiden "testien" ideana vaan mitata jotain kärsivällisyyttä tms, koska muuta ideaa en noista oikein tavoita?

Olisi joskus kiva jutella jonkun ihmisen kanssa joka noita testejä värkkää, jotta hän selittäisi mitä minkäkinlainen testi oikeastaan hakijasta mittaa.

Kaippa noilla kahta asiaa voidaan mitata: Toisille tollaset tehtävät on joillekin täysin ylitsepääsemättömiä ja toisilta se taas kysyy kärsivällisyyttä. Ehkä vähän sitäkin siis, että viitsiikö nähdä vaivaa kouluun sisällepääsemiseksi.

Ite tykkään jopa tehä tollasia, kun vertaa nyt esim. siihen että jossain matikan jutuissa se on niin puhdasta kaava-suorittamista, että tympäsee todella.

Aika samanlaisia vastauksia tuntuu porukka saaneen niistä jotka luulinki saaneeni oikein. Onko kellään mitään hajua kuinka helposti noista tehtävistä saa pisteitä jos on tehtävä osaksi oikein? Jyväskylässä ite olin tekemässä ja siellä ainaski lähti paljon porukkaa jo siinä 11 aikaan. Ite en ois millään kerenny kaikkia tekemään tuohon aikaan, että todennäköisesti porukka jätti aika paljon tekemättä. Ite sain 8/10 tehtyä.

Eikö viimeinen kirjainpari ollut kylläkin GL?

Tässä pieni perustelu:

Aakkoset: ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Vihjeet: AC BE DH Vastaus: GL

Ekassa AC on hypätty B:n yli, yhen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain, B.
Tokassa BE on hypätty C:n ja D:n yli, kahen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain, D
Kolmannessa DH on hypätty E:n, F:n ja G:n yli, kolmen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain G.

Neljännessä hypätään siis H:n, I:n, J:n ja K:n yli, neljän kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otettaisiin se edellinen kirjain K.

Näin viides olisi siis KQ jne.

Sit luulisin et 5 c-kohdassa vastaus B, koska päällekkäiset viivat pyyhittiin yli.

Tein kans molemmat saman lailla. Miten sä muistat vielä nuo kirjaimet? Hyvä että itse muistan edes kysymykset:)

Olisko mitään tekemistä ongelmanratkaisukyvyn kanssa. Kärsivällisyyttäkin vaatii ja ei niitä ihan kaikki varmaan saa tehtyä.

4. Työkokemus

Työkokemuksen perusteella hakija voi saada valinnassaan enintään 5 pistettä siten, että kaksi kuukautta työkokemusta tuottaa yhden pisteen. Tässä otetaan huomioon vähintään 16-vuotiaana hakuajan päättymiseen mennessä hankittu työkokemus. Sen ei tarvitse olla tekniikan ja liikenteen alalta. Varusmies- ja siviilipalvelus luetaan työkokemukseksi.

Työkokemuksen ei tarvitse olla yhtäjaksoista eikä saman työnantajan palveluksessa hankittua. Työkokemukseksi ei lueta työharjoittelua eikä työssä oppimista, jos ne sisältyvät haussa käytettyyn tutkintoon.

Pisteitä saadakseen hakijan tulee merkitä hakulomakkeeseen työkokemuksen määrä täysinä kuukausina. Tätä varten osa-aikatyö tulee muuntaa kokoaikatyötä vastaavaksi siten, että 150 tuntia tai 20 täysimittaista työpäivää (vähintään 7 tuntia päivää kohti) vastaa yhtä kuukautta.

Työkokemuksen määrä on pystyttävä osoittamaan työtodistuksin, jotka tarkistetaan valituiksi tulleilta.

Toi on metropolian sivuilta, miten olin lukevani amkhaku sivuilta, että pitäisi olla alaan liittyvää oliko siellä vanhaa tai väärää tietoa?

4. Työkokemus

Työkokemuksen perusteella hakija voi saada valinnassaan enintään 5 pistettä siten, että kaksi kuukautta työkokemusta tuottaa yhden pisteen. Tässä otetaan huomioon vähintään 16-vuotiaana hakuajan päättymiseen mennessä hankittu työkokemus. Sen ei tarvitse olla tekniikan ja liikenteen alalta. Varusmies- ja siviilipalvelus luetaan työkokemukseksi.

Työkokemuksen ei tarvitse olla yhtäjaksoista eikä saman työnantajan palveluksessa hankittua. Työkokemukseksi ei lueta työharjoittelua eikä työssä oppimista, jos ne sisältyvät haussa käytettyyn tutkintoon.

Pisteitä saadakseen hakijan tulee merkitä hakulomakkeeseen työkokemuksen määrä täysinä kuukausina. Tätä varten osa-aikatyö tulee muuntaa kokoaikatyötä vastaavaksi siten, että 150 tuntia tai 20 täysimittaista työpäivää (vähintään 7 tuntia päivää kohti) vastaa yhtä kuukautta.

Työkokemuksen määrä on pystyttävä osoittamaan työtodistuksin, jotka tarkistetaan valituiksi tulleilta.

Toi on metropolian sivuilta, miten olin lukevani amkhaku sivuilta, että pitäisi olla alaan liittyvää oliko siellä vanhaa tai väärää tietoa?

Työkokemukseen lasketaan yleinen työkokemus.

Dodi, tänään tuli hyväksyntäpaperit Joensuusta, matikkaa sinne lukemaan jos ei muuta tule.. Nyt fiilis sellanen, että toivottavasti en oo päässy lukeen julkisoikeutta enkä eurooppaoikeutta & integraatiohallintoa, napostelis se matikka aika paljon :) Tulee vaikee päätös, jos oonkin päässy noihin muihinkin.. :jahas: No, ylihuomenna pitäs senkin selvitä :)

offtopic:

Paljonko täytyy opiskella vuodessa jotta voi hakea opintotukea?
Olen menossa kokkolan avoimeen YO:hon opiskelemaan liikuntalääketieteen aineopintoja. Tämä kurssi kestää vuoden (60 opintopistettä) ja nyt kuulin legendaa että tuo ei riitä opintotukeen.
Kelan sivuilta selailin, mutta selvää vastausta ei löytynyt

offtopic:

Paljonko täytyy opiskella vuodessa jotta voi hakea opintotukea?
Olen menossa kokkolan avoimeen YO:hon opiskelemaan liikuntalääketieteen aineopintoja. Tämä kurssi kestää vuoden (60 opintopistettä) ja nyt kuulin legendaa että tuo ei riitä opintotukeen.
Kelan sivuilta selailin, mutta selvää vastausta ei löytynyt

Helsingin avoimen yliopiston sivuilta:

Opiskelu avoimessa yliopistossa on sivutoimista ja yleissivistävää. Opintoihin ei voi saada valtion opintotukea (opintorahaa tai -lainaa) eikä päätoimisille opiskelijoille tarkoitettuja alennuksia tai etuisuuksia.
Avoimen yliopiston opiskelijoiden on mahdollista saada aikuiskoulutustukea, jos avoin yliopisto-opiskelu on hakijalle ammatillista lisä- tai täydennyskoulutusta.

Työttömän opiskelijan oikeus työttömyyspäivärahaan määräytyy pääsääntöisesti sen mukaan, katsotaanko opiskelu pää- vai sivutoimiseksi. Sivutoiminen opiskelu ei yleensä ole esteenä työttömyyspäivärahan saannille. Päätoimisiksi opinnot katsotaan, kun opintojen laajuus on keskimäärin vähintään viisi opintopistettä opiskelukuukautta kohti. Työttömyyspäivärahaa koskevat asiat ratkaistaan aina paikallisessa työvoimatoimistossa ja –toimikunnassa kokonaisharkinnalla.

Työssä olevan aikuisopiskelijan opiskelun mahdollistamiseksi on kehitetty opintovapaajärjestelmä. Opintovapaalla tarkoitetaan aikaa, jolloin työntekijä on vapautettu palvelussuhteeseen kuuluvien tehtävien suorittamisesta koulutusta tai opiskelua varten.

Kannattaa siis kääntyä muiden tukia myöntävien tahojen puoleen, jos et ole töissä samalla kun opiskelet.

Mistä näkis tämän vuoden pisterajat LTY:n linjoille? Konetekniikkaan tais olla 13.56, mutta mitä ihme piste vähennyksiä niihin omiin pisteisiin tulee kun kaveri ois saanu alku pisteistä ja kokeiden(ma,fy) pisteistä yhteensä 22 mutta kun kirje oli tullu kotiin niin siellä oli lukenu 19.22?

Tampereen Ammattikorkeakouluhan ilmoittaa siis huomenna opiskelijavalinnat.
Osaakos kukaan sano, siis mitenkä nuo ilmoitetaan kun en antanut lupaa laittaa nimeä siihen listaan nettiin? Eli jos en saa tekstiviestiä, en päässyt sisään?

Huonostihan nuo omalta osaltani menivät, mutta kävinkin nyt vaan koittamassa ja katsastamassa minkä tyyliset nuo kokeet ovat. Syksyllä sitten uusiksi koittamaan. Intti jokatapauksessa tammikuussa edessä mulla, joten eipä mulla hätää ole. Olis silti kiva tietää huomenna sitten.

edit. Tulipas sekavaa schaittia.

koepisteet kerrotaan luvulla 5/9.
Sillon tulis 16.22 jos koepisteet kerrotaan tuolla ja lisätään siihen alkupisteet. Mikä juttu tuossa nyt on?
Niin BTW se saattas olla siinä että siihen tulee päälle 3 ensisijaisuuspistettä. Sitten kaikki täsmää. Paitsi että näköjään se 13.56 raja ei merkitse että pääsee sisään jos se ylittyy:jahas:...

Tampereen Ammattikorkeakouluhan ilmoittaa siis huomenna opiskelijavalinnat.
Osaakos kukaan sano, siis mitenkä nuo ilmoitetaan kun en antanut lupaa laittaa nimeä siihen listaan nettiin? Eli jos en saa tekstiviestiä, en päässyt sisään?

Huonostihan nuo omalta osaltani menivät, mutta kävinkin nyt vaan koittamassa ja katsastamassa minkä tyyliset nuo kokeet ovat. Syksyllä sitten uusiksi koittamaan. Intti jokatapauksessa tammikuussa edessä mulla, joten eipä mulla hätää ole. Olis silti kiva tietää huomenna sitten.

edit. Tulipas sekavaa schaittia.
Sama homma mulla. Tekstivistiä oottelen, mutta eipä ole kuulunut. Aamulla oli jo aikasin ne listat netissä. Menetin jo toivoni opiskelupaikasta eli sit intin jälkeen uusiksi...:rolleyes:

Eipä tullut hyväksymiskirjettä tänään, olin jo innoissani kun oli suht paksu kirje, mutta siellä olikin vain jotain mainosta sisällä sekä kirje jossa seliteltiin että ollaan nyt sitten varasijalla! AMk siis kyseessä. Sinänsä aika vaikea päästä ko. kouluun kun en ole kirjoittanut matikkaa ja reaalista ei saa pistettäkään. Menetän siis heti 15 pinnaa kättelyssä verrattuna muihin. Ja saman verran lähtee lukion ka:sta. Haaga-heliaan siis hain, Pasilaan ja Vallilaan, Vallilassa paremmalla varasijalla kylläkin, johtunee siitä kun ei ollut se eka vaihtoehto(+5p). Onko tuo vallila ihan perseestä? Voiko myöhemmin vaihtaa pasilaan jotenkin?

Onko noita amk kokeita mahdollista saada tilattua jotenkin postitse? Siis niitä mistä näkyy ne omat vastaukset sekä mitä pisteitä saanut niistä? Jäi pikkasen vaivaamaan että miten on voinut mennä noin huonosti se koe.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom