mulle vatsalihakset on ehdottomasti se heikoin lenkki. niitä ei käytännössä katsoen varmaan edes ole. inhoan vatsalihasten treenaamista, siis sitä perinteistä istumaannousua eniten, sivuttaisia ja suoria. niiden tekeminen on kaikinpuolin inhottavaa, joten ratkaisuni on tähän mennessä ollut sitten "en tee". salilla on uus kitkutuslaite, jossa asetutaan polvilleen laitteeseen, kädet sellasessa tuessa, ja sitten rullataan vatsalla ruttuun-auki, mutta sillä tekeminen ei minulle aiheuta polttoa vatsalihaksissa, eli rasitus ei ole riittävän suuri. olen ohjaajan kanssa katsonut, että teen liikkeen oikein.
lankkuasentoa ja muita pitoja olen kokeillut, mutta pystyn helpoimmallakin versiolla pitämään asennon niin pienen aikaa, että siinäkin on iskenyt turhautuminen. kun ei jaksa treenata 50 x 2 sekuntia. tai edes 20 x 5 sekuntia. eli siis oikeasti toivoakaan ei ole mistään puolen minuutin pidoista.
joskus on vatsat olleet tosi timmissä kunnossa, sitten muutaman vuoden repsahdustauko ja nyt inho vatsalihasliikkeitä kohtaan. miten sitä alkaisi niitä treenaamaan mahdollisimman pienellä kynnyksellä? toki koko kropan liikkeissä ovat varmasti vähän kehittyneet ja esimerkiksi leuanvetolaitteessa joutuu tottakai pitämään koko kropan timminä.
sekavaa tekstiä ja nyt tulee kiirekin, että ehtii salkkareiksi tv:n ääreen
mutta jos jollakin on ollut vastenmielistä vatsalihasliikkeiden aloitus ja tekeminen niin voisi kertoa vinkkejä miten päästä tästä yli ja eteenpäin. olisi tärkeä, että kropan lihakset olisivat tasapainossa, eikä yksittäinen (iso)osa kehoa näin paljoa jäljessä.