Minkä ikäsenä muutit pois kotoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bisping
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
17 wee kokonaan, 15 vuotiaasta asuin 'semi-itsenäisesti'.
Olosuhteiden pakosta jouduin. Olisin kyllä asunut kauemmin kotona, jos olisin voinut ja se olisi ollut järkevää..Kyllä siitä ajasta oppi paljon ja samaan aikaan, kun kaverit biletti kesätyörahojaa, meni ne mulla elämiseen..

21-V Intin jälkeen. Kotona oli mukava oma huone. Duunissa oli jo aloitettu lukion aikana...Kesätöihin menin ..

Täytin 18 kun päätin, että puolen vuoden päästä muutan. Alko ärsyttää elää mutsin siivellä ja kova halu oli tehdä lopullinen itsenaistymis siirto.

19. En oo katunu päivääkään.

14 vuotiaana muutin ekan kerran ammattikoulu opintojen takia 80km päähän kotoa. Asunto oli neljän tai 5 opiskelijan käytössä oleva betonibunkkeri. Jääkaappia ja omaa rauhaa ei ollut. Vesivessa oli ainoa ylellisyys. Kaksi vuotisen ammattikoulun jälkeen menin armeijaan vuodeksi ja sieltä muutin takaisin kotiin töiden perässä. Sitten taisin olla 22-23 kunnes muutin ensimmäiseen omaan kämppään.

19 vuotiaana tuli opiskelujen perässä muutettua turkuun. Päivääkään en oo muuttoa katunut, enkä päivääkään tästä ajasta vaihtais pois:dance2:

15v, muutin 140km päähän opiskelemaan. Enkä usko että on haitannut yhtään, ompa tottunut elää itekseen/kämppiksen kanssa ja huolehtimaan itsestään ja muista pakollisista asioista. Mä tykkään ainakin asua muualla porukoitten jaloista pyörimässä, vaikkei täällä mitään moitittavaa olekkaan(paitsi että asutaan keskellä ei mitään). Mun mielipide o se, että armeijan/lukion/amiskan jälkeen on syytä ottaa viimestään jalat alle ja lähtee maailmalle. Se opettaa.

Muutin 18-vuotiaana 160 km päähän opiskelujen takia. Ainut poikkeus oli intti pian opiskelujen aloittamisen jälkeen, jonka ajan "asuin" taas kotona.

Aika nuorena jengi näköjään lähtee kotoa. Itse muutin "vasta" 20-vuotiaana, kunhan intti oli suoritettu ja vakituinen duunipaikka löydetty.

18-vuotiaana muutin ja ihan hyvä ikä oli muuttaa. Ainoa virhe oli muuttaa suoraan avoliittoon.

En oikein käsitä niitä tyyppejä jotka asuvat tosi pitkään vanhempiensa luona. Tiedän tapauksia joissa 30-vuotiaat vielä asustelevat mamman ja papan helmoissa, tuo on jotenkin säälittävää.

heh. Olen säälittävä :D

Kuukautta vajaa 18-vuotiaana muutin pois kotoa, ja oli tähänastisen elämäni paras päätös. Elämänlaatu parani hurjasti, kun ei tarvinnut enää tapella joka leivänmurusta pöydällä :D Oma rauha ja saa tehdä kaiken juuri, niin kuin tykkää, ah. Rahaa tosin tulee edelleen vanhemmilta, vuokra kun on 360 e (yksiö) ja opintotuen ja asumislisän jälkeen mulle jää käteen hurjat 60 e/kk josta pitäisi riittää vesi-ja sähkölaskuihin, sapuskaan ja koulukirjoihin. Syksyllä luultavasti menen kuitenkin osa-aikatöihin, joten sitten saan olla vielä vähän enemmän omillani.

Riippuu vähän miten tuon laskee. Amisaika tuli jo asuttua viikot 100km päässä kotoa. Täysin lopullisesti 19-vuotiaana ja kihlattu muutti tuosta joku 3kk jälkeen perästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom