Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Dieetin ajan tullut treenattua lyhyemmillä sarjoilla, työsarjat aina 3x5. Noita laitteiden painoja en viitsi edes laittaa, kun laitteissa on eroa kelkkojen yms. painoilla. Tässä kuitenkin tämän "pyhän kolminaisuuden" painot:

Kyykky: 67,5kg
Penkki: 40kg
Mave: 80kg

Itsekin olen huomannut, että silloin kun on varmistaja penkkiin ja kyykkyyn, pysyy pää paremmin kasassa.. Penkissä aina korotuskerroilla on pakko olla varmistaja, muuten ei itseluottamus riitä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Viime treenissä mulle tuli kyllä melkoinen ahaa-elämys painovertailujen suhteen. Älkää käsittäkö väärin, mun mielestä treenipainojen vertailu on yhä hauskaa ja motivoivaa ja kiva että sitä täällä tehdään, mutta pointtini on ehkä ennemminkin muistuttaa vertailun valtavasta suhteellisuudesta.

Oon salilla katellut, kun moni päästää selkänsä "kippaamaan" ylätaljassa, jolloin nousee paljon enemmän rautaa. Itse olen siihen nähden tehnyt hyvin puhtaasti, eli selkä visusti pystyssä pysyen, ja pikkuhiljaa päässyt leveähköllä otteella 3x12(41,25)-työsettiin omalla tekniikallani. Mutta nyt sitten tsekattiin liikettä pt:n kanssa läpi, ja kappas. Yläselkä ei tosiaan kipannut, eli tekniikkani oli kyllä "ihan jees", mutta kun loppuun lisättiin rinnan avaus ja vielä reilumpi alasveto, niin 3x10(35) tekikin äkkiä todella tiukkaa. Pienen pienellä muutoksella raudasta piti siis ottaa saman tien 15% pois, eikä siltikään mennyt samaa toistomäärää!

Riippuu toki kovasti liikkeestä, miten isoja vaihteluja painohaitariin eri tekniikoilla tulee ja miten helppoa on sanoa, mikä liike on "puhtain". Jos penkissä painon ottaa rintaan asti kiinni, niin muuttujia ei ole kovin paljon, kun taas jalkaprässissä ja kyykyssä on valtavat syvyysvaihtelut. Ja jokainen tehköön tismalleen sillä tavalla kuin itselle parhaalta tuntuu. Mutta muihin verrattuna pieniä painoja ei kannata missään nimessä hävetä, koska tekniikalla on niin suuri merkitys. Tärkeintä on, että kehitystä tapahtuu omassa seurannassa ja että treeni menee perille. :)

Ja ketjun aiheessa pysyäkseni teen tässä sitten tietysti pikkuvertailun omiin alkuvuoden painoihini!

askelkyykky 4x8 (25) -> nyt käsipainoilla 3x15 (15), eli vastais edellisellä 3x15(30)
penkki 4x2 (40) -> nyt 4x6 (40)
ylätalja leveämyötä 4x8 (41,25) -> nyt 3x10 (35), kun tekniikkaa muutettiin :D

^Olen samaa mieltä. Ja lisäisin vielä tuohon tekniikkaan sen tuntuman. Eli ei riitä hyvä ja oikea tekniikka, jos tuntumaa ei osaa hakea oikeaan kohdelihakseen. Se vaatii ajatuksen mukana oloa ja ainakin itselleni on erittäin haastava saada oikeanlainen tuntuma mm. latseihin, olkapäihin sekä pakaraan. Tuntuman hakemisen kautta omat treenipainotkin on pudonnut ihan reilusti.

Syväkyykky 4 x 7 52 kg
Penkki 2 x 6 42 kg
Mave 3 x 10 70 kg

Niitä painoja

Varoituksen sananen. Oon täys noob tällä forumilla, mutta urheilutaustaa puolestaan löytyy ja jokseenkin fiksua salitreeniä takana nyt 1,5v. Sitä edelsi kolmen vuoden luova tauko kaikesta muusta urheilusta, paitsi koiran kanssa lenkkeilystä ja tottiksesta. Sitä ennen yleisurheiltu ja hiihdetty kovastikkin pentuna, vähän kamppailtu aikuisiällä ja myöskin salitreeniä muutaman vuoden ajan ennen taukoa.

Tää kevät on ollu mulle tulosten räjähdysmäisen kasvun aikaa, ja tässä ois nyt muutamat näistä mun "saavutuksistani":

Kyykky läks (ammattilaisten valvonnassa;) 1x 105 (1,5v sitten sarjaa 65kg)
3x100
6x90

Mave 8x 90 (liike alotettu 0,5v sitten sjmv:llä 40kg)

Penkki 8x 35 (tää on se munkin kompastuskivi)

Lisätään vielä et kokoa tällä eukolla on 173cm/66kg. Talvi vedettii ronskisti 70-kilosena, ja toivottavasti myös ensi talvi. Sais tulla vaa lihana nuo kilot takasin... :)

Tuli jostain pakottava tarve vielä tehdä pieni lisäys tuohon^ mun juttuun tosta mun tuloskehityksestä. Lueskelin threadin aiempia viestejä treenituntumasta ja vääristä tekniikoista, ja sieltä lähti tämä ajatus tulemaan pintaan.

Siispä vielä tarkennus, eli mulla tota jalkaosastoa on treenattu mm. syväkyykkyä pysäytyksellä, boxikyykkyä ja haettu nimenomaan se paketti kasaan (keskikroppa) , tuntuma, nopeus ja räjähtävyys liikkeeseen. Näillä eväillä siis liikahti tuo paino, ja puhtaasti. :)

Tää kevät on ollu mulle tulosten räjähdysmäisen kasvun aikaa, ja tässä ois nyt muutamat näistä mun "saavutuksistani":

Kyykky läks (ammattilaisten valvonnassa;) 1x 105 (1,5v sitten sarjaa 65kg)
3x100
6x90

Mave 8x 90 (liike alotettu 0,5v sitten sjmv:llä 40kg)

Penkki 8x 35 (tää on se munkin kompastuskivi)
On kyllä ihan älytön tuo sun kyykky-tulos :rock: Penkki sitten taas kuten sanotkin niin pahasti epätasapainossa jalkojen kanssa. Mut kyl se sieltä tulee kun vaa reenaa :D

Viime treenissä mulle tuli kyllä melkoinen ahaa-elämys painovertailujen suhteen. Älkää käsittäkö väärin, mun mielestä treenipainojen vertailu on yhä hauskaa ja motivoivaa ja kiva että sitä täällä tehdään, mutta pointtini on ehkä ennemminkin muistuttaa vertailun valtavasta suhteellisuudesta.

Oon salilla katellut, kun moni päästää selkänsä "kippaamaan" ylätaljassa, jolloin nousee paljon enemmän rautaa. Itse olen siihen nähden tehnyt hyvin puhtaasti, eli selkä visusti pystyssä pysyen, ja pikkuhiljaa päässyt leveähköllä otteella 3x12(41,25)-työsettiin omalla tekniikallani. Mutta nyt sitten tsekattiin liikettä pt:n kanssa läpi, ja kappas. Yläselkä ei tosiaan kipannut, eli tekniikkani oli kyllä "ihan jees", mutta kun loppuun lisättiin rinnan avaus ja vielä reilumpi alasveto, niin 3x10(35) tekikin äkkiä todella tiukkaa. Pienen pienellä muutoksella raudasta piti siis ottaa saman tien 15% pois, eikä siltikään mennyt samaa toistomäärää!

Riippuu toki kovasti liikkeestä, miten isoja vaihteluja painohaitariin eri tekniikoilla tulee ja miten helppoa on sanoa, mikä liike on "puhtain". Jos penkissä painon ottaa rintaan asti kiinni, niin muuttujia ei ole kovin paljon, kun taas jalkaprässissä ja kyykyssä on valtavat syvyysvaihtelut. Ja jokainen tehköön tismalleen sillä tavalla kuin itselle parhaalta tuntuu. Mutta muihin verrattuna pieniä painoja ei kannata missään nimessä hävetä, koska tekniikalla on niin suuri merkitys. Tärkeintä on, että kehitystä tapahtuu omassa seurannassa ja että treeni menee perille. :)

Ja ketjun aiheessa pysyäkseni teen tässä sitten tietysti pikkuvertailun omiin alkuvuoden painoihini!

askelkyykky 4x8 (25) -> nyt käsipainoilla 3x15 (15), eli vastais edellisellä 3x15(30)
penkki 4x2 (40) -> nyt 4x6 (40)
ylätalja leveämyötä 4x8 (41,25) -> nyt 3x10 (35), kun tekniikkaa muutettiin :D

Totta tosiaan, ja sit ku vielä muistetaan, että joskus se kippaaminen tehdään ihan tarkotuksella, eli aina ei kannata arvostella kanssa treenaajia (ja en tarkota, että tekisit näin ;) ) Mutta esim. kulmasoudussa voidaan supistella pienillä painoilla tai runtata rumaa voimaa isoilla, erilaista ärsykettä lihakselle, käytän ite kumpaakin.. Toki sillon ollaan metsässä, ku missään järkevässä paikassa ei enää tunnu, mutta sen tietää vain liiketta itse tekevä :D Ja sit varustekeskustelu: tehdäänkö vyöllä vai ilman, penkki paitaa, polvi siteitä.. Ja sitte kehonrakennusmielessä se ikävä tosi seikka, että voima ei välttämättä tarkota kaunista, pyöreää ja kroppaan hyvin sopivaa lihasta ;)

Mutta joo, viihteenähän tää vertailu on oikeen kivaa :D Mulla ei maksimeista oo tällä hetkellä mitään hajua, eilen otin DL 3x3@107,5 kg, meni kauniisti hyvällä tekniikalla, ja ei sitä kuuluisaa vyötä, hyvä jatkaa eteenpäin :puntti:

Mäkin oon nyt pari kuukautta käynyt vähän aktiivisemmin salilla, kun tuli hommattua personal trainer. Edelleen on muut urheilut ykkössijalla, mutta onhan se kiva nähdä tulosta näissäkin asioissa. :)
Eli alkuun kahden kuukauden takainen tulos, sitten tämän hetkinen:

Kyykky 45kg -> 65kg
Bulgarialainen splitkyykky 20kg -> 35kg
Pystypunnerrus 18kg -> 25kg
Hauiskääntö tangolla 17,5kg -> 22,5kg
Penkki 40kg -> 45kg
Leuat 4kpl -> 5kpl

Ja nämä on siis treenisarjojen painoja, en oo ikinä kokeillut maksimia. Muuten oon tosi tyytyväinen, mutta penkkitulosta tuntuu kyllä älyttömän vaikeelta saada ylös, tuntuu että vuodesta toiseen ihan sama paljonko treenaan, tulos pysyy about samana (eli 40-50kg)... Toisaltaan voi olla, että muistelen nyt jotain vanhoja tuloksia, että olen saanut 50kg esim kerran ylös. Ja nämä tulokset taas on kympin sarjoja. Yritän olla masentumatta :D

Tällä hetkellä:

Suurin osa näistä on sarjamaksimeja, ei ykkösmaksimeja.

Takakyykky 40 kg. En ole uskaltanut vapaalla tangolla hirveästi enempää laittaa, joskin tuo 40kg meni tänään todella kevyen tuntuiseseti
Pystypunnerrus 12,5 kg.
Ylätalja 40 kg. Tuo menee kunnolla, 45 kg saa repimällä, mutta paketti ei oikein pysy kasassa.
Vinopenkki 12,5 kg.
Ranskalainen punnerrus 14 kg.
Penkkipunnerrus 40 kg. Ykkösmaksimi tämä.
Seated row 22,5 kg.
Mave 45 kg. Isompaa en ole yrittänyt, voisi joku päivä käydä kokeilemassa ykkösmaksimeja.
Pohjenostot 50kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä treenailen yleensä siten, että aloitan kevyemmillä ja useammilla toistoilla, joten tässä siis viimeisen sarjan luvut. Eli vikassa sarjassa tehty esim. seitsemän toistoa 75 kilolla (kyykky).

Kyykky 7x75kg
Prässi 10x110kg
Askelkyykky 10x50kg
Mave 4x80kg
Penkki parhaimmillaan 5x50kg (penkki on jostain syystä sellainen liike, jossa energiatasot ja kuun asennot vaikuttaa muita liikkeitä enemmän)
Leuat max. 9
Vinopenkki 15kg käsipainot
Soutu (ei ala- eikä yläsoutu, vaan jotain siltä väliltä :D) 12x54kg

Maastaveto 85kgx5 ja 90kgx3
Sjmv 60kgx12
Penkkipunnerrus 42,5kgx6

Oon päässyt käymään salilla valitettavan epäsäännöllisesti nyt parin viime kuukauden aikana, mutta onneksi tämän kesän osalta voidaan silti vähäsen päivitellä tuloksia. Mavessa varmaan menisi enemmän tuolla satasella, mutta en viitsi noin isoilla painomäärillä alkaa väkisinkään repiä, että mieluummin totuttelen rauhassa ja ensiksi oman mukavuusalueeni sisäpuolella, ettei vain mitään paikkoja mene rikki.

Maastaveto 90kg 2x6, 100kgx2
Sjmv 72,5kg 2x6
Penkkipunnerrus 45kgx10, 47,5kgx6, 50kgx3 (sarjat peräkkäin, pitänee ens kerralla kokeilla, paljonko menis 50kg:lla suoraan lämpöjen jälkeen)
Pystypunnerrus smithissä 33kgx8
Bulgarialainen kyykky smithissä 43kgx10

Tämänhetkiset ykkösmaksimit:

penkki 52.5kg
kyykky 80kg
mave 102.5kg

Aika hyvin, kun viimeksi tähän ketjuun kirjoittaessani tavoittelin satasen vetoa vuoden loppuun mennessä. Nyt se onkin jo saavutettu :) Kyykky on lähtenyt kulkemaan vaihteeksi loistavasti, mut penkki on mitä on - edelleen. Vuoden loppuun mennessä penkki on 60kg, kyykky +90kg ja veto +115kg.

Ass to the grass -kyykky alkaa pikkuhiljaa tuottaa tuloksia: 5kk sitten 3x8x20kg eli pelkkä tanko ja tänään 3x6x52,50kg (3s alas). Etukyykky yhtä alas tulee vähän perässä 3x5x45kg. Pohje-reisikosketusta kun tyylissä vaaditaan, niin pitäs kasvattaa isot pohkeet, ettei tarvitsisi mennä niin alas kuin nykyisin :D

Harrastus aloitettu kaksi kuukautta sitten, väliin mahtuu lähes puolen kuukauden flunssa (=tauko). Mavessa 6x55kg, penkistä 2x45kg, kyykky 4x50kg. Mavessa ja kyykyssä nousis ykkösenä varmasti enemmänkin, penkistä tuskin.

Zone-sarja -42%
Nyt mä ymmärrän miksi ne lihavat ja vahvat tytöt nauroi mulle viimeksi salilla kun lämmittelin kyykkyä, alkaen ilman painoa ja siitä vain vähäsen ylöspäin sarjapainoksi... :hyper:
Tuo kiikun viestikin saa itsensä tuntemaan aika uunoksi... No, onneksi olen jo näin vanha, että ehkä itsetuntoni ei nyt näistä romahda... :wtf: Jostainhan se on lihaksettoman laihan luikunkin aloitettava... Mutta upeita lukuja teillä kyllä, saa nähdä pääsenkö ikinä lähellekään. Ei kun ruokaa napaan vaan ja lisää reeniä!

Tässä jotain tuloksia, missä pyörin tällä hetkellä:

penkki 3*57,5kg
mave 5*100
atg kyykky pysäytyksillä 5*82,5

Treenitaustaa öbaut 1,5 vuotta, mistä järkevämmin vuoden verran vääntäny :puntti:

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom