Tuo kiikun viestikin saa itsensä tuntemaan aika uunoksi...
Älä tunne, mä oon nuori ja lihava ;)
--
Viimeviikolla mave 5x70kg, kyykky 3x60kg, penkki 2x50kg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo kiikun viestikin saa itsensä tuntemaan aika uunoksi...
Älä tunne, mä oon nuori ja lihava ;)
--
Viimeviikolla mave 5x70kg, kyykky 3x60kg, penkki 2x50kg.
Mulla on sjmv 45kg sarjapainona. Ei ole mitään järkeä rikkoa paikkoja liian isoilla painoilla ja huonolla tekniikalla, opin kun reväytin tossa alkukesästä olkapääni, jonka jälkeen katsoin parhaaksi tiputtaa kaikkia painoja toistaiseksi. Ja kun ei treenaa voimakisoihin, miksi stressata pieniä painoja?
Viimeisiä sarjapainoja, n. 3x10 sarjoina:
Takakyykky 60kg (jee vihdoin "oma paino"!!)
SJMV 60kg
Penkki 30kg
Ylätalja leveä 35kg
Pystypunnerrus smithissä 17,5kg
Yhden käden kulmasoutu kp 12,5kg
Hauiskääntö tangolla 10kg
Leuat (yrityksestä huolimatta) 0
Olen 164cm/60kg. Viime jouluna aloittanut treenauksen kunnolla ja kaikissa liikkeissä on kyllä lähdetty niin pienistä painoista kuin vain löytyy Ihan kiva tämä topic siis siinäkin mielessä, että itse tajuaa sen, että kyllä ne painot vaan on kasvanu! :D
Tämä tietysti "selittää" asiaa ja on aivan ymmärrettävää ettei ne painot ole vielä isoja. Tärkeää on että kokoajan painot kasvaa eli progressiota on treenistä. En malta olla kuitenkaan sanomatta, että etenkin naisilla on (ihan tutkitustikin) haaastavaa uskoa mihin pystyy. Ja tämä näkyy salilla niin ettei haasteta tarpeeksi itseä eikä edes kokeilla niitä isompia kuormia, koska ei uskota itseensä. Itse olen sortunut tähän luuloon myös, vaikka meidän salin mittapuussa vetelen top5:ssa varmaan naisista painojen osalta. Niin se vaan yllätti että pystyin lisämään selkeästi esim. soutuihin painoja kun vaan kokeilin.Ja vastahan mä aloitin salilla käynnin hieman yli kuukausi sitten...
Kyl ne sarjapainot siitä nousee, kun jaksaa tunnollisesti/säännöllisesti vääntää, eikä pelkää sitä rautaa. Mitä leukoihin tulee, niin ite tein ylätaljaa aika kauan ennen ku sain yhtäkään leukaa... kun sarjapainot alko lähentelee omaa painoa, alko myös leuat onnistua.
Mä suosittelen tekemään negatiivisia eli hypyllä ylös ja hitaasti alas. Sillä tavalla kehitty ittelläni ihan muutamassa viikossa.Oolrait, eli tämä perusteella vielä saa varmaan aika hetken ylätaljaa hinkkailla ennen kuin leukoja nousee. Leuanvedossa on naisilla vaan on joku sellainen egonnostatus-asema omassa päässäni ;) No, kuminauhan avulla mennään nyt vielä ja toivotaan jos joku vaikka sivusilmällä erehtyisi luulemaan että itsekseen ihan nousee, heh.
Laittaisitteko myös, minkä painoisia itse olette, jotta osaa suhteuttaa itseruoskinnan ja häpeän omista heikoista tuloksista järkeviin mittasuhteisiin?
Niin ja myös monta vuotta treeniä on alla?!
Nyt nimittäin tuntuu siltä että paras olis olla lukematta tätä ketjua....
Syväkyykky Smithissä ~170kg (sarjana 3 x 20)
Oma paino ~60kg ja mittaa 163.
Mä treenailen yleensä siten, että aloitan kevyemmillä ja useammilla toistoilla, joten tässä siis viimeisen sarjan luvut. Eli vikassa sarjassa tehty esim. seitsemän toistoa 75 kilolla (kyykky).
Kyykky 7x75kg
Prässi 10x110kg
Askelkyykky 10x50kg
Mave 4x80kg
Penkki parhaimmillaan 5x50kg (penkki on jostain syystä sellainen liike, jossa energiatasot ja kuun asennot vaikuttaa muita liikkeitä enemmän)
Leuat max. 9
Vinopenkki 15kg käsipainot
Soutu (ei ala- eikä yläsoutu, vaan jotain siltä väliltä :D) 12x54kg