Mimmien vatsalihakset

Voisinhan tuota minäkin tietty tarttua haasteeseen.

Tavoitteena ei ole mitkään erityisen näkyvät vatsat, mutta jos vähän kuitenkin sais tota lölleröä tuosta pois että ois sellainen mukavan littana taas vaihteeksi, eikä penkillä istuessa tulis michelinmakkaroita :D

tulee varmaan hirmuset makkarat tolla sun masullas?

En osaa liittää kuvaa:(

Minulla on nyt pieni pöhötys päällä (ihanaa olla nainen:curs:)mutta rasvat mitattiin viime viikolla (15,4%)pihdeillä.Aika alhainen mutta varmaan suuntaa antava.Minun pitää lähinnä kasvattaa niitä lihaksia,että ne jostain näkyisivät.Hyvinä päivinä näkyy pientä erottuvuutta,huom,pientä:)

hahaa, mäki voisin liittyä tähän vatsalihasten metsästysremmiin:)
Mitenhän tuo kuvan lisääminen? Ei sillä, että allekirjoittaneella ois tavallista pallukkaa erikoisempi massu, mutta kyllähän se antaa vertailukohtaa ja motivaatiota ehkäpä.
Meneekö vaikeimman kautta jos facebookkiin rekisteröityis nikillä ja sinne loudailisi kuvia....?!

Ja minä ilmottaudun kanssa, ku kerran vihdoin sain itteni rekisteröidyttyäki! :) Oon kyllä aika hyvin jaksanu reenailla vatsoja muutenki, mutta tämä vois vähä vielä lisätä motivaatiota.. Tavotteena ois saada vattalihaksia näkyviin vapuksi, ku sillon ois tarkotus olla tässä kuuluisassa kesäkunnossa. Saa nähä miten käy. :D
Hmm, mutta kuvaa en taida uskaltaa vielä laittaa.

Maltillisesti on pudoteltu tammikuun alusta, vahingossa ;) vaikka piti aloittaa vasta maaliskuussa. Eli tässä olen toki mukana -ensin pitäisi vaan kasvattaa vatsapalaa. Kuvia en laita paitsi vasta kun olen projektini päässä, mikäli tulos on halutun kaltainen.

vähän epäilyttää laittaa näin uutena heti mitään esille, mutta tässä nyt viime kesältä. Paljon on tuosta voimistunut lihakset, mutta se on taas sitten vahvistanut korsettia.

Treeniä teen voimapyörällä, perusnostoilla, penkissä pakkapainoilla 60-70 kilolla - milloin milläkin ja tosiaan rasvoja on ihan tarpeeksi tuossa päällä. Ainiin ja 160 cm ja 65 kiloa painoa :)

Untitled-3-2.jpg

Saako millään liikkeillä vyötärön sivuille enemmän kaarta?
mulla vyötärö näyttää nykyään jotenkin paksummalta, vaikka mitta ei olekkaan suurentunut(!?) :wtf:

Ja pitääkö paikkansa, kun naisten lehdissä aina hoetaan ettei niitä sivuja saa treenata ollenkaan painoilla, ettei vyötärö näytä paksummalta edestä katsottuna?

heh, itselläkin ollut haastavin kohta kehosta tuo vatsan alue ja tässä jo tovin olen sitä siihen kuuluisaan "kesäkuntoon" treenaillut. Onpa tullu tuloksiaki, reunat ja yläpalat jo näkkyy!
Itte olen jo luovuttanut tuon kapean vyötärön kanssa, oon aina ollut siitä kohdasta edestä katsottuna tosi leveä. Se on tosi v-mäistä siitäki syystä, että ylimääräiset kilot vatsan seudulla näkyy heti. Mut no joo. Kaikkea ei voi saada.

Saako millään liikkeillä vyötärön sivuille enemmän kaarta?

Taitaa olla geeneistä kiinni, miltä se vyötärö treenin ja dieetin jälkeen lopulta näyttää. Fitnessissä haetaan x-mallia nimenomaan tiukalla keskivartalolla (huom. myös syvät vatsat), jonka vastapainona leveä hartialinja (selkä+olkapäät) ja pyöreä timmi alakerta. Tiimalasi-lookia voi tavoitella myös siis rakentamalla massaa oikeisin paikkoihin - ja diettaamalla.

Vieläköhän kerkiäisi kanssa mukaan vatsapalojen tavoitteluun!!
Olen kyllä liikkeellä ihan kotikonstein :D
Hmm. . .olen kyllä ihan saamaton näitten tietokoneiden kanssa, en osaa laittaa kuvia. . . :(

mulle vatsalihakset on ehdottomasti se heikoin lenkki. niitä ei käytännössä katsoen varmaan edes ole. inhoan vatsalihasten treenaamista, siis sitä perinteistä istumaannousua eniten, sivuttaisia ja suoria. niiden tekeminen on kaikinpuolin inhottavaa, joten ratkaisuni on tähän mennessä ollut sitten "en tee". salilla on uus kitkutuslaite, jossa asetutaan polvilleen laitteeseen, kädet sellasessa tuessa, ja sitten rullataan vatsalla ruttuun-auki, mutta sillä tekeminen ei minulle aiheuta polttoa vatsalihaksissa, eli rasitus ei ole riittävän suuri. olen ohjaajan kanssa katsonut, että teen liikkeen oikein.
lankkuasentoa ja muita pitoja olen kokeillut, mutta pystyn helpoimmallakin versiolla pitämään asennon niin pienen aikaa, että siinäkin on iskenyt turhautuminen. kun ei jaksa treenata 50 x 2 sekuntia. tai edes 20 x 5 sekuntia. eli siis oikeasti toivoakaan ei ole mistään puolen minuutin pidoista.

joskus on vatsat olleet tosi timmissä kunnossa, sitten muutaman vuoden repsahdustauko ja nyt inho vatsalihasliikkeitä kohtaan. miten sitä alkaisi niitä treenaamaan mahdollisimman pienellä kynnyksellä? toki koko kropan liikkeissä ovat varmasti vähän kehittyneet ja esimerkiksi leuanvetolaitteessa joutuu tottakai pitämään koko kropan timminä.

sekavaa tekstiä ja nyt tulee kiirekin, että ehtii salkkareiksi tv:n ääreen :) mutta jos jollakin on ollut vastenmielistä vatsalihasliikkeiden aloitus ja tekeminen niin voisi kertoa vinkkejä miten päästä tästä yli ja eteenpäin. olisi tärkeä, että kropan lihakset olisivat tasapainossa, eikä yksittäinen (iso)osa kehoa näin paljoa jäljessä.

Itse ajattelin lähteä työstämään pientä kuntosaliohjelman muuttelua vatsalihastreenin kautta. Tällä hetkellä teen tavallaan liikaa vatsoja, joten en satsaa 100-prosenttisesti treeniin. Toki saan tuntumaa sinne vatsaan, mutta esim. vatsalihaslaite on suht' turha, kun en saa siinä ihan tappotuntumaa.

Käyn siis salilla neljä kertaa viikossa. Olen tehnyt joka kerta tai ainakin kolmena kertana vatsiksia kuntosalilla. Teen joka kerta hiukan erilaisia. Satasta olen nyt viimeksi kokeillut, mutta kaipaisin täsmällisempää ja tiukempaa vatsaohjelmaa. Minkä tyyppisellä treenillä olette itse saavuttaneet parhaat tulokset? Mulla on heikoin kohta tuo alavatsa. Kyljet treenaan taljassa kylkirutistuksilla (8 toistoa, yleensä 40 kg painoa), "pyöräilynä" levypainon kanssa ja kylkirutistuksena käsipainolla. Alavatsaa olen treenannut jalannostoilla riipunnasta ja satasen olen tehnyt pari kertaa viikossa. Hmm, voiko voimapyörää korvata jotenkin? Meillä ei salilla ole voimapyörää, joten pitäisi ehkä hankkia se kotiin. :)

voimapyörän voi väsätä itse vaikka mutkatangolla ja kiekoilla ja lukoilla. musta sillä on ainakin paljon parempi tehdä sitä.

Öö...

Tavis mielipide tuosta vatsalihasten hakkaamisesta on, että itte en tuohon hommaan lähtis. Tuossahan on kait periaatteena vaan, että lyöntiä odottaessa sitä automaattisesti jännittää vatsalihaksia, jotta lyönti ei sattuisi. Sitten kun niitä jännittää, on se vähän sama kun niitä treenaisi muuten.

Itte kyllä suosittelisin ennemmin rutistusten ym. tekemistä lisäpainoilla. Muutenkin vatsoja tehdessä saisi olla käsittääkseni kunnon vastukset..

Thainyrkkeilyharkoissa olen tutustunu tohon edellä mainittuun vatsalihasten lyömiseen. Mä tein istumaannousuja ja kaveri mätkäsi mua sellasella nyrkkeilyssä sparraamisessa käytetyllä tyynyllä joka kerta, ku laskeuduin alas. Tosi tehokkaasti auttaa löytämään vatsalihakset koko matkalta, kun lyötäessä automaattisesti jännittää oikeita lihaksia. Treeni tuntui seuraavana päivänä eri tavalla myös vatsojen sivuosissa, kuin kuntosalilla vatsoja treenatessa. Enkä myöskään usko, että tossa ois vaaraa lihaksille tai kudoksille, koska lyönti ei ole kova, ja välineenä on nahkaverhoiltu superloonin pala. Ja jos kauniita vatsalihaksia haluaa löytää ni katsokaas nyrkkeilijöitä, naisnyrkkeilijöilläki on ihanat vatsapalat näkyvissä, ku vatsoja treenataa joka harkoissa ja lenkkiä juostaa joka päivä, et airobinen kunto ois hyvä. Fläsät lähtee. Eva Wahlströmin vatsapalat oli joku vuosi sitten pitkään mun tietokoneen näytöllä taustakuvana.

Mun mielestä on tärkeää treenata vatsoja sekä kestävyysvoima- periaatteella vaikkapa jumppapallon kanssa (vatsarutistukset pallon päällä, alavatsatreeni selällään maaten laskien ja nostaen palloa jalkojen välissä, yms yms.) jolloin toistotja tehdään monia. ja lisäksi just vaikka salilla tuo em. voimapyörä (voi muuten tehdä myös jumppapallolla) ja vaikkapa taljassa rutistuksia tehden, jolloin painoa on vastuksena riittävästi ja sarjatkin tietty lyhyempinä.

itse olen ihastunut varsinkin voimapyörään, ja sanonpa vaan, että mitä paremmin rullaava pyörä, sitä paremmin tuntuu!!!

niin se taitaa olla, että ei ole oikotietä onneen :) ei auta kuin tsempata ja aloittaa harjoittamaan vatsalihaksia perinteisin menetelmin. tänään otin jo startin ihan perinteisillä rutistuksilla. kyllä se tästä lähtee.
minä en siis voi tavoitella mitään erottuvuutta, mutta jospa tavoitteena olisi vatsalihasten säännöllinen treenaus ja vatsalihasten vahvistuminen.

Muistakaa kuitenkin, että jos haluatte vatsalihaksiin kokoa, niin sitten niitä toistoja täytyy tehdä isojen painojen kanssa. Eihän juoksijoillakaan kasva reidet, kun ne lenkkeilee viis kertaa viikossa, miksi siis vatsalihakset kasvaisi sillä, että kitkutetaan pelkästään basic istumaannousuja tai leikitään jumppapallolla. Se on ne lisäpainot, jolla vatsalihakset saadaan kasvamaan.

Eiköhän tulla kesäprojektiin messiin. Vatsat oli jossain vaiheessa kovassa reenissä, mut nyt on alkanut taas laiskottaa ja ruoat on lähinnä yläaste teinin karkkimättösafkaa..
Tavoitteena jatkaa nyt syksyistä linjaa eli joka treenin yhteydessä, 4krt viikossa, treenaan myös vatsat.. Niin että teen kyljet, alavatsan, normit ja sivuvatsat (hyvät nimet :) ).. ei pitkiä eikä montaa sarjaa.. Myös ruokailu terveellisemmäksi niin hyvä olis!

monia%20035.jpg

monia%20036.jpg

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom