Minne opiskelemaan?

Veikkaisin postia?

Ei paljoa auta, kun pääsykokeet on siitä sitten neljän päivän päästä. :DDDDDDD Ja vieläpä viikonloppu välissä. Siinä saisi sitten päivää ennen tietää, pitääkö pääsykokeisiin lähteä.

Pakko sinne on kai sitten soitella...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmmm, tuo uimalipputehtävä taisi olla vanhasta tekniikaan ja liikenteenkokeesta???

Mäkin olen menossa sinne tänä kevään, siis kolmen viikon päästä ja pelottaa hieman, lähinnä sen vuoksi, että tehtävät vaikuttavat aika inhimmillisiltä. SItten kun jos koe muuttuukin juuri tänä vuonna ja tulee hillittömän vaikeita tehtäviä :rolleyes: Mikäs olisi sen mukavampaa.

Pitkä matikka on lukiossa luettu joten se ei suuria ongelmia tuottanee, kun vain saisi tiedot palautettua mieleen. Fysiikkaa olen lukenut van yhden kurssin joskus 6 vuotta sitten, mutta olen tässä opiskellut sitä itsenäisesti ja se ei vaikuta mitenkään mahdottomalta. Perus puimuri-kaavat alkaa olla jo hallussa. Koe näyttäisi aika lailla liikkuvan akselilla lämpö-oppi, mekaniikka, sähköoppi, joskus paineen laskemista ja aina tuota liikeoppia myös. Matematiikassa pärjää yllättävän pitkälle trigonometrialla ja yhtälöillä.

Jyväskylään ammattikorkeaan ohjelmistotekniikkaa opiskelemaan olisi tarkoitus mennä. Jos vain pääsen sisään :rolleyes:

Ollaan sitten nenät vastakkain, präsä :D Mä olen myös sinne hakenut, tosin kakkosvaihtoehtona. Ykkösenä mediatekniikka.

Juu itellä tais mediatekniikka olla kakkosvaihtoehto :P Tohon ohjelmistotekniikkaan näyttäis ainakin olevan aika hyvät mahdollisuudet päästä. Itellä on aika huonot paperit. Ainut mikä on eduksi on ku sain armeijasta ne lisäpisteet :) Toivottavasti kummatki päästään sisälle :thumbs: Onko sulle muuten tullu jo kutsu pääsykokeisiin? Itelle ei oo ainaskaan vielä tullu ...

Kutsut tulee tuolla 26.5. alkavalla viikolla.

Mulla on paperit hyvä ja saan niistä paljon pisteitä, mutta pakkopa se on pääsykokeestakin saada se vähintään 10 pistettä vai miten se menikään. Eikä ne hyvät paperit muutenkaan takaa sisäänpääsyä, jos muilla on vielä paremmat ja ovat hyviä kokeessa. Kuulin villin huhun kaverilta, että joku oli päässyt ohjemistotekniikkaa opiskelemaan joskus 50. varasijalta :dance2: Haiskahtaa kyllä urbaanilta legendalta.

Kutsut tulee tuolla 26.5. alkavalla viikolla.

Mulla on paperit hyvä ja saan niistä paljon pisteitä, mutta pakkopa se on pääsykokeestakin saada se vähintään 10 pistettä vai miten se menikään. Eikä ne hyvät paperit muutenkaan takaa sisäänpääsyä, jos muilla on vielä paremmat ja ovat hyviä kokeessa. Kuulin villin huhun kaverilta, että joku oli päässyt ohjemistotekniikkaa opiskelemaan joskus 50. varasijalta :dance2: Haiskahtaa kyllä urbaanilta legendalta.

Ei tuo välttämättä mikään urbaani legenda ole. Oon ite kuullu samanlaisia juttuja mutta toisista kouluista. Luulis kyllä että siitä pääsykokeesta sen 10 pistettä saa :o No saa nähä miten käy. Menipä taas ohi aiheen mut menkööt.

Siis on nyt vielä ihan pakko varmistaa yks asia. Mikäli pääsen paperihaulla sisään, eihän minun silloin tarvitse osallistua pääsykokeisiin? Tässä kun taas puhutaan siitä, että pitää saada vähintään 10 pistettä tms. Eikös valintaoppaassa lukenut, että mikäli tulee valituksi paperihaussa ei edes voi osallistua pääsykokeisiin?

Siksi vain haluan vielä varmistaa, kun yksi kaveri väitti jokin aika sitten, että pääsykokeisiin on pakko mennä ja jokku minimipisteet saada.

Onhan paskapuhetta... onhan?

Siis on nyt vielä ihan pakko varmistaa yks asia. Mikäli pääsen paperihaulla sisään, eihän minun silloin tarvitse osallistua pääsykokeisiin? Tässä kun taas puhutaan siitä, että pitää saada vähintään 10 pistettä tms. Eikös valintaoppaassa lukenut, että mikäli tulee valituksi paperihaussa ei edes voi osallistua pääsykokeisiin?

Siksi vain haluan vielä varmistaa, kun yksi kaveri väitti jokin aika sitten, että pääsykokeisiin on pakko mennä ja jokku minimipisteet saada.

Onhan paskapuhetta... onhan?

Jos dia-hausta on kyse, niin kaverisi on puhunut paskaa. Tässä sanotaan, että kokeisiin osallistuu ne joita ei valittu paperivalinnassa

Onko kukaan täältä hakenut muuten sattumalta Metropoliaan? Itse hain eikä ole mitään kuulunut. Alkaa jo tuntua, ettei tärpännyt tällä kertaa. Onko joku hakenut siis saanut jo ilmoituksia kokeisiin pääsystä?

Metropolian sivuilta lainattua:

"Hakuaika syksyllä 2008 alkaviin nuorten koulutuksiin on päättynyt

Hakuprosessi etenee, seuraavaksi ovat vuorossa valintakokeet

Kulttuuriala: osa hakijoista kutsutaan valintakokeeseen, valintakoekutsut lähetetään 5.5.2008 alkavalla viikolla

Liiketalous: kaikki hakukelpoiset kutsutaan valintakokeisiin, kutsut lähetetään 26.5.2008 alkavalla viikolla

Sosiaali- ja terveysala: osa hakijoista kutsutaan valintakokeisiin, valintakoekutsut lähetetään 26.5.2008 alkavalla viikolla

Tekniikka ja liikenne: kaikki hakukelpoiset kutsutaan valintakokeisiin, kutsut lähetetään 26.5. 2008 alkavalla viikolla

Valintakokeiden tarkempi aikataulu näkyy kunkin koulutusohjelman omalla hakusivulla."

http://www.metropolia.fi/hakeminen/ammattikorkeakoulututkinto/

Jos dia-hausta on kyse, niin kaverisi on puhunut paskaa. Tässä sanotaan, että kokeisiin osallistuu ne joita ei valittu paperivalinnassa

Hieno homma ja sitähän minäkin! :dance2:

ps. Miksiköhän Operan 9.27 versiolla puolet hymiöistä karkaa tuonne piiloon oikeaan reunaan...?

Metropolian sivuilta lainattua:

"Hakuaika syksyllä 2008 alkaviin nuorten koulutuksiin on päättynyt

Hakuprosessi etenee, seuraavaksi ovat vuorossa valintakokeet

Kulttuuriala: osa hakijoista kutsutaan valintakokeeseen, valintakoekutsut lähetetään 5.5.2008 alkavalla viikolla

Liiketalous: kaikki hakukelpoiset kutsutaan valintakokeisiin, kutsut lähetetään 26.5.2008 alkavalla viikolla

Sosiaali- ja terveysala: osa hakijoista kutsutaan valintakokeisiin, valintakoekutsut lähetetään 26.5.2008 alkavalla viikolla

Tekniikka ja liikenne: kaikki hakukelpoiset kutsutaan valintakokeisiin, kutsut lähetetään 26.5. 2008 alkavalla viikolla

Valintakokeiden tarkempi aikataulu näkyy kunkin koulutusohjelman omalla hakusivulla."

http://www.metropolia.fi/hakeminen/ammattikorkeakoulututkinto/

Aivan, se tietohan vois löytyä vaikka ihan sieltä opinahjonkin sivulta. :rolleyes:

Jahas, enpä tainnu päästä. Kiitos kumminkin.

HUH! kylläpä helpotti ku tuli tänään kirje että pääsin suorilla Oulun yliopistoon :) Ei tarvinnu alkaa lukemaan koko lukion kemiaa tässä viikonloppuna!

Piru vie, kiva oli töistä kotiin tulla pitkästä aikaa.
Viime viikolla päätin, etten Ouluun käy pääsykokeissa kun ei ole jaksanut ei sitten yhtään lukea. Ihmeekseni pääsin papereilla tietotekniikkaa opiskelemaan.

Hmm, mietin tässä, että kun hakuoppaassa sanotaan näin: suoraan valitaan ne, jotka kirjottaa matikasta vähintään arvosanan M, muille järjestetään pääsykokeet. Ja itehän tolla perusteella pääsen suoraan sisään, mutta opon kehotuksesta varmuuden vuoks raksasin sen pääsykokeisiin osallistumis kohdan.
Oletanko vaan, että olen päässy sisään pelkillä papereilla, vaikka mitään kirjettä ei tulisikaan? Pääsykokeet ois maanataina..

HUH! kylläpä helpotti ku tuli tänään kirje että pääsin suorilla Oulun yliopistoon :) Ei tarvinnu alkaa lukemaan koko lukion kemiaa tässä viikonloppuna!

Onko tässä nyt kyseessä DIA-haku? Itsekin odottelen sitä kirjettä kuin kuuta nousevaa. Ei ainakaan tänään ole tullut...

Onko tässä nyt kyseessä DIA-haku? Itsekin odottelen sitä kirjettä kuin kuuta nousevaa. Ei ainakaan tänään ole tullut...

Joo DIA hyvinkin.. Tänään tulee nettiin klo 9 ne jotka pääsivät sisään, edellyttäen että on merkannut kohdan: Haluan nimeni julkistettavan Internetissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom