Minkä ikäsenä muutit pois kotoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bisping
  • Aloitettu Aloitettu
Pääsen johtoon tällä hetkellä, 21v:nä. Ei mitään ongelmia kun olin töissä jo.
Pakon edessä oppii vaikka mitä, turha stressata jostain ruuanlaitosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse lähdin 17 vuotiaana kotoa pois ja hyvin olen pärjänny. Ja sillon muutin vielä silloisen tyttöystävän kanssa yhteen ja taivalta sen kanssa tuli 3 vuotta ja pari vuotta asuttin yhdessä. Kannatan muuttoa kotoa pois koska se oli elämäni opettavaisinta aikaa. Enkä kadu hetkeäkään.

Muutin 15-vuotiaana koulun perässä 70km päähän kotoa. Asunto on vaihtunut 6 kertaa tämän kymmenen vuoden aikana ja jokainen niistä on ollut koti (etenkin tämä ok-talo avokin kanssa:)). Kyllä sitä pärjää kun niin päättää. Mä en todennäköisesti olisi väleissä kotiporukoiden kanssa, jos oisin vielä kotona muutaman vuoden pidempään asunut. Kotona sitä oli kiukkunen teini, joka teki kaikki pahat. Omassa huushollissa sitä oli "vastuullinen aikuinen".

19-vuotiaana lukion jälkeen syksyllä kun aloitin Polilla. Eka kämppä telaketjulesbon alivuokralaisena slummeimmassa Matinkylässä ennenkuin "pääsin" jonosta Otaniemeen kolmen teekkarin HOAS-soluun.

17v, kun laitoin kamat kasaan ja huusin ovelta pitkän moin. Ei ole ollut ikävä !

18-vuotiaana muutin ja ihan hyvä ikä oli muuttaa. Ainoa virhe oli muuttaa suoraan avoliittoon.

En oikein käsitä niitä tyyppejä jotka asuvat tosi pitkään vanhempiensa luona. Tiedän tapauksia joissa 30-vuotiaat vielä asustelevat mamman ja papan helmoissa, tuo on jotenkin säälittävää.

21vmuutin ekan kerran. Tulin takas 23v joksikin aikkaa ja 24 toisen kerran lähdin :D Muijat yleensä muuttaa tosi aikasee. Mut ne onkin niin aikuisia omasta mielestään jo 15v ;)

Muutin 17vuotiaana koulun takia. (olisin muuttanu jo 16vuotiaana jos en olis aloittanu koulun 8vuotiaana) no koulun alussahan oli samalla linjalla ihana tyttö johon ihastuin ja parin koulu päivän sisällä uskalsin pyytää lenkille =D No 2kk nukuin yksin mutta päivät oltiin toisten asunnoilla. Nytten on yhteinen asunto hakusessa.

Ainoa vika mitä jäin kaipaamaan vanhempien luota oli puusauna.
Koulussa sain tasan yhden hylsyn (eka vuos takana) se oli matikasta se x ja y ratkomista mitä en osaa ollenkaan. (luokalla 15 oppilasta 2 pääs läpi) nojuu ei mitään muuta. Aika paljon turhaa tähän kirjoitin.

Karvan vajaa 17-vuotiaana.
Sitä ennen sohvapummina puoli vuotta.

Eipä ole kyllä kaduttanut hetkeäkään vaikka nälkä olikin opiskellessa.

En ole vielä muuttanut, mutta vastattakoon kuitenkin että 20-vuotiaana tulee muutto tapahtumaan, aikaisemmin ei olisi mitään järkeä vuoden mittaisen armeija-ajan vuoksi kun kämppä pölyttyisi lähes kaiken aikaa tyhjillään...

En ole vielä muuttanut, mutta vastattakoon kuitenkin että 20-vuotiaana tulee muutto tapahtumaan, aikaisemmin ei olisi mitään järkeä vuoden mittaisen armeija-ajan vuoksi kun kämppä pölyttyisi lähes kaiken aikaa tyhjillään...
Toisaalta sun ei tartte vuokraa maksaa ite tolta ajalta. Ite muutin 19 vuotiaana sillosen muijan kanssa yhteen.

Pari kuukautta yli 18-vuotiaana, kesken lukion viimeisen luokan, muutin yli 800 kilometrin päähän vanhempien luota. (naisen perässä tuli lähdettyä, hullua nyt kun jälkikäteen ajattelee)

Hyvin tuli koulut käytyä ja kirjoituksistakaan ei todennäköisesti olisi yhtään sen parempia tuloksia tullut kotipuolessa.

Ihan tyytyväinen olen ratkaisuuni vaikka se aika päätön tuolloin olikin.

Nyt olen palannut kaikkien opiskelujen jälkeen vanhalle kotipaikkakunnalle kun satuin täältä saamaan unelmieni työpaikan heti valmistuttuani. Mitään tarvetta ei olisi ollut takaisin muuttaa, mutta hyvä näin. Viitisen vuotta tässä on nyt tullut asusteltua ja viihdyn hyvin. Vanhemmatkin muutti muutama vuosi sitten kauemmas, joten ei ole liiallista haitttaa, mutta kuitenkin sen verran lähelle, että koiran voi kuskata hoitoon jos on tarvetta :)

Intin jälkeen aloin oman kämpän hakuun samalla ku pääsin töihin näppärästi melkein suoraan armeijasta. Ikää oli 20v silloin. Nyt kolmas asunto menossa, vuokralla tässä vielä asustellaan ku opiskelut on kesken.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom