Minkä ikäsenä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Tuli nyt vaan mieleen jostain syystä semmonen juttu että minkäs ikäsenä porukat on alotellut salilla käymään ja koska se treenaaminen on alkanut olla tosissaan treenaamista (ettei kierretä koko sali ympäri ja tehdä mitä jaksetaan)?

Ja mimmoselta lähtötasolta on tullut alotettua? Ja sitten vielä vaikka että mites on asiat sitten nytten? Voitte vaikka heittää ihan mitä vaan tulee vielä asiaan liittyvää mieleen!

Ni ois tästä sitten kiva kattella että onko itellä enää minkäännäköstä toivoa päästä samoihin!:D

P.S Ja ootkos natu vai roinari? Tähän nyt ei oo mikään must pistää mitään! Niinku ei tietty mihinkään!

Mut vastauksia satamaan!!!

No kuudentoista vanhana sitä aloteltiin. Ja tosissaan treenattiin heti alusta lähtien. Joka päivä, useasti kahdesti päivässä. :D

Tahto oli kova, vaan tietoa ei nimeksikään. Nyt on siis semmonen kuutisen vuotta tullu treenattua, joista viimeset 2-3 hiukan paremmalla tieto-taidolla...

Lähtötaso oli huima. Harrastus oli kestävyysjuoksu ennen tätä, ja sehän näkyi kropasta. (näkyy ikävä kyllä vieläkin, geenit viturallaan ja natuna mennään. ei tosin kummonen puolustus, mutta kuitenkin..) Pituus oli aloittaessa sama kuin nytkin, 168cm. Painoa oli miehekkäät 48kg. Eli hyvät pohjat oli jo ennen salia. :p Nyt on painoa tullut n. 25kg lisää, ja ei kaikki ole läskiä, vaikka kohtalaisesti on tullut bulkattua. (ei tahdo tarttua kumpaakaan, ei läskiä, ei lihasta)

Tyytyväinen täytyy olla, en olisi alkuun uskonut pääseväni edes yli kuudenkympin... Eihän tässä vielä miehen mitoissa olla, mutta jos nyt vielä joskus saisi 10-15kg lihasta lisää, niin alkaisi jo suupielet vääntymään ylöspäin...

Voimapuolesta sen verran, että se on naurettavin, mitä tällä pallolla on kuunaan nähty, ja ei enää niin jaksa kiinnostaakaan. Se, mitä tulee pikkuhiljaa sarjapainoja nostaessa, saa tulla, mutta mitään paniikkia en siitä enää ota. Lihas on ainoa tavoite...

Eli musta ei paljoa kannata kenenkään esimerkkiä ottaa, tasoihin pääsyä ei kannata miettiä, kun useimmat täällä lienevät olleen isompia jo aloittaessaan...

Alussa:

ikä: 15v.
pituus: 183cm
paino: ~55kg
Ykkönen penkissä: 45kg!

Nyt:

ikä: 18v.
pituus: 186cm
paino: 92-93kg
Ykkönen penkissä: "vittu mitään ykkösiä!"

Alussa tietenkin reenailtiin joka päivä (parhaimmillaan kaksi kertaa päivässä) penkki&hauiskääntä -ohjelmalla. Maitohappokoomassa tuli elettyä. Jossain vaiheessa, kun paikat meni rikki, aloin vähän säätämään ohjelmaa. Sitä olen nyt säätänyt tässä 3½ vuotta, nyt alkaa näyttää vähän paremmalta.

Sitä vaan nyt jälkeenpäin miettii, että minkä näköinen ja kokoinen sitä olis nyt, jos olis alussa osannu syödä ja reenata oikein

Moon natu, ehkä jopa ikuinen sellainen:rolleyes: (tiedä mitä sitä innostuu...)

Viimeksi muokattu:
Joskus 13-14 vuotiaana salille tuli eksytty. Vasta 16-17 vuotiaana alko hiljalleen ymmärtämään mitä sanan "harjoittelu" tarkoittaa. Paino taisi olla ennen vähän kovempaa harjoittelua jotain alle 60kg. Nyt tilanne on jo vähän parempi lähes samalla centti luvulla vaikka ollaankin.
Tulokset on esim. penkissä kolminkertaistuneet alkulähtökohdista.
Vieläkin ollaan nappulasarjassa, mutta ehkäpä joku päivä alkaa se rauta liikkua vähän tyydyttävämmin:cool:

On natuja ja "natuja". Kuulun jälkimmäisiin :D

Lähtökohta:

Ikä 16 v 7 kk
Pituus 185 cm
Paino 72 kg

Nyt:

Ikä 19 v 2 kk
Pituus 186 cm
Paino 102 kg

Ja oikeen tyytyväinen oon kehitykseen.. Ja natu.

Hulkki, hyvin oot siekii kehittyny! :)

kohta tulee viis kuukautta täyteen ;)

..mutta tästä on ollut ainakin viimeset neljä vitun kovaa treeniä, tyyliin suolet jo kurkunpäässä odottamassa oksennusta ja verisuonet puhkeamaisillaan otsassa ja ohimolla. Kaikki tehty alusta asti oikein, niin treeni, ravinto kuin lepopuolikin. Tulokset noussu kivasti painoakin on tullut kymmenisen kiloa, josta lihasta varmasti 4-5kg, loput lienee nestettä ...tai jotain muuta kummaa ainetta, ei meinaa tunnu rasvaa tulleen yhtään ylimäärästä, päinvastoin.

Aloin tosissani treenaamaan ollessani 16.

Olin todella huono syömään mutta nyt menee ruokaa kyllä niin että huh huh.

16vuotta oli ikää, kun rupesin käymään. Vois sanoa, että ekan ½vuotta, jonka kävin reenasin ihan päin vittua. Kävin kuukauden korteilla sillon... kun sijotin ekaan ½vuoden korttiin niin hintaan sisälty myös ohjelman laadinta, jolloin jalat pääs mukaan ohjelmaan. (!) :) :) Ennen salilla käymistä olin pelannu futista ja mun jalat oli todellakin paremmassa kunnossa kun yläkroppa, joten ihan tällä verukkeella jätin jalat pois. En osaa sanoa, että oliko se miten fiksu temppu, mutta tällähetkellä ainakin tuntuis kroppa olevan suht. hyvässä tasapainossa siinä suhteessa, mikä onkin loppupeleissä tärkeintä.

Ikää on nyt 19vuotta ja salikortin oon omistanu vajaan kaks vuotta. Alkuaikoina oli paha tapa aina noiden kuukausikorttien välissä pitää pieniä taukoja.

Tietoa treenaamisesta on karttunut pikkuhiljaa ja tavallaan ottaa päähän, ettei niistä alkuaikojen intoiluista jäänyt kovinkaan suurta hyötyä kroppaan.

Loppuun raa'at faktat:

16vuotiaana 182cm/68kg
ja nyt 183cm/81kg

salilla olin ekan kerran 12v ja penkistä meni lukkojen kanssa 55kg....perusvoimaa oli ikäiseksi aika lailla..
:) ....salilla käyminen alkoi 7-8 luokan välillä ja sen jälkeen hyvällä ja huonolla menestyksellä. 9 luokalla alkoi super vääntö joka on jotkunut amikseen asti.

alku

ikä 14
paino:82
pituus:179
penkki:75

nyt

ikä 17(täytin just)
paino 107(tiputan kohta 7 kiloa...
pituus:183
penkki:137.5kg

nähdään 5 vuoden päästä....ugh. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alottaessa
-15v
-55?kg
-penkkiykkönen 35kg

Nyt
-17v
-67
-penkkiykkönen 82,5kg (n 3kk sitte)

Jalat oon ottanu mukaan vähän myöhemmin (16v) , mutta ne tuppaa oleen vähän hajoavat.

Nyt näytän aika paljon tolta vuoden 2000 Hulkilta.

Ekan kerran alotin 13 vuotiaana, mutta läpi koko yläasteen se oli sitä rinta/hauis -reeniä ja selkää reenattiin yks sarja yhden käden soutua rintareenin perään :D Sitte ku lukioon meni ja oppi lukeen ni reenit muuttunu kokoajan parempaan suuntaan (tai ainaki toivon niin).

Eli alottaes:
ikä 13v
pituus alle 180 cm
paino alle 60 kg

nyt:
ikää 22v
pituus 183 cm
paino 91 kg

alussa:
ikä:16v 6kk
pituus: 183cm
paino:100kg
penkkimaksimi: ~70-80kg

nyt:
ikä: 18v 5kk
pituus:183
paino:125kg
penkkimaksimi: ~165kg

natulinjalla....ei "natu", vaan natu!

Nyt takana n. 3v. treeniä tosissaan ja ikää 24. Tätä ennen olen kyllä treenaillut jotain puolen vuoden jaksoja ja sitten motivaation loppusessa 1/2v. taukoa. Eka tämmöinen treenikausi tais olla joskus 16v. Tämän kolmen vuoden jakson aikana lihasta on tullut n.20 kg 72kg-95kg, olen 184cm pitkä, hormooneja en ole edes kokeillut.

Tää tuli jo selostettua joskus, mutta menköön. Punttireenin alottaminen niinkin myöhään (21v) on elämäni ehkä toiseksi suurin moka. Kateeksi käy, kun on noin monia noin nuorena aloittaneita, varsinkin vauhdin tulokset on aika huimia. Tsemppiä nuoremmille! Peruskunto tosin oli kohtuullinen (sulis, judo, lätkä, sähly yms.), mutta 178cm varressa 68kg ei ollu paljon. Siinä sitten semmonen pari/kolme vuotta käsiä reenailin. Alussa penaena oli ehkä 45-50kg (tai sinne päin).

Kiinnostuin paino- ja voimaharjoittelusta enemmän, opiskelin (ja yhä opiskelen) kirjoista ja internetistä, rupesin maastavetämään, ja siitä vuoden päästä myös kyykkäämään. Pikkuhiljaa rupesi myös kiinnostamaan ravintopuoli, joten valkuaista piti rueta syömään enemmän ja ostelemaan roteviinijauhetta.

Nyt painan noin 79kg (läskiä ei hirveesti). Paino ei oo viimeseen vuoteen enää noussu. Vaan se ei minua hirveesti haittaa, koska voiman lisääminen on mulle pääasia ja esim. kyykky ja vetopainot kasvavat yhä, penkkitulos ei oo puoleen vuoteen kasvanut, koska ei oo voinu olkapääongelmien takia sitä kunnolla reenata.

Aiemmin suunnitelma meni tälleen: joka reeni joka liike niin kovaa kuin silloisessa tilanteessa jaksoi, mahdollisimman lyhyet tauot. Liikkeitä tehtiin semmoisia, mitä ei tehty edellisessä reenissä. Nyt kumminkin punttireeni on lähes ainoa reenimuoto, mitä teen, joten sama tehdä sitten kunnolla.

Tosissaan reenaan oikeestaan vasta nyt! Värkkäsin itelleni oikeen ohjelman ja rupesin pitämään reenipäiväkirjaa pari viikkoa sitten (hmm, voisi keritessään laittaa ohjelman teille arvosteltavaksi). On tää uskomatonta, tämmönen vanha äijänkättyrä (27v), olevinaan tiukka punttireenaaja ja vasta nyt tekee oikein paperille reenisuunnitelman! Natu oon.

Laitetaan ny jotain parhaita lukemiakin, vaikka ne onkin hävettävän matalia (ainakin näin roinaforumilaisten kesken):
kyykky 110kg*4
penkki 80kg*7
veto 120kg*6
Varusteina reenivaatteiden lisäksi oli magnesiumia näpeissä vedossa, muissa ei mitään.

Arvelen, että voisin päästä pidemmällä tähtäimellä n.500kg yhteistulokseen noissa nostoissa natuna, enintään magnesiumi ja nostovyö varusteina, omapaino ehkä 85-90kg, ainakin se oisi tavoitteena. Kiirettä ei oo, tää on loppuelämän pituinen projekti.

8-vuotiaana mulla alkoi sellainen eka sykäys kuntoilua kohtaan, kun aloitin karaten. Silloin ei ollut mitään satujumppa-lastenkarate -juttuja, vaan jouduin treenaamaan aikuisten mukana. Enkä muuten TODELLAKAAN saanut yhtään armoa. Alusta lähtien sanottiin, että "jos et pysy tahdissa mukana, niin olet ulkona.."

Pysyin mukana. (Katsoin myös Rocky 4:n n. 30 kertaa ja väänsin silmät vaahdossa 3-kiloisia sinisiä vinyl-dumbellsseja himassa, heheh..) 9-vuotiaana olin ikäisekseni kohtuullisessa kunnossa, vaikka olinkin tietenkin naru. 15 leukaa ja 60 punnerrusta ei ollut mikään paha tulos 9-vuotiaalle. Karate jäi muutaman vuoden jälkeen pois, jonka jälkeen kuntoilu ei suuremmin kiinostanut. Kuitenkin kaikissa koulun/lukion kuntotesteissä tuli aina kaikesta heittämällä kiitettävät, vaikka en todellakaan treenannut mitään.

Sitten siinä 18-vuotiaana luokseni käveli salikärpänen Mike Christianin Platinum salihousut jalassa ja puri mua. Pahasti. En kuolemaksenikaan muista tarkkoja tuloksia ekalta vuodelta, mutta paino oli 73kg kun alotin ja pituus sama 178cm, mikä se on nytkin. Penkistä tuli ekalla yrittämällä 80 kg, joten kait niistä lapsuusiän kuntoiluista jotain hyötyä oli. Mene ja tiedä.

Nyt 24-vuotiaana kiitän sitä sattumien summaa, joka johdatti mut salille ja jätti sille tielle.

Alussa

16v,noin 180cm,69kg.Penkkimaksimi 57,5kg.

Nyt

22v('79),184cm,89kg.

Kehitys on ihan hyvällä mallilla vieläkin,tosin ei lähellekään niin huimaa kuin aluksi,17-vuotiaana meni 115kg penkistä 73-74 kiloisena,noin 1½ vuoden treenin jälkeen.Kaiken lisäksi oikeestaan koko eka vuosi oli treenaamisen suhteen melkoista säheltämistä.Mihinkään mömmöihin en oo koskenu pitkällä tikullakaan.

Tässä yhteydessä on pakko ihmetellä kuinka isot erot veljestenkin ruumiinrakenteissa voi olla,ruinasin kerran velipoikaa salille seuraksi,ja muutenkin tekemään reeniä.Veljellä ikää 15v ('86) ja punttien kanssa ei oo _ikinä_ värkänny.Pisti penkkiin "summissa" 55kg ja teki sillä 14:sta sarjan,tekniikan ollessa päi helevettiä.Eihän tuo tietenkään mikää maailman 8. ihme oo mutta hieman erilaiset lähtökohdat olis treenaamiseen ku mitä mulla,jos vaan heppua kiinnostais.Pituutta sällillä 179,5cm ja painoa 83kg,eikä mikää läski,hartiat on ku ladon ovet ;) Keskimmäinen veli (19v) taas onki samanlainen luikku ku meikä,vaikka onki salilla kulkenu...

Ollessani 10 tai 11 faija kanto kotiin penkin, soutulaitteen, leuanvetotangon, käsipainoja sekä "bodaa arskan kanssa"-kirjasen. Kirjasta katottiin silmät kirkkaina, että mitä liikkeitä arska teki ja samoja me väänneltiin. Sillon nous maasta suorille 36kg. Joskus 13 tai 14veenä meni penkistä 44kg.
Sitten jäi painojen nostelu joksikin aikaa.
17-vuotiaana liikantunnilla kerrottiin, että seuraavalla viikolla olisi joku punttitesti. Kotona sitten hermotin viikon lihaksia ja nostin seuraavalla viikolla kaikki koulun painot penkistä (82.5kg :D )
(olin 192/85 riuku)
Nyt olen 19v 196/103 (riuku), penkistä nousee joku 120-125, en oo ykköstä koittanu vähään aikaan.

Taisin olla 28 tai 29 kun aloitin. Ykösiä en jaksa riuhtoo, mieheni tekee sen paremmin ja penkkaakin tuplasti oman painonsa. Ja natuja ollaan molemmat!!!

Salitreenini alkoivat 16-vuotiaana. Tekniikat ja perusliikkeet olivat tuttuja jo aiemman kilpaurheiluharrastuksen seurauksena.

Lähtökohdat 180cm/75kg. Penkki ykkönen ensi kertojen kokeiluilla 100kg (käytän penkkiä voiman vertailukohteena, koska se on ainoa, jota olen tehnyt aktiivisesti koko harjoitteluni ajan).

17-vuotiaana 180cm/105kg. Penkkiykkönen 140kg. Vettä/Läskiäkin oli luonnollisesti bulkkauksen seurauksena.

Kun täytin 19 v. penkki oli 170kg 100kg:n painoisena. Puolta vuotta myöhemmin bulkkasin painon 117kg:aan ja penkki parani 180kg:an.

20 vuotiaana paino n. 99kg, penkki 200kg ja kyykkyä (vajaata!) tein 8*235kg.

21 vuotiaana paino 97kg ja penkki 220kg(salipenkki ilman paitaa, pys.rinnalla).

Nyt 22-vuotiaana mietitään, mille tässä oikein aletaan. Tällä hetkellä vedän dieettiä (paino 89kg) ja seison tienhaarassa. Panostanko täysillä treeniin vai opiskeluun/työhön ja muuhun elämään. Aika näyttää.

Suositut

Back
Ylös Bottom