Minne opiskelemaan?

BBA on tälläsen englanninkielisen trendilinjan käynyt tradenomi. Toki sitten ihan kuka tahansa mikä vaan tavallinen Tradenomi saa ihan yhtälailla halutessaan käyttää tutkintonimikettä BBA, eli Bachelor of Business Administration. Se siis tosiaan on pientä huijauspuijausta, että se oisi joku erikoisjuttu.

MBA on sitten joko a, ulkomailla tai suomessa mm. HSE:llä suoritettu tutkinto, joiden taso vaihtelee sitten hyvin avarissa rajoissa.

Sitte MBA on myös englanninkielinen tradenomi(ylempi amk) tutkinto, ja itseasiassa Tradenomi (ylempi AMK) käännettynäkin.

e: sitte henkilökohtasesti voisin kyllä olla aika eri mieltä BBA-tutkinnon hyödyllisyydestä, laadusta jne.. Opetuksen tasosta.. En mie tykkää kyl yhtää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Jos hait yhteishaussa, sinulle lähetetään kirje, jossa kerrotaan saamasi pistemäärä ja mahdollinen sijoittumisesi varasijoille tai hakujonossa niihin koulutuksiin, joihin olet hakenut. Kirjeessä on tietoa myös vapaiksi jääneistä opiskelupaikoista."

Itse nyt jo tiedän kyllä, että paikkaa ei tullut, meni meinaan niin penkin alle. Syksyllä uusiks, keväälläkin viellä kerkeen sitte.

BBA on tälläsen englanninkielisen trendilinjan käynyt tradenomi. Toki sitten ihan kuka tahansa mikä vaan tavallinen Tradenomi saa ihan yhtälailla halutessaan käyttää tutkintonimikettä BBA, eli Bachelor of Business Administration. Se siis tosiaan on pientä huijauspuijausta, että se oisi joku erikoisjuttu.

MBA on sitten joko a, ulkomailla tai suomessa mm. HSE:llä suoritettu tutkinto, joiden taso vaihtelee sitten hyvin avarissa rajoissa.

Sitte MBA on myös englanninkielinen tradenomi(ylempi amk) tutkinto, ja itseasiassa Tradenomi (ylempi AMK) käännettynäkin.

e: sitte henkilökohtasesti voisin kyllä olla aika eri mieltä BBA-tutkinnon hyödyllisyydestä, laadusta jne.. Opetuksen tasosta.. En mie tykkää kyl yhtää.

Taidat olla vähä väsynyt jätkä :hyvä:
Siis tulee semmosta mutu tietoa taas ::D::D::D
Noh, Indican postaukset aina pistää hymyilyttämään. Katkeraa, niin katkeraa :D
Eipä perus tradenomi saa BBA-nimikettä käyttää? Ihan eri pääsykokeetkin?
Menes lukemaan niitä kauppiksen kirjoja vaikka mieluummin :D

Viimeksi muokattu:
Mä taidan opiskella BBA-Tradenomiksi Ammattikorkeakoulussa, ja mä taidan ehkä Tradenomiudesta tietää jotain, liikaakin, ja mä ehkä taidan jep olla aika vitun leipääntynyt siihen.

BBA-tradenomipääsykokeet on muute aika perushelppoa paskaa, en mä muute sanallakaa valmistautunu ite omii aikanaa, ja Tradenomin käännös on BBA, jos sä vaikka meet hakemaa englantii töihin, ni et sä ala miettii, et joo mä oon tradenomi, lausutaa treid-nomai, tai treidnoumi, vaa kyl sä käytät sitä opetushallituksen vahvistamaa virallist käännöstä BBA, eli bachelor of business administrations.

Se on ihan Ammattikorkeakoulujen markkinointia joku *virallinen* lisä BBA-todistus. Ihan yhtälailla voit käännöksenä ulkomailla käyttää sun tutkinnosta nimeä BBA, olit sä opiskellu suomeksi tai englanniksi.

Ja jep, mä ehkä jotain tiiän englanninkielisistä AMK:n linjoista kolmen vuoden kokemuksella itse sellaisella. Vittu!

e: nii, ja sen nyt lisään, et mikäjottei, kyl siel englantii oppii puhumaan, ei mullakaa oo enää nykyää kauheest aksenttii, eikä mua enää luule kukaa suomalaiseks, jos englantii puhun, se hyöty siit on ollu et kolme vuotta on käyttäny varmaa 50% puhetilanteista englannin kieltä.

hypotenuusan mittalla sai, kuinka paljon se naru tuli ekasta kulmasta yli eikö? Se naru tuli alunperin jo 0,5m yli, niin miksi sitä 0,5 ei miinustettaisi siitä hypotenuusasta? silloin saisi paljon se naru tuli lisää yli siitä ekasta kulmasta ja sen verranhan se nousee siellä toisessa päässä eikö?
Jos löydät sen kuvan jostain ja katsot sitä niin jos ajatellaan niin että sitä jäykkää sauvaa siinä nostettaisiin se 0,5m ylöspäin niin että se olisi kiinni siinä väkipyörässä(olikohan piste C) niin silloin se paino laskee sen 0,5m ja nyt varsinkin voi huomata kun se hypotenuusa on kiinni siinä pisteessä C että se nousee todellakin vain sen hypotenuusan verran. Mikään ei muutu oleellisesti vaikka tuo muutos tehtäis. Kokeile vaikka itse. Tuo kokeilu osoittaa että se 0,5m voidaan eliminoida häiritsemästä ja sen painon nollataso vaan muuttuu mutta silti se painon siirtymä on sama matka.

M.O.T.

Mä taidan opiskella BBA-Tradenomiksi Ammattikorkeakoulussa, ja mä taidan ehkä Tradenomiudesta tietää jotain, liikaakin, ja mä ehkä taidan jep olla aika vitun leipääntynyt siihen.

BBA-tradenomipääsykokeet on muute aika perushelppoa paskaa, en mä muute sanallakaa valmistautunu ite omii aikanaa, ja Tradenomin käännös on BBA, jos sä vaikka meet hakemaa englantii töihin, ni et sä ala miettii, et joo mä oon tradenomi, lausutaa treid-nomai, tai treidnoumi, vaa kyl sä käytät sitä opetushallituksen vahvistamaa virallist käännöstä BBA, eli bachelor of business administrations.

Se on ihan Ammattikorkeakoulujen markkinointia joku *virallinen* lisä BBA-todistus. Ihan yhtälailla voit käännöksenä ulkomailla käyttää sun tutkinnosta nimeä BBA, olit sä opiskellu suomeksi tai englanniksi.

Ja jep, mä ehkä jotain tiiän englanninkielisistä AMK:n linjoista kolmen vuoden kokemuksella itse sellaisella. Vittu!

e: nii, ja sen nyt lisään, et mikäjottei, kyl siel englantii oppii puhumaan, ei mullakaa oo enää nykyää kauheest aksenttii, eikä mua enää luule kukaa suomalaiseks, jos englantii puhun, se hyöty siit on ollu et kolme vuotta on käyttäny varmaa 50% puhetilanteista englannin kieltä.

Ihan totta helppoa huttuahan toi on :)
Ihmetyttää vaan toi sisäänpääsyprosentti, jotain 4% luokkaa.

Mutta ei mulla kyllä opetuksen tasosta ole mitään valittamista. Missäs opinahjossa sä tota suorittelet, tai siis suoritit jos kerta 3 vuotta jo pykinyt. Thesis on siis jo kohta tehty :thumbs:

Itelle toi ainakin kauppikseen pääsemättömänä oli ihan looginen vaihtoehto, englanti kun soljuu vähintäänkin hyvin. :david:

e: ihan turhaa provoontarttuvaa vittuilua. itsesensuuri iski :david:

Mutta asialla on kaksi puolta, eikä tradenomiopetuksen taso ainakaa nouse, jos opettajat alkaa sitä asiaa opettamaan tankeroenglannilla...

nii ja sisääpääsyprosentit ei kerro mitää, jos toisee paikkaa hakee pelkästään fiksuja ja toiseen idiootteja, käy helposti, että toiseen kouluun pääsee kaikki normiälyiset, joilla ei oo kauppakorkeisiin tai oikiksiin mitää saumaa, ja silti sisääpääsyprosentti voi olla murto-osa oikiksen tai kauppiksen sisääpääsyprosentista.

totta ei siinä ollu mitään prosenttiosuutta.

7a - tietenkin, kun sehän jarrutti???

6c 15 pitäis kyllä olla

2 se naru han oli jo 0,5m siitä ekasta kulmasta yli nii eikö se pidä miinustaa siitä hypotenuusasta eli 2,6m. Mikä se 1m siellä alhaalla oli, joku hämäys?

a sain kans 103 ja 170
b eiks sitä pitäny jatkaa kahdella kahden kirjaimen ryhmällä
c se oli b. Ne viivat pyyhkiytyi jotka meni päällekkäin. eikö?

5b- tehtävässä piti jatkaa kahdella kirjaimella:

kirjaimet meni: AC BE DH ja itse sain viimeiseksi kirjainpariksi FI

c-kohdasta olen melko varma, että oikea vastaus oli D.

e: ihan turhaa provoontarttuvaa vittuilua. itsesensuuri iski :david:

Mutta asialla on kaksi puolta, eikä tradenomiopetuksen taso ainakaa nouse, jos opettajat alkaa sitä asiaa opettamaan tankeroenglannilla...

nii ja sisääpääsyprosentit ei kerro mitää, jos toisee paikkaa hakee pelkästään fiksuja ja toiseen idiootteja, käy helposti, että toiseen kouluun pääsee kaikki normiälyiset, joilla ei oo kauppakorkeisiin tai oikiksiin mitää saumaa, ja silti sisääpääsyprosentti voi olla murto-osa oikiksen tai kauppiksen sisääpääsyprosentista.

Onhan se noinkin, eihän tässä kukaan väittänytkään että AMK olisi verrattavissa Esim. oikikseen :hyvä:

Totta, torpedojen määrä kyseisen linjan pääsykokeissa oli / on varmasti huomattava.

Mutta kuitenkin noista perus AMKn linjoista varmasti tulevaisuutta ajatellen "seksikkäämpi" kuin perus tradenomi, sanoit ihan mitä tahansa :hyper:

Tästähän onkin sitten hyvä jatkaa, jatkokoulutus vaihtoehtoja nyt onneksi on tuolle MBAllekin, kuten CEFA yms. mutta käydään ensin tuo koulu alta :hyvä:

Et muuten kertonut että missä opinahjossa opiskelit / opiskelet? :thumbs:

Voin kertoa, jos sul on joku privaatti (email tai mitää sellasta..) mistä se ei mee kaiken kansan tietoo, koska haluun olla edellee anonyymi. Aika moni tietäisi mut kyllä sitte jo jos sanoisin viel mis opiskelen(lin)

Todellaki oon samaa mieltä, että englanniksiopiskelu on helvetin hyvä tapa erottua siitä perustradenomimassasta, ainakin jos se on vieläpä ees jotenkin laadukkaasti toteutettu, en oisi ikinä suostunu meneen perustradenomilinjalle, en itseasiassa vieläkään suostuisi. Tonne kyllä suostuin meneen, juuriki siksi, että toi nyt sentää on jo jotaa ees.

Ja tosiaan, meillä minusta vaa on niin huonosti toteutettu toi ohjelma, varmaan jossaa haaga-heliassa on paremmin, ku meil.
Ja lopunpeleissä en sillä sano, että tää tradenomius oisi ihan ei mitään, vaan sillä, että ite oon niin yliviedyn kunnianhimoinen, että mulle se ei riitä, vaa mun omat tavotteet on maisteritasolla-->siit ylöspäin, mikäli kykyä vaa riittää.

Toki ton allekirjotan ton sun viestisi..

Noissa enkuksi vedetyissä ohjelmissa tosiaan hämää se, että käytännössä kaikkialla luetaan kirjat jo kuitenkin enkuksi, joten luentojen kielellä nyt ei ole kovinkaan suurta merkitystä. Kun päälle lisätään se, että suomalaisilla enkku on valitettavasti usein tosi kökköä, jolloin luennoitsijan luennoiminen ei välttämättä ole kovin hyvää, niin väittäisin, että itse aineen opiskelun kannalta on huomattavasti järkevämpää opiskella suomeksi. Kieliopinnot ovat sitten asia erikseen ja niitä onkin hyvä sisällyttää tutkintoihin.

Vaaditaanko noissa ohjelmissa muuten tenttien, esseiden yms. kirjoittelua enkuksi? Niistä nyt voisi jotain hyötyä saada, mutta sanoisin, että se on aika marginaalinen. Toki kuulostaahan se hienommalta suorittaa BBA tutkintoa jostain International Businessistä. Pääsee suomalainen omaan pesään kuseminen taas valloilleen.

Kaikki on englanniksi, siis kaikki, monet opettelee kieletkin englanninkielellä. Tentit on englanniksi, esseet on englanniksi, ja luennot on englanniksi.

Ainakin oon törmännyt opettajien englannintaidoissa todella surkeisiin suorituksiin, aivan kammottavan huonoon kielitaitoon, toisaalta ihan kohtuullisen hyvääkin on joukossa

Toisaalta sitten taas ulkomaalaisten opiskelijoiden kielitaito on pääsääntösesti järkyttävän huono. Toisaalta taas minusta aika tosi moni suomalainenkin aineenopiskelija on kielellisesti varsin haasteellinen. Mutta edelleen, nää on aivan omia havaintoja, ei yleisiä totuuksia, mutta pääsääntösesti opiskelijoidenkin englannintaito jättää todella paljon toivomisen varaa. on poikkeuksiakin, mutta vähän.

Valinnaiskursseja ei kyllä sitten käytännössä ole yhtään kappaletta. Ja muutenkin sisältö on enemmin intiaanienglannilla vedettyjä kursseja eri maiden maantiedosta, kuin bisneksestä, mutta ei siin, kyllä koululla senverta hehkeitä tyttöjä hengaa, että välituntisin on silmänruokaa..;) mut eniveis, minä en sitä suosittele kenellekään. alleviivaan sanan minä. se on subjektiivinen mielipide aiheesta. Jollain toisella toinen. Inhorealistina en jaksa teeskennelläkkään olevani tippaakaa tyytyväinen touhuu

ja tosia kielitaidosta, omine havaintojen mukaan, em. opiskelijat puhuu huonompaa englantia jopa kuin väestö keskimäärin, mutta se nyt varmaa on koulukohtaistakin jo. ja anyways, I really couldn't care less.

Kaikki on englanniksi, siis kaikki, monet opettelee kieletkin englanninkielellä. Tentit on englanniksi, esseet on englanniksi, ja luennot on englanniksi.

Ainakin oon törmännyt opettajien englannintaidoissa todella surkeisiin suorituksiin, aivan kammottavan huonoon kielitaitoon, toisaalta ihan kohtuullisen hyvääkin on joukossa

Toisaalta sitten taas ulkomaalaisten opiskelijoiden kielitaito on pääsääntösesti järkyttävän huono. Toisaalta taas minusta aika tosi moni suomalainenkin aineenopiskelija on kielellisesti varsin haasteellinen. Mutta edelleen, nää on aivan omia havaintoja, ei yleisiä totuuksia, mutta pääsääntösesti opiskelijoidenkin englannintaito jättää todella paljon toivomisen varaa. on poikkeuksiakin, mutta vähän.

Valinnaiskursseja ei kyllä sitten käytännössä ole yhtään kappaletta. Ja muutenkin sisältö on enemmin intiaanienglannilla vedettyjä kursseja eri maiden maantiedosta, kuin bisneksestä, mutta ei siin, kyllä koululla senverta hehkeitä tyttöjä hengaa, että välituntisin on silmänruokaa..;) mut eniveis, minä en sitä suosittele kenellekään. alleviivaan sanan minä. se on subjektiivinen mielipide aiheesta. Jollain toisella toinen. Inhorealistina en jaksa teeskennelläkkään olevani tippaakaa tyytyväinen touhuu

ja tosia kielitaidosta, omine havaintojen mukaan, em. opiskelijat puhuu huonompaa englantia jopa kuin väestö keskimäärin, mutta se nyt varmaa on koulukohtaistakin jo. ja anyways, I really couldn't care less.

Hmm, aika kumma juttu. Taitaa siis aika paljon vaihdella opinahjosta riippuen. Itse ainakin tyytyväinen kanssa opiskelijoiden kielitaitoon, varauksin tosin. On meilläkin nuo Kiinan vitsaukset jotka pääsevät jollain kiintiöllä opiskelemaan Suomeen, heidän puheesta / kirjoituksista ei saa mitään selvää.

Meillä on valinnaisia itseasiassa ettei tiedä edes minkä monesta vaihtoehdosta valitsisi, aika kun sattuu olemaan kortilla. Todella kummastuttaa kyseiset erot.

Lähetähän nyt vaikka meiliä sitten että missä koulussa olet.

liekkilada@hotmail.com, en minäkään sitten anna nimeäni julki jos et sinäkään :hyvä:

Etukätee pyydän jo anteeksi, se email teksti vähän venähti, mutta siin aika tarkkaa selvitän miks oon niinkin katkeralta vaikuttava, ku oon. Etukätee jo anteeksi siitä.

Joo, ja tosiaa, miksi aikanaan kouluun menin, mihin menin: en ekalla päässy yliopistoon, ja sitte pelkäsin helvetisti sitä, että mä en ikinä varmaa pääse mihkää oikeesee kouluu, ja epätoivoissani menin sinne mikä ekana tuli vastaan. Markkinointimateriaali ja tällänen maalaili tosi hienoa kuvaa ulkomaanmatkoista, duunista koval palkal millon missäki maassa ja siitä että tää on sama asia ku kauppatieteitten kandi, ku tää on bba tutkinto, eikä täl oo mitää tekemist tradenomien kanssa.

Sitte ekana vuonna aattelin, et ei vittu ei voi olla näin täysin älytöntä, ja joka asiasta saada vitosta tekemättä mitää, varmaan tää paranee, että ootellaa nyt ei viel haeta pois, sitte seuraavaankaa en hakenu, sitte viime vuonna hain, ja ol tarkotus päästä pois tuolta, enpä päässy ja nyt sitte päätin ottaa itteeni niskasta kiinni ja ihan 100-0 valmistautua ja hakea oikeesti ittesä pois sieltä. Nyt viikkoo ennen pääsykokeita, puoli viikkoa toisten pääsykokeitten jälkee, 1000 euroa köyhempänä, ja kirjoja ehkä liikaapäntänneenä oon edellee sitä mieltä että tein oikein, vaikka valmistuminen tän takii viivästyyki ainakin sen 3 vuotta, enkä ikinä pysty tienaamaan niitä menetettyjä rahoja takaisin, enkä päästä voitolle.

Elämä muutenkin on ikuista oppimista, ja mä ainaki haluan nii viisaaksi ku vaa itse pystyn;) Mutta nyt sen sanon, että tsemppiä nyt ihan jokaselle, koulusta riippumatta.

Indican viestin sekä mailin luettuani ymmärrän huomattavasti paremmin hänen skeptisyytensä AMK-tason koulutuksia kohtaan. Oikeasti ihmetyttää miten voidaan järjestää näinkin eritasoista opetusta (vaikkei sinun koulusi kohdalla kertomasi mukaan valitettavasti voida kyseistä tapahtumaa opetukseksi kutsua:) ).
Voin hymyssä suin kuitenkin kertoa että onneksi muualla, toivottavasti kaikkialla, on paremmin järjestetty opetus, jossa päämääränä on tosiaan oppiminen eikä pelkkä paperinpala joka siintää 3:n vuoden päässä.
Kouluthan on kuitenkin oppimista varten.
Toivottavasti Indica pääseekin haluamaansa opinahjoon! Onnea pääsykokeisiin.

5b- tehtävässä piti jatkaa kahdella kirjaimella:

kirjaimet meni: AC BE DH ja itse sain viimeiseksi kirjainpariksi FI

c-kohdasta olen melko varma, että oikea vastaus oli D.

Eikö viimeinen kirjainpari ollut kylläkin GL?

Tässä pieni perustelu:

Aakkoset: ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Vihjeet: AC BE DH Vastaus: GL

Ekassa AC on hypätty B:n yli, yhen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain, B.
Tokassa BE on hypätty C:n ja D:n yli, kahen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain, D
Kolmannessa DH on hypätty E:n, F:n ja G:n yli, kolmen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain G.

Neljännessä hypätään siis H:n, I:n, J:n ja K:n yli, neljän kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otettaisiin se edellinen kirjain K.

Näin viides olisi siis KQ jne.

Sit luulisin et 5 c-kohdassa vastaus B, koska päällekkäiset viivat pyyhittiin yli.

Eikö viimeinen kirjainpari ollut kylläkin GL?

Tässä pieni perustelu:

Aakkoset: ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Vihjeet: AC BE DH Vastaus: GL

Ekassa AC on hypätty B:n yli, yhen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain, B.
Tokassa BE on hypätty C:n ja D:n yli, kahen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain, D
Kolmannessa DH on hypätty E:n, F:n ja G:n yli, kolmen kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otetaan se edellinen kirjain G.

Neljännessä hypätään siis H:n, I:n, J:n ja K:n yli, neljän kirjaimen yli, ja sit seuraavaan otettaisiin se edellinen kirjain K.

Näin viides olisi siis KQ jne.

Sit luulisin et 5 c-kohdassa vastaus B, koska päällekkäiset viivat pyyhittiin yli.

No joo..voihan sen noinkin järkeillä. Itse ajattelin vähän eri tavalla :D Ite ajattelin silleen ettei yhtään kirjainta saa jäädä välistä ja aina pitää vaan hypätä muutaman yli, että pystyy jatkaa samalla malliin :D Viidenneksi kirjainpariksi olisin saanut GK

Eikö se 5c-kohta ollut se jossa siitä pallosta lähti vain se poikkiviiva?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom