Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oon varsin aloittelija vielä, jostakin syyskuusta asti käynyt salilla 2-3 krt viikkoon.
saattaa olla jotkut liikkeiden nimet väärin kirjoitettuna :D

kaikissa liikkeissä sarjat kolme kertaa

penkki 30kg x3-4 :)
ylätalja eteen 25kg x10
ylätalja taakse 25kg x10
hauiskääntö tangolla 25kg x8-10
ojentajapunnerrus ylätaljassa 25kg x8-10
pystysoutu taljalla 25kg x6-8

jalkatreenipainoja en oikeen kauheesti muistakkaan kun oon joutunut niissä taukoamaan polvikipujen takia. :/

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Penkki 30kg 4x8
MV 50kg 4x8
vinopenkki kp.11kg 4x8
kyykky 60kg 4x8
hauikset alataljassa 25kg 3x10
hammer kp. 10kg 3x10
ylätalja eteen 35kg 3x10

siinä jotain tuloksia, 4kk treenannut, ennen sitä oli 6kk totaali tauko. Ennen taukoa oli toki treenattu joitakin vuosia, mutta tauolla lähti voimat aika totaalisesti :(

oon varsin aloittelija vielä, jostakin syyskuusta asti käynyt salilla 2-3 krt viikkoon.
saattaa olla jotkut liikkeiden nimet väärin kirjoitettuna :D

kaikissa liikkeissä sarjat kolme kertaa

penkki 30kg x3-4 :)
ylätalja eteen 25kg x10
ylätalja taakse 25kg x10
hauiskääntö tangolla 25kg x8-10
ojentajapunnerrus ylätaljassa 25kg x8-10
pystysoutu taljalla 25kg x6-8

jalkatreenipainoja en oikeen kauheesti muistakkaan kun oon joutunut niissä taukoamaan polvikipujen takia. :/

Onko polvet menneet jossain muussa lajissa "rikki" vai puntilla? Tuli vain mieleen, että jalkaliikkeissä (esim prässi) ei saa koskaan "yliojentaa" polvia, eli suoristaa niitä ikään kuin loppuun asti luonnollisen suoristuksen yli. Kyykyissä kannattaa myös olla tarkkana jalkojen asennon kanssa, eli suunnata varpaat suoraan eteen (ei sivuille) ettei paino mene suotta polville.

Onko polvet menneet jossain muussa lajissa "rikki" vai puntilla? Tuli vain mieleen, että jalkaliikkeissä (esim prässi) ei saa koskaan "yliojentaa" polvia, eli suoristaa niitä ikään kuin loppuun asti luonnollisen suoristuksen yli. Kyykyissä kannattaa myös olla tarkkana jalkojen asennon kanssa, eli suunnata varpaat suoraan eteen (ei sivuille) ettei paino mene suotta polville.

Aiemmin jo joskus särkenyt polvia, mutta harvemmin, ja enemminkin aerobisen harjoittelun yhteydessä. En mielestäni prässissä lukitse polviani suoraksi, samoin katson aina kyykkyjä tehdessä että varvaslinja eteen. Vähän aikaa sitten kipu yllättäen paheni kun juuri kyykkyjä tein, vas. polvessa tuntui polvilumpion vas.puolella ikävä vihlaisu tms. Liikeasento ja muu oli mielestäni kuitenkin okei. Nyt polvissa tuntuu pientä särkyä päivittäin, joskus jatkuvanakin.
Se on jalkojen osalta lepoa kunnes särky hellittää, ja muutenkin kyllä ajattelin lääkärillä käydä kaiken varalta, ainakin jos kauan jatkuu.. :(

Voin näköjään nostaa hitusen penkkipunnerruksen painoja jatkossa kun 55 kg nousi yllättävän hyvin ja rinnallevetoakin teen jo 40 kilolla vaikka vasta sitä rupesin harjoittelemaan :) Rinnalleveto on kyllä ihan loistava liike kokonaisvaltaisuudessaan :)

Voin näköjään nostaa hitusen penkkipunnerruksen painoja jatkossa kun 55 kg nousi yllättävän hyvin ja rinnallevetoakin teen jo 40 kilolla vaikka vasta sitä rupesin harjoittelemaan :) Rinnalleveto on kyllä ihan loistava liike kokonaisvaltaisuudessaan :)

Minkälainen ohjelma sulla on ja mihin väliin oot ton rinnallevedon tunkenut? Muakin vähän himottais ottaa rinnalleveto treeniohjelmaan, mutta tuntuu hankalalta sijoittaa se jotenkin järkevästi tällä hetkellä käytössä olevaan kolmijakoiseen ohjelmaan just ton kokonaisvaltaisuuden takia.

Se on ehdottomasti tehtävä ensimmäisenä harjoituksena.
Joskus olen sitä johonkin "väliin" kokeillut ja ei se toimi, ei enää riitä tehoja kiskoa sitä rinnalle.
Lämmittää kuitenkin koko kropan eikä minusta ensimmäisenä tehtynä syö niin voimia muilta liikkeiltä.

Mä treenaan nelijakoisella ja yleensä teen rinnallevetotreenin joko jalkapäivänä tai olkapää/ojentajapäivänä.
Joskus oon pari kertaa viikossakin tehnyt. Ehdottomasti lemppariliike tällä hetkellä :)

Nyt kun treenit on lähteneet hyvin käyntiin niin laitetaan "aloituspainoja", kesällä vois sitten katsella jos on tapahtunut kehitystä. Toistomäärät hyppii siellä 8-12, sarjoja 3-5.

Penkkipunnerrus tangolla 35kg
Pystypunnerrus kp 10kg
Hauiskääntö tangolla 20kg
Alatalja ja ylätalja 35kg
Prässi 80kg + kelkka
Syväkyykky 30kg

Siinä nyt jotain.

Zone-sarja -42%
no kirjoitellaampa nämäkin vielä niin on sitten täälläkin tallessa :) ja nyt jos tulis käytyä muutenkin pidemmittä tauoitta salilla niin vois hyvin seurata kehitystä

Pena nykyään 40kg (tässä olen siis siirtymävaiheessa)
vinopena kp 12kg/per käsi
ristikkäistalja 20kg/per käsi
ylätalja 50kg (helppo)
ojentaja taljassa 45kg
ranskalainen kahdenkäden kp 12kg
scott penkki 20,5kg
keskitetty 12kg
mave 50kg
kyykky 50kg
prässi 100kg+kelkka
viparit levypainoilla sivuilla ja eteen 5kg (tää on huono, mut tää menee superina)

teen yleensä 3-5sarjaa ja 8-10 toistoa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Penkki 40kg
vinopena kp 14kg/per käsi
ristikkäistalja 25kg/per käsi
ylätalja 35kg
ojentajat taljassa 30kg
ranskalainen kp 14kg
mave 50kg
kyykky 50kg
prässi 200kg+kelkka
viparit sivuille kp 7
pystypunnerrus kp 11kg
hauikset alataljassa 35kg
toistot 8-12

Penkki 40kg
vinopena kp 14kg/per käsi
ristikkäistalja 25kg/per käsi
ylätalja 35kg
ojentajat taljassa 30kg
ranskalainen kp 14kg
mave 50kg
kyykky 50kg
prässi 200kg+kelkka
viparit sivuille kp 7
pystypunnerrus kp 11kg
hauikset alataljassa 35kg
toistot 8-12

Näyttää melkein meikäläisen sarjapainoilta ;) Sen verran pakko kommentoida, että jos prässäät 200 kg + jotain (tietty prässit on erilaisia eri saleilla eli painoja on vaikea verrata), niin kyykyssä pitäisi mennä kyllä selkeästi enemmän kuin 50 kg, heittämällä menisi jo nyt ainakin 10 - 20 kg enemmän, veikkaisin! Samoin mave tuntuu vaatimattomalta muihin painoihin nähden.

Puolisen vuotta oon tässä nyt reenaillu tavoitehakuisesti 4-5 krt viikossa. Painoa löytyypi 58kg ja pituutta 170cm ja nykyset reenipainot näyttäs seuraavanlaisilta:

penkki 45kg 5x5
kapia penkki 47,5kg 5x5
maastaveto 100kg 5x5
kyykky 75kg 5x5
pystypunnerrus 15kg kässäreillä 3x5

Penkin tekniikan kanssa on ollu vähä ongelmia mut oikeeseen suuntaan ollaan nyt menossa, tai ainaki reenipainojen kasvun perusteella vois niin päätellä ;)

Mä oon luullut, että olen ihan ok kunnossa mutta en sittenkään kun katsoin näitä painoja. Mulla on treenistä ollut taukoa, mutta nyt laitan nämä painot tähän jota voin nähdä joskus kehitystäkin.

Kaikki hauisliikkeet käsipainoilla 3 kg (toistot 15 - 20)
Penkkipunnerrus tangolla 12 kg (toistot) 15 - 20
Ojentajat käsipainoilla 3 kg (toistot 15)
Push down- narulla, taisi olla siinä 5kg.

Miten nopeasti porukka on kehittynyt tuosta? Minä helposti jään pipertämään noitten pienten painojen ja varsinkin kevyiden "valmistankojen" kanssa kun ilmeisesti esim. nostot penkistä olisi hyvä tehdä kaverin kanssa.

Miten nopeasti porukka on kehittynyt tuosta? Minä helposti jään pipertämään noitten pienten painojen ja varsinkin kevyiden "valmistankojen" kanssa kun ilmeisesti esim. nostot penkistä olisi hyvä tehdä kaverin kanssa.

Kukin tahdillaan, mutta onhan kehitys aloittelijoilla aika huimaa. Sun pitää vain päättäväsesti tarttua isompiin painoihin ja kokeilla montako toistoa tulee, ja penkissä jaksat varmasti hallita tavallisenkin tangon. Ei ole vaarallista, jos joskus vaikka hauiksissa tulee hieman yliarvioitua omat voimat ja toistoja tuleekin vain kaksi... Tavoitteelliseen treenaamiseen kuuluu omien rajojen etsiminen. Kehitys vaatii, että on poistuttava mukavuusalueelta!

Olin tulossa sanomaan samaa kuin assis eli pois mukavuusalueelta niin alkaa tulla tulosta. Toistojen määrää voi tiputtaa, 15-20 toistoa --> 8-10 toistoa.
Itsellä jää joskus 1-2 toistoon kun oikein isoilla tekee tai sitten painojen lisäämisen myötä esim. 4-6. Ja alussahan kehitystä tulee nopeasti :)

Kukin tahdillaan, mutta onhan kehitys aloittelijoilla aika huimaa. Sun pitää vain päättäväsesti tarttua isompiin painoihin ja kokeilla montako toistoa tulee, ja penkissä jaksat varmasti hallita tavallisenkin tangon. Ei ole vaarallista, jos joskus vaikka hauiksissa tulee hieman yliarvioitua omat voimat ja toistoja tuleekin vain kaksi... Tavoitteelliseen treenaamiseen kuuluu omien rajojen etsiminen. Kehitys vaatii, että on poistuttava mukavuusalueelta!

Olin tulossa sanomaan samaa kuin assis eli pois mukavuusalueelta niin alkaa tulla tulosta. Toistojen määrää voi tiputtaa, 15-20 toistoa --> 8-10 toistoa.
Itsellä jää joskus 1-2 toistoon kun oikein isoilla tekee tai sitten painojen lisäämisen myötä esim. 4-6. Ja alussahan kehitystä tulee nopeasti :)

Kaunis kiitos teille molemmille. Uskon, että kehitystä tapahtuu sillä tosiaan ennen treenitaukoa painot olivat hieman suuremmat. Uskomatonta, miten nopsaan lihaskunto voi laskea! :D Jatkossa tulen pienentämään toistoja, mutta nyt haen lähinnä kestävyyttä lihakseen, kuitenkin painoja tasaisesti nostaen. Toivottavasti pääsen pian laittelemaan parempia painoja tänne! :)

Suositut

Back
Ylös Bottom