Minne opiskelemaan?

Nyt on 1/3 tekniikan pääsykokeesta takana eli matematiikan osio. Ei ollut mikään paha nakki, oikeestaan tuntu tosi helpolta, mut on yks vitun hailee pääsenkö edes. Jos ei valinta napsahda kesällä postiluukusta, niin nokka kohti Thaimaata ja kalastajaks sinne :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minne amkeihin saitte kutsuja?

Mä luin tänään Jyväskylän amkin sivuilta, että lähettävät kutsut aikaisintaan vasta tänään, että tässä varmaan uskaltaa vielä odotella hätäilemättä... Ja jos perkele mun papereilla ei pääse pääsykokeeseen niin sitten alkaa olla jo outoa :curs: Hain päästötodistuksella ja sain kaikista kohdista täydet pisteet paitsi fysiikasta.

Nyt on 1/3 tekniikan pääsykokeesta takana eli matematiikan osio. Ei ollut mikään paha nakki, oikeestaan tuntu tosi helpolta, mut on yks vitun hailee pääsenkö edes. Jos ei valinta napsahda kesällä postiluukusta, niin nokka kohti Thaimaata ja kalastajaks sinne :kippis1:

Huh, puhutko DIA-hausta? Mulla oli sarja A ja oli kyllä niin hemmetin vaikee. Noh huomenna fysiikka.

Minne amkeihin saitte kutsuja?

Mä luin tänään Jyväskylän amkin sivuilta, että lähettävät kutsut aikaisintaan vasta tänään, että tässä varmaan uskaltaa vielä odotella hätäilemättä... Ja jos perkele mun papereilla ei pääse pääsykokeeseen niin sitten alkaa olla jo outoa :curs: Hain päästötodistuksella ja sain kaikista kohdista täydet pisteet paitsi fysiikasta.
Onkin tullu odoteltua kutsua jo aika malttamattomasti. Kuvittelin, että olisivat lähetettäneet jo aikasemmin. Tai eihän se nyt varmaan ole, että edes kutsua tulee, mutta sillä mielin tässä ollaan. :D

No niin. HAMKin väki on levittänyt huhua, jonka mukaan tämän vuoden tekniikan ja liikenteen koe olisi sitten vaikeampi. Aiemmin ollut vissiin liian helppo :rolleyes:

Mitä TIESIN tämän. Minun tuuriani, että se vaikeutuu just nyt. Rankaisu siitä, että olen turhaan opiskellut tyhmää alaa yliopistossa kolme vuotta. Ja sen kyllä tietää, että minun tuurillä sitä koetta ei läpi päästä. Olen vain yksinkertaisesti sellainen tyyppi, jolla käy aina paska mäihä.

No niin. HAMKin väki on levittänyt huhua, jonka mukaan tämän vuoden tekniikan ja liikenteen koe olisi sitten vaikeampi. Aiemmin ollut vissiin liian helppo :rolleyes:

Jos olet lipastoon sisälle päässyt niin ei pitäisi AMKin suhteen olla suuria vaikeuksia, jos milliäkään on matematiikka ja fysiikka muistissa :)

Jos olet lipastoon sisälle päässyt niin ei pitäisi AMKin suhteen olla suuria vaikeuksia, jos milliäkään on matematiikka ja fysiikka muistissa :)

On vaan niin perhanan erilaiset alat kyseessä: yliopistossa vieraita kieliä, pääaineena ranska ja nyt matemaattisia aineita neljän vuoden tauon jälkeen.

Huh, puhutko DIA-hausta? Mulla oli sarja A ja oli kyllä niin hemmetin vaikee. Noh huomenna fysiikka.

Luulin, että toi koe meni hyvin, mutta eipäs mennytkään. Aina ne onnistuu jotain kinkkisiä hommia niihin laittamaan.. noh huomenna tosiaan pitää sitten onnistua fysiikassa.

Nyt tipahti kutsu pääsykokeeseen. Metropoliaan menen sitä tekemään, vaikka Jyväskylään hainkin, kun olen kesän töissä täällä Helsingissä. Nyt jännitää vain pirusti työvuorot. Olen toivonut vapaata pääsykoepäivälle, mutta kun sitä edeltävänä iltana on keikka minne olen liput varannut jo kaksi kuukautta sitten ja kaverit tulee 700 kilometrin päästä sitä kanssani katsomaan, niin on vähän paskempi homma, jos tulee eteen iltavuoro:( Aamuvuoroa kyllä toivoin... Menipäs offtopiciin.

Itellekki tuli kutsu Tekniikan ja liikenteen alan kokeeseen. Kysyin niin ohjelmistotekniikan koulutukseen oli 91 ensisijaista hakijaa. 48 otetaan sisälle. Taitaa meikällä mennä aika tiukille pääsenkö sisälle :curs:

Käväisin tekemässä Oulussa biokemian laitokselle vaadittavat biokemian+kemian pääsykokeet, kun kiiltelee pääaineen vaihto silmissä. Hyvin vaikuttivat menneen, joten liene olisi taas kerran yksi "fuksivuosi" syksyllä edessä :D

Itellekki tuli kutsu Tekniikan ja liikenteen alan kokeeseen. Kysyin niin ohjelmistotekniikan koulutukseen oli 91 ensisijaista hakijaa. 48 otetaan sisälle. Taitaa meikällä mennä aika tiukille pääsenkö sisälle :curs:

Mihis päin maailmaa hait?

Itellekkin tuli kutsu tuonne Jyväskylän amkkiin tekniikan ja liikenteen alalle. Paperit on aika heikot, ja tonne on muutenkin vaikee päästä. Ois kiva tietää kuinka paljon suunnilleen vaaditaan pisteitä tekniikan ja liikenteen alalle päästäkseen(mikä paikkakunta vaan)? Ite en oo noita rajoja ainakaan löytäny, onko joku löytäny? Vai julkastaanko niitä edes missään?

Itellekkin tuli kutsu tuonne Jyväskylän amkkiin tekniikan ja liikenteen alalle. Paperit on aika heikot, ja tonne on muutenkin vaikee päästä. Ois kiva tietää kuinka paljon suunnilleen vaaditaan pisteitä tekniikan ja liikenteen alalle päästäkseen(mikä paikkakunta vaan)? Ite en oo noita rajoja ainakaan löytäny, onko joku löytäny? Vai julkastaanko niitä edes missään?
Ite ainakin kyselin sähköpostilla metropoliasta ja turun amk:sta.

Ite hain just kans Jyväskylään. Kerroppa mullekki jos kysyit niitä rajoja?

Paperit on itelläki aika heikot (Lyhyt matkikka = M, Pitkä englanti = C , Äikkä = B ja lyhyt ruotsi = A , keskiarvo siinä 6.6 ja armeijasta sai 6kk työkokemusta 6 pistettä + tietenkin ensimmäinen hakutoive.)

Nuo kokeet ei tosin hirveen vaikeilta näyttäny mitä oon noita vanhoja kokeita katellu.

Mä olen miettinyt just noita työkokemus pisteitä, että mitenköhän tarkkoja noista ollaan:rolleyes: Mä laskin ne niin vimosen päälle kuin vain pystyin ja sain muistaakseni tulokseksi 4 pistettä, kun noita osa-aikaisia hommia on tullut tehtyä. Ei varmaan tämän kesän töitä voi enää sinne lisätä?

Mulla on tosiaan aloituspisteet ihan ok. Ei kai sillä ole mitään väliä, että onko hakenut yo-todistuksella vai päästötodistuksella? Sain päästötokarista enemmän pisteitä niin hain sillä... (äikkä 9, pitkä matikka 9, pitkä enkku 10, keskipitkä ruotsi 9 ja ka tais olla jotain 9,4).

Niille jotka noita pisterajoja etsiskelevät niin täältä löytyy : http://www.koulutusnetti.fi/index.php?file=276 Tuolta alimmat hyväksymispistemäärät.

Itellä tuohon Jyväskylän ohjelmistotekniikkaan näyttäisi 2007 vuoden pisteraja olleen 57. Ilman pääsykoetta sain 33 pistettä eli pääsykokeesta pitäisi saada reilu 20 pistettä. Tietysti on mahdollisuus päästä varasijalta opiskelemaan jossei paikkaa heti saisikaan.

Laskin itselleni aloituspisteiksi 55 ja viime vuonna on Jyväskylään mediatekniikkaa päässyt opiskelemaan pisteillä 59. Ei paha:)

Tänään pääsi netistä katsomaan noi metropolian pääsykoepaikat. Melkoista jakoa tehty, taitaa tulla aika paljon väkeä paikalle. Itse jouduin päärakennukseen, 2. kerrokseen Bulevardin puolelle Sorvari-Tiikkainen -saliin:D

Torstaina ois julkisoikeuden pääsykokeet Joensuussa. En vaan yhtään tiiä, että mitä siellä pitää/saa olla mukana (henkkarit tietty), eikä missään lukenu mitään muuta tietoa pääsykokeista kuin aika ja paikka.. :confused: Kertokaa paremmit tietävät

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom