Mimmien treenipainot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sama täällä, alkaa kyllästyttää tehdä hauiskääntöä sillä 6 kg:lla, joka ei vaan millään kevene... Lisää painoa, niin tekniikka kärsii / sarjapituus lyhenee olemattomaksi. :jahas:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jalkaprässi 160kg
kyykky 70kg
SJMV 50kg
askelkyykky 30kg
reiden ojennus 40kg
koukistus 40kg

MV 60kg
ylätalja 40kg
pystypunnerrus kp. 13,5kg/käsi
vipunostot sivuille 8kg/käsi
ylätalja punnerrus 25kg
hammer 11kg(käsi
alatalja hauiksille 25kg
hauis väännöt kulmatangolla tanko + 10kg

Ja vatsoissa oon ihan koukussa voimapyörään, oli tosi raskasta alussa, nyt teen 4*8 ja oon ylpeä:D

Siis miten te niitä painoja nostelette oikein (siis kilo määrää isommaksi)? otatte raakasti vaan isommat? vai isommat painot ja pienemmät toistot, ja kun jaksaa niin pidennetään toistoja?

Vähän riippuu liikkeestä. Esim. kyykyssä teen vain kakkosia (harrastan voimanostoa), joten tärkeää on aloittaa sopivalta tasolta, että voi joka viikko nostaa painoja. Sitten kun huippu on saavutettu, aloitetaan alusta mutta vähän korkeammalta. Tämähän on hyvin perinteinen lineaarinen progressio.

Pienemmissä liikkeissä, jotka junnaa (esim. haba...), oon tyynesti ottanut jossain vaiheessa isommat käsipainot tai lisännyt tankoon painoa. Hyväksi on osoittautunut myös treenata habaa usein, esim. kolmesti viikossa muutama sarja. Ei se kolmella sarjalla viikossa kehity, ei voima eikä massa. Tärkeää on myös ponnistella kovaa (habaa ei juuri saa treenattua oikeasti tukkoon, samoin kuin vatsoja voi tehdä kohtuullisen usein kovaa). Jos isommilla painoilla menee viis, jees. Seuraavalla kerralla kutosia tavoittelemaan...

Jos isommilla painoilla jaksaa saman toistomäärän kuin pienemmillä (esim. 8-10 toistoa), olisi kannattanut nostaa painoja jo aiemmin. :thumbs:

Janna: vaihda liikettä. Tai tee tangolla tai mutkatangolla tai kaks sarjaa joka tavalla. Jos sä teet joka viikko samalla painolla esim. 3x10, ei se siitä mihinkään kehity. Vaihtelua, tytöt, vaihtelua! Ja monipuolisuutta!

Onko kellään hajuakaan Normannin jalkaprässien kelkkojen painoista?

Voee hyvän tähden että elämä alkaa taas hymyilemään! Nimittäin: en oo päässy kyykkäämään ikiaikoihin kunnon painoilla polvivamman ja erilaisten kiputilojen takia. Eilen sitten uskaltauduin tuomaan ne jalat lähelle toisiaan ja aloin kyykkäilemään.

60kgx10
65kgx10
70kgx8
75kgx6
75kgx6
80kgx6

Tuossa sarjat siitä mistä kohtaa mulle alko nousta hymy huulille. Hemmetti. Ens kerralla sitten kaks kovaa sarjaa 80 kilolla ja sen jälkeen joka kerta 2,5 kiloa lisää!

Nousihan se puntti ku viitti vaa nostaa :) 5kg enemmän nousi ku hauista tein, tuntu aikasempi paino höyhen kevyeltä uuden kilomäärän jälkeen. Ojentajille nostin 3kg enemmän. Mut ois kyll menny yhteensä 5kg enemmänkin jos ois viittiny vaa laittaa enemmän. Käsipainotkin nostin 2kg.llä. Jei :dance: Olin kyll tyytyväinen tämänpäiväiseen treeniin!

Meiän salilla on Normannin vino jalkaprässi, sanoivat että kelkka painaa n. 40 kiloa.

Cool. Mulla ei ole hajuakaan paljonko meidän kelkka painaa, mutta jos sekin on luokkaa 40kg, niin mähän prässään melkeen 200kg :wtf:
150kg rautaa mä siihen laitan, enkä ikinä ole kelkkaa laskenu mukaan ku ei tietoa painosta. Tuo on tuommonen vino myös.

Siis miten te niitä painoja nostelette oikein (siis kilo määrää isommaksi)? otatte raakasti vaan isommat? vai isommat painot ja pienemmät toistot, ja kun jaksaa niin pidennetään toistoja?
Vitsi ku välillä tuntuu kun ite nostaa painoja niin asento menee huonoksi tai ei vaan yksin kertasesti jaksa isompaa painoa. Mä oon niin risu..

joo nimenomaan noin. Tavoittena aina se 10 toistoa mutta jos jää junnaamaan turhan pitkäksi aikaa niin surutta otan vähän lisää ja tiputan sitten toistoja. Jossain vaiheessa niitäkin menee sitten enemmän ja taas samalla tavalla. Tärkeää kuitenkin että liikkeen saa mahdollisimman puhtaasti edelleen tehtyä.

Eilen tein taas kivasti tulosta kyykyissä, en ole aiemmin uskaltanut kovin monesti 70 kilolla kyykätä kun ylittää jo sen verran oman painon mutta hyvin meni. Jalat pystyis enempäänkin mutta keskivartaloa pitää harjottaa :) Vyötä kyllä käytin seittemässäkympissä, 60 kympissä ilman.

Askelkyykyissäkin päätin siirtyä 50 kiloon aiemman 40-45 kilon sijasta.

Prässissäkin käytin pitkästä aikaa 190 kiloa vaikka ennätys onkin kovempi.

Reiden ojentajissa myös edistystä 55 -- > 70 kiloon eikä ollut edes niin raskas mitä kuvittelin. Hyvä fiilis. :)

joo nimenomaan noin. Tavoittena aina se 10 toistoa mutta jos jää junnaamaan turhan pitkäksi aikaa niin surutta otan vähän lisää ja tiputan sitten toistoja. Jossain vaiheessa niitäkin menee sitten enemmän ja taas samalla tavalla. Tärkeää kuitenkin että liikkeen saa mahdollisimman puhtaasti edelleen tehtyä.

Eilen tein taas kivasti tulosta kyykyissä, en ole aiemmin uskaltanut kovin monesti 70 kilolla kyykätä kun ylittää jo sen verran oman painon mutta hyvin meni. Jalat pystyis enempäänkin mutta keskivartaloa pitää harjottaa :) Vyötä kyllä käytin seittemässäkympissä, 60 kympissä ilman.

Askelkyykyissäkin päätin siirtyä 50 kiloon aiemman 40-45 kilon sijasta.

Prässissäkin käytin pitkästä aikaa 190 kiloa vaikka ennätys onkin kovempi.

Reiden ojentajissa myös edistystä 55 -- > 70 kiloon eikä ollut edes niin raskas mitä kuvittelin. Hyvä fiilis. :)

Hitsi, melkein samoilla painoilla mennään. Ite nyt jonkun aikaa kyykännyt tossa 65 kilossa ja oon vähän miettinyt, et josko sitä uskaltais jo siirtyä 70, kun toi 65 kiloo, menee jo suht iisisti! Mut tosiaan mua vähän hirvittää ajatus tosta 70 kilosta, kun tosiaan oma paino kuitenkin aika paljon jo alhaisempi. Mut ehkä vaan rohkeesti koklaamaan.

Tota prässii en tajuu. Tosi monet mun kokoiset mimmit tekee reilusti yli 100 kilolla, mut mä vaan junnaan 100 kilossa ja sekin tuntuu välillä tosi raskaalta. Jotenkin hassua, et muut painot meillä samat, mut prässissä eroo 90 kiloo!!! Ehkä oon vaan nössö..Pitänee alkaa laittaa rautaa lisää! :whip:
Tietty varmaan riippuu vähän prässistäkin. Niin ja otatteko tuohon painoon mukaan kelkan myös vai vaan painot?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tietty varmaan riippuu vähän prässistäkin. Niin ja otatteko tuohon painoon mukaan kelkan myös vai vaan painot?

Prässejä ei voi vertailla keskenään, koska kelkoissa on mahtavia painoeroja. Meidänkin salilla on kaksi eri prässiä, joista toinen on kevyehkö ja toinen tosi raskas. Myös tekniikka vaikuttaa, miten leveällä ja miten syvälle tekee.

Mä teen nimenomaan leveällä, jalat siinä levyn yläosassa. Saa kivasti osumaa bersaan.
Kyllä mä tykkään painoja vertaillessa ilmottaa sen prässin painon mukaan, eihän ne muuten olis vertailukelpoisia.

Prässejä ei voi vertailla keskenään, koska kelkoissa on mahtavia painoeroja. Meidänkin salilla on kaksi eri prässiä, joista toinen on kevyehkö ja toinen tosi raskas. Myös tekniikka vaikuttaa, miten leveällä ja miten syvälle tekee.

kuten kyykyssä, sjmvssa, taljoissa, vipareissa.. eli painoja ei voi vertailla! ;)

Tota prässii en tajuu. Tosi monet mun kokoiset mimmit tekee reilusti yli 100 kilolla, mut mä vaan junnaan 100 kilossa ja sekin tuntuu välillä tosi raskaalta. Jotenkin hassua, et muut painot meillä samat, mut prässissä eroo 90 kiloo!!! Ehkä oon vaan nössö..Pitänee alkaa laittaa rautaa lisää! :whip:

joo mä käytän minimissään 100 (=140) kiloa painoja, ennätys on 200 kiloa + prässi. Yleensä ilmoitan painon yhteensä niin on itselle helpompaa. Teen sekä leveällä että kapealla liikkeellä ja sillä asennolla tosiaan on suurtakin vaikutusta :)

Prässejä ei voi vertailla keskenään, koska kelkoissa on mahtavia painoeroja.

Täydennetään: jos ei tiedä prässin kelkan painoa, painoja on vaikea vertailla toisen salin prässin kanssa. :) Ainakin mä oon tämän takia, jos oon täällä joskus prässipainoja ilmoittanut, kertonut vain lisätyn raudan määrän. Raskaampaan prässiin ei muistaakseni tarvinnut edes lisätä mitään, kun yhdellä jalalla prässäilin.

Mitat on 180/65 eli oon mallia pitkä ja laiha, pitkillä apinakäsillä varustettu.

Penkki 40kg x 15, 50kg x 8 ja 45kg x 10. (Enkka 55kg x 4)
SJMV 40kg x 15, 60 kg x 10, 50kg x 10
kyykky 50kg x 3 sarjaa kymppejä (harjoteltu pari kuukautta vasta, kun polvi oli rempassa)
prässi 160kg kiekkoja + kelkka jonka painoa en tiedä (3 sarjaa)
ylätalja 40 kg x 15, 55kg x 8, 50kg x 10
vatsat rutistuslaitteessa 55 kg (4 x 20 toistoa)

Kropan mallin perusteella en oo syntyny voimanostajaksi, mutta siittäpä silti salaa diggailen :rolleyes:

Tilannepäivitystä. Tuloksista kehitystä on tapahtunu oikeastaan vain yläkropassa, koska kolarin takia alaselkäni leikattiin. Mulla on kyl ollu noita loukkaantumisia niin paljon, ettei progressiivisesta kehityksestä voi puhua. :rolleyes: Ennemminkin oon kiitollinen siitä, et pystyn viel urheilemaan, enkä oo joutunu jättään punttia vaik välillä on taukoa tullukki leikkausten takia.

Penkki 50kg (3 x 10)
vinopenkki kp 16 kg (3 x 10)
vinopenkki smithissä 40 kg (3 x 10)
olkapäät pystypunnerrus kp 12 kg (3 x 10)
Haukkarit kp 12 kg (3 x 10)
SJMV on jääny pois lääkärin määräyksellä
prässi sama kuin yllä
kyykky 40kg (3 x 10)
askelkyykky 40 kg (3 x 10)
etureisilaite 50kg x 10, 60kg x 10, 70 kg x 10
takareisilaite 50 kg x 10, 55 kg x 10, 60 kg x 10
ylätalja 40 kg x 10, 45kg x 10, 50kg x 10
vatsat rutistuslaitteessa 40 kg (4 x 20 toistoa)
jalkojen nosto jumppapalloa jalkojen välissä puristaen (15 x 4)
alaselkäpenkki ilman lisäpainoja (4 x 20 toistoa)

Pyhä kolmiyhteyteni on kyykky, sjmv ja penkki, joissa tällä hetkellä sarjapainot on kyykyssä 100, sjmv:ssa 110 ja penkissä 60 kg. Pitkään nousujohteinen kyykky on nyt jämähtänyt tuohon sataseen, mutta sen sijaan maastaveto ja penkki kulkee nyt ensimmäistä kertaa ikinä.

Hei nyt menee vähän :offtopic: mutta en viitsinyt uutta treadhia perustaa kun tää noihin treenipainoihin liittyy. Miten käyttääkö täällä porukka remmei apuna liikkeis? Ja missä liikkeissä? Kiinnostaa ihan sen takia kun eilen juttelin kaverin kanssa, joka sanoi käyttävänsä melkein kaikissa liikkeissä apuna remmejä. Tuol naisel on kyl levee selkä mutta omien sanojen mukaan hyvät geenit. Mietin vaan kun itte taistelen just ton selän huiiiiman parantamisen kanssa, että kannattaako ottaa remmeillä esim. ylätalja? Kun itse tehnyt ilman tähän asti. Remmejä muutenkin käyttänyt oikeastaan vaan mavessa ja kylkiä tehdessä kun tuntuu ettei ote pidä. Ja kulmasoudussa käyttänyt myös... Mielipiteitä? :)

Hei nyt menee vähän :offtopic: mutta en viitsinyt uutta treadhia perustaa kun tää noihin treenipainoihin liittyy. Miten käyttääkö täällä porukka remmei apuna liikkeis? Ja missä liikkeissä?

Mä käytän remmejä aika paljon, leuanvedoissa, ala- ja ylätaljoissa, mavessa...
Mielestäni saan niiden avulla paremman tuntuman treenattavaan lihakseen, esimerkiksi just selkään. Kahta mieltähän tosta remmien käytöstä ollaan, toiset ei halua niitä käyttää vaan kehittävät mielummin puristusvoimaansa paremmaksi.
Itse en "hirtä" käsiäni remmeillä tiukasti tankoon kiinni, vaan lähinnä remmit toimii vaan semmosena lisäapuna.

Nii kun mäki mietin just että saisko paremman tuntuman just treenattavaan lihakseen....lähinnä tota selkää ajatellen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom