Minkä ikäsenä muutit pois kotoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bisping
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
19 vuotiaana naapurikaupunkiin yhdessä nykyisen avopuolisoni kanssa. Välillä piristää, kun äiti tulee vierailulle täynnä olevan kauppakassin kanssa eikä tarvitse itse käydä kaupassa muutamaan päivään. Tuollaiset avustukset otan ilomielin vastaan! Hyvin on mennyt eikä raha-avustuksia ole tarvinut pyytää. Ja kyllä, olen myös syksystä lähtien työssä käyvä opiskelija. :)

21 -vuotiaana armeijan jälkeen opiskelemaan 100 km:n päähän. Tosin seuraava kesä meni punkatessa porukoilla, kun kesätöihin joutu lähtemään kotikuntaan. Sopiva ikä. Omaa rahaa oli sen verran säästössä, ettei ole sen jälkeen ollut rahasta pula.

Ite muutin kotoa kakskymppisenä, ja kolme kesää bunkkasin vanhusten luona ku olin kotopuolessa töissä. 24-vuotiaana tunsin olevani siihenkin touhuun ihan liian vanha.

Tuossa n. 5vko sitten intistä päästessäni. Mikäs tässä vietellä välivuotta ennen opiskelemaan lähtemistä omassa kämpässä...

18-vuotiaana pääsin kokeilemaan 6 kk yksin asumista faijan rahoilla, kun muutti yhteen naisystävänsä kanssa, ja kun opiskelu oli niin loppu suoralla, ettei ollut järkeä käydä jossain muualla puolta vuotta/ matkustaa joka päivä 50 km kouluun.

Ja sitten 21 vuotiaana muutin ihan sitten omilleni.

Vuosi sitten 18-vuotiaana muutin 300 km päähän kotikaupungista opiskelemaan. Rahasta nyt vähän on ollut välillä tiukkaa, mutta löysin loistavan kämpän sopivalla vuokralla, auttaa paljon elämää noin niinkuin muuten. Rahaa saan tarvittaessa vanhemmilta, mutta vain pyytäessä, ja itse en mielelläni pyydä rahaa.

Kesäksi tulin takaisin vanhempien luokse kesätöihin, ihanaa päästä taas viikon päästä omaan kämppään.

Muutin heti täytettyäni 18, lukion toisella. Oli paras tähän asti tekemistäni päätöksistä.

Toiset ovat valmiita asumaan itsenäisesti aikaisemmin. Muutama tuttu on muuttanut pois kotoa yläasteen jälkeen, itselleni se olisi ollut liian aikaisin. Toisaalta jotkut eivät tunnu vielä olevan reilu parikymppisinäkään valmiita tekemään mitään itsenäisesti. Tai ainakaan ottamaan siitä vastuuta. :rolleyes:

Muutin naapurikaupunkiin heti kun pääsin peruskoulusta, olisin mielelläni muuttanu vaikka aiemminkin. :D Olin melko itsenäinen penska.

Vajaa vuos sitten muutin pois kotoa, (minä juuri 18v täyttäneenä) muutettiin poikaystävän kanssa yhteen. Ollu kyllä iha paras ratkaisu mitä oon elämässä tehny, meinaa välit vanhempiin parani hurjasti ja ollut niin paljon helpompaa elämä kaikin puolin :)

Rahallisesti kuivia kausiakaan ei ole ollut kun viime keväänä, kun olin työssäoppimassa, oon meinaan ollut aika työnarkomaani koulun ohella.

16v , hyvä koti oli mutta, pimpin perässä juoksin ku kiimane metso :pano: ja perse edellä päin puuta tieteski:david: , mutta jälkeenpäin ajateltuna mikään ei ole kasvattanut niin paljon kuin äidin helmoista pois läksiminen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom