Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Älä tunne, mä oon nuori ja lihava ;)

--

Viimeviikolla mave 5x70kg, kyykky 3x60kg, penkki 2x50kg.

:) Mä näytän varmaan just sellaiselta "Haluan kiinteytyä, joten nostan vain kevyitä painoja hirveän pitkillä sarjoilla etten vaan saa kauheita isoja lihaksia, enkä syökään koskaan mitään" -tyypiltä, mikä ei siis todellakaan pidä paikkansa. Heh, joo, ytimenä oli se, että mä en edes kehtaa kirjoittaa tänne mun painoja, ne on niin minimaalisia, lähtien naisten 8-10 kg tangosta... ;) Isoin sarjapaino tällä hetkellä on suorinjaloin maven 30 kg. Toisaalta vanhuus ja viisaus (ja lihaskato, ei kai mulla sellaista vielä kauheesti oo...) kulkevat käsi kädessä, eikös sen sillä voi selittää, buaaahh... Eli ei nosta painoja jos ei jaksa niitä nostaa :hyper:. Oikealla tekniikalla yritetään. Mutta usko on kova, sapuskaa ja treeniä koneeseen, niin kyllä se siitä nousee. Perässä tullaan kiikku! :)

Mulla on sjmv 45kg sarjapainona. Ei ole mitään järkeä rikkoa paikkoja liian isoilla painoilla ja huonolla tekniikalla, opin kun reväytin tossa alkukesästä olkapääni, jonka jälkeen katsoin parhaaksi tiputtaa kaikkia painoja toistaiseksi. Ja kun ei treenaa voimakisoihin, miksi stressata pieniä painoja?

Mulla on sjmv 45kg sarjapainona. Ei ole mitään järkeä rikkoa paikkoja liian isoilla painoilla ja huonolla tekniikalla, opin kun reväytin tossa alkukesästä olkapääni, jonka jälkeen katsoin parhaaksi tiputtaa kaikkia painoja toistaiseksi. Ja kun ei treenaa voimakisoihin, miksi stressata pieniä painoja?

Totta. En mä niistä oikeasti (noo, ehkä ihan pikkiriikkisesti, mutta ei aikuisten oikeesti...) stressaa, mua vaan huvittaa kun tän ketjun mukaan mun painot on noin 10-20% muiden painoista ;). Kai sitä haluaa kehittyvänsä, mutta siinäkin mielessä tämä on hyvä laji, että se (toivottavasti) kasvattaa myös kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Kun se muutos ja voimien kasvu ei vaan tapahdu yhdessä yössä tai kuukaudessa. Ja vastahan mä aloitin salilla käynnin hieman yli kuukausi sitten...

Viimeisiä sarjapainoja, n. 3x10 sarjoina:

Takakyykky 60kg (jee vihdoin "oma paino"!!)
SJMV 60kg
Penkki 30kg
Ylätalja leveä 35kg
Pystypunnerrus smithissä 17,5kg
Yhden käden kulmasoutu kp 12,5kg
Hauiskääntö tangolla 10kg
Leuat (yrityksestä huolimatta) 0

Olen 164cm/60kg. Viime jouluna aloittanut treenauksen kunnolla ja kaikissa liikkeissä on kyllä lähdetty niin pienistä painoista kuin vain löytyy :rolleyes: Ihan kiva tämä topic siis siinäkin mielessä, että itse tajuaa sen, että kyllä ne painot vaan on kasvanu! :D

Viimeisiä sarjapainoja, n. 3x10 sarjoina:

Takakyykky 60kg (jee vihdoin "oma paino"!!)
SJMV 60kg
Penkki 30kg
Ylätalja leveä 35kg

Pystypunnerrus smithissä 17,5kg
Yhden käden kulmasoutu kp 12,5kg
Hauiskääntö tangolla 10kg
Leuat (yrityksestä huolimatta) 0

Olen 164cm/60kg. Viime jouluna aloittanut treenauksen kunnolla ja kaikissa liikkeissä on kyllä lähdetty niin pienistä painoista kuin vain löytyy :rolleyes: Ihan kiva tämä topic siis siinäkin mielessä, että itse tajuaa sen, että kyllä ne painot vaan on kasvanu! :D

Kyl ne sarjapainot siitä nousee, kun jaksaa tunnollisesti/säännöllisesti vääntää, eikä pelkää sitä rautaa. Mitä leukoihin tulee, niin ite tein ylätaljaa aika kauan ennen ku sain yhtäkään leukaa... kun sarjapainot alko lähentelee omaa painoa, alko myös leuat onnistua. :)

Ja vastahan mä aloitin salilla käynnin hieman yli kuukausi sitten...
Tämä tietysti "selittää" asiaa ja on aivan ymmärrettävää ettei ne painot ole vielä isoja. Tärkeää on että kokoajan painot kasvaa eli progressiota on treenistä. En malta olla kuitenkaan sanomatta, että etenkin naisilla on (ihan tutkitustikin) haaastavaa uskoa mihin pystyy. Ja tämä näkyy salilla niin ettei haasteta tarpeeksi itseä eikä edes kokeilla niitä isompia kuormia, koska ei uskota itseensä. Itse olen sortunut tähän luuloon myös, vaikka meidän salin mittapuussa vetelen top5:ssa varmaan naisista painojen osalta. Niin se vaan yllätti että pystyin lisämään selkeästi esim. soutuihin painoja kun vaan kokeilin.

Kyl ne sarjapainot siitä nousee, kun jaksaa tunnollisesti/säännöllisesti vääntää, eikä pelkää sitä rautaa. Mitä leukoihin tulee, niin ite tein ylätaljaa aika kauan ennen ku sain yhtäkään leukaa... kun sarjapainot alko lähentelee omaa painoa, alko myös leuat onnistua. :)

Oolrait, eli tämä perusteella vielä saa varmaan aika hetken ylätaljaa hinkkailla ennen kuin leukoja nousee. Leuanvedossa on naisilla vaan on joku sellainen egonnostatus-asema omassa päässäni ;) No, kuminauhan avulla mennään nyt vielä ja toivotaan jos joku vaikka sivusilmällä erehtyisi luulemaan että itsekseen ihan nousee, heh.

Oolrait, eli tämä perusteella vielä saa varmaan aika hetken ylätaljaa hinkkailla ennen kuin leukoja nousee. Leuanvedossa on naisilla vaan on joku sellainen egonnostatus-asema omassa päässäni ;) No, kuminauhan avulla mennään nyt vielä ja toivotaan jos joku vaikka sivusilmällä erehtyisi luulemaan että itsekseen ihan nousee, heh.
Mä suosittelen tekemään negatiivisia eli hypyllä ylös ja hitaasti alas. Sillä tavalla kehitty ittelläni ihan muutamassa viikossa.

Mulla on ihme kyllä suhteessa ehkä parempi penkkitulos kuin muut, mutta en ole esim. kyykyssä maksimia koskaan kokeillut. Pitäis joskus saada joku asiantuntija myös katsomaan se kyykkytekniikka.

Penkki - sarjat 3x6 50kg, maksimi 57,5kg
Takakyykky - sarjat teen 4x10 60kg, menis varmaan enemmän ku katsoo tota seuraavaa, mut en oo varma tekniikastani...
Syväkyykky (perse lattiaan) - 5x3 55kg
Mave - 3x5 70kg, maksimi 85kg (jos muistan oikein)
Ylätalja - sarjat 3x7 55kg
Pystypunnerrus käsipainoilla 3x10 12kg (tangolla 23kg)
Leuat - hyvänä päivänä myötäotteella 3x, huonona 1x (vastaotteella lähes samoissa)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaahas, vastaillaan niin pääsee tänne myöhemmin naureskelemaan näillekkin romuille ;)

Takakyykky 70kg (sarjapainoina 3x7)
SJMV 60kg (sarjapainoina 3x10-15)
MaVe 90kg (x10 paras tulos)
Penkki 40kg (sarjapainoina 3x6-8)
Penkki kp. 14kg (sarjapainoina 3x10-15)
Ylätalja leveä 55kg (sarjapainoina 3x10-15)
Hauiskääntö talja 60kg (sarjapainoina 3x10-15)
Pushdown ojentajat 70kg (sarjapainoina 3x15-20)
Leuat 3 (ja tämäkin kännissä ja läpällä juhannuksena.. :D )

Laittaisitteko myös, minkä painoisia itse olette, jotta osaa suhteuttaa itseruoskinnan ja häpeän omista heikoista tuloksista järkeviin mittasuhteisiin?

Syväkyykky Smithissä ~170kg (sarjana 3 x 20)
Penkki maksimi 85kg (tehdään aina pyramidisarjan keskellä)
Vinopenkki tangolla pyramidina 2x2x52kg saakka
Hauiskääntö (yhden käden, kyynärpää tuettuna ettei liiku) 15kg (sarjaa 3 x 10)

Muissa liikkeissä sitten ei olekaan tietoa paljonko on painoja. Kunhan ne vain lisääntyy jatkuvasti. :)
Pystypunnerrus käppyrätangolla lienee jossain ~55kg tietämillä (3x10 sarjana).

Oma paino ~60kg ja mittaa 163.

Laittaisitteko myös, minkä painoisia itse olette, jotta osaa suhteuttaa itseruoskinnan ja häpeän omista heikoista tuloksista järkeviin mittasuhteisiin?

Niin ja myös monta vuotta treeniä on alla?!
Nyt nimittäin tuntuu siltä että paras olis olla lukematta tätä ketjua....

Niin ja myös monta vuotta treeniä on alla?!
Nyt nimittäin tuntuu siltä että paras olis olla lukematta tätä ketjua....

Salilla käymisessähän on juurikin hienoa se, että itsensä pahin vastus löytyy sieltä peilistä ;)
mutta 175/70, alle 20 rasvat ja 20v, urheilullista taustaa lapsuudesta asti, mutta tavoitteellista salia vuosi alla :)

Hirveitä lukuja Herhillä noin pieneksi naiseksi.

Itse olen 162/51 ja säännöllistä salitreeniä takana n. vuoden verran. Tässä alla omia sarjapainojani. Hieman hävettää näin pieniä lukuja tänne laittaa, mutta tuleepa sitten ehkä joskus palattua näihin, kun on toivottavasti suurempia lukuja esitellä.

- takakyykky 47,5 kg (3 x 12)
- mave 70 kg (5 x 5) (tosin kaksi vikaa sarjaa jäivät kyllä viimeksi neljään toistoon..)
- kapea penkki 25 kg (3 x 12)
- tavallista penkkiä en ole aikoihin kokeillut, mutta rintaprässissä 39 kg (5 x 5)
- kolme leukaa menee puhtaasti vastaotteella
- ylätalja 40 kg (3 x 12)
- hauiskäännöt 2 x 8kg käsipainoilla (3 x 12)

Syväkyykky Smithissä ~170kg (sarjana 3 x 20)
Oma paino ~60kg ja mittaa 163.

Jos tosiaan on syvälle ja ilman varusteita tai RAW hyväksytyillä varusteilla niin naisten 63 kg avoimessa sarjassa SE on 155 kg, että alahan kisaamaan! :thumbs: Penkissäkin SE klassisessa voimanostossa aka RAW on 90 kg niin siihenkin ihan hyvät tsäänssit olis.

E: Vai meinasitko smithin sijaan jalkaprässiä?

20v / 163cm / 56-57kg, 1,5 vuotta salilla 4krt/vk.

Takakyykky 60kg (sarjapainoina 6x8-10)
SJMV 90kg (sarjapainoina 5x8-10)
Penkki 50kg (sarjapainoina 5x5-6)
Penkki kp. 16kg (sarjapainoina 5x10)
Hauiskääntö scott mutkatanko 20kg (sarjapainoina 5x6-8)
Ylätalja leveä 40kg (sarjapainoina 3x10)
Alatalja 40kg (sarjapainoina 4x10)
Jalkaprässi 190kg (sarjapainoina 5x6-8)
Leuat 8 (vastaote, tavoite 20)

Mä treenailen yleensä siten, että aloitan kevyemmillä ja useammilla toistoilla, joten tässä siis viimeisen sarjan luvut. Eli vikassa sarjassa tehty esim. seitsemän toistoa 75 kilolla (kyykky).

Kyykky 7x75kg
Prässi 10x110kg
Askelkyykky 10x50kg
Mave 4x80kg
Penkki parhaimmillaan 5x50kg (penkki on jostain syystä sellainen liike, jossa energiatasot ja kuun asennot vaikuttaa muita liikkeitä enemmän)
Leuat max. 9
Vinopenkki 15kg käsipainot
Soutu (ei ala- eikä yläsoutu, vaan jotain siltä väliltä :D) 12x54kg

Itse olen 163cm ja 57,5kg. Salia takana teini-iästä lähtien, mistä säännöllistä käyntiä salilla varmaan 5 vuotta? Nykyisin kyllä tuntuu, että sarjapainot on laskeneet. Erityisesti penkki eikä leuat kulje, mur. Jottain pitäis varmaan muuttaa, että kehitys taas lähtis nousuun. Salikertoja kuitenkin tulee viikkoon vain 1-3, joten niiden lisäämisellä saisi varmaan jo paljon aikaan. Mutku sitten taas on noita muita harrasteita, jotka syö sitä aikaa.

Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
Täytyy vastata kun kerran mielenkiinnolla lukeekin tätä ketjua :D
Eli 170/70, salilla aktiviisesti pian pari vuotta, sitä ennen kevyemmin ehkä vuosi ja sitten muutaman vuoden tauko edellisiin salillakäynteihin.. Muuta urheilua ohessa, lähinnä uinti, hiihto, lenkkeily.. Mulla ei ole koskaan ollut mitään "oikeeta" ohjelmaa.
-Mave 3x90kg (tätä olen harjotellut vasta puoli vuotta)
-penkki maksimi 1x65kg (tää on mun kompastuskivi, vuoteen en saanut millään yli 60kg:n, nyt meni ja siihen tais tyssätä taas)
-hauiskääntö mutkatangolla maksimi 1x37,5kg
Tämmösiä nyt tuli mieleen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom