Mimmien vatsalihakset

Mulle ei oikein avaudu tuo vatsalihasten löyminen, ainakaan treenimielessä. Videon ensimmäinen muijakin näytti hakevan siitä vain seksuaalista mielihyvää:hyvä:

Jostain olen lukenut että vatsaihasten lyöminen jännitettynä kehittää niitä kovemmiksi?
Heh. Enpä tiedä tästä, mutta on ainakin tullut kokeiltua. Samoin kuin vatsan päälle putoavan kuntopallon vastaanottamista.

Mulla on nykyisin aika hyvässä kondiksessa vatsalihakset, mutta onhan niitä tullut treenattuakin. Pieni painonpudotus toi niitä jo vähän esille, hyvänä päivänä saattaa jopa ns. sikspäkin erottaa. On niistä tullut ihan kommenttiakin, mikä on tietenkin ilahduttavaa. Ennemminkin mulla on nykyään kuitenkin litteä vatsa kuin muhkean lihaksikas. Läskit löytyy sitten tuolta vähän alempaa...

Mä olen sitä mieltä, että geenit tohon vaikuttaa eniten. Toki myös se, että on oltava niitä lihaksia, ennen kuin se päkki alkaa näkymään. Itselläni on hyvät vatsageenit, koska koskaan en ole vatsoihin sen kummemmin treenatessa panostanut ja silti sanoisin sen olevan paras lihasryhmäni. Salilla olen aina tehnyt vatsoja vähän tyyliin "teen jos jaksan" ja koskaan en ole mitään erityiskikkailuja harrastanut. Mut sieltä ne vaan dieetillä sitten alkaa ensimmäisenä pilkottaa ja pilkottaa ne koko ajan jonkin verran muutenkin.

Mut alakroppaan on myös sitten pesiytyny tietyt geenit, mutta ei niistä sen enempää :D

mäkin kyl uskon et noi geenit merkkaa eniten. oon tehnyt vatsoja miten sattuu ja lähinnä ilman lisäpainoja ja liian paljon tai en ollenkaan ja kaikkea hölmöä, silti oikein nätisti näky 6 palaa. no okei ei nyt ihan sillain tiktiktik, mut oli viivat näkyvil kuiteski ja se on aika voitto tällä ruualla, enkä tosiaan millää dieeteil ollu, mun onni on vaan että se rasva ei sinne mahan seutuville oikein mene. tosin havahduin ehkä viikko sitten siihen miten mulla on eniten läskiä alaselässä, kuvottavaa! ei sekään mitenkään oikein missään näy mut osa vois tulla masunki peitteeks...

nyt on kyllä tullut vähän tota peitettä vatsaankin, mut en jaksa siitä stressaa kun kesäänhän on pitkä aika ja nyt voi syödä hyvin mielin entistä enempi suklaata ku ajattelee et mennyttä jo :)

ja kantsii muistaa et noi perusrutistukset sun muut ottaa tosiaan lähinnä sinne ylävattoihin et pysyis suhtkot tasavertasena se alavatsanki reenaus. ja syvien ja sivuvatsojen myös. mulla tosiaan tuli ekana näkyviin noi kylkiluiden alla olevat juovat, se oli vähän outoa, en usko et kovin tavallinen järjestys :D

mulla hyvässä kunnossa vatsalihakset, mutta ei kyllä ihan läskittömät :) riippuu munkin mielestä aika lailla geeneistä, mihin se ä, mistä ei rasva menee. kun olin laihdutin, oli mulla vatsakin tosi litteä, mutta läskit lähti lisäks sieltä, mistä ei halunnu (takamus, rinnat) Päätin hyväksyä itteni sellasena, kun mut oli tarkoitettu :) pieni läskikerros ole haitaksi :)

Jostain olen lukenut että vatsaihasten lyöminen jännitettynä kehittää niitä kovemmiksi?
http://www.youtube.com/watch?v=mnBFIv5vsxM&feature=related niinkuin näin?
Video oli kohtuullisen läppä, enkä usko tuonkaltaisen harjoittelun auttavan vatsapalojen erottuvuuteen. Mutta on vatsan lyömisellä jotain ideaa jossakin.

Meidän kikspoks treeneissä tuota harrastettiin, eli jännitettiin vatsaa ja kylkiä ja kaveri löi keskivartaloon, tempo oli nopea ja lyönnit puolivillaisia (sellaista "pommitusta"). Tuntui lähinnä rentouttavalta. En kyllä usko, että harjoituksen ideana oli kovettaa vatsalihaksia, lähinnä varmaan oppia ottamaan iskuja vastaan ja pitämään se keskivartalo jatkuvasti tiukkana. ;)

Noin muuten uskon (kuten moni muukin tässä topicissa), että geenit ovat aika suuressa roolissa mitä tulee vatsalihasten erottuvuuteen. Omalla kohdallani ns. keskiviiva on näkynyt lähes läpi elämän (miinus lapsuus), kireimmässä kunnossa "4-pack" eli neljä ylimmäistä palaa ja aika originaalitilanne taitaa olla kahden ylimmäisen palan ja keskiviivan näkyminen. En ole koskaan kiinnittänyt vatsaan sen erikoisempaa huomiota, enkä mielestäni edes ollut kovin laiha tai erityisesti "himoliikkunut". Aika keskitietä on tallattu niin liikkumisen kuin syömistenkin suhteen.

Itselläni on hyvät vatsageenit, koska koskaan en ole vatsoihin sen kummemmin treenatessa panostanut ja silti sanoisin sen olevan paras lihasryhmäni. Salilla olen aina tehnyt vatsoja vähän tyyliin "teen jos jaksan"

Mulla vähän sama meininki, eli koskaan en ole jaksanut vatsoihin erityisesti panostaa. Kuitenkin vatsalihakset jollain tapaa pilkottaa, vaikka rasvaprosenttikaan ei ole matala. (n.20%) Olen sitä mieltä että muu kohtuullisen raskas treenini vaikuttaa jo itsessään vatsoihin niin kovasti ettei niitä tarvitse kummemmin erikseen treenailla. (Maastaveto, etukyykky, vauhtipunnerrus...) Kaikissa näissä on vatsalihakset mukana. Veikkaan että juuri nämä ovat kasvattaneet vatsalihasten kokoa.

Mulla vähän sama meininki, eli koskaan en ole jaksanut vatsoihin erityisesti panostaa. Kuitenkin vatsalihakset jollain tapaa pilkottaa, vaikka rasvaprosenttikaan ei ole matala. (n.20%) Olen sitä mieltä että muu kohtuullisen raskas treenini vaikuttaa jo itsessään vatsoihin niin kovasti ettei niitä tarvitse kummemmin erikseen treenailla. (Maastaveto, etukyykky, vauhtipunnerrus...) Kaikissa näissä on vatsalihakset mukana. Veikkaan että juuri nämä ovat kasvattaneet vatsalihasten kokoa.

Tää vois olla mun kirjottamaa. :) mulla sama juttu eli geenit on onneks semmoset että vatsan seudulle ei paljon keräänny rasvaa. Monipuolisesti treenaamalla ne kehittyy, ite oon huomannu että etukyykyn jälkeen on seuraavana päivänä vatsan seutu ihan kipeänä. Kaikissa liikkeissähän se vatsa täytyy muistaa aktivoida aina niin siinäpä ne vatsalihaksetkin sitten vahvistuu.
Yks parhaista vatsalihasliikkeistä on muuten tangossa roikkuen jalat ylös! :thumbs:

ja kunhan vastusten kanssa tehdessä kiinnittää huomion liikerataan. niin monesti näkee salilla porukkaa nylkyttämässä painojen kera siihen malliin ettei rasitus kyllä varmana kohdistu vatsalihakseen :D

jep, määkin joskus itsetuhoisina vuosina tehnyt ihan liian suurilla painoilla... selkä vaan kipeytyi. Ja entä nää muut vatsalihaslaitteet, joihin voi laittaa levypainoja ym... :eek: nehän saa ylös vain jalkojen avulla. vatsasta tietoakaan!

nyt jos tekee todella kunnolla vatsaa niin ilman painoja ristiselkä maassa jalat rentona, sama onko kylkiasennossa vai missä. ite teen ainoastaan ylävatsaa kiertäen kevyt levypaino vastuksena. siinäkin meinaa välillä selkä ja jalat tehdä suurimman työn. vatsat on ehdottomasti tekniikkalaji omaa laatuaan.

Mulla on liikaa rasvaa ja rasvaprosentti on liian ylhaalla:rolleyes: mutta ehka kun jatkaa vaan samaa tiukkaa reenia ni ne sielta joskus esiin tulee.

jep, määkin joskus itsetuhoisina vuosina tehnyt ihan liian suurilla painoilla... selkä vaan kipeytyi. Ja entä nää muut vatsalihaslaitteet, joihin voi laittaa levypainoja ym... :eek: nehän saa ylös vain jalkojen avulla. vatsasta tietoakaan!

nyt jos tekee todella kunnolla vatsaa niin ilman painoja ristiselkä maassa jalat rentona, sama onko kylkiasennossa vai missä. ite teen ainoastaan ylävatsaa kiertäen kevyt levypaino vastuksena. siinäkin meinaa välillä selkä ja jalat tehdä suurimman työn. vatsat on ehdottomasti tekniikkalaji omaa laatuaan.

totta :) minä teen ehkä 2 kertaa viikossa vatsoja ilman lisäpainoja eikä toistojakaan ole kuin enintään 20 (ei mitään 200 kuin mitä ne jumppamimmit pukkarissa kehuskelee tehneensä). syvät vatsalihakset on must olla kunnossa jos haluaa kunnon pyykkilaudan. täällä suunnassa vatsalihakset näkyy kyllä läpi vaikka pieni fläsäkerros onkin :hyvä:
kai minullakin on sitten ne hyvät geenit vatsojen suhteen :D

totta :) minä teen ehkä 2 kertaa viikossa vatsoja ilman lisäpainoja eikä toistojakaan ole kuin enintään 20 (ei mitään 200 kuin mitä ne jumppamimmit pukkarissa kehuskelee tehneensä). syvät vatsalihakset on must olla kunnossa jos haluaa kunnon pyykkilaudan. täällä suunnassa vatsalihakset näkyy kyllä läpi vaikka pieni fläsäkerros onkin :hyvä:
kai minullakin on sitten ne hyvät geenit vatsojen suhteen :D

ehkä jossai maves on hauska koitella ykkösii, mut leuanvedois vatsois punnerruksis yms on kiva nähä et monta jaksaa tehdä :D vaikka jossai ajas

ite oon viime aikoina tehny vaan paria melko raskasta liikettä vatsoille ja sit noit syvien lihasten jutskii kans, tehonnu nekin, aikasemmin tein paljon, kun tykkään tehdä vatsaa, huonoo tulosta ei tuonu sekään, ehkä se hyötysuhde oli vähän pienempi ku aikaa meni enempi, mut jos joku on kivaa niin ei se nyt nii justii jos ei maksimaalista hyötyä tule. :) ja siin et hinkkaa tuhat ja yks toistoa niin hyvä on sekin et tulee kyl se vatsa aika kaikellail käytyy läpi. tietty se et tekee sen parisataa istumaannousua tai rutistusta niin ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole kovin järkevää :D
mäkin kyl oon enempi ton ilman lisäpainoi puolella, ehkä ne jotai auttaa, mut vatsalihaksien kans kyl just joku hengitys ja tollaset ihan yhtä tärkeet ja lisäpainojen kans helposti unohtaa ne. plus toi et rasittaa helposti selkää, se ei ikinä oo kovi hyvä.

Kyllä nuo vatsalihakset näkyy, ainakin 4 ylintä palikkaa, ilman sen erikoisempaa treeniä... :) Kun tästä parin kk:n päästä aloittaa dieetin niin aika nopeasti tulee koko päkki näkyviin, näyttää hyvältä.

Oon niin onnellinen, kun löytyi edes napa jo ihran seasta...:rock::hyper: (No löyty se jo alkusyksystä.) Kaverini kanssa sovittiin, että jotain "paloja" näkyy molemmilla kesäkuussa 2009 ja siihen aion todellakin pyrkiä - palaan takaisin syksyiseen 200-toistoa-joka-toinen-päivä-10-30-erilaisen-liikkeen-sarjoissa, se tuntui toimivan. Ja huhti-toukokuulla viimeiset ihran rippeet dietillä pois! *Hiukka off-topicia, mutta onko teillä kuinka paljon kokemuksia CLA:n käytöstä rasvan vähentämiseen/lihaksen kasvatukseen (linkit tervetulleita)* Onnea matkaan kaikille kadonneen sixpackin metsästäjille!!

*Hiukka off-topicia, mutta onko teillä kuinka paljon kokemuksia CLA:n käytöstä rasvan vähentämiseen/lihaksen kasvatukseen (linkit tervetulleita)* Onnea matkaan kaikille kadonneen sixpackin metsästäjille!!

Suosittelen ennemmin vihreää teetä tabletti/kapselimuodossa. On tehokkaampaa kuin CLA. :)
Mutta ennenkaikkea oikeanlainen ruokavalio (puhdas ruokavalio) ja oikeanlainen treeni on tärkeimmässä asemassa tavoitellessa timmiä vatsaa. ;)

Suosittelen ennemmin vihreää teetä tabletti/kapselimuodossa. On tehokkaampaa kuin CLA. :)
Mutta ennenkaikkea oikeanlainen ruokavalio (puhdas ruokavalio) ja oikeanlainen treeni on tärkeimmässä asemassa tavoitellessa timmiä vatsaa. ;)
Ruokavalioni on viimeinkin ok.. Miten sinä teet vatsoja?

Mulla näkyy koko 6päkki. Sain hyvät geenit, kun laardi kerääntyy vatsan sijaan pebaan ja reisiin :)
Sama:)...ja kun paino pysyy siinä 60 tienoilla päkki näkyy aina.

Piilossa on kaikki palikat (jos niitä edes on olemassa) :D Rasvaahan siinä on päällä, tosin eipä mitään ole näkyny vaikka rasvat ois alempanakin välillä olleet :)

Mulla on alavatsassa semmonen tosi hemaseva pikku pömppis :jahas: On ilmestyny siihen tässä viimesen vuoden tai parin aikana eikä tunnu lähtevän pois oikein millään. Ylävatsassa ei rasvaa oo liikaa ja vyötärökin multa löytyy mut tonne alavatsaan on tullu äitiltä perintönä tollanen ominaisuus. Pepussakin kyllä on ihan sopivasti :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom